Denny Geplaatst 28 november 2012 Share Geplaatst 28 november 2012 Dus elk weekend 7-8 mixies, flesje wijn enzo is niet echt handig? Omg wat ben jij stoer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Technisch Geplaatst 28 november 2012 Share Geplaatst 28 november 2012 Alcohol is spierafbrekend. Veel alcohol drinken verlaagt je testosteron spiegel en verhoogt het spierafbrekende hormoon ("Cortisol") dermate dat je spiermassa afneemt in plaats van zich verder opbouwt. Ghehe, cortisol is stresshormoon toch? ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 28 november 2012 Share Geplaatst 28 november 2012 (bewerkt) Kan iemand mij vertellen in hoe ver alcohol slecht is? Wat betreft er dik van worden / bierbuik krijgen: Van alcohol an sich word je niet dik. Alcohol wordt in zeeeer kleine mate omgezet in lichaamsvet dus dat is het probleem niet. De kcal in alcohol moet je wel mee tellen (5,6 kcal per gram vet, en ±4 kcal per gram koolhydraat), en die kunnen als je een avondje gaat drinken snel tot grote hoogte oplopen. Zeker omdat je vaak ook honger krijgt van alcohol, dus er bij gaat eten. Als je daarbij boven je dagelijkse verbruik uitkomt, kom je aan. Blijf je er onder, word je in principe niet dikker. Aankomen is en blijft puur een kwestie van meer kcal binnenkrijgen dan dat je lichaam verbrandt. Probleem van eten bij alcohol, is dat alcohol je metabolisme (stofwisseling) plat legt ahw. T lichaam verbrandt eigenlijk de hele dag door vet. Als je echter eten binnenkrijgt, onderdrukken koolhydraten en eiwitten dit proces (dankzij een insuline reactie). Het vet dat je binnenkrijgt, wordt dan in vetcellen bewaard. Krijg je precies genoeg kcal binnen, dan is de balans zo dat er geen vet extra verbrandt word, en er ook niets extra wordt aangezet. Minder kcal dan je nodig hebt, betekent dan vet verlies, en vice versa. Vetcellen worden dus ahw de hele dag door gevuld en geleegd, en het is de kcal balans die er voor zorgt of je aankomt of niet. Alcohol legt je stofwisseling dus plat. Dat betekent, dat als je alcohol nuttigt, je lichaam zich daar volledig op focust, omdat het een soort van vergif is. Je lichaam kan er niets mee. Wat gebeurt er dan als je eet? Eiwitten en koolhydraten kunnen tot een bepaalde hoogte in het lichaam opgeslagen worden. Vetten niet, die worden altijd meteen in vetcellen bewaard, al dan niet tijdelijk. Omdat het vet verbranden dankzij de alcohol onderdrukt wordt, wordt vet uit voeding sneller opgeslagen. Daarom is alcohol of bier an sich niet dik makend. Ga je er bij eten, en dan met name vette voeding (wat over het algemeen zo zal zijn, borrelhapjes, bittergarnituur en chips ed), kom je dus sneller aan. Hoe dit op te lossen? NIETS er bij eten als je gaat drinken. En koolhydraat arme drankjes bij voorkeur, bier zitten wel koolhydraten in maar is al veeel beter dan mixdrankjes, die bomvol suiker zitten. Het eten bij het drinken is dus het dikmakende effect. Die bierbuik krijg je in principe niet van het bier zelf. Is een soort van ''volksmond'' term dus. Wat betreft spier opbouw. Grote hoeveelheden alcohol werkt testosteron verlagend (dit is tijdelijk). Dat is een spieropbouwend hormoon, dus dat is niet ideaal. Het effect op de eiwit synthese is niet helemaal bekend, maar het zal niet heel positief zijn. Samengevat; - als je gaat drinken, eet die dag iets minder, om de kcal te compenseren. Minder met name koolhydraten en al helemaal vetten. Veel eiwitten is aanbevolen, of je nou sport of niet. - eet er niets bij, tijdens het drinken. - het effect op de spieren wordt wat overdreven. Bevorderend is het niet, maar desastreus ook echt niet. Het testosteron verlagende effect is maar tijdelijk. Amen ;c Ik verkondig dit overigens niet als de waarheid, maar zo heb ik het geleerd in alles wat ik gelezen heb. En zelf ondervonden (elk weekend zuipen, die dag minder eten, niets bij het drinken zelf eten), ben prima afgevallen, en geen kracht verlies. 28 november 2012 bewerkt door Kweekie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 28 november 2012 Share Geplaatst 28 november 2012 Heb dat zelf ook dat ik nog gewoon elk weekend drink, miss zie je dan resultaat niet zo snel maar merk nu na 3 weken regelmatif trainen wel dat ik me gewoon weer fitter voel en lekkerder in mn vel zit. En dan doe ik enkel maar 5/6 krachtoefeningen en 20 mins volgas op de crosstrainer. [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION] aangezien je er wel verstand van lijkt te hebben, weet jij in hoeverre gerookte kaas beter/slechter is dan oude en/of belegen kaas? Geen idee. Ik ben voorstander van het idee dat je alles kan eten, zolang je maar genoeg van alles binnen krijgt (eiwit/koolhydraten/vetten, water, en vitamines/mineralen/vezels. En een beperkte hoeveelheid verzadigde vetten). Dus niet te druk over maken imo. Ghehe, cortisol is stresshormoon toch? ;c Cortisol breekt spieren af en gebruikt die aminozuren om glucose (= energie) aan te maken geloof ik. En komt vrij bij stress, en bij het opstaan 's ochtends. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 28 november 2012 Share Geplaatst 28 november 2012 (bewerkt) Gisteren goed geknald zeg, vandaag al hele dag last van mijn borst en tri. Komt denk ik omdat we elkaar gisteren goed gespot hebben, dan kan je zo veel verder gaan he, goede alerte spotter maakt je training nóg intensiever, heerlijk. Over drinken trouwens, als je aardig aan het laaien bent droogt je lichaam uit dus word je wel droger. Leuk voor poolparties ofzo. :mrgy: 28 november 2012 bewerkt door The Kerfts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aarondinho Geplaatst 28 november 2012 Share Geplaatst 28 november 2012 Ja drink je de volgende ochtend er toch weer bij, want dan heb je weer een kater! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 28 november 2012 Share Geplaatst 28 november 2012 Van water drinken ga je geen vocht vasthouden. Van koolhydraten wel, koolhydraten --> glycogeen, en per gram glycogeen hou je 3 ml vocht vast geloof ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjors. Geplaatst 2 december 2012 Share Geplaatst 2 december 2012 120 kg squat en 200 kg legpress :) Legpress zit ik al op max. in de sportschool Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shefkee Geplaatst 3 december 2012 Share Geplaatst 3 december 2012 [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION] Alcohol stopt je metabolisme? Wees maar blij dat het niet het geval is. Overigens kun je van alcohol ook gewoon dik worden, het bevat gewoon 8kcal per gram. Het insulineverhaal klinkt ook niet helemaal correct, een insulinepiek houdt geen tijden aan(Maar kon er niet helemaal uit halen wat je precies bedoelde). Daarnaast is alcohol, zoals iemand al aan gaf, vooral slecht door cortisol dat wordt verhoogd. Testlevel is op dat moment helemaal niet van belang, omdat je op dat moment niet anabool bent. Cortisol zorgt dat spier 'afbreekt' , dat wordt wel degelijk veroorzaakt door alcohol, maar dat alcohol overschat is, ben ik wel met je eens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 3 december 2012 Share Geplaatst 3 december 2012 (bewerkt) [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION] (1) Alcohol stopt je metabolisme? Wees maar blij dat het niet het geval is. Overigens kun je van alcohol ook gewoon dik worden, (2) het bevat gewoon 8kcal per gram. (3) Het insulineverhaal klinkt ook niet helemaal correct, een insulinepiek houdt geen tijden aan(Maar kon er niet helemaal uit halen wat je precies bedoelde). (4) Daarnaast is alcohol, zoals iemand al aan gaf, vooral slecht door cortisol dat wordt verhoogd. Testlevel is op dat moment helemaal niet van belang, omdat je op dat moment niet anabool bent. Cortisol zorgt dat spier 'afbreekt' , dat wordt wel degelijk veroorzaakt door alcohol, maar dat alcohol overschat is, ben ik wel met je eens. 1. Alcohol krijgt prioriteit binnen het lichaam en daarop wordt de rest in de wacht gezet ahw. Zie http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11115785. Het kan niet in het lichaam worden opgeslagen (net als vet, dat meteen in vetcellen wordt gedumpt), waar dat met eiwit en koolhydraten wel kan. 2. Fout. dit is 5,6 kcal vanwege het hoge thermische effect. Zie http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8184963. En natuurlijk kun je er dik van worden, de kcal moet je gewoon meetellen, en kom je uit op een overschot, dan kom je aan. 3. Insuline zorgt voor vetopslag, en onderdrukt/remt vetverbranding. Vetverbranding is een doorlopend proces, maw het gebeurt de hele dag. 4. Ik zeg ook nergens dat alcohol goed voor je is, integendeel. Alleen het spierafbrekende effect wordt overdreven. 3 december 2012 bewerkt door Kweekie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shefkee Geplaatst 3 december 2012 Share Geplaatst 3 december 2012 [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION] Ik heb niet veel tijd, maar maak jij dus ook verschil in koolhydraten en eiwitten? Aangezien vaste voeding een hoger thermisch effect heeft dan bijv. een shake(Hoe klein dat ook zou zijn), denk het niet he? Overigens, hoe denk je dat je lichaam dat alcohol verwerkt? Metabolisme stopt niet, maar geeft(zoals je terecht aan geeft) eerst voorrang aan de alcohol. Dat is mijn punt, hoe komt het anders bij je lever e.d. terecht? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 3 december 2012 Share Geplaatst 3 december 2012 Ik snap niet wat je bedoelt? Vaste voeding heeft een hoger thermisch effect ja. Eiwit zon 25-30%, KH 6% en vetten 4% Wat betreft metabolisme? Tuurlijk stopt dit niet, alcohol moet ook gemetaboliseerd worden. Verder snap ik niet wat je bedoelt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 3 december 2012 Share Geplaatst 3 december 2012 [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION] Hoe komt het dat je hier veel over weet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 3 december 2012 Share Geplaatst 3 december 2012 Sites, artikelen, onderzoeken en boeken lezen. Rondkijken. Opzoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 3 december 2012 Share Geplaatst 3 december 2012 Ahaaa okee netjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menchov Geplaatst 3 december 2012 Share Geplaatst 3 december 2012 Te veel vrije tijd zal het ook zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Technisch Geplaatst 4 december 2012 Share Geplaatst 4 december 2012 Oke ff een superbelangrijke vraag voor vanavond. Dit is het principe: Ik kom vanavond op de kroeg, daar word ik gewogen Daarna onbeperkt spareribs en bier voor een tijdje Daarna weer wegen Gene die het meest is aangekomen wint. HOE WIN IK? (d) [MENTION=7545]Martijn.[/MENTION] [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]. Serieus btw Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 4 december 2012 Share Geplaatst 4 december 2012 Zo weinig mogelijk eten en drinken daarvoor. In de ochtend weeg je altijd het minst, omdat je een nuchtere maag hebt. Moet je dus vanavond ook hebben. Ik doe het je niet na overigens, gekke shit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 4 december 2012 Share Geplaatst 4 december 2012 Rustig eten en niet naar de wc gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Technisch Geplaatst 4 december 2012 Share Geplaatst 4 december 2012 Zo weinig mogelijk eten en drinken daarvoor. In de ochtend weeg je altijd het minst, omdat je een nuchtere maag hebt. Moet je dus vanavond ook hebben. Ik doe het je niet na overigens, gekke shit. Ja maar ik moet ook een beetje m'n maag oprekken toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 4 december 2012 Share Geplaatst 4 december 2012 Ja maar ik moet ook een beetje m'n maag oprekken toch? Appeltje paar uur voor je begint zou ik doen, krijg ik altijd zieke honger van. Zorg inderdaad ook dat je tijdens het eten niet naar de wc gaat. Misschien kan je voor het begint al de enige alcohol drinken om je lichaam uit te drogen, maar weet niet of dat verstandig is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 4 december 2012 Share Geplaatst 4 december 2012 Eeh ik zou zeggen, vooral voor spareribs gaan, bier drijft ook vocht af dus verlies je daar weer gewicht mee ;c denk ik. weet ik veel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 4 december 2012 Share Geplaatst 4 december 2012 Gaat dat vocht afdrijven van alcohol op zo'n korte termijn dan? Ik denk dat je 't beste gewoon zoveel mogelijk kunt vreten en zuipen. En dan zorgen dat je 's middags wel iets eet, anders zit je sneller vol. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 4 december 2012 Share Geplaatst 4 december 2012 Alcohol drijft pas vocht af zodra je begint te pissen volgens mij. Kan je beter stiekem op de wc je volgooien met water. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 4 december 2012 Share Geplaatst 4 december 2012 Nou meestal als ik aan het zuipen ben moet ik diezelfde avond veel pissen, en niet de ochtend erna ;c Geen idee hoeveel tijd er tussen zit verder hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten