Ragazzo Geplaatst 5 april 2010 Share Geplaatst 5 april 2010 Ok, maar wat bedoel je met gezonder leven? Meer sporten, gezonder eten? Sporten lijkt me niet aangezien in 3 a 4 dagen per week op vrij hoog niveau tennis en iedere schooldag 6 km fiets. Dat van eten wist ik al een beetje maar steeds als ik denk zo van, 'nu ga ik er echt aan werken' houd ik het niet lang vol, max 2 a 3 weken. Dat is inderdaad heel weinig, je moet doorzetten wil je resultaat bereiken. Met gezonder eten bedoel ik; geen frisdranken, geen alcohol, geen fastfood, geen snacks (chips, koekjes e.d), geen vette sauzen (saté, mayo, fritesaus, etc), geen overbodige suikers (cake, taart, chocopasta, chocolade (snoepgoed)). Veel meer groente, fruit eten, vis, gezonde eitwitten, granen, noten (ongezouten) veel drinken vooral water. Veel kleine maaltijden nemen, vijf á zes keer per dag ipv twee á drie keer flink bunkeren. Maar goed, anderen hier (Chiel bijv) weten er veel meer van dus misschien kunnen zij je nog iets vertellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 5 april 2010 Share Geplaatst 5 april 2010 Mijn BF nu is volgens een weegschaal 20 %, maar ik had daarvoor behoorlijk gezweet richting de sportschool dus er zal wel niet veel van kloppen. Denk zelf zo'n 14%. 70 is gewoon flat bp. Ik begon met 30 kg afgelopen januari, dus als ik 70 red deze zomer heb ik al een behoorlijke progressie geboekt. Let wel het is 3 x 5 reps he. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 5 april 2010 Share Geplaatst 5 april 2010 Schouders trainen is voor vrouwen. Edit: sebas 't is niet 10 kg massa, ook een deel vocht en een klein deel vet. Maar grootste deel is denk ik toch wel massa.. Maja ik doe al 3 maand niets anders dan eten trainen en slapen. Whaha, onzin man. Schouders zijn juist super belangrijk, want je gebruikt ze zowel bij bankdrukken als rugoefeningen. En brede/volle schouders maken je mannelijk fysiek compleet. Je wil liever brede schouders hebben dan grote biceps/borsten, dat ziet er veel beter uit onder een shirt. Vandaag trouwens weer supplementen gehaald, ze hadden korting bij de tuinen.:D High Performance Creatine en Whey Proteine, volgend blok maar 2 vakken+scriptie, dus genoeg tijd door school. Nu 6 dagen per week volhouden tot juni, dan komt het goed denk ik.:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 5 april 2010 Share Geplaatst 5 april 2010 Haha dat was sarcastisch die opmerking he :mrgy: omdat wouter iets zei over een bepaald lichaamsdeel trainen dat dat voor vrouwen was ;) Schouders zijn idd belangrijk. Hehe oke, whey proteine? Hoeveel gram eiwit p/100? Ik heb gewoon basic bulk whey.. van xxlnutrition.nl fijne shop vind ik. Erg snel ook en niet duur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 5 april 2010 Share Geplaatst 5 april 2010 Mijn BF nu is volgens een weegschaal 20 %, maar ik had daarvoor behoorlijk gezweet richting de sportschool dus er zal wel niet veel van kloppen. Denk zelf zo'n 14%. 70 is gewoon flat bp. Ik begon met 30 kg afgelopen januari, dus als ik 70 red deze zomer heb ik al een behoorlijke progressie geboekt. Let wel het is 3 x 5 reps he. 70 is zonder stang neem ik aan? Het is niet zo heel veel, daar kom je wel makkelijk aan. Ik zit nu op 70 kg 8x met laatste 2x hulp, mijn doel is om 80 te halen, zodat ik in totaal met stang op 100 kg zit, maar het zit echt niet mee. En als je bf wil meten moet je naar een apotheek gaan, daar meten ze alles nauwkeurig. Weegschalen kloppen idd voor geen meter, tussen 2 metingen kan er zo 10% verschil zitten. Maar ik kan je vertellen dat 10% super laag en moeilijk te bereiken is. Als je echt sterk wil worden zou ik niet dalen onder de 15%, anders gaat het ten koste van je kracht en spiermassa. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 5 april 2010 Share Geplaatst 5 april 2010 Haha dat was sarcastisch die opmerking he :mrgy: omdat wouter iets zei over een bepaald lichaamsdeel trainen dat dat voor vrouwen was ;) Schouders zijn idd belangrijk. Hehe oke, whey proteine? Hoeveel gram eiwit p/100? Ik heb gewoon basic bulk whey.. van xxlnutrition.nl fijne shop vind ik. Erg snel ook en niet duur. 60 gram per 100 gram eiwit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 5 april 2010 Share Geplaatst 5 april 2010 70 is zonder stang neem ik aan? Het is niet zo heel veel, daar kom je wel makkelijk aan. Ik zit nu op 70 kg 8x met laatste 2x hulp, mijn doel is om 80 te halen, zodat ik in totaal met stand op 100 kg zit, maar het zit echt niet mee. En als je bf wil meten moet je naar een apotheek gaan, daar meten ze alles nauwkeurig. Weegschalen kloppen idd voor geen meter, tussen 2 metingen kan er zo 10% verschil zitten. Maar ik kan je vertellen dat 10% super laag en moeilijk te bereiken is. Als je echt sterk wil worden zou ik niet dalen onder de 15%, anders gaat het ten koste van je kracht en spiermassa. Hmm kun je dan niet beter even weer wat lager in gewicht gaan zakken en vanuit daar weer ophogen? Vanuit 70% van je max weer beginnen? Hmm ik ga denk ik binnenkort een x zo'n tangetje kopen, en dan gewoon m'n broertje ofzo flink laten oefenen zodat ik een beetje betrouwbare metingen krijg :) Ik weet dat dat ten koste gaat van m'n kracht en je zult er ook een beetje massa door verliezen maar goed, je staat er wel mooi ripped bij van de zomer dan he. 't oog wil ook wat he. Edit: hoeveel kost die whey protein dan? Die ik heb 73 gram eiwit per 100 gram en kost 65 euro voor 5 kg.. vind 't nogal weinig eigenlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 5 april 2010 Share Geplaatst 5 april 2010 Dat is inderdaad heel weinig, je moet doorzetten wil je resultaat bereiken. Met gezonder eten bedoel ik; geen frisdranken, geen alcohol, geen fastfood, geen snacks (chips, koekjes e.d), geen vette sauzen (saté, mayo, fritesaus, etc), geen overbodige suikers (cake, taart, chocopasta, chocolade (snoepgoed)). Veel meer groente, fruit eten, vis, gezonde eitwitten, granen, noten (ongezouten) veel drinken vooral water. Veel kleine maaltijden nemen, vijf á zes keer per dag ipv twee á drie keer flink bunkeren. Maar goed, anderen hier (Chiel bijv) weten er veel meer van dus misschien kunnen zij je nog iets vertellen. Ik vraag me nou echt af of die nootjes nou gezond zijn of ongezond. Een vriend van me die een wasborddieet volgt zei dat nootjes erg gezond zijn, maar ik heb ook vaak gehoord dat er veel vetten inzitten. Vind het wel erg lekker trouwens, vooral cashewnoten en die ongepelde pinda's.:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 5 april 2010 Share Geplaatst 5 april 2010 Hmm kun je dan niet beter even weer wat lager in gewicht gaan zakken en vanuit daar weer ophogen? Vanuit 70% van je max weer beginnen? Hmm ik ga denk ik binnenkort een x zo'n tangetje kopen, en dan gewoon m'n broertje ofzo flink laten oefenen zodat ik een beetje betrouwbare metingen krijg :) Ik weet dat dat ten koste gaat van m'n kracht en je zult er ook een beetje massa door verliezen maar goed, je staat er wel mooi ripped bij van de zomer dan he. 't oog wil ook wat he. Edit: hoeveel kost die whey protein dan? Die ik heb 73 gram eiwit per 100 gram en kost 65 euro voor 5 kg.. vind 't nogal weinig eigenlijk. Ja, sowieso moet je of cutten of bulken. Maar ik zou eerst bulken en dan cutten, en dan tijdens het cutten meerdere reps trainen. Als je nu gaat cutten kan je straks niet bulken en sta je aan het eind van de rit unripped.:) De mijne kost trouwens 25 euro voor 2500 gram, maar het was wel in de aanbieding. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 5 april 2010 Share Geplaatst 5 april 2010 Die nootjes zitten vol goede onverzadigde vetten, die heeft je lijf ook nodig. Daarom kun je die wel goed eten. Ja klopt, daarom ben ik nu ook aan het bulken, zit op 4000 kcal per dag, op trainingsdagen op 4500 kcal. Edit: ik vind trouwens dat er weinig eiwitten in zitten, maja dat moet je zelf weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ragazzo Geplaatst 5 april 2010 Share Geplaatst 5 april 2010 Ik vraag me nou echt af of die nootjes nou gezond zijn of ongezond. Een vriend van me die een wasborddieet volgt zei dat nootjes erg gezond zijn, maar ik heb ook vaak gehoord dat er veel vetten inzitten. Vind het wel erg lekker trouwens, vooral cashewnoten en die ongepelde pinda's.:D Hmm, ja ik haal bij de biowinkel ongezouten hazelnoten, amandelen, dat soort dingen, dat is wel gezond geloof ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 5 april 2010 Share Geplaatst 5 april 2010 Die nootjes zitten vol goede onverzadigde vetten, die heeft je lijf ook nodig. Daarom kun je die wel goed eten. Ja klopt, daarom ben ik nu ook aan het bulken, zit op 4000 kcal per dag, op trainingsdagen op 4500 kcal. Edit: ik vind trouwens dat er weinig eiwitten in zitten, maja dat moet je zelf weten. Mja, scheelt maar 15 gram, ik eet genoeg dus dat maak ik wel goed.:D Waarmee neem je trouwens je whey in? Melk? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 5 april 2010 Share Geplaatst 5 april 2010 Ja ik ga als ik deze op heb isolaat halen, 93 gram :< Ja met melk, anders krijg ik het niet weg. In de zomer zal 't wel met water moeten maar goed, dat zien we dan wel weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisRichie Geplaatst 5 april 2010 Share Geplaatst 5 april 2010 Ik zou de rest van je lichaam ook mee trainen, 't bestaat niet alleen uit buikspieren :cab: Vreten, veel vreten. Wel goed spul natuurlijk. Chris, je moet je buikspieren net zo trainen als je andere spieren. Dus ook niet per se doorgaan tot ze branden, en zeker niet iedere dag. Je kunt het best gewoon 2 x per week crunches doen (verzwaard) en 2 x per week zijwaartse crunches.. Hoe zwaarder hoe beter :D Nee doe ook full-body hoor. Had alleen fv een specifieke vraag daarover. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 5 april 2010 Share Geplaatst 5 april 2010 Je hoeft je buikspieren maar op 1 dag per week te trainen eigenlijk, gewoon meepakken 1 x per week. En dan gewoon goed hard aanpakken ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ragazzo Geplaatst 5 april 2010 Share Geplaatst 5 april 2010 Hoezo die maar één keer per week Chiel? En waar leg jij dan de nadruk op tijdens je trainingen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 5 april 2010 Auteur Share Geplaatst 5 april 2010 Ik heb die Whey Protein instant, is 84 gram per 100 gram en gewoon lekker spul. ik zit met bankdrukken nu op 6x60, vind ik al heel wat :p Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 5 april 2010 Share Geplaatst 5 april 2010 Ja 1 x 100 is niet weinig hoor, ligt er ook maar net aan hoe je traint natuurlijk. Maar ik leg elke training de nadruk op 2 spiergroepen, 1 grote en 1 kleine spiergroep. Dus bijv. Borst en triceps de ene training. De volgende training rug & biceps. Daarna benen, de grootste spiergroep dus die doe ik op 1 dag. Dan de dag erna nog schouders & traps. Buik doe ik wel op m'n benen dag er bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
r4vje Geplaatst 6 april 2010 Share Geplaatst 6 april 2010 Oke, ik begrijp niet veel van al die praat hier maar goed, ben er dan ook niet zo fanatiek mee bezig als jullie ;) Mij gaat het alleen maar om wat fitter te worden ipv super gespiert en dat gaat al aardig lekker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 6 april 2010 Auteur Share Geplaatst 6 april 2010 Wat eet jij zoal Chiel? Gewoon brood met beleg, of zit je aan de rijst met kip etc als lunch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 6 april 2010 Share Geplaatst 6 april 2010 Brood met ei-eiwitten en kipfilet. Als ik pindakaas lustte had ik er daar ook nog wat van genomen. Ik ga volgens mij namelijk altijd uit m'n bek meuren van dat eigeel hehe. Daarom eet ik er daar 's avonds nog wel es 1 van voor ik naar bed ga, zijn toch wat goede vetten die daar in zitten. Verder een uur voor ik ga trainen, dat is dus op m'n werk, nog een bord zv rijst met kip idd. Na de training ook weer, hoewel dat soms ook wel eens vis is met zv rijst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 10 april 2010 Auteur Share Geplaatst 10 april 2010 Pff dat doe je wel netjes hoor. Rijst vind ik echt niet te vreten.. Ik eet verder niet heel apart, alleen altijd brood met zalm enzo, bakkie kwark savonds. Daar blijft het wel een beetje bij. Neem je ook nog supplementen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 11 april 2010 Share Geplaatst 11 april 2010 Ben 20 kilo afgevallen, mannen. Op naar de 100. :D en dan de 80. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 11 april 2010 Share Geplaatst 11 april 2010 Brood met ei-eiwitten en kipfilet. Als ik pindakaas lustte had ik er daar ook nog wat van genomen. Ik ga volgens mij namelijk altijd uit m'n bek meuren van dat eigeel hehe. Daarom eet ik er daar 's avonds nog wel es 1 van voor ik naar bed ga, zijn toch wat goede vetten die daar in zitten. Verder een uur voor ik ga trainen, dat is dus op m'n werk, nog een bord zv rijst met kip idd. Na de training ook weer, hoewel dat soms ook wel eens vis is met zv rijst. Is saté bij de rijst een stuk slechter? Want de enige manier om rijst in mn bek te proppen is saté :cab: Kga denk ik ook maar es wat minder ongezond eten en weer beginnen aan fitness, kbedoel niet dat ik nu dik ben, maar buikje is wel op komst en tvoelt toch best vies, op een of andere manier :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 11 april 2010 Auteur Share Geplaatst 11 april 2010 Satesaus is wel slecht spul ja :0 Veel suiker en veel vet. Dat zou ik niet elke dag gaan eten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten