Lazy Geplaatst 29 maart 2010 Share Geplaatst 29 maart 2010 Bak patat ofzo. Zeg doe niet zo moeilijk joh, je leeft maar één keer :cab: 1 wat een trieste reactie zeg :m: 2 Ik leef al 27 jaar en heb het altijd naar mijn zin gehad en altijd kunnen eten en heb ook altijd gegeten wat ik wilde. Nu ben ik met een nieuwe sport bezig en wil ik dat zo goed mogelijk doen om optimaal resultaat te behalen. Dat daar de juiste voeding bij hoort is ff kut, maar als je ergens voor gaat moet je het goed doen en niet half. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 29 maart 2010 Auteur Share Geplaatst 29 maart 2010 Bij de laatste klopt het niet, in een bak kwark zit wel 50 gram eiwit!? Daarnaast zou ik geen cup-a-soup nemen. Dat is echt een zoutbom, hartstikke slechte shit. Verder zou ik gewoon eerst beginnen met trainen, dan kun je altijd nog minder gaan eten.. Meestal is het trainen al genoeg om vet kwijt te raken en spiermassa op te bouwen. Ga er dus ook niet vanuit dat je meerdere kilos af zult vallen. Een halve kilo per week zou al veel zijn, je krijgt er zware spiermassa voor terug. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 29 maart 2010 Share Geplaatst 29 maart 2010 Ik train nu al zo'n drie keer in de week in de sportschool + 1 avond in de week voetballen. Ik weet ook wel dat het me zonder zo'n voedsel schema zal lukken, maar ik ken mezelf langer dan vandaag. Als ik dat niet doe zit ik binnen de kortste keren aan de patat met frikadellen. Met zo'n schema kan ik me gericht gaan focussen en weet ik precies wat wel en niet kan. Dan is het een stuk gemakkelijker om in de Albert Heijn te staan in plaats van ter plekke te verzinnen wat je moet eten. Gek genoeg is het dan eigenlijk altijd slecht :p EDIT : Dat van die kwark haalde ik uit het schema. Ik heb ook niet een complete bak van 500gr op he, maar slechts een bakje van 150gr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 29 maart 2010 Auteur Share Geplaatst 29 maart 2010 Oke vandaar.. Ik eet altijd savonds een bak van 500 gram en dat is 55 gram eiwit. Wat goed kan helpen is 2 voedingsschemas maken, die je per dag afwisselt. Anders eetje elke dag exact hetzelfde en daar wordt je nogal gaar van. (elke dag zelfde op de brood etc.) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
r4vje Geplaatst 30 maart 2010 Share Geplaatst 30 maart 2010 Ik ben ook weer begonnen met sporten maar dan meer voor allround fitheid aangezien ik sinds 1,5 jaar een kantoor baan heb. Ga lekker 2x per week om gewoon bezig te zijn en aan mijn conditie te werken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 30 maart 2010 Share Geplaatst 30 maart 2010 Heel verstandig Mohwie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 30 maart 2010 Share Geplaatst 30 maart 2010 Oke vandaar.. Ik eet altijd savonds een bak van 500 gram en dat is 55 gram eiwit. Wat goed kan helpen is 2 voedingsschemas maken, die je per dag afwisselt. Anders eetje elke dag exact hetzelfde en daar wordt je nogal gaar van. (elke dag zelfde op de brood etc.) Nee precies, dat is ook eigenlijk de bedoeling. Dat eerste schema dient eigenlijk alleen als een voorbeeld. Als het kan wil ik graag voor elke maaltijd 3, 4 mogelijkheden hebben zodat je inderdaad niet elke dag kipfilet op brood hebt. Het is alleen verdomde lastig om aan die maximale waardes te komen per dag :moop: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 30 maart 2010 Share Geplaatst 30 maart 2010 Tonijn kan ook nog ipv kipfilet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WoKa Geplaatst 31 maart 2010 Share Geplaatst 31 maart 2010 Nee er moet juist vijf kilo af ;) Ik heb ff zitten kutten en heb dit : 9:30 2x Bruine boterham Kipfilet Appel 1 stuk, Glas Half volle Melk, 291 kcal E 15 K 42 V 6 11:00 Bak magere yoghurt Bruin Broodje Rosbief 2 Mandarijnen 163 kcal, E 11, K 26, V 2 13:00 2x Bruin Broodje Rosbief 2 kiwi's kcal 244, E 15, K 39, V 3 15:30 Cup a soup Appel kcal 89, E 2, K 18, V 1 18:00 Zilvervliesrijst Kipfilet Thais groente mix van de AH met Prei, Paprika, Rode ui, Rode peper en Witte kool kcal 404, E 29, K 62, V 5 20:00 Kop Koffie en een bak magere kwark kcal 56, E 10, K 3, V 0 Dit is zeg maar wat ik vandaag gegeten heb aan de hand van dat schema. Dan kom ik op een totaal van 1247 kcal, Eiwitten 82, Koolhydraten 190, Vetten 17 Kortom, ik kom nog veel te kort volgens het minimum. Wat zou ik daar nog bij kunnen doen om het wat op te waarderen? Voor mannen is het aangeraden om zes broodjes per dag te eten, dus daar is in ieder geval nog winst te halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WoKa Geplaatst 31 maart 2010 Share Geplaatst 31 maart 2010 Word weer tijd dat ik ga trainen. Tot een jaar of twee geleden trainde ik minimaal drie keer per week tot weken met wel eens zes keer per week. Was destijds verslaafd aan fitnessen. Voornamelijk cardio deed ik en krachttraining. Bankdrukken etc. Had destijds ook een schema. Resultaten waren er zeker te zien. Maar dat was twee jaar terug. Twee jaar later zie ik er echt niet meer zo uit. Moet ik wel toegeven dat mijn lichaam wel de rust heeft gekregen en mijn borst en triceps er iets groter uit zijn gaan zien. In vorm ben ik absoluut niet. Heb in de afgelopen jaar denk ik twee keer een sportschool bezocht. Nu heb ik ook absoluut een hekel aan de sportschool. Abonnementje opgezegd. Belangrijkste nu is ook dat ik thuis alles wil gaan doen. Heb echt een buikje gekregen. Dat moet zeker weg. Ben 1.87m en weeg nu 88 kilo. Zoveel heb ik nog nooit gewogen. Toptijd was ik rond de 80 kilo, maar dan ook wel redelijk gespierd voor mijn bouw. Rare is, ik heb soort van veel vet rondom mijn heupen. Mijn pa heeft het ook, zit volgens mij in de familie, maar het ziet er echt lelijk uit. Nu wil ik absoluut mijn buik platter hebben (aan mijn two till four-pack denk ik niet meer terug, haha :P :() en dat ik dus niet meer vet rondom mijn heupen heb. Ben in de afgelopen jaren ook gegroeid van een maatje 32 naar een maatje 34. Ben niet super dik ofzo, maar voor mijn doen wel mollig geworden. Wat zijn de tips? Want ben er echt tussenuit en weet bij lange na niet meer hoe ik destijds at. Sowieso veel water drinken nu en geen prik oid. Mijn grootste probleem is: ik heb vaak honger na 20:00 uur. Dan eet ik nog rustig cruesli of brood. Maarja, dan heb je ook geen beweging daarna. Zit ik aan huiswerk, serie checken, msn, etc. Dat moet veranderen, alleen hoe haal ik dat honger gevoel weg? Zes broodjes op een dag eten (2 in de ochtend 4 in de middag) en yoghurt een uur ná je warme avondmaaltijd. Verder gezonde tussendoortjes rond 11 uur en rond 3 uur dan kom je al een heel eind. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisRichie Geplaatst 1 april 2010 Share Geplaatst 1 april 2010 Heb me laten vertellen dat je buikspieren de snelst herstellende spieren zijn, kun je deze dan in principe elke dag trainen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 1 april 2010 Share Geplaatst 1 april 2010 Nee dan raken ze overtraind, btw wat wil je bereiken met elke dag buikspieren trainen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisRichie Geplaatst 1 april 2010 Share Geplaatst 1 april 2010 Vroeg het me alleen af, ik train ze nu om de dag bij de sportschool gewoon. Maar ik dacht als je ze nou dagelijks kan trainen kan ik thuis ook wat doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 2 april 2010 Share Geplaatst 2 april 2010 Ik zou de rest van je lichaam ook mee trainen, 't bestaat niet alleen uit buikspieren :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
r4vje Geplaatst 3 april 2010 Share Geplaatst 3 april 2010 Nu ik weer aan het sporten ben heb ik echt de hele fokking dag een hongergevoel. Nu drink ik al heel veel water en eet ik "gezonde" dingen tussendoor maar toch blijft dat gevoel. Wat kun je daar het beste aan doen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 3 april 2010 Auteur Share Geplaatst 3 april 2010 Vreten, veel vreten. Wel goed spul natuurlijk. Chris, je moet je buikspieren net zo trainen als je andere spieren. Dus ook niet per se doorgaan tot ze branden, en zeker niet iedere dag. Je kunt het best gewoon 2 x per week crunches doen (verzwaard) en 2 x per week zijwaartse crunches.. Hoe zwaarder hoe beter :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 4 april 2010 Share Geplaatst 4 april 2010 Heel veel vreten idd, mijn zondag bestaat altijd zo'n beetje alleen maar uit eten als ik thuis ben. Veel met eiwitten en complexe koolhydraten zoals zv rijst, volkoren brood e.d. Volkoren pasta enzo is ook goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
r4vje Geplaatst 4 april 2010 Share Geplaatst 4 april 2010 Vreten, veel vreten. Wel goed spul natuurlijk. En wat versta je allemaal onder goed spul ? Ik eet normaal 6 a 8 boterhammen op een dag, 2 stuks fruit en dan s'avonds gewoon een normaal bord met aardappels vlees en groente. Ben bijv. geen liefhebben van dingen als pasta enz. :whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 4 april 2010 Share Geplaatst 4 april 2010 Veel kip, vis en groente en dat soort dingen. Vette vis, pangafilet is een goede. Ook zv rijst ;) Als ontbijt zou je iets van melk met brinta kunnen nemen. Rinus btw hoe gaat 't met het afvallen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 4 april 2010 Share Geplaatst 4 april 2010 Ik heb dus ook een paar weken melk met brinta geprobeerd maar ik had dr bij lange na niet genoeg aan :S Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 5 april 2010 Auteur Share Geplaatst 5 april 2010 Zo ik heb net weer getraind, rug en triceps. Nu kapot. Eerst eten :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivoo Geplaatst 5 april 2010 Share Geplaatst 5 april 2010 Wist niet waar ik moest posten maar hier leek me het beste. Iemand tips om een wat slanker gezicht te krijgen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ragazzo Geplaatst 5 april 2010 Share Geplaatst 5 april 2010 Als je een wat dikker gezicht hebt ben je waarschijnlijk over de rest van je lichaam ook wat zwaarder. Gezicht is meestal de laatste plek waar je aan komt. Ga dus gewoon over het algemeen wat gezonder leven. In je gezicht zal je dan het eerst resultaat zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivoo Geplaatst 5 april 2010 Share Geplaatst 5 april 2010 Ok, maar wat bedoel je met gezonder leven? Meer sporten, gezonder eten? Sporten lijkt me niet aangezien in 3 a 4 dagen per week op vrij hoog niveau tennis en iedere schooldag 6 km fiets. Dat van eten wist ik al een beetje maar steeds als ik denk zo van, 'nu ga ik er echt aan werken' houd ik het niet lang vol, max 2 a 3 weken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 5 april 2010 Share Geplaatst 5 april 2010 Hoeveel vocht het is weet ik niet, zal vast ook wel een aantal kilo zijn maar goed.. Het schema dat ik volg is van Mark Rippetoe, een echt beginnersschema is het. Maar ik ben pas sinds 2 weken echt serieus gewicht gaan verhogen :cab: Dit is 't schema: Training A: 3 x 5 squat 3 x 5 benchpress 1 x 5 deadlift 2 x 8 dips Training B: 3 x 5 squat 3 x 5 military press 3 x 5 pendlay rows 2 x 8 chins brede greep Vooral squatten is echt verslavend :D Mijn doel is uiteindelijk gewoon een echt bodybuildersfysiek te krijgen. En op korte termijn 3 x 5 x 70 kg bankdrukken, 100 kg squatten en 120 deadliften. MP wil ik naar 50 kg toe. Oja en qua gewicht, 95 kg bij 10 procent zou heel nice zijn volgend jaar zomer. Deze zomer denk ik 85 kg @ 10 procent.. Wat is je bf nu? 10 procent is echt super super laag man, al helemaal als je een gespierd lichaam wil, dat gaat echt moeilijk worden. En 70 kg, is dat los/vast, recht/schuin, incl stang/zonder stang? Klinkt niet zo heel veel namelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten