RanDMC Geplaatst 26 februari 2010 Share Geplaatst 26 februari 2010 Ik eet 's ochtends meestal 1 of 2 bolletjes/broodjes met een glas melk. Daarna altijd verschillend hehe, op schooldagen is het vaak ongezonder aangezien ik bijna altijd wel langs Burgerking ga ;c meestal kingdealtje dus is niet zo heel veel, maar toch. Volgens mij eet ik ook te veel, want ik heb niet zozeer veel vet, maar juist een grotere maag. Vet kan je nog een keer wegtrainen, bij een grote maag is dat een stuk lastiger, helaas. ;/ Niet dat het zo erg is ofzo maar tbegin me toch wel beetje zorgen te maken. Ben verder qua bovenlichaam heel mager, wil ik ook nog keer wat aan doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 26 februari 2010 Share Geplaatst 26 februari 2010 David ik zou iig niet in vet aan willen komen, dat krijg je er later ( want dat wil je toch wel ) er heel moeilijk weer af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 27 februari 2010 Share Geplaatst 27 februari 2010 David ik zou iig niet in vet aan willen komen, dat krijg je er later ( want dat wil je toch wel ) er heel moeilijk weer af. Inderdaad, ken genoeg voorbeelden van mensen die vroeger erg skinny waren en konden eten wat ze wilden maar toen ze ouder werden opeens dik werden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shefkee Geplaatst 28 februari 2010 Share Geplaatst 28 februari 2010 Lees het topic nu door, zie dat vooral BJK4ever fanatiek is met het sporten. Chiel doet ook zijn best... Chiel, jij hebt wel een voedingsschema dus? Laat hem eens zien.. Ik heb zelf geen voedingsschema, eet gewoon veelal gezond en goed(Rijst, vis, kip, brinta, fruit, maaltijdsalade's, volkoren pasta etc. etc.) Één dag in de week gewoon mijn 'snoepdag' zodat ik niet snel een terugval krijg. Ben nu half jaar echt intensief bezig en heb daarvoor een aanklooiperiode gehad. Zit nu op het punt dat ik shakes wil gaan gebruiken(Whey, over creatine hoor ik teveel verschillende verhalen, ga er dus nog niet aan beginnen), dan hoop ik ook over een aantal dode punten(Zit nu bijv op 80 kilo bankdrukken, maar kom er echt niet overheen) heen te komen. Weeg trouwens zelf 83 en ben 1.78. Ik heb wel een buikje, maar toch redelijk gespierd. Twee weken geleden ben ik een week ziek geweest, toen ging ik ineens 6 kilo achteruit. Inmiddels wel weer opgebouwt.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 28 februari 2010 Share Geplaatst 28 februari 2010 Mijn voedingsschema staat hier wel ergens :cab: Die 80 kilo is dat je 1rm? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shefkee Geplaatst 28 februari 2010 Share Geplaatst 28 februari 2010 Nee, maar zo meet ik ook nooit. 80 kilo doe ik 4-6x zelf en vaak nog twee keer met hulp.. Ik denk dat 90 mijn 1rm is.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 6 maart 2010 Auteur Share Geplaatst 6 maart 2010 Heb nu een 3 dagen split gemaakt, moet weer beetje serieus wat gaan doen. Maandag: rug/triceps Woensdag: benen/schouders Vrijdag: borst/biceps :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ho0det Geplaatst 6 maart 2010 Share Geplaatst 6 maart 2010 Sinds een maandje ben ik ook aan het fitnessen. Ben ongeveer 1.72 en weeg 57 kilo, maar ben niet echt mager, gewoon normaal. Ik probeer sowieso 3x in de week te sporten en soms ook nog een 4e keer. Dan doe ik een mix van conditie- en krachttraining (bovenlichaam, armen en buik vooral). Hoe lang gaat het eigenlijk duren tot je resultaat gaat zien? Ik doe dus de ene keer zeg maar 95% conditietraining en 5% krachttraining en de keer erop omgedraaid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 6 maart 2010 Share Geplaatst 6 maart 2010 Sinds een maandje ben ik ook aan het fitnessen. Ben ongeveer 1.72 en weeg 57 kilo, maar ben niet echt mager, gewoon normaal. Ik probeer sowieso 3x in de week te sporten en soms ook nog een 4e keer. Dan doe ik een mix van conditie- en krachttraining (bovenlichaam, armen en buik vooral). Hoe lang gaat het eigenlijk duren tot je resultaat gaat zien? Ik doe dus de ene keer zeg maar 95% conditietraining en 5% krachttraining en de keer erop omgedraaid. Als je er goed bij gaat eten en de goede oefeningen doet kun je snel resultaat zien. Ik ga ook over op een split per 1 april, nu nog even rippetoe afmaken. dwz: training A Squat Benchpress Deadlift Dips Training B Squat Military Press Pendlay Rows Chins up Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kristian Geplaatst 6 maart 2010 Share Geplaatst 6 maart 2010 Gisteren een 1 jaar abbo genomen op de sportschool. Prioriteit 1 is me knie en de rest is bijzaak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shefkee Geplaatst 6 maart 2010 Share Geplaatst 6 maart 2010 Prioriteit nummero uno; Gebruik maken van je abbo. Nummertje twee; Laat je even goed inlichten, want alleen je knie intensief trainen is niet verstandig. Drie; Als je je benen veel traint, neem je bovenlichaam, ook al is het maar even, toch mee. Je benen zijn grote spiergroepen, als je deze goed traint is het resultaat in je bovenlichaam veel sneller te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 9 maart 2010 Share Geplaatst 9 maart 2010 Vandaag boek binnen gekregen van Mark Rippetoe en Lon Kilgore - Starting Strength 2nd edition. Basic barbell training. (L)(L)(L) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jj1 Geplaatst 10 maart 2010 Share Geplaatst 10 maart 2010 http://kettlebelltraining.nl/ doet iemand hieraan? Deze resultaten enzo zijn zo bizar goed. Het gaat uit van het princiepe dat je 1 beweging maakt dus bijvoorbeeld dat ding op de grond en dan zo snel mogelijk boven je hoofd. Je traint dan zo ontzettend veel spieren. We hebben op school een keer zon training gehad en is echt bizar goed als ik me klasgenoten geloof. Deze trainingsmethode wordt ook gebruikt(of werd) in rusland en de mensen die hier gebruik van maakte waren in vereglijking met sporters die gewoon sportschool deden op onder delen als opdrukken, sprinten, staibliteit enzo, vele malen verder... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 10 maart 2010 Share Geplaatst 10 maart 2010 Het is een erg zware vorm van krachttraining waarvoor je volgens mij wel wat ervaring moet hebben met krachttraining. Heb het verder zelf nog nooit gedaan, wel eens over gelezen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kristian Geplaatst 10 maart 2010 Share Geplaatst 10 maart 2010 Prioriteit nummero uno; Gebruik maken van je abbo. Nummertje twee; Laat je even goed inlichten, want alleen je knie intensief trainen is niet verstandig. Drie; Als je je benen veel traint, neem je bovenlichaam, ook al is het maar even, toch mee. Je benen zijn grote spiergroepen, als je deze goed traint is het resultaat in je bovenlichaam veel sneller te zien. Goed dat je het zegt maar was het ook wel van plan. Zowiezo gaan de armpjes, buik en rug ook wel mee op zo'n avond en niet te vergeten de conditie. Maar stel ik zou het na een anderhalf uur gehad hebben dan wil ik wel het programma voor mijn benen hebben gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 10 maart 2010 Share Geplaatst 10 maart 2010 Iemand nog tips voor iemand die 5 kilo kwijt wil raken? Ben 1m90, 26 jaar en weeg nu 88,5 in principe goed op gewicht, maar voor mijn bouw is een gewicht rond de 83 - 84 kilo beter, althans zo heb ik me laten vertellen. Ga vanaf komende maandag weer vol aan de bak in de sportschool. Minimaal 3x in de week en dan half uurtje hardlopen, fietsen en crosstrainen en daarbij nog wat oefeningen voor de borst, schouders, rug, armen, buik etc etc. Verder voetbal ik op donderdag avond in een vriendenteam. Eetpatroon ook aan passen. Al het snoepen zoals chips, koekjes etc etc laten liggen en verder gewoon normaal en gezond eten. Vooral veel water drinken. Dan moet dat in 2 maanden wel te realiseren zijn toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 10 maart 2010 Share Geplaatst 10 maart 2010 Gebruik alleen whey, ongeveer 50 gram op een dag op niet trainingsdagen en 100 gram op trainingsdagen, dan neem ik een extra shake een half uur voor de training. Verder elke avond 1 visolie capsule voor de vetten, echte noten krijg ik niet voldoende binnen.. zorg ook dat m'n eten zoveel mogelijk met olijfolie klaar gemaakt wordt. Creatine heb ik nog niet naar gekeken, waar dient dat precies voor? Heb je btw een tijd terug ook toegevoegd op msn, volgnes mij ben je nog nooit online geweest? :cab: Ik weet niet of je genoeg eet, maar ik zou gewoon kappen met whey. Je doel was toch om af te vallen? Als dat je doel is zou ik al helemaal geen whey gebruiken, werkt alleen maar tegen. Creatine is een natuurlijk stof in je lichaam die bij een hoge lichamelijk inspanning gebruikt wordt. Als je echt spieren wil kweken en gaat pompen zou ik creatine nemen, want je kunt zowel qua gewichten als qua weerstand veel meer aan. Je kunt doortrainen en je wordt echt een Hulk binnen korte tijd. Nadelen zijn dat je (bij sommige soorten met extra koolhydraten) wat meer vet krijgt,dat je spieren meer vocht opnemen (je moet min. 3 ltr per dag drinken) en dat je vrij snel de oude wordt als je stopt met creatine. Iemand nog tips voor iemand die 5 kilo kwijt wil raken? Ben 1m90, 26 jaar en weeg nu 88,5 in principe goed op gewicht, maar voor mijn bouw is een gewicht rond de 83 - 84 kilo beter, althans zo heb ik me laten vertellen. Ga vanaf komende maandag weer vol aan de bak in de sportschool. Minimaal 3x in de week en dan half uurtje hardlopen, fietsen en crosstrainen en daarbij nog wat oefeningen voor de borst, schouders, rug, armen, buik etc etc. Verder voetbal ik op donderdag avond in een vriendenteam. Eetpatroon ook aan passen. Al het snoepen zoals chips, koekjes etc etc laten liggen en verder gewoon normaal en gezond eten. Vooral veel water drinken. Dan moet dat in 2 maanden wel te realiseren zijn toch? Lukt makkelijk man in principe. Toen ik gestopt was met kickbox en voetbal ben ik ook zwaar aangekomen binnen een paar jaar. Vervolgens naar de sportschool geweest en een beetje op mijn eten gelet en binnen 1.5-2 jaar ben ik van 88 kg naar 72 kg gegaan. Wat bij mij ongelooflijk hielp was stoppen met frisdrank (GEEN COLA!!!) en fastfood en 1x per week gewoon eten waar je zin in had. Afvallen is echt niet moeilijk, zolang je het niet te snel wil en een beetje discipline hebt. O ja, en begin aan krachttraining, want spiermassa helpt je veel meer (op lange termijn) bij het afvallen dan een kwartiertje rennen.:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 10 maart 2010 Share Geplaatst 10 maart 2010 Iemand die hier een beetje verstand van alles heeft? Wil me buik/borst spieren extra trainen.. Doe aan waterpolo waardoor dat al redelijk goed is, maar wil weer klaar zijn door de zomer en eruit zien zoals ik toen deed toen ik 6x per week trainde.. :mrgy: Ik train nu 2 á 3 keer 1,5 uur per week Waterpolo(zwemmen).. Dus de brede/gespierde bouw heb ik als het ware al(klinkt raar..:cab:) Dus mensen advies zonder sportschool? Aangezien ik daar geen tijd voor heb omdat ik train of werk.. Advies zonder sportschool voor borst en buik is gewoon opdrukken (smal, breed, lang, kort) en crunches doen. Lees het topic nu door, zie dat vooral BJK4ever fanatiek is met het sporten. Chiel doet ook zijn best... Chiel, jij hebt wel een voedingsschema dus? Laat hem eens zien.. Ik heb zelf geen voedingsschema, eet gewoon veelal gezond en goed(Rijst, vis, kip, brinta, fruit, maaltijdsalade's, volkoren pasta etc. etc.) Één dag in de week gewoon mijn 'snoepdag' zodat ik niet snel een terugval krijg. Ben nu half jaar echt intensief bezig en heb daarvoor een aanklooiperiode gehad. Zit nu op het punt dat ik shakes wil gaan gebruiken(Whey, over creatine hoor ik teveel verschillende verhalen, ga er dus nog niet aan beginnen), dan hoop ik ook over een aantal dode punten(Zit nu bijv op 80 kilo bankdrukken, maar kom er echt niet overheen) heen te komen. Weeg trouwens zelf 83 en ben 1.78. Ik heb wel een buikje, maar toch redelijk gespierd. Twee weken geleden ben ik een week ziek geweest, toen ging ik ineens 6 kilo achteruit. Inmiddels wel weer opgebouwt.. Als je op dat dood punt zit zou ik snel aan creatine beginnen. Mijn dood punt was zelfs lager (75 kg) en ik kwam daar maanden niet overheen. Met creatine zat ik binnen 2 weken op 90 kg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 10 maart 2010 Share Geplaatst 10 maart 2010 Ik weet niet of je genoeg eet, maar ik zou gewoon kappen met whey. Je doel was toch om af te vallen? Als dat je doel is zou ik al helemaal geen whey gebruiken, werkt alleen maar tegen. Creatine is een natuurlijk stof in je lichaam die bij een hoge lichamelijk inspanning gebruikt wordt. Als je echt spieren wil kweken en gaat pompen zou ik creatine nemen, want je kunt zowel qua gewichten als qua weerstand veel meer aan. Je kunt doortrainen en je wordt echt een Hulk binnen korte tijd. Nadelen zijn dat je (bij sommige soorten met extra koolhydraten) wat meer vet krijgt,dat je spieren meer vocht opnemen (je moet min. 3 ltr per dag drinken) en dat je vrij snel de oude wordt als je stopt met creatine. Ik wil aankomen :cab: En dat gaat goed ook, weeg nu 80 kg schoon aan de haak :) Creatine begin ik voorlopig nog niet aan, merk nu dat ik nog genoeg groei zonder creatine. Misschien als ik wat verder ben in m'n training en op een dood punt kom.. dat is nu echt nog niet 't geval. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 12 maart 2010 Share Geplaatst 12 maart 2010 Lukt makkelijk man in principe. Toen ik gestopt was met kickbox en voetbal ben ik ook zwaar aangekomen binnen een paar jaar. Vervolgens naar de sportschool geweest en een beetje op mijn eten gelet en binnen 1.5-2 jaar ben ik van 88 kg naar 72 kg gegaan. Wat bij mij ongelooflijk hielp was stoppen met frisdrank (GEEN COLA!!!) en fastfood en 1x per week gewoon eten waar je zin in had. Afvallen is echt niet moeilijk, zolang je het niet te snel wil en een beetje discipline hebt. O ja, en begin aan krachttraining, want spiermassa helpt je veel meer (op lange termijn) bij het afvallen dan een kwartiertje rennen.:) Top Thanks! Ja die frisdrank is het eerste dat ik laat staan. Verder is het eetpatroon gewoon normaal met bruine boterhammen als ontbijt en lunch met verschillend beleg en als avond eten gewoon 'normaal' eten. Zal de komende weken ook wel wat extra kracht training gaan doen. Thanks voor de tips! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 12 maart 2010 Share Geplaatst 12 maart 2010 Top Thanks! Ja die frisdrank is het eerste dat ik laat staan. Verder is het eetpatroon gewoon normaal met bruine boterhammen als ontbijt en lunch met verschillend beleg en als avond eten gewoon 'normaal' eten. Zal de komende weken ook wel wat extra kracht training gaan doen. Thanks voor de tips! Ga ook je benen trainen aub. Doe bijv. dat schema wat ik iets hierboven heb gepost, echt 't perfecte beginnersschema en je groeit als kool wanneer je genoeg eet en gevarieerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 12 maart 2010 Share Geplaatst 12 maart 2010 Dan doe je zovaak squatten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 12 maart 2010 Share Geplaatst 12 maart 2010 Jep 3 x per week squatten, kun je beter doen dan legpress. Vraag eerst wel om begeleiding bij het squatten en begin laag want je krijgt er snel blessures van als je de techniek niet goed uitvoert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ho0det Geplaatst 12 maart 2010 Share Geplaatst 12 maart 2010 Als je er goed bij gaat eten en de goede oefeningen doet kun je snel resultaat zien. Ok bedankt! Ben afgelopen weken wat dagen ziek geweest en voelde me nog niet echt fit om te gaan sporten. Vanaf volgende week er weer tegenaan dus :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 12 maart 2010 Share Geplaatst 12 maart 2010 Ok bedankt! Ben afgelopen weken wat dagen ziek geweest en voelde me nog niet echt fit om te gaan sporten. Vanaf volgende week er weer tegenaan dus :) echt veel eiwitten eten :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten