Hurricane Geplaatst 30 december 2009 Share Geplaatst 30 december 2009 Dat is niet enkel voor "spiertjes bij te krijgen". Dat is om je lat hoger te kunnen leggen, dmv natuurlijke processen in je lichaam. En ik train al een jaar n half (jaar opbouwen, half jaar volop kracht) en ik merk ook al genoeg resultaat ja. Maar op een bepaald moment zit je lichaam op een grens. En daar moet je overgaan met andere en meer gevarieerde oefeningen. En dan helpen zo'n dingen wel :) Trouwens, hoe je het nu draait of keert. Je moet zowieso keihard werken ervoor, met of zonder supplementen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kristian Geplaatst 30 december 2009 Share Geplaatst 30 december 2009 Oke, maar dat is mijn gevoel dan he. Ik ken die dingen niet en weet de hele werking daar niet van. Ik ga denk ik ook weer eens wat krachttraining doen omdat mijn knie voor mijn gevoel wat verzwakt. Wanneer dat is dat zie ik dan wel;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hurricane Geplaatst 30 december 2009 Share Geplaatst 30 december 2009 Ja je mag gerust je mening geven hoor. En ik geef dan de mijne. Wat pas onnatuurlijk zou zijn, is inspuitingen of andere troep. Voor je knie zou ik zeker deadliften aanraden, maar dan wel rustig aan beginnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kristian Geplaatst 30 december 2009 Share Geplaatst 30 december 2009 En deadliften is precies? kijk misschien heb ik dat wel gehad, omdat ik ook een jaar fysio heb gehad voor mijn kruisbanden maar het woord '' deadliften '' heb ik nog nooit gehoord. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hurricane Geplaatst 30 december 2009 Share Geplaatst 30 december 2009 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kristian Geplaatst 30 december 2009 Share Geplaatst 30 december 2009 Oke thanks:). Ik deed diezelfde dan zo'n beetje maar dan legde ik de stang met gewichten in me nek en dan zakte ik door de knieen. Komt volgens mij als hetzelfde neer. ik weet niet waarvoor jij train? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hurricane Geplaatst 30 december 2009 Share Geplaatst 30 december 2009 Oke thanks:). Ik deed diezelfde dan zo'n beetje maar dan legde ik de stang met gewichten in me nek en dan zakte ik door de knieen. Komt volgens mij als hetzelfde neer. ik weet niet waarvoor jij train? Ah die oefening, ken ik. Ideaal voor je benen inderdaad, als je ervoor zorgt dat je voeten NIET plat op de grond staan. Niet goed voor je achillespezen nl. Ik train zowat alles, armen, borst, schouders en rug het vaakst. Maar op zijn tijd ook de benen, voetbal nl ook nog. Ik train zelfs mijn polsen:m: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 30 december 2009 Share Geplaatst 30 december 2009 Hehe ik train 3 x in de week nu, doe ook elke x benen vind 't er niet uit zien als je donders breed bent over een tijd en dat je dan van die schlemielige benen hebt. Oja en ik train ook m'n polsen :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hurricane Geplaatst 30 december 2009 Share Geplaatst 30 december 2009 Ja maar zelfs na een ganse poos te trainen, blijven men benen proportioneel breder dan men bovenstel. Het is inderdaad nogal een zielig zicht, van die brede gasten met van die zielige beentjes. En men polsen moet ik trainen, ze zijn nogal zwak, en krijg anders teveel last ervan bij het bankdrukken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 1 januari 2010 Share Geplaatst 1 januari 2010 Ja ik heb ook van die donders zwakke polsen :cab: Hopen trouwens dat m'n dumbbels binnen komen :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 1 januari 2010 Share Geplaatst 1 januari 2010 Hehe ik train 3 x in de week nu, doe ook elke x benen vind 't er niet uit zien als je donders breed bent over een tijd en dat je dan van die schlemielige benen hebt. Oja en ik train ook m'n polsen :cab: Idd :mrgy: naja aan de andere kant als je gewoon lange broek aan doet zie je dr niet zoveel van. Maarja op strand enzo natuurlijk wel hehe, dan lijk je net zo'n mongol. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Captain Geplaatst 1 januari 2010 Share Geplaatst 1 januari 2010 In mijn geval is het net andersom :cab: Nouja onzin, ik ben denk ik qua spiermassa iets boven gemiddeld ofzo, behalve m'n benen die zijn wel aardig dik + droog Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 7 januari 2010 Share Geplaatst 7 januari 2010 Ik heb gister eens gevraagd om een split schema bij de fitness, eens kijken wat daar uit voorkomt. En ben nu ook bezig met een voedingsschema, verdomd lastig om op te stellen trouwens zo'n ding! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 7 januari 2010 Share Geplaatst 7 januari 2010 Zou je voedingsschema ook een keer kunnen PM'en als je af hebt? :) Ben wel benieuwd hoe dat er bij jou een beetje uit ziet. Ik moet ook nodig gaan afkicken op allerlei tussendoortjes enzo hehe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 7 januari 2010 Share Geplaatst 7 januari 2010 Chiel, hoe veel dagen in de week ga jij fitnessen dan? Split-schema is eigenlijk alleen maar als je écht vaak gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 7 januari 2010 Share Geplaatst 7 januari 2010 Ik ga 4 keer in de week. Al kan het ook al makkelijk met 3 keer in de week hoor. @ Randy, voedingsschema is fucking moeilijk ben er nu nog over aan het lezen enzo. Plus je moet heel veel apart kopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 7 januari 2010 Share Geplaatst 7 januari 2010 Creatine is niet voor de massa in de eerste plaats, maar voor de kracht. Bij proteïnen is dat dan weer omgekeerd. Dus die 7 kg aan de creatine wijten is wel kort door de bocht. Velen maken ook de fout om creatine een langere periode te nemen. Bij zoiets is het aan te raden het een maand te nemen, en dan een maand zonder. En die massa creeer je juist door je kracht toe te laten nemen. Creatine werkt ongelooflijk als je niet meer vooruitkomt heb ik gemerkt. Ik zat al 3/4 maanden op hetzelfde niveau, vooral bij rugoefeningen en bankdrukken kwam ik nauwelijks vooruit, maar met creatine kwam de boost al na 3 weken. Van 63 kg pulldown naar 81 kg en bankdrukken van 80 kg naar 90 kg vind ik een behoorlijke vooruitgang. Voor mensen die op hun max zitten en niet vooruitkomen is het een aanrader, al zorgt het voor een iets hogere vetpercentage. Dat spul he, dat lijkt mij dus niks. Ik wil en zou het ook nooit gebruiken maar het geeft mij een gevoel van, dat je pilletjes slikt om spieren te krijgen en wat in mijn ogen heel onnatuurlijk is. Heb liever dat ik een half jaar flinke krachttraining doe en dan uiteindelijk resultaat zie, op een normale manier. Er is niks onnatuurlijks aan. Creatine en proteine zijn bouwstoffen die in je dagelijks eten zitten en die gedeeltelijk door je lichaam vanzelf aangemaakt worden. Het verhoogt je fysieke capaciteit op een natuurlijke manier, vandaar dat het ook niet als doping gezien wordt, ik meen zelfs gelezen te hebben dat o.a. Galatasaray en Arsenal creatine gebruiken bij hun voedselschema's. Je kunt natuurlijk ook zonder creatine en proteine, maar dan moet je 1 hele kip eten en 1 liter visolie drinken per dag en dat gaat moeilijk natuurlijk. Ja maar zelfs na een ganse poos te trainen, blijven men benen proportioneel breder dan men bovenstel. Het is inderdaad nogal een zielig zicht, van die brede gasten met van die zielige beentjes. En men polsen moet ik trainen, ze zijn nogal zwak, en krijg anders teveel last ervan bij het bankdrukken. Als je teveel last hebt zou ik een andere grip proberen. Waarschijnlijk hou je hem losjes vast, maar je kunt ook je duim onder de bar leggen en op deze manier pushen, dan belast je je onderarmen meer. Dat van de pols is een verhaal die ik elke keer weer tegenkomen. Mensen vergeten hem altijd om de een of andere reden, waarschijnlijk omdat niemand eraan denkt dat zo'n kleine spier belangrijk kan zijn. Vooral als je later met zwaardere gewichten en dumbells werkt zal je spijt krijgen dat je je pols destijds niet mee hebt getrained. Polsspier is trouwens ook een fout woord, want je hebt geen spieren in je pols. Onderarmspier is beter geformuleerd denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 8 januari 2010 Share Geplaatst 8 januari 2010 Ey Chiel ik heb eens ergens een spreadsheet vandaan gehaald dan kan je dus invullen wat je eet en dan rekent hij automatisch je eiwitten, koolhydraten en vetten die je hebt gegeten uit, en dan kan je dus schijnbaar zien of je er genoeg op hebt.. Kan het wel online zetten denk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 9 januari 2010 Share Geplaatst 9 januari 2010 Wouter ik heb al zo'n ding, maar ik vind 't nogal lastig om erbij uit te rekenen wat ik extra zou moeten eten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlexKoppenhol Geplaatst 9 januari 2010 Share Geplaatst 9 januari 2010 Ik heb inmiddels ook 3x per week fysio. Dit bestaat voornamelijk uit krachttraining (en stabiliteit). Voor kracht dan vooral: Leg Press, Leg Curl en Leg extension. Tevens nog Squat Lunge en voor mijn kuiten ook de leg press. Ben per keer zo een 75 minuten bezig. Daarna ben ik altijd wel kapot :P Ik zit nu op 5 maanden na mijn 2e kruisband operatie. Aangezien het mijn 2e nieuwe kruisband is vind ik het belangrijk dat mijn kracht uitstekend is. Daarom ga ik als ik klaar ben bij de fysio verder krachttraining naast de voetbal. Is dat Deadliften niet slecht voor je rug? Als ik die vent t zie doen lijkt het me niet bepaald gezond :P Kristian, hoe gaat het nu met je kruisband? Waar hebben ze de pees vandaan gehaald? of heb je geen "nieuwe" gehad? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 9 januari 2010 Share Geplaatst 9 januari 2010 Ik ga 4 keer in de week. Al kan het ook al makkelijk met 3 keer in de week hoor. @ Randy, voedingsschema is fucking moeilijk ben er nu nog over aan het lezen enzo. Plus je moet heel veel apart kopen. Ik heb nooit geklooid met mijn voedingsschema, maar heb er wel door gegained. Ga er nou maar vanuit dat je 175 gram aan eiwitten moet consumeren per dag, hoeveel koolhydraten en vet je daarbij binnenkrijgt hangt af vanhoe dik je bent, dat kan ik niet weten. Als je gewoon de achterkant van het product leest zie je hoeveel erin zit. Aanraders zijn yoghurt, kwark, melk, kip, vlees!, tonijn!!!!!! In een blikje tonijn van 100 ml in water zit al 25 gram eiwit en bijna geen vet, prima te gebruiken dus. Als je echt niet aan de 175 komt kan je gewoon whey kopen en drinken en als je niet zoveel nodig hebt proteine bars (10 g), maar die smaken en voelen aan als klei.:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 9 januari 2010 Share Geplaatst 9 januari 2010 Ik heb inmiddels ook 3x per week fysio. Dit bestaat voornamelijk uit krachttraining (en stabiliteit). Voor kracht dan vooral: Leg Press, Leg Curl en Leg extension. Tevens nog Squat Lunge en voor mijn kuiten ook de leg press. Ben per keer zo een 75 minuten bezig. Daarna ben ik altijd wel kapot :P Ik zit nu op 5 maanden na mijn 2e kruisband operatie. Aangezien het mijn 2e nieuwe kruisband is vind ik het belangrijk dat mijn kracht uitstekend is. Daarom ga ik als ik klaar ben bij de fysio verder krachttraining naast de voetbal. Is dat Deadliften niet slecht voor je rug? Als ik die vent t zie doen lijkt het me niet bepaald gezond :P Kristian, hoe gaat het nu met je kruisband? Waar hebben ze de pees vandaan gehaald? of heb je geen "nieuwe" gehad? Deadliften is echt een Hot onderwerp binnen fitness, er zijn echt verschillende meningen over. Het ziet er idd erg gevaarlijk uit en het is ook gevaarlijk bij hogere gewichten, maar wel DE oefening voor je benen en onderrug. Ik heb hem zelf nooit gedaan, omdat ik van nature al een stevige rug heb en ziek veel combinaties van pull downs en optrekken doe, maar dat het een geweldig goede oefening is staat vast. Als je sowieso niet het niveau van optrekken hebt bereikt zou ik hem niet doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ragazzo Geplaatst 9 januari 2010 Share Geplaatst 9 januari 2010 Wouter ik heb al zo'n ding, maar ik vind 't nogal lastig om erbij uit te rekenen wat ik extra zou moeten eten. Idem, ik heb het geprobeerd, maar dat is echt zwaar lame, je moet echt gaan uitreken wat je precies per dag mag hebben aan bepaalde voedingsstoffen. Je moet bijv echt plakjes kipfilet bijna gaan afwegen enzo. Wat een dikke bullcrap. Mensen in de oertijd enzo vraten zich ook gewoon maar vol en waren vaak enorm gespierd. Zo'n voedingsschema opstellen en toepassen kost een kwart van je dag. Noway dat ik dat ga doen. Ook al moet ik echt opassen ivm mijn buikje. Maarja, gezonder eten gewoon, helaas is alles wat gezond is vaak niet lekker. Ipv chips kan je beter een appel en een zakje amandelen nemen bijv, gadverdamme, amandelen. Ik ben nu wel bezig in het boek 'het wasborddieet' van David Zinczenko. Helaas komt al dat afmeten van eten daar ook in terug, maar er staan gewoon wel nuttige dingen in. In feite moet je juist eten als een malle, maar je moet het juiste eten. Dan kan je zelfs vet vebranden en spiermassa opbouwen door eigenlijk gewoon niets te doen. Dat boek is dus opzich wel een aanrader, maar helaas niet duidelijk en chronologisch opgebouwd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 9 januari 2010 Share Geplaatst 9 januari 2010 Sebas dan kan ik mijn schema wel ff online zetten hoor, daar staan van heel veel producten al vermeld wat de k/e/v verhouding is. http://www.megaupload.com/?d=Y0X81C9O Hier staat ie, hoef je alleen maar in te vullen wat je wil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 9 januari 2010 Share Geplaatst 9 januari 2010 http://www.megaupload.com/?d=5SZY1P2U Hier staat mijn voedingsschema.. BJK4ever zou je er eens naar willen kijken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten