Kweekie Geplaatst 18 november 2013 Share Geplaatst 18 november 2013 [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; hoe zie je er nu uit eigenlijk? Hoef geen foto's ofso, maar neem aan dat je behoorlijk gespierd bent nu? Zo snel gaat dat niet lol, ik train nu pas 2 jaar waarvan 1 jaar pas echt goed, en zo'n fysiek zoals je in tijdschriften ziet gaat je zonder drugs minstens 3 jaar (eerder richting 5 jaar) duren. Maar ik draag kleding maat L tot XL, voor zover je daar iets mee kan ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kjeld. Geplaatst 24 november 2013 Share Geplaatst 24 november 2013 Zo snel gaat dat niet lol, ik train nu pas 2 jaar waarvan 1 jaar pas echt goed, en zo'n fysiek zoals je in tijdschriften ziet gaat je zonder drugs minstens 3 jaar (eerder richting 5 jaar) duren. Maar ik draag kleding maat L tot XL, voor zover je daar iets mee kan ;c Hoeveel bodyfat zit je nu en toen je begon? Geeft wat meer indruk voor de mensen die er wat 'meer verstand van hebben'. Of je moet een powerlifter zijn ofc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 24 november 2013 Share Geplaatst 24 november 2013 Hoeveel bodyfat zit je nu en toen je begon? Geeft wat meer indruk voor de mensen die er wat 'meer verstand van hebben'. Of je moet een powerlifter zijn ofc. Toen ik begon zat ik denk ik (schatting, geen flauw idee namelijk) op 16-17%, uiteindelijk rond de 23-24% gezeten, terug naar 17%, weer naar 22-23%, en nu zo'n 12%. Ben nu aan het recompen tot ik op 9 a 10% zit, zal nog 3 maanden duren oid, en daarna ga ik pas weer heel rustig aankomen, wil nooit meer boven de 12% zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kjeld. Geplaatst 25 november 2013 Share Geplaatst 25 november 2013 Toen ik begon zat ik denk ik (schatting, geen flauw idee namelijk) op 16-17%, uiteindelijk rond de 23-24% gezeten, terug naar 17%, weer naar 22-23%, en nu zo'n 12%. Ben nu aan het recompen tot ik op 9 a 10% zit, zal nog 3 maanden duren oid, en daarna ga ik pas weer heel rustig aankomen, wil nooit meer boven de 12% zitten. Lekker wezen jojo'en in t begin, nu stevig aan t cutten neem ik aan. Good job iig (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 25 november 2013 Share Geplaatst 25 november 2013 Lekker wezen jojo'en in t begin, nu stevig aan t cutten neem ik aan. Good job iig (y) Had op 't begin geen flauw idee waar ik mee bezig was joh :r ik ''wist'' dat je veel moest eten, dat was goed. Hallo 10 kg zwaarder :r Heb van de kleine 2 jaar die ik nu train wel zo'n jaar gecut, toch zonde.. En saai, en kut (pun not intended). Nu aan het recompen zoals ik al zij, gewicht stabiel houden, verwacht nog 2-3 maanden nodig te hebben (wss 3 met alle feestdagen/vakantie in het vooruitzicht) om van 12 naar 10 of zelfs 9% te gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 29 november 2013 Share Geplaatst 29 november 2013 Wat is je gewicht nu op 12%? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 30 november 2013 Share Geplaatst 30 november 2013 Wat is je gewicht nu op 12%? 82 kg ofzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Larsjee10 Geplaatst 3 december 2013 Share Geplaatst 3 december 2013 Re: Fitness/Krachttraining [MENTION=19413]JanVertonghen'[/MENTION]; hoe gaat het ermee? ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 4 december 2013 Share Geplaatst 4 december 2013 [MENTION=19413]JanVertonghen'[/MENTION]; hoe gaat het ermee? ;c O, gisteren vergeten te reageren ;c Naja, zit met mijn rechterhand in het gips (mag er morgen uit) en heb waarschijnlijk een kruisband verrekt of in het ergste geval een scheurtje erin, dus heb er eerlijk gezegd nog niet aan kunnen werken ;c Ga er morgen aan beginnen, wel zonder de oefeningen waar je iets moet doen wat nu met mijn linkerbeen niet lukt. Heb trouwens zelf niks gekocht, broertje van mijn tante had nog wat liggen (heeft op zolder zowat zijn eigen sportschool, is ook ziek sterk die kerel) en mocht van hem wel wat hebben. Ga dus morgen beginnen, ben benieuwd :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aarondinho Geplaatst 4 december 2013 Share Geplaatst 4 december 2013 Vergeet niet he, dat als je bepaalde oefeningen doet je je hele lichaam aanspant waarbij je ook het gedeelte voelt wat zeer doet in je been. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 4 december 2013 Share Geplaatst 4 december 2013 Wat is nou eigenlijk de beste / snelste / efficiëntste manier om aan spiermassa te winnen qua reps en sets? 10-10-10? 12-10-8? 10-8-6-4? 12-6-4-2? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 4 december 2013 Share Geplaatst 4 december 2013 Wat is nou eigenlijk de beste / snelste / efficiëntste manier om aan spiermassa te winnen qua reps en sets? 10-10-10? 12-10-8? 10-8-6-4? 12-6-4-2? De mensen die het sterkst zijn in een middelhoge reprange (6-12 herhalingen) zijn het grootst, is een sterke correlatie. Het beste is imo in de 8-12 range te zitten. Pak een gewicht waarmee je 8 herhalingen kan, en werk je op naar 12. Als je er 12 kan, verhoog je je gewicht. Simpel en effectief. Verder doe ik zelf rest-pause reps, geen recht-toe-recht-aan setjes (zoals 3x10). Rest-pause houdt in dat je één normaal setje doet (8-12 herhalingen), en daarna steeds lang genoeg wacht tot je er weer 3 kan (de rest-pause setjes). Na het normale setje maak je de oefening af met rest-pause setjes tot je een aantal herhalingen gehaald hebt, zoals 30 in totaal, net zoals bij 3x10. Alleen ziet het er in dat geval uit als 10-3-3-3-3-3-3-3. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aarondinho Geplaatst 5 december 2013 Share Geplaatst 5 december 2013 Dan moet je wel lang wachten toch? Als ik dat doe zijn me spieren weer afgekoeld. Wacht meestal 30 sec tot minuut. Hoe langer je wacht hoe zwaarder je tot een bepaalde hoogte kan pakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 5 december 2013 Share Geplaatst 5 december 2013 (bewerkt) Dan moet je wel lang wachten toch? Als ik dat doe zijn me spieren weer afgekoeld. Wacht meestal 30 sec tot minuut. Hoe langer je wacht hoe zwaarder je tot een bepaalde hoogte kan pakken. Hoe lang je moet wachten ligt aan je herstel vermogen, het gewicht, de hoeveelheid herhalingen, etc, is voor iedereen anders. Snap overigens niet precies wat je bedoelt. Iig, hoe het werkt: Ik ga bankdrukken, met een gewicht van 70 kg. Met dat gewicht kan ik 9 herhalingen. Niet meer, de 10e zou ik niet meer omhoog krijgen (dat noemen we 'failure'). Doordat je bij failure (1 herhaling voordat je zou falen) stopt, zijn de laatste paar herhalingen het lastigst, je zit dan immers aan je max. Laten we die herhalingen money-reps noemen. Als je uitgaat van het feit dat die laatste paar reps, die dus het zwaarst zijn, het effectiefst zijn (ze spreken de meeste spiervezels aan), krijg je met deze laatste paar reps dus het meeste waar voor je geld, zodoende. Normaal gesproken stop je dus na die 9e rep, en wacht je voor je volgende setje (1 minuut, 2 minuten, 3 minuten, hoe lang je dan ook wacht). Wat we hier doen, is steeds lang genoeg wachten tot je weer 3 herhalingen kan. Doorgaans is dit ongeveer 30 seconde, zal soms iets langer zijn, soms iets minder lang, verschilt per persoon en per oefening. Alas, na die 30 seconde doen we dus weer 3 herhalingen. Omdat we er niet meer kunnen (we wachten immers lang genoeg tot we er weer slechts 3 kunnen), zijn deze 3 herhalingen net als de laatste 3 herhalingen van het normale setje. We doen dus opnieuw 3 money-reps, we zitten immers nog altijd dicht tegen onze max aan. Na deze drie nieuwe money-reps, blijf je dit principe (rest-pause) herhalen, tot je een bepaald aantal totaal herhalingen gehaald hebt, bijvoorbeeld 30. Dat ziet er dan als volgt uit: 9 herhalingen - 30 seconde wachten - 3 herhalingen - 30 seconde wachten - 3 herhalingen - etc etc, tot je de 30 gehaald hebt. Voor de rekenwonders onder ons, dat zijn 7 setjes met money-reps (9 + 7x3 = 30). Je zorgt er dus juist niet voor dat je afgekoeld bent, je zorgt er voor dat je voortdurend in de buurt van de max zit door steeds lang genoeg te wachten tot je weer 3 reps kan. Kan je na 30 seconde 4 of 5 reps, dan wacht je de volgende keer iets korter. Kan je er na 30 seconde maar 1 of 2, dan wacht je iets langer. Uiteindelijk zit je dus op 30 herhalingen, net zoals je zou hebben als je drie gewone setjes zou doen van 10 (3x10). Echter heb je in het laatste geval slechts drie maal money-reps te pakken, 3 bij elk setje, 9 in totaal. Bij deze methode heb je 3 money-reps van het eerste setje, en nog alle money-reps daarna. Dus in het voorbeeld van 9 herhalingen die rest-pause afgemaakt wordt tot 30 herhalingen, maak je na die 9 herhalingen dus nog 21 money-reps. Plus de drie van het normale setje zit je op 24, tegenover 9 bij de normale manier van trainen. Snappie? 5 december 2013 bewerkt door Kweekie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeffersonn Geplaatst 6 december 2013 Share Geplaatst 6 december 2013 Haha, [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; wat een held ben je ook. Heb dit verhaal inmiddels al in drie verschillende posts gelezen :mrgy: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 6 december 2013 Share Geplaatst 6 december 2013 Haha, [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; wat een held ben je ook. Heb dit verhaal inmiddels al in drie verschillende posts gelezen :mrgy: o ;c mijn korte termijn geheugen is soms wat minder haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 9 december 2013 Share Geplaatst 9 december 2013 Wat eet je eigenlijk pre-workout [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION];? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 9 december 2013 Share Geplaatst 9 december 2013 Wat eet je eigenlijk pre-workout [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION];? Mijn ''pre-workout'' bestaat uit 100g brinta met 400ml volle melk, 100g kip en een eetlepel kokosolie. Eet ik ongeveer anderhalf uur voordat ik ga trainen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 9 december 2013 Share Geplaatst 9 december 2013 En post? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 9 december 2013 Share Geplaatst 9 december 2013 En post? Avondeten met ouders + 600 ml volle melk Is lang niet altijd direct na het trainen overigens, dus 't is niet echt post als in shake in de kleedkamer na het trainen, meer post als in na het trainen gewoon hehe Maar timing van je eten is niet heel belangrijk, gewoon paar maaltijden (3-5, vaker mag ook als je dat fijn vindt) per dag met goeie dosis dierlijk eiwit eten (dus uit zuivel/eieren/vlees/vis). Enigszins spreiden over de dag is mogelijk wel van belang, maar je hoeft niet heel strikt te zijn ofzo, of meteen na het trainen te eten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 9 december 2013 Share Geplaatst 9 december 2013 Fitness/Krachttraining Vanwaar je obsessie voor fitness eigenlijk kweekie? Ik ga vnv me aanmelden, beetje de spieren in mn knie trainen (vanwege blessie) en wat afvallen, conditie opbouwen en beetje kracht erbij. Als ik t nu niet doe doe ik t nooit en ga ik nog zowaar een proppie worden ook :cab: liever niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 9 december 2013 Share Geplaatst 9 december 2013 Vanwaar je obsessie voor fitness eigenlijk kweekie? Ik ga vnv me aanmelden, beetje de spieren in mn knie trainen (vanwege blessie) en wat afvallen, conditie opbouwen en beetje kracht erbij. Als ik t nu niet doe doe ik t nooit en ga ik nog zowaar een proppie worden ook :cab: liever niet. Lijkt wel op een obsessie zo he ;c Maar vind vooral het voedingsgedeelte interessant, de fysiologische kant weet ik niet echt wat van. En ik vind 't heel tof om mensen met fitness of voeding te kunnen helpen, dus vind 't altijd leuk om mensen ook via t forum te kunnen helpen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 10 december 2013 Share Geplaatst 10 december 2013 [MENTION=2852]RanDMC[/MENTION];, worden? Zijn toch? ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 10 december 2013 Share Geplaatst 10 december 2013 Fitness/Krachttraining [MENTION=2852]RanDMC[/MENTION];, worden? Zijn toch? ;c :B Maar serieus, krijg idd best wel vet aant lichaam zo, heb nu best wel buikje ook :r voelt gewoon viezzzzz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JordiAFCA1 Geplaatst 17 december 2013 Share Geplaatst 17 december 2013 Wat is een goede manier om d.m.v. oefeningen thuis vetmassa te verliezen? Heb nu een buikje en wil dat er echt af hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten