Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

In overleg met Thomas heb ik een idee bedacht, hij vertelde mij dat zoiets al vaker is gedaan. Dus voor de ervaren mensen hier zal het redelijk bekend zijn.

MU Music CD's

Het is de bedoeling dat we in verscheidene muziekstijlen MU CD's gaan samenstellen. Dit doen we met 1 stijl per keer.

Wanneer bekend is welke muziekstijl we gaan doen kan iedereen zijn top-5 uitbrengen, in deze top-5 krijgt de nummer 1 5 punten de nummer 2 4 punten etc etc. Uiteindelijk komende beste 25 nummers op de CD, die zal ik dan te downloaden zetten.

Het is niet de bedoeling mensen hun top-5 'af te kraken' of iets in die zin, ieder heeft zijn mening.

De eerste muziekstijl die we gaan doen is: Rock

Omdat je vele 'sub'stijlen hebt in Rock heb ik Rock in het algemeen genomen omdat we anders onnodige discussies krijgen wat tot welke 'sub'stijl behoort.

Ik zou zeggen laat jullie stem gelden.

Geplaatst
  • Auteur

In overleg met Thomas heb ik een idee bedacht, hij vertelde mij dat zoiets al vaker is gedaan. Dus voor de ervaren mensen hier zal het redelijk bekend zijn.

MU Music CD's

Het is de bedoeling dat we in verscheidene muziekstijlen MU CD's gaan samenstellen. Dit doen we met 1 stijl per keer.

Wanneer bekend is welke muziekstijl we gaan doen kan iedereen zijn top-5 uitbrengen, in deze top-5 krijgt de nummer 1 5 punten de nummer 2 4 punten etc etc. Uiteindelijk komende beste 25 nummers op de CD, die zal ik dan te downloaden zetten.

Het is niet de bedoeling mensen hun top-5 'af te kraken' of iets in die zin, ieder heeft zijn mening.

De eerste muziekstijl die we gaan doen is: Rock

Omdat je vele 'sub'stijlen hebt in Rock heb ik Rock in het algemeen genomen omdat we anders onnodige discussies krijgen wat tot welke 'sub'stijl behoort.

Ik zou zeggen laat jullie stem gelden.

Geplaatst

Rock

1. November Rain - Guns N' Roses

2. Paint it Black - The Rolling Stones

3. Don't Stop me Now - Queen

4. Nothing Else Matters - Metallica

5. (I Can't Get No) Satisfaction - The Rolling Stones

Zat eerst nog te twijfelen wat wel of geen rock was. Dus heb toch maar echte rockbands genomen. (Hoewel Queen ook bij pop kan)

Geplaatst

Rock

1. My Chemical Romance - I Don't Love You

2. Fall Out Boy - Thnks Fr The Mmrs

3. Tokio Hotel - Monsoon

4. Panic! At The Disco - I Write Sins Not Tragedies

5. Panic! At The Disco - But Its Better If You Do

Geplaatst

1. Guns 'n Roses - November Rain (was volgens mij op de radio toen ik eruit kwam rollen dus ja standaard 1 :naughty:)

2. Metallica - Nothing else matters

3. Ozzy Osbourne - Dreamer

4. Limp Bizkit - My Generation

5. Green Day - Boulevard of broken dreams

Geplaatst

1.Fall Out Boy - Thnks Fr Th Mmrs

2.Panic! At The Disco - I Write Sins Not Tragedies

3.GreenDay - Holiday

4.Fall Out Boy - This Ain't A Scene

5.Metallica - Nothing Else Matters

Geplaatst

mijn top 5:

1. velvet underground venus in furs

2. nirvana smells like teen spirit

3. radiohead paranoid android

4. pearl jam black

5. tool schism

ik heb echter een klein puntje bij de opzet. waarschijnlijk komen er in de top 25 nummers die iedereen al kent en misschien zelfs op cd heeft. hoewel je dan leuke lijstjes krijgt, heeft het maar een zeer beperkte downloadwaarde. is het niet interessanter om te vragen naar onbekende nummers (en dan van de eerste 25 reacties een nummer pakken dat je inderdaad niet kent)? vervolgens, mocht het 'ontdekkings'-element echt belangrijk blijken, kan je de nummers (dus filenaam en mp3tags) anoniemiseren. als ik een file krijg met als titel p!atd - but it's better if you do, dan verwijder ik dat ding. ik heb het nummer nooit gehoord maar ik ben al bij voorbaat gekeerd tegen p!atd. als je de nummers geen labels geeft dan kan iemand er echt open voor staan (en dan zou ik het vervolgens alsnog kut vinden, maar dan geef ik het tenminste een eerlijke kans). ik weet dat dat allemaal extra werk is en als je daar geen zin in hebt (ik zou kunnen helpen) moet je dat ook niet doen (goh). het is maar een suggestie.

Geplaatst
  • Auteur

Of je zou zelf moeten denken van laat ik het een kans geven?

Geplaatst
als ik een file krijg met als titel p!atd - but it's better if you do, dan verwijder ik dat ding. ik heb het nummer nooit gehoord maar ik ben al bij voorbaat gekeerd tegen p!atd.

Dus stiekem zou je het nog maar zó een mooi nummer kunnen vinden!

Geplaatst

1. The Verve - Bittersweet Symphony

2. The Kooks - Naive

3. Maximo Park - Books From Boxes

4. Modest Mouse - Float On

5. The Fray - How To Save A Life

Weet niet of alles echt 'rock' is, maar goed. Leuk topic in ieder geval! (y)

Geplaatst

ld, dat is dus precies mijn punt. ik heb een aantal nummers van p!atd gehoord en ik heb helaas honderden emo platen gehoord en (op twee nummers van billy talent na) vind ik het allemaal rotzooi. ik heb dus een incentive om panic! gewoon direct te verwijderen. als het geanonimiseerd is dan luister ik het dus wel.

stel jij kent van nirvana teen spirit, lithium, come as you are en rape me en je vindt het allemaal kut. verder ken je nog muziek van alice in chains, mudhoney en soundgarden (allemaal grunge) en dat vind je ook niets, stel dat iemand je dan 'polly' of 'something in the way' stuurt (nirvananummers), zou jij die dan luisteren? waarschijnlijk niet (en als jij het wel doet, anderen doen eht niet).

Geplaatst

1. Pearl Jam - Black

2. Magö de Oz - Desde Mi Cielo

3. Iron Maiden - Blood Brothers

4. Tool - Sober

5. Metallica - Fade to Black

Geplaatst
  • Auteur

1. PANIC! At The Disco - But It's Better If You Do

2. Tokio Hotel - Monsoon

3. PANIC! At The Disco - I Write Sins Not Tragedies

4. Tokio Hotel - Scream

5. Green Day - Boulevard of Broken Dreams

Geplaatst

1. Guns N' Roses - Knockin on Heavens Door

2. Guns N' Roses - Welcome to the Jungle

3. Guns N' Roses - November Rain

4. The Verve - Bittersweet Symphony

5. Metallica - Nothing else matters

Geplaatst
1. Guns N' Roses - Knockin on Heavens Door

Ik vind die van Bob Dylan mooier :)

Geplaatst

1. Linkin Park - One step Closer

2. Disturbed - Down with the sickness

3. Linkin Park - Nobody's Listing

4. Nickelback - Side of the Bullet

5. 30 Seconds to Mars - Beautiful lie.

Geplaatst
Ik vind die van Bob Dylan mooier :)

Ik zeeeeeeeeeeer zeker niet.

Mja, ik heb nog zat nummers die ik wel wil nomineren, maar die komen er toch niet in want (bijna) niemand kent ze :P

Geplaatst

1. Def Leppard - Love Bites

2. Metallica - Nothing Else Matters

3. Kansas - Dust In The Wind

4. Skid Row - Wasted Time

5. Savatage - When The Crowds Are Gone

Geplaatst

Top 5 lukt me never nooit, ik heb echt zoveel leuke nummers :p

Maar ik probeer en post wel dalijk.

Geplaatst

1.Incubus - Anna Molly

2.Linkin Park - In the End

3.Muse - Stockholm Syndrome

4.30STM - A Beautiful Lie

5.Linkin Park - Forgotten

Geplaatst

Waarom vindt iedereen 30STM zo hip? :p

Vijf jaar geleden of zo vond ik ze wel oke, nu word ik er gek van dat ze op TMF om de haverklap A Beautiful Lie laten zien, echt zonde.

Geplaatst

1 Guns 'N Roses - Sweet Child O' Mine

2 Guns 'N Roses - November Rain

3 Iron Maiden - Dream Of Mirrors

4 30 Seconds To Mars - Buddha For Mary

5 Iron Maiden - The Thin Line Between Love And Hate

Ff inelkaargeflanst, is eigenlijk momentele lijst.

Geplaatst
Waarom vindt iedereen 30STM zo hip? :p

Vijf jaar geleden of zo vond ik ze wel oke, nu word ik er gek van dat ze op TMF om de haverklap A Beautiful Lie laten zien, echt zonde.

5 jaar geleden kende ik ze nog niet. En ik kijk weinig tot geen TMF, dus krijg ook geen overdosis binnen.

Geplaatst

Nickleback - Rockstar

Panic! At The Disco - Lying Is The Most Fun A Girl Can Have Without Taking Here Clothes Off.

Nirvana - Smells Like Teen Spirit

Gun's N Roses - Paradise City

Red Hot Chilli Peppers - She's Only 18

Ik heb trouwens een hekel aan een genre plakken aan een nummer, dus mijn vraag is. Valt Plain White T's ook onder rock?

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.