Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Wie kan enkele boeken aanraden die over voetbal gaan. En hierbij bedoel ik natuurlijk niet Snelle Jelle of iets dergelijks;) Heb gisteravond Het Wonder van Castel di Sangro besteld, lijkt me een leuk boek.

Heeft iemand dus toevallig zelf nog literatuur over voetbal gelezen en zo ja, wat was de titel en wat vond je ervan?

• Antwoorden 74
  • Weergaven 28
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Wie kan enkele boeken aanraden die over voetbal gaan. En hierbij bedoel ik natuurlijk niet Snelle Jelle of iets dergelijks;) Heb gisteravond Het Wonder van Castel di Sangro besteld, lijkt me een leuk boek.

Heeft iemand dus toevallig zelf nog literatuur over voetbal gelezen en zo ja, wat was de titel en wat vond je ervan?

Geplaatst

Het mooiste leven... van Maarten 't Hart vond ik een heel mooi boek omdat je egt een kijkje binnen de club kreeg.

Geplaatst

De biografie van Johan Cruijff van Bert Hiddema vind ik verbluffend. Het zijn er twee, de eerste: van Jopie tot Johan en de tweede: El Cruijff.

Geplaatst

Topic staat op de verkeerde plek, ik verplaats hem even naar Multimedia.

Geplaatst

Poeh ik heb een kast vol voetbalboeken. Aanraders, alles van Hard Gras, maar dat is niet echt een boek.

Elvin Post - Het 17e

Maarten Moll - De broer van Bergkamp

De Ajax sterren

Winter wonderland

Henri van der Steen - Penalty

Geplaatst

Gebroken doelpalen van Mario van der Ende. Leuk boek met ook sommige komische en leuke gebeurtenissen en is weer is wat anders door de ogen van een scheidsrechter.

Geplaatst
Gebroken doelpalen van Mario van der Ende

Die is idd ook erg goed.

Geplaatst

Oh ff kijken of daar wat boeken bij staan die ook voor school mogen, hehe, wij moeten elke vrijdag en woensdag bij Nederlands in de les een boek lezen, maar de mooiste boeken (voor zover ze mooi te noemen zijn) waren al weg dus heb ik zo'n lekker saai boek, dus zit elke les maar een beetje te slapen.

Geplaatst

Ik heb CEO Hiddink wel een hondermaal gelezen, samen met Hiddink, dit is mijn wereld. Twee mooie boeken, toch vind ik de schrijfstijl van Guus Hiddink het mooist. Met Guus Hiddink, dit is mijn wereld. Want dit schrijft hij voor stukken zelf.

Geplaatst

De 10 godenzonen 10 jaar later vind ik ook indrukwekkend. ;)

Geplaatst
Poeh ik heb een kast vol voetbalboeken. Aanraders, alles van Hard Gras, maar dat is niet echt een boek.

Elvin Post - Het 17e

Maarten Moll - De broer van Bergkamp

De Ajax sterren

Winter wonderland

Henri van der Steen - Penalty

Elvin Post woont bij mij in de buurt en ''Het 17e'' gaat over het zeventiende van mijn voetbalclub "VOC''! Elvin Post heeft ook een tijd in het 1e gespeeld en had een keer in een seizoen rond de 30 doelpunten gemaakt_O_

Geplaatst
  • Auteur

Ik heb vandaag ook in een ruk 'Hiddink, dit is mij wereld' uitgelezen. Echt een fantastisch boek, alles is leuk en interessant geschreven. De inbreng van Guus Hiddink zelf ik vooral leuk om te lezen.

Geplaatst

De biografie van Romario, echt een goed boek, heb hem in één keer uitgelezen.

Geplaatst

'Vijfentwintig jaar topvoetbal' van François Colin.

Colin is Chef Voetbal bij De Standaard en heeft z'n carrière proberen samen te vatten in één boek, met daarin de interessantste interviews, opiniestukken en verslagen die hij in z'n leven heeft geschreven. Wat ik zo geweldig vind aan het boek, is dat Colin eigenlijk de recente geschiedenis van het voetbal perfect schetst. Interviews met Maradona, Lineker, Rivaldo, columns over de toenmalige crisis in het Engelse voetbal, pakkende verslagen van het Heizel-drama... Het boek spitst zich helemaal niet op België toe, integendeel: het is juist het buitenlandse voetbal dat de meeste aandacht krijgt. Een must voor iedere belezen voetballiefhebber.

Geplaatst
  • Auteur

Ik heb vandaag een uurtje kunnen lezen in de onlangs verschenen biografie over Willem van Hanegem. Fantastisch!:) Er is gewoon zoveel over zijn leven in dit dikke boek te lezen.

Geplaatst

Ik ben op zoek naar leuke boeken over amateurvoetbal. Zoals het 17e van Elvin Post bijvoorbeeld. Kan iemand mij wat aanraden?

Geplaatst
Heb gisteravond Het Wonder van Castel di Sangro besteld, lijkt me een leuk boek.

Da's echt een geweldig boek, heb ik hier in de kast staan.

Verder heb ik:

Het lied van Feyenoord - Paul Groenendijk & Jimmy Tigges

Zwaar Leer - David Winner

Culthelden - Hard Gras

De Coolsingel bleef leeg - Hugo Borst

Het grote juichen - Henk-Jan Grotenhuis & Tim Duyff

Feyenoord: de top & flop 100

Op zoek naar de rookmagiër - Paul Onkenhout

Geel - Mart Smeets

Wij waren allemaal goden: de Tour van 1948

Geplaatst
De broer van Bergkamp is erg leuk om te lezen.

Klopt, dat boek heb ik in de zomervakantie gelezen. Dus nu ben ik opzoek naar meer van dat soort boeken.

Geplaatst

Ik lees vrij weinig maar heb eens Hard Gras over Vitesse gelezen. Dan volgt een journalist de ploeg van dichtbij, erg grappig om te lezen wat er allemaal gebeurt.

Geplaatst

ghehe.. die heb ik ook gelezen, hard gras. Was idd leuk, vooral toen ik las van yakubu, met de telefoon en in de auto enzo..

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.