Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Wat lees je nu?

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 2,5k
  • Weergaven 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

En waarom zin die boeken dan volgens jou niet echt?

Geplaatst
Voor school moet ik nu Het recht op terugkeer van Leon de Winter lezen. Eerste 50 pagina's zijn echt even doorzetten.

En dan is Leon de Winter nog vrij toegankelijke literatuur imo.

Geplaatst

Gunst, Pien, je snapt toch wel dat het een zegswijze is? Met een lichtelijk cynische ondertoon, ja.

Als je je wat breder zou interesseren dan sporters die op hun 25e hun levensverhaal (..) opschrijven, zou je misschien niet elke dag hier honderd vragen hoeven te stellen.

Geplaatst

Uitgebreide selectie van de sportboeken in mijn kast:

Hugo Borst - De Coolsingel bleef leeg

Hugo Borst - Waarom ik zo van Sparta houd (en Aad de Mos haat)

Eduardo Galeano - Glorie en tragiek van het voetbal

Jan Ullrich - Alles of niets

Peter Ouwerkerk - Parijs is nog ver

Jan Siebelink - Pijn is genot

Tom Egbers - Twaalf gestolen jaren

Jan Boesman - De vliegende neger & de kleine koningin

Peter Winnen - Van Santander naar Santander

Henk Spaan - Maldini heeft een zus (gedichten)

Nog niet gelezen:

Bert Wagendorp - De dubbele schaar

Paul Onkenhout - Terug naar Sportweg 8

Auke Kok - 1974, Wij waren de besten

Joop Holthausen - Het geheim van Raleigh

Lucy Fallon & Andrian Bell - Leve de Vuelta!

Erik Brouwer - De Ronde van Italië

Daarnaast ook nog wat aan verhalenbundels, naslagwerken (De bijbel van de Tour de France van Jean Nelissen onder meer) en de onvermijdelijke boekjes van Mart Smeets (merendeels als cadeau van mensen die denken: "He, Hwb houdt van lezen en sport"). En dus een abonnement op zowel Hard Gras als De Muur.

En voor de mensen die zich afvragen of ik nog wel eens een echt boek lees: tegenwoordig niet zo heel veel meer, zit een beetje vast in mijn huidige boek (A Spot of Bother van Mark Haddon). Houd erg van Abdolah, Claudel en Fallaci. Lees ook graag (Scandinavische) thrillers, favorieten zijn Roslund & Hellström, Henning Mankell (uiteraard) en Jo Nesbo.

Geplaatst

Eerste kerstdag kreeg ik het nieuwe boek van Baldacci van mijn moeder, de provocatie. Prachtig boek, die weer in sneltrein uitgelezen was.

Nu op de helft van het boek 'met hart en ziel' van Nicholas Sparks. Pure romantiek.

Geplaatst
En dan is Leon de Winter nog vrij toegankelijke literatuur imo.

Dat zou best kunnen. De enige keren dat ik echt literaire boeken lees, is als het voor school moet (alhoewel ik soms ook alleen samenvattingen gebruik). Maar ik dat altijd met een boek, de eerste 50 a 80 bladzijdes zijn vaak ff inkomen, maar als ik eenmaal in het verhaal zit, lees ik een boek zo uit.

Geplaatst

Heb nu een e-reader gehaald. Goddelijke uitvinding: een downloadje meepakken en je kan 5500 boeken gratis lezen. Daar eerst even een selectie uit maken.

Iemand aanraders qua schrijvers? Literair of niet-literair, maakt niet uit.

Geplaatst
Heb nu een e-reader gehaald. Goddelijke uitvinding: een downloadje meepakken en je kan 5500 boeken gratis lezen. Daar eerst even een selectie uit maken.

ERLEND LOE! Mijn favoriete schrijver. Schrijft heerlijk, cynisch, mooie karakters, mooie verhalen, goede subtiele humor. Begin met Naief! Super! of Doppler. Maar al zijn boeken zijn heerlijk. Ook Muleum en Tang mogen er wezen. Is ook heel makkelijk in te komen.

Geplaatst

Dank u.

Van Erlend Loe kan ik alleen Muleum vinden. Recensies geven aan dat het niet zijn beste werk is, maar is het wel wat? :)

De avonden van Reve heb ik er ook op. Klassieker die ooit nog eens gelezen moet worden. :)

Geplaatst

Waar hou je van? Dat maakt nogal uit voor wat er aangeraden wordt. Als je van houdt van het oproepen van een (beklemmende) sfeer en literatuur, kan ik Phillipe Claudel aanraden, houd je van realiteit, oorlog, filosofie en politiek, dan Oriana Fallaci. Houd je van mysterie en literatuur, dan Paul Auster.

Een paar andere schrijvers die ik kan aanraden:

Jo Nesbo

Dave Eggers (vooral Wat is de wat)

Aravind Adiga

Khaled Hoseini

Roslund & Hellström

Carlos Ruiz Zafon

Mark Haddon (leuk en lichtvoetig)

Daarnaast is mijn vriendin erg gecharmeerd van Richard Russo, maar ik heb zelf nog niets van hem gelezen.

Geplaatst
Dank u.

Van Erlend Loe kan ik alleen Muleum vinden. Recensies geven aan dat het niet zijn beste werk is, maar is het wel wat? :)

De avonden van Reve heb ik er ook op. Klassieker die ooit nog eens gelezen moet worden. :)

Het is een fantastisch boek!! Dikke aanrader.

Geplaatst

Ben nu het vrij droge boek "Mrs. Stephen Fry". Heerlijke Engelse humor, met uiteraard erg veel taalgrappen.

Geplaatst

Morgen ga ik Mysterium halen, de nieuwste uit de Imprimatur reeks van Monaldi & Sorti. Kan niet wachten :)

Geplaatst
Het is een fantastisch boek!! Dikke aanrader.
Tijdens de eerste bladzijden al meteen de lach te pakken. Heerlijke cynische galgenhumor. :)
Geplaatst

Yesss :D en trouwens ..

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/naief-super/1001004004476210/index.html

€2.99 maar!! mijn favoriete boek van Erlend Loe en misschien wel mijn favoriete boek aller tijden..

Laat het ook aan iedereen lezen die ik ken :-D

KOPEN!

Zelf bezig in Het huis met de blinde serre van Herbjörg Wassmo, over de belevingswereld van een meisje van 12 dat sexueel misbruikt wordt door haar stiefvader, haar echte vader was een 'mof', haar moeder een Noorse overloopster.. bizar, pijnlijk, schoon geschreven, schitterend. Huilen, bijna.

Geplaatst

Gelijk maar besteld, voor € 4,94 (incl. verzendkosten) kan ik er geen buil aan vallen :D

Geplaatst

Ik heb ook de helft van Baldacci al gelezen, fantastische schrijver. Zorg wel dat je eerst even op Wiki checkt welk boek je pakt, zodat je niet zomaar het laatste deel van een serie leest, want dan is er niet zoveel meer aan de eerste delen. Voorbeeld: de Camel Club-reeks. (y)

Geplaatst
Bon! :D laat weten als je hem hebt gelezen

Duurt nog wel ff denk ik, heb nog twee boeken liggen die ik eerst ga lezen (d)

Geplaatst
O, dan heb ik zojuist 3 pagina's gelezen van het laatste deel in de serie van Shaw en Katie James ;c Moet dan eerst 'Niets dan de waarheid' lezen.. Bedankt voor die tip hehe. Maar volgens mij gaat deze niet echt verder, alleen met de personages. Mis dan wel veel achtergrondinfo wss over de personages
Ik heb die serie niet gelezen, de Maxwell-King en Camel Club-serie wel. Bij de eerste maakte de volgorde niet veel uit, maar bij de Camel Club ontvouwt zich echt een sterk plot gedurende de boeken waarvan het zonde is als je die al weet. ;)
Geplaatst

Where did you vind dat downloadje? ;c

Fijne uitvinding, al gaat er niets boven het met je vingers omslaan van papier en die boeken vervolgens in een steeds voller wordende boekenkast te zetten.:)

Geplaatst

Mijn boekenkast wordt ook steeds voller, probeerde net een fototje te maken om te showen, beetje ouwe telefoon heb ik :-D Wie meer dan 10 boektitels kan onderscheiden mag door voor de koelkast :cab:

boekenkastvaag.png

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.