Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

30s9aft.jpg

Henk ten Cate ontslagen bij Ajax

14doz08.jpg[/img]

Na teleurstellende resultaten afgelopen seizoen is Henk ten Cate vanmiddag ontslagen als manager van AFC AJAX. Geen Kampioen geen Champions League. Alleen maar het winnen van de KNVB beker. Dat was voor het bestuur te weinig. Ajax wilde terug naar de europese top met jonge talent volle voetballers . En daar bij een jonge ambitieuze trainer. Iemand die met jonge talenten kan omgaan . Hij moest in de groep kunnen staan maar ook er boven. En hij moest Nederlands zijn. Na een lange zoek tocht, waarbij vele afvallers. Kwam Ajax in Zeeland uit in het Dorpje Poortvliet.

2q1f8z4.jpg[/img]

De huidige jeugdtrainer van SPS B1 daar zagen ze wel wat in. Terug gekeerd in Amsterdam vergaderde het Ajax bestuur uren lang. Maar uiteindelijk was toch iedereen het eens. En zo werd Jeroen Boer uit Poortvliet een dorpje in het zeeuwse land Manager van de grootste club van Nederland.

Nadat ik Jeroen Boer was aangestelt als manager van Ajax kreeg ik een spelergroep voor me waar helemaal geen plezier en passie meer in zat. Na het vertrekken van belangrijke spelers als Ryan Babel, Wesley Sneijder en Zdnek Grygera, Tom de Mul en Kenneth Perez, moest ik gaan bouwen aan een succesvolle jonge ploeg.

Ik stuurde mijn scouts heel de wereld over om jonge spelers te bekijken tussen de 14 en 20 jaar. In totaal haalde ik 30 spelers. Waarvan er maar 4 in de A selectie van kwamen. De anderen waren allemaal jonge talenten die verdeeld werden over Jong Ajax en Ajax -19. De spelers die in de selectie kwamen waren Rene Mihelic van Branik Maribor een 18 jarige centrale middenvelder uit Slovenie.

xfopea.png

Rene Mihelic wordt geinterviewd

Sherman Cardenas kwam van het Colombiaanse Bucaramanga en was nog maar 16 maar een uitzonderlijk talent.

2zi7b00.jpg[/img]

Cardenas in training.

Ook Hugo Radallega 20 jaar kwam uit Colombia een Spits die in Mexico voetbalde voor Atlas.

p8uht.jpg[/img]

In actie voor Colombia.

En de 22 jarige Eddie Johnsen werd van Kansas City overgenomen en was een veel scorende Amerikaan.

206hpvk.jpg[/img]

Eddie Johnson in duel met oud Ajacied Zdnek Grygera.

En op uitleenbasis kwam het grote nigeriaanse talent Jon Obi Mikel 19 jaar over van Chelsea. 1zbywlc.jpg[/img]

De jonge talenten voor de jeugd teams waren onder anderen Chipi, Torje, Agger, Nicolas Millan, Sabastian Zuniga, Sergey Kisliy, Javier Reina, Mikhail Sivakov enz.

De voorbereiding verliep moeizaam. Op het Amsterdam Tournament stelde erg teleur. Een laatste plaats. Verlies tegen Olympique Lyon 3-0 en ook tegen het mexicaanse America werd met 3-2 verloren. Met een kleine 1-0 overwinning op Terrassa beeindigde we onze oefen campagne. De eerste serieuze test was tegen kampioen PSV voor de Johan Cruijff schaal die wonnen we toch wel verassend met 2-0. Jaap Stam was beregoed die dag. 3 Dagen later volgde alweer de uitwedstrijd voor de voorronde Champions League tegen Fc Zurich 1-3 werd het. Ondertussen was ook de competitie van start gegaan. Gelijk een Topper uit naar Rotterdam voor de klassieker tegen Feyenoord het bleef 0-0. Ook de return tegen Fc Zurich werd gewonnen met 3-1 en zo plaatse we ons voor de Champions League het bestuur was dol blij. Overwinteren was het doel. We kwamen in een poule met VFB Stuttgard de duitse kampioen. Het verassende franse Toulouse en het engelse Arsenal. Er waren dus best kansen om door te gaan naar de tweede ronde. De drie volgende wedstrijden in de Competitie werden gewonnen. Maar in de Champions League werd er verloren van Stuttgard 2-1. In de beker wonnen we met 7-0 van de Ajax amateurs. En van Toulouse werd met 3-2 gewonnen. Na 6 wedstrijden zonder nederlaag veroren we van NAC Breda. Arsenal werd thuis op 2-2 gehouden maar uit verloren we nipt met 3-2.

PSV werd verslagen maar van AZ met 1-0 verloren. Na die wedstrijd hadden we een periode van 16 wedstrijden zonder nederlaag en daar bij zat ook de 10-0 winst tegen Roda JC bij.

10h4kg5.jpg[/img]

De topschutters Eddie Johnsen en Klaas Jan Huntelaar scorden in die periode er rustig op los. Ze waren aan elkaar gewaagd. In de 4de Ronde van de KNVB beker werd er verloren van Dordrecht 90'. In de Champions League moesten we in de tweede ronde tegen Valencia. In Amsterdam werd er met 2-1 gewonnen, maar in het Mestalla stadion werd er met 1-0 verloren en lagen we op basis van uitdoelpunten er uit. Klaas Jan Huntelaar zat wat in een dipje scoorde weinig. Dat had te maken omdat ik een bod van AC Milan had afgeslagen. Maar hij wilde perse weg. ik liet hem niet gaan. Na de uitschakeling in de Champions League moesten we nog 6 wedstrijden in de Competitie. Alleen van PSV werd verloren en daarna alles gewonnen.

We werden Kampioen van Nederland met 80 punten 6 punten voor op PSV. 25 keer gewonnen, 5 keer gelijk, 4 keer verloren, 84 keer gescoord en 22 doelpunten tegen.

2mfyxyx.jpg[/img]

Ik zelf werd manager van het jaar. Jaap Stam werd voetballer van het jaar. Eddie Johnsen werd de Topscorer met 28 goals en Klaas Jan Huntelaar met 23 goals tweede.

21e41tk.jpg[/img]

Totaal maakte Eddie Johnsen 38 goals uit 47 wedstrijden. Klaas Jan Huntelaar maakte er 36 uit 46 wedstrijden. Rene Mihelic had zich ontwikkeld als de nieuwe Wesley Sneijder op het middenveld. Vermealen stond continue in de belangstelling en Jurgen Colin was uitgegroeid tot een van de beste rechtbacks van Nederland. Met een gemiddelde leeftijd van 24 jaar werd ik Kampioen. Ook werd Klaas Jan Huntelaar met 10 goals Topscorer van de Champions League.

Op naar het volgende seizoen ik heb bijgetekend voor twee jaar hopen op europese succesen.

Geplaatst
  • Auteur

30s9aft.jpg

Henk ten Cate ontslagen bij Ajax

14doz08.jpg[/img]

Na teleurstellende resultaten afgelopen seizoen is Henk ten Cate vanmiddag ontslagen als manager van AFC AJAX. Geen Kampioen geen Champions League. Alleen maar het winnen van de KNVB beker. Dat was voor het bestuur te weinig. Ajax wilde terug naar de europese top met jonge talent volle voetballers . En daar bij een jonge ambitieuze trainer. Iemand die met jonge talenten kan omgaan . Hij moest in de groep kunnen staan maar ook er boven. En hij moest Nederlands zijn. Na een lange zoek tocht, waarbij vele afvallers. Kwam Ajax in Zeeland uit in het Dorpje Poortvliet.

2q1f8z4.jpg[/img]

De huidige jeugdtrainer van SPS B1 daar zagen ze wel wat in. Terug gekeerd in Amsterdam vergaderde het Ajax bestuur uren lang. Maar uiteindelijk was toch iedereen het eens. En zo werd Jeroen Boer uit Poortvliet een dorpje in het zeeuwse land Manager van de grootste club van Nederland.

Nadat ik Jeroen Boer was aangestelt als manager van Ajax kreeg ik een spelergroep voor me waar helemaal geen plezier en passie meer in zat. Na het vertrekken van belangrijke spelers als Ryan Babel, Wesley Sneijder en Zdnek Grygera, Tom de Mul en Kenneth Perez, moest ik gaan bouwen aan een succesvolle jonge ploeg.

Ik stuurde mijn scouts heel de wereld over om jonge spelers te bekijken tussen de 14 en 20 jaar. In totaal haalde ik 30 spelers. Waarvan er maar 4 in de A selectie van kwamen. De anderen waren allemaal jonge talenten die verdeeld werden over Jong Ajax en Ajax -19. De spelers die in de selectie kwamen waren Rene Mihelic van Branik Maribor een 18 jarige centrale middenvelder uit Slovenie.

xfopea.png

Rene Mihelic wordt geinterviewd

Sherman Cardenas kwam van het Colombiaanse Bucaramanga en was nog maar 16 maar een uitzonderlijk talent.

2zi7b00.jpg[/img]

Cardenas in training.

Ook Hugo Radallega 20 jaar kwam uit Colombia een Spits die in Mexico voetbalde voor Atlas.

p8uht.jpg[/img]

In actie voor Colombia.

En de 22 jarige Eddie Johnsen werd van Kansas City overgenomen en was een veel scorende Amerikaan.

206hpvk.jpg[/img]

Eddie Johnson in duel met oud Ajacied Zdnek Grygera.

En op uitleenbasis kwam het grote nigeriaanse talent Jon Obi Mikel 19 jaar over van Chelsea. 1zbywlc.jpg[/img]

De jonge talenten voor de jeugd teams waren onder anderen Chipi, Torje, Agger, Nicolas Millan, Sabastian Zuniga, Sergey Kisliy, Javier Reina, Mikhail Sivakov enz.

De voorbereiding verliep moeizaam. Op het Amsterdam Tournament stelde erg teleur. Een laatste plaats. Verlies tegen Olympique Lyon 3-0 en ook tegen het mexicaanse America werd met 3-2 verloren. Met een kleine 1-0 overwinning op Terrassa beeindigde we onze oefen campagne. De eerste serieuze test was tegen kampioen PSV voor de Johan Cruijff schaal die wonnen we toch wel verassend met 2-0. Jaap Stam was beregoed die dag. 3 Dagen later volgde alweer de uitwedstrijd voor de voorronde Champions League tegen Fc Zurich 1-3 werd het. Ondertussen was ook de competitie van start gegaan. Gelijk een Topper uit naar Rotterdam voor de klassieker tegen Feyenoord het bleef 0-0. Ook de return tegen Fc Zurich werd gewonnen met 3-1 en zo plaatse we ons voor de Champions League het bestuur was dol blij. Overwinteren was het doel. We kwamen in een poule met VFB Stuttgard de duitse kampioen. Het verassende franse Toulouse en het engelse Arsenal. Er waren dus best kansen om door te gaan naar de tweede ronde. De drie volgende wedstrijden in de Competitie werden gewonnen. Maar in de Champions League werd er verloren van Stuttgard 2-1. In de beker wonnen we met 7-0 van de Ajax amateurs. En van Toulouse werd met 3-2 gewonnen. Na 6 wedstrijden zonder nederlaag veroren we van NAC Breda. Arsenal werd thuis op 2-2 gehouden maar uit verloren we nipt met 3-2.

PSV werd verslagen maar van AZ met 1-0 verloren. Na die wedstrijd hadden we een periode van 16 wedstrijden zonder nederlaag en daar bij zat ook de 10-0 winst tegen Roda JC bij.

10h4kg5.jpg[/img]

De topschutters Eddie Johnsen en Klaas Jan Huntelaar scorden in die periode er rustig op los. Ze waren aan elkaar gewaagd. In de 4de Ronde van de KNVB beker werd er verloren van Dordrecht 90'. In de Champions League moesten we in de tweede ronde tegen Valencia. In Amsterdam werd er met 2-1 gewonnen, maar in het Mestalla stadion werd er met 1-0 verloren en lagen we op basis van uitdoelpunten er uit. Klaas Jan Huntelaar zat wat in een dipje scoorde weinig. Dat had te maken omdat ik een bod van AC Milan had afgeslagen. Maar hij wilde perse weg. ik liet hem niet gaan. Na de uitschakeling in de Champions League moesten we nog 6 wedstrijden in de Competitie. Alleen van PSV werd verloren en daarna alles gewonnen.

We werden Kampioen van Nederland met 80 punten 6 punten voor op PSV. 25 keer gewonnen, 5 keer gelijk, 4 keer verloren, 84 keer gescoord en 22 doelpunten tegen.

2mfyxyx.jpg[/img]

Ik zelf werd manager van het jaar. Jaap Stam werd voetballer van het jaar. Eddie Johnsen werd de Topscorer met 28 goals en Klaas Jan Huntelaar met 23 goals tweede.

21e41tk.jpg[/img]

Totaal maakte Eddie Johnsen 38 goals uit 47 wedstrijden. Klaas Jan Huntelaar maakte er 36 uit 46 wedstrijden. Rene Mihelic had zich ontwikkeld als de nieuwe Wesley Sneijder op het middenveld. Vermealen stond continue in de belangstelling en Jurgen Colin was uitgegroeid tot een van de beste rechtbacks van Nederland. Met een gemiddelde leeftijd van 24 jaar werd ik Kampioen. Ook werd Klaas Jan Huntelaar met 10 goals Topscorer van de Champions League.

Op naar het volgende seizoen ik heb bijgetekend voor twee jaar hopen op europese succesen.

Geplaatst

Ik zou het optisch wat aantrekkelijker maken, d.m.v. plaatjes/screentjes.

Dit nodigt nu nog niet echt uit om te lezen.

Resultaten zijn goed en hoop dat je de komende seizoenen wat uitgebreiden zal verslaan.

Geplaatst
  • Auteur

Seizoen 2007 - 2008 Voorbereiding + Transfers

53wzzc.jpg[/img]

Op 23 Juli 2007 stond de eerste training op het programma. Om ons voor te bereiden op het nieuwe seizoen ging we op trainingskamp in Provincie Zeeland. Met wedstrijden tegen Hoek, Kloetinge en het uit Goes afkomstige SSV'65 konden we wedstrijd ritme op doen. Met een bijna compleet fitte selectie op doelman Maarten Stekelenbrug na (hamstring) blessure reisden we af naar het zeeuwse land. De eerste wedstrijd was op Zeeuws-Vlaanderen tegen hoofdklasser Hoek. In deze wedstrijd kon ik mooi mijn nieuwe spelers zien ballen. Gianni Zuiverloon en Jeroen Drost kwamen over van SC Heerenveen twee multifuctionele verdedigers.

5w9hr7.jpg[/img]2uidwqr.jpg[/img]

De een een linkspoot de ander een rechtspoot. En met de Nigiriaan Jon Obi Mikel die voor het 2 jaar werd gehuurd van Chelsea had ik mijn selectie compleet. Kenneth Vermeer, Mikhael Sivakov en Gregory van der Wiel werden vanuit jong Ajax door geschoven. Zo had ik een mooie selectie van 24 spelers met een gemiddelde leeftijd van 24 jaar. We wonnen met 6-0 van Hoek. Vervolgens moesten we naar Goes om tegen SSV '65 te spelen, ook hier werd met 6-0 gewonnen. De laatste wedstrijd voordat we tegen NAC Breda moesten voor de Johan Cruijff schaal was tegen Kloetinge ook een hoofdklasser hier werd het 8-0. Cardenas zat tegen een basisplaats aan en Luque zou wel eens de vervanger voor de geblesseerde Mitea kunnen worden. De wedstrijd tegen NAC zag ik toch meer als een oefenwedstrijd. Maar het zou toch mooi zijn als we de schaal weer naar Amsterdam me konden nemen. Het zou een moeizame wedstrijd worden maar in de allerlaatste seconden van de blessuretijd scoorde Eddie Johnsen de winnende. En de schaal was weer binnen. De laatste 2 oefenwedstrijden waren tegen Manchester United en Boca Juniors. Dat zouden goede tests worden waar we stonden. De eerste pot was tegen Man Utd in de Arena. Na 90 minuten stond er 1-1 op het scorebord. Ik was zeer tevreden. De laatste wedstrijd van de voorbereiding was tegen het Argentijnse Boca Juniors. Na een fantastische 1e helft 2-0 voor kregen we er na rust 3 om de oren. Reden misschien een zware voorbereiding. Maar goed op naar de eerste competitie wedstrijd tegen De Graafschap.

2nb93ip.jpg[/img]

orle8w.jpg[/img]

4zym37.jpg[/img]

2mocgvp.jpg[/img]

Geplaatst

mooie transfers met een mooie club, maar voor het oog is dit niet echt aantrekkelijk

Geplaatst
  • Auteur

Seizoen 2007-2008. Augustus en September

Augustus en September

De eerste competitie wedstrijd was thuis tegen De Graafschap. De superboer uit Doetinchem. Maarten Stekelenburg wa nog steeds geblesseerd dus Dennis Gentenaar was zijn vervanger. Nieuwkomers Demy de Zeeuw(foto)4l4ug8.jpg[/img] en Jeroen Drost begonnen in de basis. Ook Nicola Mitea was ernstig geblesseerd hij had een schedelbreuk op gelopen. Sherman Cardenas was definitief doorgebroken en dat ging tenkoste van de Deen Dennis Rommedahl. Het werd een eenrichtings wedstrijd tegen De Graafschap 3-0 winst. Een goed begin. De tweede wedstrijd was uit tegen Fc Groningen altijd lastig. We speelde ontzettend slecht en stonden na 45 minuten al met 2-0 achter. Ik haalde er een verdediger uit en zette er een aanvaller bij even leek het goed tegegaan maar het was toch Groningen die scoorde een terechte 3-0 nederlaag. Na deze wedstrijd werd Jaap Stam difinitief vervangen voor Thomas Vermaelen. Stam was niet meer zo snel en werd er regelmatig uitgelopen. Met een nieuw centraal duo achterin John Heitinga en Thomas Vermaelen wachte Feyenoord de Klassieker van Nederland. De spelers wilden wat goed maken voor de nederlaag tegen Groningen. Feyenoord werd afgeslacht 7-1!!!!!

j7q245.jpg[/img]

Een ontkende Eddie Johnsen scoorde een hattrick en de nieuwe centrale middenvelder Demy de Zeeuw maakte er 2. Drie dagen later wachte Rapid Wien voor de Champions League. De andere twee tegenstanders waren Real Betis Sevilla en Manchester United. De wedstrijd tegen Feyenoord had ons veel vertrouwen gedaan. Rapid werd met 3-1 geklopt. Een week later wachte al weer een Topper nu kwam PSV opbezoek, die werd toch hoger ingeschat dan Feyenoord. Sherman Cardenas was invorm en Eddie Johnsen knalde twee keer raak. Dus ook PSV ging ten onder tegen het jonge AJAX. 5-1 het bestuur was door het dolle heen.

2100mfr.jpg[/img]

In de Beker werd Be Quick 28 met 2-0 verslagen. En uit tegen Vitesse pakte we ook de 3 punten ook al werd er maar met 1-0 gewonnen. Het enigste probleem waar ik maar mee bleef zitten, was dat Klaas Jan Huntelaar maar niet scoorde. Hij wilde nog steeds weg bij de club en vroeg daarom iedere keer om een transfer. Gelukkig was er nog die Amerikaan Eddie Johnsen die 1 op 1 liep. Mijn tweede wedstrijd voor de Champions League was uit tegen Real Betis Sevilla. Voor mijn jonge ploeg waren deze wedstrijden goede leer momenten. En vooral in die hekseketel in Sevilla. Zouden ze met de druk om kunnen gaan. Ik zal niet zeggen dat we de betere ploeg waren maar bij vlagen speelde we Betis weg. Met rust was het 1-1. Ik vond een puntje wel genoeg maar mijn spelers wilde meer en sleepte er een 2-1 overwinning uit. Geweldig. En Klaas Jan Huntelaar liet voor het eerst weer eens zien dat hij nog kon scoren 2 goals van de man uit Drempt. In de Competitie liep het ook goed we wonnen met 1-0 de uitwedstijd in Almelo tegen Heracles. En zo stonden we naar twee maanden boven aan in de Eredivisie. Europees hadden we met 6 punten uit 2 wedstrijden ook niet te klagen.

Geplaatst

Probeer er iets meer structuur in te brengen, het is nu zon blok tekst.

Plaatjes, kopjes; het maakt het gewoon wat overzichtelijker en het trekt meer aan om te lezen.

Let btw ook op je spelling. ;)

Verder heb je over resultaten niet te klagen. (Y)

Geplaatst

Je hebt in ieder geval goede aankopen gedaan voor Ajax hoewel ik nog altijd niet snap wat je met Jeroen Drost moet aangezien je toch Emanuelson hebt voor die positie? Zuiverloon kan ik nog wel begrijpen omdat dat 'gewoon' een topspeler is in FM!

Jammer dat je het wedstrijdverslag dik gedrukt hebt. Je kunt ook op een andere manier uitten dat het wel belangrijk is als dikgedrukt!

Maguire heb je vast en zeker voor de bank gehaald is het niet?

Geplaatst
  • Auteur

Jeroen Drost speelt inderdaad linksback. Maar ook Emanuelson speelt maar op de Linkshalf positie. Daar doet hij het echt heel goed. En Jeroen Drost trouwens ook als linksback. En Barry Maguire speelt bij mij in jong Ajax. Misschien wordt het wel wat met goede training. En wat bedreft die vetgedrukte tekst, ik was een beetje aan het uit proberen vandaar

Mijn opstelling ziet er als volgt uit:

Doel: Maarten Stekelenburg

Rechtsback: Gianni Zuiverloon

Linksback: Jeroen Drost

Centraalverdediger: John Heitinga

Centraalverdediger: Thomas Vermaelen

Rechtshalf: Sherman Cardenas

Linkshalf: Urby Emanuelson

Centraalmiddenvelder: Demy de Zeeuw

Centraalmiddenvelder: Rene Mihelic

Spits: Klaas Jan Huntelaar

Spits: Eddie Johnson

Geplaatst

goede ploeg en mooie prestaties, maar verder grafisch heel matig tot zwak te noemen ! voeg fotootjes in en printscreens en twordt al veel mooier

Geplaatst

Als je wat meer structuur aanbrengt in je verhaal zal het een stuk vlotter lezen. Het begin is wel goed. :)

Geplaatst

Je team ziet er best goed uit alleen jammer dat je Stam eruit gelaten hebt of heb ik iets gemist en heb je die jongen verkocht?

Tevens vind ik het verrassend dat je besloten hebt o.a. Suarez geen basisplaats te geven omdat hij toch een best belangrijke jongen kan zijn!

Geplaatst
  • Auteur

Seizoen 2007-2008. Oktober en November

Eddie Johnsen schiet met scherp

j9awpv.jpg[/img]

In de maand Oktober stond de dubbel ontmoeting met Manchester United op het programma. Maar voor we de eerste wedstrijd tegen Man Utd moesten spelen wachte er in de competitie nog thuisduels. Ado Den Haag en Fc Utrecht kwamen op bezoek. De eerste wedstrijd was tegen Ado Den Haag. Zonder publiek van de tegenstander. De eerste helft maakte Eddie Johnsen de enigste treffer voor de Ajacieden. Want na rust speelde ADO erg sterk en sleepte ze er een gelijkspel uit. Een week later was het al weer een zware wedstrijd tegen Fc Utrecht. Willem van Hanengem gooide nog wat olie op het vuur. Door te zeggen dat AJAX geen kampioen kon worden. Nou dat hebben ze geweten ook. 3-0 winst. Met 2 goals van Eddie Johnsen. 3 dagen later gingen we het Kanaal over om een bezoek te brengen aan Manchester United. In een uitverkocht Old Trafford moest mijn jongeploeg er toch zeker een punt uit weten te slepen.

jakqhi.jpg[/img]

Nadat Ryan Giggs Manchester op 1-0 had gezet. Zochten we de aanval en dat werd beloond. Na een half uur had Albert Luque de stand weer gelijk getrokken. Na rust leek AJAX beter we kregen kansen op de 2-1 maar zoals zo vaak als je ze zelf niet scoort, scoort de tegen partij. En 8 minuten voor tijd was het de Servier Nemanja Vidic die vanuit een corner de 2-1 binnen kopte. Helaas er had meer ingezeten.

In de Competitie moesten we naar Venlo om te spelen tegen VVV. Een simpele 2-0 overwinning waar we niet eens diep voor hoefden te gaan. Fc Twente was de volgende tegenstander. Opnieuw een uit wedstrijd. Ook deze werd gewonnen, maar wel met het nodige geluk. 1-2. Eindelijk weer een thuis wedstrijd tegen het Rottedamse SPARTA. Huntelaar die nog maar weing had laten zien deze competitie was lekker op dreef en scoorde 2 goals. Met een eindstand van 3-0 hadden we een goede generale gespeelt voor de wedstrijd tegen Manchester United. De vedetten uit Engeland kwamen met hun grote Boeiing In de kleuren van Manchester aan op Schiphol.

2ir6fpi.jpg[/img]

Net als de wedstrijd in Machester was het een wedstrijd van hoog Niveau. Het spel golfden op en neer. Maar weer werd er vlak voor het einde gescoord en weer door Manchester. Eindstand 0-1. Gelukkig dat Rapid en Betis onderling gelijk had gespeeld. Zodat we toch nog tweede in de poule bleven.

Wat op viel was het aantal wedstrijden dat we hadden gespeelt in Oktober 7 in totaal. Terwijl we er in November maar 4 hoefde te spelen. De eerste was de uit wedstrijd naar NAC Breda. Op zaterdag avond. Beter bekend als een "Avondje NAC". Eddie Johnsen ging weer als een wilde tekeer en maakte weer eens een Hattrick. Een mooie 3-0 uitoverwinning niet slecht. Voor de 3e Ronde in de Beker traden we aan tegen het Helmond Sport van Jan Poortvliet.

Twee zeeuwen onder elkaar heeft altijd iets speciaals. Er werd overtuigen met 2-0 gewonnen. In de Champions League wachte in Wenen, Rapid Wien. Nadat Rapid twee keer een achterstand had weten goed temaken. Liep AJAX in de 2e helft uit naar een 5-2 overwinning. En waren we met nog een wedstrijd te spelen al geplaatst voor de 2e Ronde. In de competitie was AZ de volgde opponent. AJAX, AZ en PSV stonden heel dicht bij elkaar. En een overwinning zou toch lekker wezen. Zoals in al belangrijke wedstrijden Eddie Johnsen die zich liet gelden. Weer scoorde hij 2 keer. Maar ook Cardenas en Mihelic waren super die dag. De jonge Cardenas goeit steeds meer uit tot een belangrijke speler. Maar ik zat nog steeds met Klaas Jan Huntelaar in mijn maag hij wilde maar niet gaan scoren. Gelukkig had Eddie Johnsen uit 22 wedstrijden al 27 keer gescoord.

Geplaatst
  • Auteur

Stam speelt inderdaad niet veel meer bij mij. Ik heb nu gekozen voor Hietinga Vermaelen. Zodat ik meer snelheid achterin heb. Nadat Jaap Stam een aantal keer geblesseerd was geweest. Is zijn snelheid. Snel achteruit gegaan. En tegen die snel spitsen werd hij er toch vaak uitgelopen.

Suarez heb ik eerst een jaartje bij Jong Ajax laten voetballen. Hij zit er nu voor het eerst bij. Hij komt nu ook steeds meer tot voetballen toe , omdat Klaas Jan Huntelaar wel er weinig scoort. Ik zit nog te twijfel of ik Klaas Jan Huntelaar zal verkopen. Met Junior Ross die ik verhuurt heb aan MVV en binnen 4 maanden van 600 ton naar 6 miljoen is gestegen heb ik nog wat achter de hand. Andere Spitsen van mij zijn Hugo Rodallega en Albert Luque

En in de toekomst wachten nog Nicolas Millan, Nicola Zuniga, Andrie Kisliy.

Geplaatst
  • Auteur

Seizoen 2007-2008 December en Januari

Eddie Johnson Scoort 15 keer in 10 wedstrijden

352s0hy.jpg[/img]

Na dat we ons geplaats hadden voor de Champions League konden we ons weer 100% op de competitie gaan richten. De reis naar Waalwijk verliep niet zonder horten en stoten de Bus kreeg pech. Dus werd het een korte voorbereiding. RKC was net gepromoveerd en draaide goed mee in de middenmoot. Na een doelpunt van Rene Mihelic was het RKC die het spel naar zich toe trok. En kwam nog voor rust op gelijke hoogte. Na rust was het Ajax die het spel dicteerde maar de kansen werden nog niet afgemaakt. Tegen het eind van de wedstrijd was het dan toch nog raak Eddie Johnson. Een benauwde 1-2 winst. Voor de Champions Leaugue wachte Real Betis Sevilla. De laatste poule wedstrijd. Er stond voor ons geen druk meer op. Toch speelde we een van onze beste wedstrijden. Betis had helemaal niet in te brengen. Eddie Johnson sccorde er 2.

mw46mt.gif

De loting in Geneve bracht de grootste ploegen van Europa bij elkaar. Net als vorig jaar behoorde we ook nu bij de beste 16 van Europa. Er werd geloot en er zatten een paar mooi wedstrijden bij. Celtic- Bayern Munchen, As Roma- Manchester Utd en Arsenal - Juventus. De verassing was toch wel Tottenham Hotspurs die het moesten opnemen tegen Internazionale. Voor ons wachte een erg zware wedstrijd tegen het machtige CHELSEA van Jose Mourinho. Maar wel een mooie.

In de competitie gingen we opbezoek bij de superboeren. We wonnen met 2-0 van De Graafschap. Thuis kwam een week later Fc Groningen op bezoek. en ook deze pot werd met 2-0 gewonnen. Het leek wel of we een abonnement op de 2-0 hadden. Een week later stond er de zware uit wedstrijd tegen Feyenoord voor de deur. Thuis hadden we gewonnen met 7-1. Dus we wisten daat Feyenoord vollebak ging spel. In een Propvolle Kuip29ys3yb.jpg[/img] hadden we het zwaar. Na 45 minuten stonden we met 2-0 achter. Na wat omzettingen, maakte we al snel de 2-1. Maar al snel was de moed al weer vervlogen want Roy Makaay scoorde de 3-1 dat zo ook de eindstand worden. Na het verlies tegen Feyenoord speelde we een nu een uit wedstrijd tegen Heerenveen. Een nipte overwinning 3-2 was voldoende om weer boven aan te komen in de competitie. 4 Dagen later moesten we alweer tegen Heerenveen, maar dan thuis . Nu werd het 2-0. Eddie Johnson scoorde in die 2 wedstrijden 5 keer. Tegen NEC was het Urby Emanuelson die de man van de wedstrijd werd 2 goals en een assist.

Rene Mihelic (zie foto) werd steeds belangrijker. Nog maar 19 jaar. En zo goed.14lt2qf.jpg[/img]

In Januari speelde we onze eerste wedstrijd uit tegen PSV. Het werd voor de neutrale toeschouwer een spektakel. Voor mij niet. Na een 3-0 achterstand goed te hebben gemaakt. Was het weer PSV die scoorde en nog eens. 5-3 werd het. Gelukkig liet de andere concurrentie ook punten liggen. zodat we nog boven aan bleven staan. Een week later was er de thuis match tegen Helmond Sport. Ik had wat blessures en moest een beroep doen op Rydell Poepon en Danny Schreurs. Ze deden het fantastisch. Poepon scoorde de 1-0 en Danny Schreurs scoorde in zijn debuut gelijk 2 keer prachtig. 4-0 werd het. Assisten Koning Sherman Cardenas (foto) strooide met voorzetten.

v31xqa.jpg[/img]

In de 4de Ronde voor de KNVB Beker moesten we tegen Fc Eindhoven. De jonge Mikhail Sivakov (foto) eiste een hoofrol naar zich toe. Dor te scoren en te laten scoren. Sivakov zat dit seizoen voor het eerst bij de selectie en liet zien dat het een talent was. Hij speelde al in een aantal belangrijke wedstrijden.mcpwue.jpg

Tot slot: Eddie Johnsen had in 21 competitie duel al 27 keer gescoord. Maar zijn totaal in 29 wedstrijden 35 doelpunten vond in toch wel indrukwekkend.

Geplaatst

Dit maakt het al aantrekkelijker voor het oog ja.

Goed om te zien dat iets doet met de feedback.:)

Resultaten zijn netjes te noemen.

Mag ik trouwens een screentje van je selectie en van Sivakov?

Geplaatst

idd al grote verbetering en eddie johnson wordt de held van ajax, eventueel een screentje van hem ? weke tactiek gebruik je !

succes verder

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.