Geplaatst 6 oktober 200717 jr. Ajax Trainer Henk Ten Cate stapt op Het hing al een tijdje in de lucht maar vandaag was het zoveer. Ajax manager Henk Ten Cate diende Gistermiddag om 2 uur bij het ajax bestuur zijn ontslag in. Het was niet echt een verrassing want Ten Cate kon het niet goed vinden met de spelers, dat bleek al uit het nieuws dat Jaap Stam naar buiten had gebracht dat ze bij het bestuur het ontslag van Ten Cate hadden aangevraagd. Henk Ten Cate is uiteindelijk zelf opgestapt, onze verslaggever ter plaatse sprak met hem: "Meneer Ten Cate u ben zelf opgestapt, was is de oorzaak hiervan"? "Nou u zal vast wel in de gaten hebben gehad dat ik niet echt met de spelersgroep overweg kon, ze hadden ook mijn ontslag aangevraagd bij het bestuur en dat heeft toch echt de doorslag gegeven om op te stappen". "Oké maar wat is de oorzaak dat u het niet goed kon vinden met de spelers groep"? "Ik heb geen idee, ik ga thuis eens na zitten denken over wat ik de komende tijd ga doen". "Oké wat vind u ervan dat "..... "Ik ga maar eens naar huis er zal de komende tijd nog veel naar buiten komen over de situatie".
Geplaatst 6 oktober 200717 jr. Auteur Ajax Trainer Henk Ten Cate stapt op Het hing al een tijdje in de lucht maar vandaag was het zoveer. Ajax manager Henk Ten Cate diende Gistermiddag om 2 uur bij het ajax bestuur zijn ontslag in. Het was niet echt een verrassing want Ten Cate kon het niet goed vinden met de spelers, dat bleek al uit het nieuws dat Jaap Stam naar buiten had gebracht dat ze bij het bestuur het ontslag van Ten Cate hadden aangevraagd. Henk Ten Cate is uiteindelijk zelf opgestapt, onze verslaggever ter plaatse sprak met hem: "Meneer Ten Cate u ben zelf opgestapt, was is de oorzaak hiervan"? "Nou u zal vast wel in de gaten hebben gehad dat ik niet echt met de spelersgroep overweg kon, ze hadden ook mijn ontslag aangevraagd bij het bestuur en dat heeft toch echt de doorslag gegeven om op te stappen". "Oké maar wat is de oorzaak dat u het niet goed kon vinden met de spelers groep"? "Ik heb geen idee, ik ga thuis eens na zitten denken over wat ik de komende tijd ga doen". "Oké wat vind u ervan dat "..... "Ik ga maar eens naar huis er zal de komende tijd nog veel naar buiten komen over de situatie".
Geplaatst 6 oktober 200717 jr. Auteur Sam Van Der Velden nieuwe trainer ajax Ik zet mijn kop koffie neer op de tafel en besluit het sport journaal te gaan kijken als opeens de bel gaat. Ik doe de deur open en zie daar een aantal camera ploegen voor de deur staan waaronder de verslaggevers van voetbal inside en van studio voetbal. De verslag gever van voetbal inside begint gelijk met de vraag: "Wat vind u ervan dat u een grote kans maakt op manager te worden bij Ajax Amsterdam"? Waarop Jack van Gelder van studio voetbal aan mij vraagt: "wat denkt u ervan, maakt u een grote kans"? Ik wacht wel af op het telefoontje om te komen onderhandelen, ik weet ook niet welke manager ze willen. voetbal inside gelijk antwoord: "Ziet u het zitten om manager te worden bij ajax"? Ik zie mezelf wel zitten ik heb vroeger zelf bij ajax gespeeld ik zal het leuk vinden om weer terug te keren op het oude nest als manager maar ik wacht af" "Oké bedankt we zullen wel zien of u het word". Als ik binnen kom besluit ik om even mijn mail te gaan checken. Maar ik heb geen nieuwe berichten. Een tijdje later gaat de telefoon en ik heb John Jaakke aan de telefoon. "Ik heb net je interview gezien bij de NOS klopt het dat je interesse hebt in ajax?. "Ja dat klopt het lijkt me wel een uitdaging". "Oké we hadden jou ook al als eerste persoon in gedachte met het bestuur, als je wilt kun je morgen even naar de club komen om te onderhandelen over een eventueel contract".maar de fans zien jou meer zitten, kom je morgen of niet"? "Ja dat lijk me een goed idee." "Kom maar rond een uur of elf ‘s morgens je mag gebruik maken van de personeels ingang want bij de hoofdingang staat het vol met journalisten, ik meld wel bij de bewaking dat je langs komt.Ik Zie ik je dan morgen"? "Ja tot morgen John". als ik de volgende morgen wakker word en op de wekker kijk zie ik dat het al kwart over 10 is. Ik spring snel uit bed en kleed me snel om eet wat een rijd naar de Amsterdam Arena. Als ik langs de hoofdingang rijd zie ik al honderden journalisten staan. Als ik 5 minuten later de bestuurskamer binnenloop zie ik niet alleen het bestuur maar ook aanvoerder Jaap Stam aan de tafel zitten. Ik word naar een stoel verwezen en krijg het contract te lezen.Ik heb het gelezen en pak de pen en het word op eens stil in de bestuurskamer ik zet een handtekening en ik ben de nieuwe trainer van ajax
Geplaatst 8 oktober 200717 jr. Auteur 28 Juli 2007 Gister was het een spannende dag.De loting van de 3de voorronde van de Champions League stond voor de deur.Sam van der Velden was erg nieuwschierig want het was zijn eertse champions league loting. Hij zat samen met zijn assistent managers;Gerard van der Lem en Alfons Groenendijk in de zaal waar de loting was.De loting begon met een toespraak van Michel Platini.Na de toespraak van een kwartiertje begon de loting.Ik zat op het puntje van mijn stoel toen Michel Platini de eerste koker pakte,hij maakte de koker open en zij:'The first club is AFC AJAX'.Hij pakte nog een koker,daarin zat de club CA Osasuna.Daarmee viel een last van mijn schouders,want we hadden ook een topclub kunnen loten. Terug in Amsterdam aangekomen moesten we gelijk naar de persconferentie. Daar vertelde ik de verzamelde pers:"Dat we Osasuna best kunnen hebben maar dan moeten we wel alles geven".Daarna kon ik met een gerust hart gaan slapen.
Geplaatst 8 oktober 200717 jr. Ik verwacht niet dat je met Osasuna een moeilijke club geloot hebt maar reken ook niet meteen op de winst want zij zullen zich echt niet makkelijk gewonnen gaan geven! Ik snap alleen niet dat je nog een spits erbij gehaald hebt met Kuranyi. Punt een vind ik Kuranyi zelf een ongelooflijk grote prutser en wat moet je met hem als je Rommedahl, Suarez, Bakircioglu en Huntelaar o.a. al hebt?
Geplaatst 8 oktober 200717 jr. Kuranyi is best een nuttige speler in mijn ogen, wil zijn stats wel eens bezichtigen! Hem schat ik persoonlijk iets hoger in dan een Rommedahl. En met 4 goede spitsen heb je geen overbodige luxe. Waarom kan bijv. niet Huntelaar - Kuranyi met daarachter Suarez?! Lijkt me een haalbare kaart Osasuna, veel succes
Geplaatst 10 oktober 200717 jr. Succes, en osasuna is zeker geen makkie hoor hebben zo'n vervelende spits. minpuntje is de wat standaard transfer, maar wel een mooie.
Geplaatst 10 oktober 200717 jr. Auteur AJAX wint Johan Cruijf schaal Vorige week heeft Sam Van der velden zijn eerste prijs gewonnen met Ajax.hij won de JC Schaal tegen PSV.Vanaf het begin van de wedstrijd gingen allebei de teams voor de winst. AJAX scoort het eerst uit een mooi genomen vrijetrap door Wesley Sneijder in de 21ste minuut.13 minuten later maakt Kluivert alweer de gelijkmaker uit een rebound. RUST 12 minuten na rust komt AJAX weer op voorsprong door een doelpunt van debutant/aankoop Kevin Kuranyi.Het wordt nog spannend want na dat doelpunt schiet PSV binnen 10 minuten drie keer op de lat!Maar in de 90ste minuut scoort Ryan Babel uit een onmogelijke hoek binnen.
Geplaatst 10 oktober 200717 jr. Je doet het beter als IRL qua transfers want Ajax kon afgelopen zomer Riera niet gehaald krijgen maar jouw lukt het dan wel weer! Ik snap niet wat je met Marcelo moet of heb je die voor de toekomst gehaald? Je hebt Emanuelson voor op links of is het je bedoeling om Emanuelson op het middenveld te poseren? Proficiat met het winnen van de JC schaal in ieder geval vast want dat lukt ook zeker niet iedereen!