Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Air Traffic

Air Traffic is een beginnende band die net z'n eerste album heeft uitgebracht. Daarvoor stonden ze al op Parkpop (gratis festival in den Haag). Daar gaven ze een verbluffend goed optreden. Het is dynamische muziek waar je helemaal in op kunt gaan. Gevoel ook zeker, en vol van aantrekkelijke gitaar-pianolijntjes. De piano geeft de muziek eigenlijk een eigen gezicht en de rockformatie er omheen geeft de power die het nodig heeft.

Voor mij dé ontdekking uit 2007.

gEAqBwDTTFU

erQowJTL1i8

MqO3zUwdiN0

S5uEH36H_do&NR=1

• Antwoorden 50
  • Weergaven 17
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Air Traffic

Air Traffic is een beginnende band die net z'n eerste album heeft uitgebracht. Daarvoor stonden ze al op Parkpop (gratis festival in den Haag). Daar gaven ze een verbluffend goed optreden. Het is dynamische muziek waar je helemaal in op kunt gaan. Gevoel ook zeker, en vol van aantrekkelijke gitaar-pianolijntjes. De piano geeft de muziek eigenlijk een eigen gezicht en de rockformatie er omheen geeft de power die het nodig heeft.

Voor mij dé ontdekking uit 2007.

gEAqBwDTTFU

erQowJTL1i8

MqO3zUwdiN0

S5uEH36H_do&NR=1

Geplaatst

Tja ze bestaan al een tijdje, maar ontdekte bands als The Kooks & The Arctic Monky's dit jaar. Typische Britse muziek waar je wel een tijdje mee door kan.

jMO3iLq_kAU

30w8DyEJ__0

Ook ontdekte ik John Frusciante, tuurlijk kende ik gitaar legende al maar ik nam kennis met zijn solo carrière. Logisch als het is zitten er lekkere akoestische tracks bij. Maar toch maken de Peppers betere muziek.

IIvzwjVFvqk

Geplaatst

Dit jaar volgens mij:

Jedi Mind Tricks (hiphop met veelvuldige strijkers)

Nick Drake (Engelse melancholische singer-songwriter)

Glen Hansard (The Frames)

Bright Eyes (Amerikaanse singer-songwriter)

Eels (al ken ik die al wat langer, maar dit jaar echt vaker geluisterd)

Gang Starr (hiphop met jazzinslag)

Saybia (nagenoeg perfecte, melancholische popmuziek)

Geplaatst

Voor mijn gevoel is dit jaar Michael Bublé eindelijk echt doorgekomen in het wereldje.

Esmee Denters is voor mij een speciaal geval, ons bedrijfje heeft voor haar wat mixjes gemaakt ooit en kende haar persoonlijk dus ook, ze is een topzangeres in spé, die het zeker kan gaan maken!

Ook qua nederlandstalige muziek is er iemand zeker aan het doorbreken, en dan ook zeer terecht naar mijn mening, voor de echte NL slash piraterij liefhebbers; Jannes.

En ook een geweldige zanger, die landelijk nog niet doorgebroken is, maar het zit er zeker aan te komen ..; Bouke. Elvis is gereincarneerd heurs!

Verder, buitenland, aiiiii dan gaan de bellen bij mij wel rinkelen bij een artiest die voor ons bedrijf werkt, I-Jay, ex Idolsfinalist en hard aan het werk om weer terug de muziekbizniss in te gaan, met z'n soulnummers, en andere R'nB songs, samen met grote vriend, D-Kaya.

Tja, en dan, ik kan er niet omheen, Sean Kingston, topper!

Verder ook peter gelderblomm, alleen weet ik daar verder niet veel over te vertellen, behalve dat die vent een goede stem heb.

Geplaatst

Sean Kingston is voor mij een hele ontdekking. Goede muziek, mooie stem, kan het nog ver schoppen.

Kaiser Chiefs was voor mij een grote ontdekking. Nu ben ik zelfs verslaafd aan de Britse band. Erg goede muziek. Zo ook Mika.

Snow Patrol werd mij ooit aangeraden op een ander Forum, ik dacht, laat ik maar eens kijken. Nou ik luisterde Shut your Eyes en ik was meteen verkocht. Echt prachtige muziek.

Naast deze bands en zangers, neem ik een band in het bijzonder. Wij hebben een gothic in de klas. Niet iedereen mag hem, vooral jongens niet, want hij is homo. En dus geen van de jongens gaat met hem om, ik ben maar eens een gesprek met hem begonnen over Muziek. Hij had het over Death Meatel, en liet wat horen. Ik schrok me dood. Van al die teksten, over Satan en Diablo. Ik vroeg voor een softere vorm, en toen liet hij 30 Seconds to Mars horen. Ik vond het wel cool, en hij gaf mij een download link voor een album van ze. En ik was verkocht, vooral aan het nummer Battle of One.

Daarnaast ben ik ook nog verkocht aan de nieuwe rapper voor mij Kayne West. Ik schrok me dood toen ik dacht: Daft Punk of TMF. Maar dat was Kayne West.

Geplaatst

john frusciante > rhcp

verder zijn zowel nick drake als gang starr inderdaad erg hip.

afgelopen weekend heb ik zelf psychic tv pas echt ontdekt. zal hier echter niet warm ontvangen worden. verder dit jaar vrijwel niks ontdekt voor zover ik me herinner. tja, rotzooi als korpiklaani en billy talent die per ongeluk een goed nummer maken.. muzikaal is 2007 voorlopig een klotejaar.

Geplaatst
Van mij: Arctic Monkeys, Muse, Justice en Daft Punk :) Zijn allemaal wel bekent maar had er nog nooit van gehoord.

Justice is door veel mensen dit jaar pas ontdekt, album is nice. 10nov te horen op ilovetechno:)

Geplaatst

Meer een muziekstyle ontdekt: techno.. luisterde ik voorheen nooit, maar sinds dit jaar steeds meer.

Geplaatst

Bloc Party

Supermuziek dit, Helicopter is super en het nummer Kreuzberg nóg beter, jammer dat hier geen clip van is. Band bestond al veel langer, het duurde alleen ff voordat ik zo ontdekte hehe.

2R6S5CJWlco

Dit is écht geweldig

VlBKPZy16XI

The Hoosiers

Geweldige band, scoorde met 'Worried About Ray' een top 5 hit in Engeland en Schotland. En ik ben benieuwd waneer deze band weer door te breken tot heel Europa. Goede muziek, echt een Engelse band hoewel 1 gast ook uit Zweden komt ofzo. Hoe dan ook, zeker ff checken. Ik vind het super.

gCm6YHU76q0

Verdena

Italiaanse Rockband, gewoon goede muziek.

9hLk4_hjF_4

Helemaal Canos is superrrr, echt geweldig nummer

556k9F8RXyc

Kate Nash

Veel mooiboys vinden dit natuurlijk weer niks en bestempelen het als wijvenmuziek maar ik vind het super. Kreeg het deze zomer toegestuurd van iemand uit Engeland, geweldig gewoon. Echt relaxd muziek hehe. Alleen niet voor te stellen dat "Foundations" moest worden aangepast omdat de worden "bitch" en "shit" erin voor kwamen, dan ben je heel kansloos ;e alsof dat invloed heeft op mensen.

Foundations

orACIBjHuI4

Birds:

xGPDMZd8jwM

Geplaatst

Leuk topique. Als ik tijd heb zal ik weer eens wat mooie muziek delen. Gino en Sebas hebben leuke bands ontdekt :) Wel 3 jaar te laat eigenlijk :cab:

En Leroy, werken die mensen allemaal voor jouw bedrijf ofzo? Hoop het niet voor je, want wat een kutmuziek :cab:

Geplaatst

Lol nu pas bloc party ontdekken :cab: Beetje laat gozer, of luisterde je eerst nooit naar dat soort muziek?

Mijn lijstje;

Patrick Park

Radio Moscow

The Walkmen

vast wel meer, maar dat zou ook 2006 kunnen zijn.

Geplaatst

Wolter Kroes, hij valt ook nog een stukje in 2006 maar dat maakt niet zoveel uit hoop ik. Ik luistere eigenlijkt nooit naar hem ik dacht dat hij alleen maar van die partynummers had van dat soort snelle nummers, maar toen downloadde ik eens ergens het album Langzaam en die beviel mij erg goed, staan een aantal erg mooie nummers op.

En ik ben er laatst ook achter gekomen dat Peter Beense ook een paar leuke nummers heeft dus die ben ik nu een beetje aan het ontdekken

Geplaatst
Lol nu pas bloc party ontdekken :cab: Beetje laat gozer, of luisterde je eerst nooit naar dat soort muziek?

Juist wel maar who cares, ik heb ze uiteindelijk ontdekt daar gaat het om ;)

Geplaatst

Ik heb klassieke muziek ontdekt en een paar artiesten als;

Leonard Cohen > relax

NAS > herontdekt, luisterde het vroeger, nu anders en het is beter dan ik wist. ofzo.

Aerosmith > nu pas gaan waarderen eigenlijk

Dire Straits > gaan waarderen, vond het altijd niks

Ok, allemaal ouwe shit en ik vergeet vast nog wat dingen, maar in 2007 is er niet echt iets doorgebroken waar ik opgewonden van werd.

Geplaatst

En Leroy, werken die mensen allemaal voor jouw bedrijf ofzo? Hoop het niet voor je, want wat een kutmuziek :cab:

Nee werken niet allemaal voor mij

Smaken verschillen hé, je post het alleen een beetje boers.

Geplaatst

Wat ik dit jaar ontdekt zijn paar techno artiesten, luisterde vroeger altijd vooral hiphop maar sinds zomer 2006 vooral techno. Dit jaar vooral Ellen Allien ontdekt, zij maakt echte dope meeslepende muziek. Voor de rest niet echt iets ontdekt, meer afscheid gedaan van andere muziek gewoon hehe

Geplaatst

James Morrison voor mij, heerlijke nummers :)

Geplaatst

Ben trouwens Tokio Hotel nog vergeten. Iedereen loopt die focking band helemaal de grond in te trappen (en terecht want ze zien er nie uit) maar hun muziek is zo slecht nog niet.

Geplaatst

Toch wel Jimmy Eat World.

1tTMv6Lsmms

bJ-7gOr7v1E

2Xu4aqnASXY

RJ8CGFB0WRo

5ukbuwCbK80

oH-T3V9EC5s

Geplaatst

Jack's Mannequin:

Leuk

JJqrj06_040

Kees Prins, Paul de Munnik en JP den Tex:

Chill

HgwPOCIV7WA

The Good, The Bad & The Queen:

Briljant

eBEqBsgz7aQ

Geplaatst

The Killers

Sinds ik wat festivals heb bezocht dit jaar, ben ik heel andere muziek gaan luisteren. Vooral The Killers ben ik erg gaan waarderen, hoop ze komend jaar ergens live te gaan zien.

3Oec8RuwVVs

48fTXkMR9ts

Moke

Erg cool bandje, helemaal mooi dat ze van Nederlandse bodem zijn. Ontdekte ze doordat de NOS 'Last Chance' na de CL-wedstrijden gebruikte, maar ook bv. Here Comes The Summer klinkt top.

ppUdXWWtyFE

Lqe45MMvGak

Maxïmo Park

Ontdekt op Pinkpop, erg toffe band.

eWwBkA0GqaY

X20UmfmTVnE

Editors

Editors is dé absolute ontdekking voor mij dit jaar. Heerlijk! Direct verkocht na And End Has A Start, wat een muziek.

5xRVm-JX5Rk

P5yLJVLc8HM

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.