Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Willem van Hanegem is eindelijk opgerot uit Utrecht stond er op de voorpagina van de Voetbal International deze week. Een nieuwe trainer mag zich gaan bewijzen in Utrecht, een zeer onervaren trainer die net tegelijkertijd met Neeskens zijn trainersdiploma behaald heeft. Hendrick zal tekenen voor minstens twee seizoenen in Utrecht en krijgt te maken met een zeer smalle selectie. 'De selectie is op alle fronten verzwakt, behalve onder de lat want daar hebben we Vorm staan die zich snel heeft ontwikkeld tot eerste doelman' waren de woorden van Hendrick op de persconferentie van de club. Hendrick zal een moeilijke taak opzich krijgen aangezien de club zeer weinig transfergeld heeft en eigenlijk geen enkele speler kan huren of verkopen. 'Dat is zeker een minpuntje, maar tegelijkertijd ook een uitdaging om met vrijwel niets iets te kunnen maken'. Hendrick sprak lovend over het bestuur van Utrecht en hoopt samen met de club Europa te veroveren. 'We zijn ambiteus en het doel voor dit seizoen is, overleven in de UEFA-Cup maar daarvoor moeten we eerst in de terugwedstrijd af zien te rekenen met Hearts uit Schotland voor de Intertoto-Cup, iets wat volgens de pers onmogelijk lijkt aangezien Hearts al wat meer wedstrijden gevoetbald heeft als Utrecht'. Hendrick heeft alle vertrouwen in een goede afloop in de Intertoto-Cup, zelf zegt hij; 'Als ik er niet in geloofde was ik zeker niet bij Utrecht aan de slag gegaan'.

• Antwoorden 94
  • Weergaven 188
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Willem van Hanegem is eindelijk opgerot uit Utrecht stond er op de voorpagina van de Voetbal International deze week. Een nieuwe trainer mag zich gaan bewijzen in Utrecht, een zeer onervaren trainer die net tegelijkertijd met Neeskens zijn trainersdiploma behaald heeft. Hendrick zal tekenen voor minstens twee seizoenen in Utrecht en krijgt te maken met een zeer smalle selectie. 'De selectie is op alle fronten verzwakt, behalve onder de lat want daar hebben we Vorm staan die zich snel heeft ontwikkeld tot eerste doelman' waren de woorden van Hendrick op de persconferentie van de club. Hendrick zal een moeilijke taak opzich krijgen aangezien de club zeer weinig transfergeld heeft en eigenlijk geen enkele speler kan huren of verkopen. 'Dat is zeker een minpuntje, maar tegelijkertijd ook een uitdaging om met vrijwel niets iets te kunnen maken'. Hendrick sprak lovend over het bestuur van Utrecht en hoopt samen met de club Europa te veroveren. 'We zijn ambiteus en het doel voor dit seizoen is, overleven in de UEFA-Cup maar daarvoor moeten we eerst in de terugwedstrijd af zien te rekenen met Hearts uit Schotland voor de Intertoto-Cup, iets wat volgens de pers onmogelijk lijkt aangezien Hearts al wat meer wedstrijden gevoetbald heeft als Utrecht'. Hendrick heeft alle vertrouwen in een goede afloop in de Intertoto-Cup, zelf zegt hij; 'Als ik er niet in geloofde was ik zeker niet bij Utrecht aan de slag gegaan'.

Geplaatst

Jammer van je andere novelle. Tip sla je game 2 keer op en dan 2 verschillende namen, zo kan je altijd door blijven spelen. Verder veel succes nog.

Geplaatst
  • Auteur

FC Utrecht pakt Hearts in

Nadat er uit met 2-2 gelijkgespeeld werd onder leiding van Van Hanegem was het mijn taak om thuis Hearts in ieder geval op een laag gelijkspel te houden zodat wij door konden stoten naar de volgende ronde. Volgens de Bookies waren wij de mindere van de twee teams en ik had samen met mijn staf besloten om met de volgende elf aan de start te verschijnen:

1190381222-010.jpg

Een vrij aanvallend ingesteld Utrecht dat moet proberen de score te openen tegen de altijd lastige Schotten. De wedstrijd begon vrij onrustig, veel onnodig balverlies in onze verdediging met name van Dickoh die niet zijn dag had. Tot voor rust creerden Hearts meer kansen als Utrecht maar net voor het fluitsignaal tikte Nelisse de 1-0 achter de Schotse keeper. Met een comfortabel gevoel richting de kleedkamers besefte ik mezelf dat we er zeker nog niet waren, de Schotten zullen immers moeten komen willen ze nog wat klaarmaken hier in Utrecht. Na rust gingen we met dezelfde elf terug het veld op en Nelisse vond Van de Bergh al zeer snel, 2-0. Na deze tweede goal gingen mijn jongens te snel te simpel denken en lieten we Hearts helemaal terugkomen tot 2-2. Natuurlijk waren wij beter dan de Schotten maar we gingen ons te goed voelen en verspeelde zo de comfortabele voorsprong. In de 94ste minuut dook alsnog Nelisse op voor de keeper en stelde de volgende ronde veilig, 3-2. Toch is er ruimte voor veel verbetering.

Man van de wedstrijd: Nelisse.

1190381463-150.jpg
Geplaatst
  • Auteur

FC Utrecht speelt degelijke oefenduels

Na onze zege in de derde ronde van de Intertoto-Cup stond Middlesbrough alweer op de stoep voor onze eerste vriendschappelijk wedstrijd van het seizoen. We speelden met dezelfde opstelling als tegen Hearts maar ik liet mijn aanvallende buitenspelers wat minder aanvallend spelen. We kregen 2 kansjes die we onbenut lieten en Middlesbrough profiteerden van een zwakke verdediging, 0-1 verloren maar er zit hoop in. Liverpool was onze tweede tegenstander, ook hier speelden we met dezelfde elf behalve Caluwe want die was geblesseerd, voor hem kwam Kruys in de ploeg die een 7 gemiddeld speelden. The Reds zagen twee afgekeurde doelpunten maar wisten desondanks toch nog eenmaal het net te vinden, alweer 0-1 verloren. We kregen 6 doelpogingen en Liverpool maar liefst 17. Het kwaliteitsverschil was aanwezig en verdedigend moeten we toch echt orde op zaken gaan stellen al konden we aan de prachtige trap van Alonso weinig doen.

FC Utrecht loot gunstig voor de UEFA-Cup

De loting van de tweede kwalificatieronde van de UEFA-Cup is gebeurd. We mogen aantreden tegen een team uit Moldavie namelijk Zimbru. Bij ons een zeer onbekende tegenstander maar zeker niet onderschatten. Volgens mijn assistent zullen ze er alles aan doen om mijn jongens uit de wedstrijd te trappen en hopen op een countergoal. Laf voetbal willen ze dus spelen en daar moeten we op voorbereid zijn. Hopelijk maken we uit in Moldavie een goal zodat we het thuis af kunnen maken.

Geplaatst
  • Auteur

FC Utrecht koopt Noorse Beul

FC Utrecht heeft zich versterkt met de Noorse verdediger Are Tronseth. De 24-jarige verdediger komt over voor €200.000,- van Ham Kam. De speler is zelf zeer tevreden over zijn kans bij de Nederlandse subtopper FC Utrecht. Tronseth tekent een contract voor drie seizoenen bij Utrecht.

tronseth.jpg

Geplaatst
  • Auteur

FC Utrecht vergeet kansen te benutten

In onze eerste wedstrijd tegen Zimbru uit Moldavie begonnen we met een aanvallende tactiek. Omdat Zimbru een zwakke selectie heeft moeten we dit kunnen uitbuiten naar een klinkende zege. Caluwe was nog steeds geblesseerd dus mocht Kruys weer in de basis starten als aanvallende middenvelder/hangende spits. Voorin moesten Nelisse en Vandenbergh voor de actie zorgen en de hoofden van de Moldaviers op hol brengen. Deze keer kwam weer eens naar voren, dat we te weinig kwaliteit voorin hebben om het verschil met kleine clubs uit een klein land te kunnen maken. We kregen 14 kansen maar benutte er geen enkele. Zimbru kopte nog eenmaal op de lat waarnaar Vorm de bal goed klemde voordat de spits van Zimbru de bal de touwen in kon schieten. We gaan nu op weg naar onze eerste competitiewedstrijd tegen Excelsior waarnaar Zimbru op ons wacht thuis in de Galgenwaard.

FC Utrecht sluit samenwerkingsverband

Na lang zoeken is het ons gelukt een samenwerkingsverband te creeren met FC Den Bosch. Er waren meer clubs in de aanbieding maar we hadden besloten voor een goede Nederlandse club te gaan omdat het tevaak voorkwam dat jeugdspelers niet naar een buitenlandse B-club wilden gaan. FC Den Bosch zal jaarlijks een oefenwedstrijd spelen tegen FC Utrecht en Utrecht zal enkele spelers verhuren aan de Bossche formatie.

1190394192-310.jpg

Geplaatst
  • Auteur

FC Utrecht koopt wonderkind

Het is FC Utrecht gelukt om de 16-jarige Sherman Cardenas te strikken. De Columbiaanse aanvallende middenvelder wordt nu al vergeleken met Riquelme en een Zidane. Een technische voetballer die via Utrecht gaat proberen hogerop te komen. 'Mijn wens is om voor Real Madrid te spelen, een club die ik al vanaf mijn geboorte volg' zo sprak Cardenas zelf tegen de pers. Cardenas zal zoiezo tijdelijk de positie van Caluwe innemen en indien hij zijn kwaliteiten laat zien bij Utrecht zal er iets moois opbloeien tussen FC Utrecht en Cardenas.

sherman.jpg

FC Utrecht via Intertoto naar poulefase UEFA

Tijdens onze terugwedstrijd tegen Zimbru maakte ik het team duidelijk dat we dienden te winnen van de Moldaviers om een gunstige loting tegemoet te zien tijdens de eerste ronde van de UEFA-Cup. Mijn raad werd door iedereen opgevolgd en mijn jongens speelden een puike wedstrijd tegen het laffe en slappe Zimbru. 4-0 werd de eindstand en onze volgende tegenstander wordt er een uit Tsjechie namelijk Jablonec.

1190411500-540.jpg

Jablonec alweer een onbekende ploeg uit een Oostblokland. Het Tsjechisch voetbal is de laatste jaren bezig met een opmars in Europa met dank aan Karel Bruckner de voormalig bondscoach van de Tsjechen. Vooraf vertelde mijn assistent dan ook duidelijk dat onderschatting de grootste vijand kan worden en dat we beslist niet tegen onszelf moesten gaan voetballen. Binnen no-time hadden we een vijfklapper te pakken in de Nieuw-Galgenwaard en konden we met een gerust hart de champagne alvast laten klinken op de poule-fase van de UEFA-Cup. In de uitwedstrijd maakte Franck Grandel nog zijn debuut voor dit seizoen en kreeg toch 1 goal tegen, 1-1 werd het in het koude Tsjechie maar die uitslag deed er eigenlijk al niet meer toe. FC Utrecht mag zich gaan opmaken voor in ieder geval een paar spannende wedstrijden in Europa!

1190411679-530.jpg

1190411693-730.jpg

Geplaatst
  • Auteur

FC Utrecht loot Europees gunstig

Eindelijk is daar dan de loting voor de UEFA-Cup 2006-2007. We zaten dit jaar in de vierde koker en mochten hopen op een 'mindere' poule en die kwam er ook. Met slechts twee tegenstanders die wij beter achten als onszelf; Sevilla en Werder Bremen moet plaatsing voor de volgende ronde mogelijk worden geacht. Toch moeten we uitkijken voor de Fransen (Sochaux) die zeker niet onder willen doen voor Utrecht, als laatste hebben we het Griekse Aris geloot dat Litex uitschakelde in de laatste ronde voor plaatsing van de poule-fase. FC Twente heeft een harde poule geloot met zeer sterke tegenstanders en het is maar de vraag of de Tukkers het vol kunnen houden tot na de winterstop. FC Groningen heeft het waarschijnlijk nog moeilijker getroffen, alleen maar topteams gaan de confrontatie aan in de Euroborg. Het zal een mirakel worden als Groningen zich nog gaat plaatsen voor de volgende ronde. Ook in Alkmaar heerst er een gemengd gevoel na de UEFA-Cup loting. Zeker geen onaangename tegenstanders die ook zeker niet onderschat mogen worden, vooral teams als Zenith Petersburg zullen gevaarlijk worden voor het talententeam van Van Gaal. Heerenveen zal ook niet blij zijn met hun loting, een derde plaats zal wel het minimale zijn wat de Friezen willen behalen met Alves in de spits die op scherp staat. Al met al hebben wij toch wel de beste loting gekregen van alle Nederlandse clubs.

1190413414-40.jpg

FC Utrecht begint matig aan de competitie

Een partij lastige wedstrijden op rij met 7 punten uit 6 wedstrijden, er had zeker meer ingezeten maar we troffen van de 6 wedstrijden vier keer een topploeg. PSV,Feyenoord,Heerenveen en AZ wordt je als nieuwe trainer niet bepaald vrolijk van en toch is het bestuur gematigd tevreden. Vooral na de clash tegen AZ die met 4-3 gewonnen werd, na met 4-1 voor gestaan te hebben. Verdedigend zit het dus nog steeds niet helemaal goed. Hopelijk gaat dat in de volgende wedstrijden vanzelf beter lopen. Kevin Vandenbergh is toch wel de uitblinker aan Utrechtse zijde, de Belg die dit seizoen werd gekocht presteert naar behoren en staat zijn mannetje in de Nederlandse Competitie. Ook Dickoh gaat het steeds beter doen achterin, al heeft hij nog steeds niet de vorm die we van hem gewend zijn. Al met al mogen we zeker niet klagen, al hadden we tegen Heracles onverdiend een punt gestolen. Op naar de winterstop.

1190413951-70.jpg

1190413966-470.jpg

1190413980-410.jpg

1190413995-250.jpg

1190414009-020.jpg

1190414022-090.jpg

Geplaatst
  • Auteur

FC Utrecht domineert in UEFA-Cup Poule

De eerste wedstrijd van de poule thuis Werder Bremen op de knieen krijgen, wie had dat gedacht? Niemand denk ik zo, toch wisten onze jongens met 2-0 de Duitsers te verslaan in een ware thriller. Bremen dat dominant spel liet zien op het middenveld en het meeste balbezit had, benutte geen enkele kans met dank aan het spitsenduo. Dankzij Mertensacker kwamen we op een 1-0 voorsprong en bouwden die uit dankzij een benutte strafschop. De moeilijkste poulewedstrijd werd gewonnen en Aris werd de volgende tegenstander. Het rare is dat we tegen Aris de kansen weer verzuimde en slechts gelijkspeelde terwijl we gewoon zakelijk hadden moeten winnen, desondanks staan de elf van Utrecht fier bovenaan in de poule met 2 punten los van de nummer 2 in de poule. Hopelijk trekken we deze lijn door tot de laatste wedstrijd in de poule.

1190424827-790.jpg

1190424841-70.jpg

1190424857-650.jpg

FC Utrecht wisselvalligheid ten top

Als je Europees een klein succes behaalt tegen Werder Bremen gaat iedereen er al snel vanuit dat je in de competitie hetzelfde weg kunt zetten. Niets is minder waar, wedstrijden als tegen VVV-Venlo werden roemloos verloren, terwijl we tegen Vitesse weer een puike wedstrijd voetballen. Het probleem zit hem in de communicatie van de verdediging en het middenveld, waardoor we steeds onnodig balverlies lijden en daar ontstaan onnodige kansen in voor de tegenpartij. Toch ben ik hoopvol dat we dit seizoen veilig zullen afsluiten al staan we nu wel 9de en zullen we er nog hard aan moeten trekken willen we in het linkerrijtje eindigen. Alles zit nog dicht bijelkaar zo vlak na de start van de competitie, en er komen nog een hoop leuke wedstrijden.

1190425311-120.jpg

1190425343-440.jpg

1190425357-360.jpg

1190425371-790.jpg

1190425385-840.jpg

1190425400-690.jpg

1190425415-250.jpg

1190425428-640.jpg

1190425443-270.jpg

1190425455-980.jpg

Geplaatst

Een redelijk begin, beetje jammer van dat zware verlies tegen Heerenveen thuis. Mooie aankoop gedaan met Cardenas natuurlijk! Succes met Utrecht

Geplaatst
  • Auteur

FC Utrecht zwaar in de problemen

De hoop was aanwezig dat we in Europa door zouden gaan, helaas werd het een groot drama. We moesten tegen Sochaux minimaal gelijkspelen wilden we de Duitsers uit Bremen voorblijven in de poule. Tot en met de 93ste minuut stond het 3-3 totdat de rechtermiddenvelder van Sochaux een wereldpass in huis had waardoor de spits simpel in kon lopen en het drama voor de Utrechters compleet maakten. We zijn zeker niet blij met deze onverdiende nederlaag en het ergste is nog. het drukte door in de competitie. Nederlagen tegen Ajax, Heerenveen en nog een aantal clubs waren niet te overzien. Tegen de Amsterdammers werd met maar liefst 7-1 verloren en ook Heerenveen pakte ons hard aan (4-1). De verdediging staat nog steeds niet stabiel en het is maar de vraag of ik aan zal blijven als trainer van FC Utrecht.

Geplaatst
  • Auteur

Een nieuwe club!

5 dagen na mijn ontslag als trainer van FC Utrecht werd ik door Fiorentina benaderd om trainer te worden, hier zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Vooral niet als je kan beschikken over bijna 30 miljoen euro transferbudget en een gestructureerde club waarmee je werkt. Dat was bij FC Utrecht weleens anders, ik krijg opnieuw de kans mezelf te bewijzen als trainer, iets wat bij Utrecht totaal niet lukte. Ik heb de hoop dat we samen met het bestuur,spelers en technische staf iets moois weg kunnen zetten in Italie. Laten we er samen het beste er van maken!

1190494397-230.jpg

Geplaatst
  • Auteur

Fiorentina vecht tegen degradatie

Op de dag dat ik mijn handtekening zette onder het lucratieve contract bij Fiorentina wist ik nog niet dat de ploeg er zeer slecht voorstond. We staan zowat onderaan met 9 punten uit 21 duels, natuurlijk een grote schande voor zo'n kwalitatief goede selectie. Mannen als Mutu en Vandeborre spelen nog steeds voor de paarse jongens uit de wijnstreken van Italie. Allereerst heb ik Vieri teruggehaald bij het eerste om de wat jongere gasten ervaring op te laten doen, Christian kan ze namelijk een hoop bijbrengen met betrekking tot wat er op het vel allemaal gebeurd. Helaas is de transferperiode net afgelopen en zullen we pas na de zomer nieuwe spelers toe kunnen voegen aan onze selectie, die toch al best breed is al kunnen we nog wel een goede aanvallende middenvelder gebruiken en een nieuwe tweede keeper. De doelstelling is lijfsbehoud tonen dit seizoen en volgend seizoen omhoog kijken en hopelijk met een goede selectie Europees voetbal proberen veilig te stellen.

Geplaatst
  • Auteur

Fiorentina presteert goed

Onder leiding van nieuwe trainer Hendrick begon Fiorentina hun eerste wedstrijd tegen Parma uit. Al snel kwamen de paarse gelederen op een 0-1 voorsprong door een schitterende combinatie tussen Pazzini en Mutu. Fiorentina beukte door en bouwde de voorsprong uit naar 0-2 via een inkopper van Cacia. Parma deed in de 69ste minuut nog iets terug door een miscommunicatie van Kroldrup en Frey maar verder dan 1-2 kwamen de thuisspelers niet. Het bestuur van Fiorentina is dolenthousiast met deze toch wel onverwachte zege en hoopt dat Hendrick deze lijn doortrekt en Fiorentina behoed voor degradatie. De woorden waren nog niet uitgesproken of Cagliari moest er met 4-0 aan geloven, een doodsaaie wedstrijd van de bezoekers maar Fiorentina liet maar eens zien wat voor een klasbakken ze in huis hebben. Na enkele dagen rust mag Fiorentina zich gaan opmaken voor Siena.

1190498356-050.jpg

1190498371-750.jpg

Geplaatst
  • Auteur

Fiorentina gaat voor lijfsbehoud

Met enkele moeilijke wedstrijden voor de boeg zullen we alle remmen los moeten gooien om lijfsbehoud te tonen in de Serie A. Voor de aftrap tegen Siena staan we 7 punten achter op Atalanta en dat moeten we kunnen goedmaken aangezien Atalanta niet bepaald in vorm is. Siena werd hard aangepakt, het werd maar liefst 6-1 voor ons en dat gaf ons hoop voor de wedstrijden erna. Toch was er wat wisselvalligheid met name het verlies tegen Livorno en AS Roma wat totaal niet had gehoeven. Zowat elke wedstrijd raken er spelers geblesseerd door het harde en agressieve spel van onze tegenstanders en dit kost ons punten. Daarom heb ik in goed overleg met de technische staf een ander trainingsprogramma opgesteld zodat er hopelijk in de toekomst minder blessures zullen vallen. Belangrijke mannen als Frey en Montolivo raakten voor meerdere wedstrijden geblesseerd en als dan ook nog Kroldrup geschorst word wegens natrappen krijg je het al snel moeilijk tegen een ploeg als AC Milan, maar daar toonde we juist veerkracht en gingen er met de volle winst vandoor. Met nog 5 wedstrijden voor de boeg staan we op 30 punten, gelijk met Cagliari dat op doelsaldo op dit moment in de gevarenzone staat. Gaat het ons lukken om in de Serie A te blijven?

1190554675-170.jpg

1190554690-690.jpg

Geplaatst
  • Auteur

Fiorentina koopt nieuwe middenvelder

Dankzij mijn goede scouts mag Fiorentina zich weer een talent rijker gaan noemen aankomend seizoen. Zijn naam is Gaetano D'agostino en komt over van Udinese voor ongeveer €8,5 miljoen. De 24-jarige speler zegt zelf uiterst tevreden te zijn met deze transfer en hoopt zich snel te kunnen mengen op een basisplek binnen het elftal van de paarse gelederen. Wat vooral opvallend aan D'agostino was is dat hij een goede trap in de benen heeft en uitstekende pingels kan nemen. Fysiek loopt hij wat achter maar daar hebben we een trainingsprogramma voor aldus mijn assistent. D'agostino zal ons zoiezo voor 2 seizoenen komen versterken en waarschijnlijk langer.

275136_36411.jpg

Geplaatst

Leuk Fiorentina, jammer dat er ongelofelijk weinig gereageerd wordt.

Geplaatst

Mooi dat je na je ontslag bij Utrecht aan de slag kon bij Fiorentina!

Succes!

Geplaatst
  • Auteur

Fiorentina blijft in de Serie A

Het is ons tesamen gelukt om Fiorentina te behoeden voor degradatie uit de Serie A, al ging het wel met hangen en wurgen. Enkele wedstrijden voor het einde van de competitie waren mijn twee keepers geblesseerd en moest ik noodgedwongen mijn jeugdkeeper aanstellen om te keepen in het eerste elftal. Ook hij raakte geblesseerd en op dezelfde dag mijn vierde keeper ook nog eens! Gelukkig hadden we nog 1 keeper achter de hand en die mocht de belangrijkste wedstrijd van het seizoen keepen tegen Torino. Een gelijkspel was voldoende om erin te blijven en dat gebeurde ook. Een droge 0-0 eindstand was voldoende om onze neuzen te richten op het aankomende seizoen. Een leuk bericht kreeg ik van het bestuur, ik mocht bijtekenen en ze hopen dat we binnekort weer mee kunnen draaien in Europa om de prijzen. Inter Milan mag zich het komende jaar landskampioen noemen, geen enkele club kwam ook maar in de buurt van de club van Zlatan Ibrahimovic. In onze allerlaatste wedstrijd van het seizoen bakte we er weer weinig van, 11 spelers geblesseerd en het is maar goed dat we nu op vakantie mogen gaan.

1190560617-130.jpg

1190560634-750.jpg

Geplaatst

Goed gepresteerd door in de Serie A te blijven!

Ook een mooie transfer van D'agostino.

Succes!

P.S. Je kan een PM naar Paul Boskamp sturen om je titel te laten veranderen, voor het geval dat je het nog niet wist.;)

Geplaatst

mooie prestaties met fiorentina jmmr dat je ontslagen bent bij fc utrecht.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.