Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Maart 2006

Het lijkt een trend om een kleine club naar hogere divisies te leiden en hoe trendongevoelig ik mijzelf ook acht, het leek mij toch bijzonder interessant om het zelf ook maar eens te proberen. Om toch niet te veel te lijken op anderen ( dit is mijn trendongevoelige kant die het overneemt ) besloot ik om eens niet in Engeland te spelen. Na wat andere landen te overwegen ( Spanje, Duitsland Italië ) besloot ik om een compleet ander type land op te zoeken. Ik keek wat noordelijker, naar Zweden om precies te zijn. Na wat rondkijken kwam ik in het gigantische plaatje Umeå, wat na enig onderzoek toch zo’n 75000 inwoners blijkt te hebben. Voor degene die, hoe schandalig dan ook, niet weten waar dit ligt, hier is het:

63571840hi3.png

In de zogeheten Div 2 Norrland speelt Umedalen IF, een minuscuul ploegje. Maar opvallend genoeg is er nóg een club in deze wereldstad. Stadgenoot Umeå ( originele naam ) speelde vorig seizoen in dezelfde divisie, maar werd kampioen en promoveerde. Aan mij nu om Umedalen IF te laten volgen.

Wie niet weet hoe de divisies in Zweden in elkaar zitten, een korte samenvatting:

De hoogste divisie is de Allsvenskan, gevolgd door de Superettan. Hieronder volgen de noordelijke en zuidelijke 1e divisies waar weer in totaal 6 2e divisies onder zitten. Wat betreft promotie / degradatie betekend dit dat in de 2e divisies alleen de kampioenen promoveren, en de laatste 3 in de 1e divisies direct degraderen. Het is dus zwaar om omhoog te komen.

In onze divisie, de Div. 2 Norrland spelen totaal 12 ploegen. De laatste 2 degraderen, de nr. 10 speelt nacompetitie en alleen de nr. 1 promoveert zoals gezegd. Umedalen IF staat voorspeld op een 6e plaats, een middenmoter dus.

In de volgende update laat ik de begingegevens van deze wereldclub zien. Ik zal niet al te veel gekke dingen doen qua layout e.d. Af en toe een plaatje / screenshot vind ik leuk, maar het spelen is voor mij het belangrijkste. Of het goed zal gaan is een tweede, maar we gaan het in ieder geval proberen!

• Antwoorden 55
  • Weergaven 71
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Maart 2006

Het lijkt een trend om een kleine club naar hogere divisies te leiden en hoe trendongevoelig ik mijzelf ook acht, het leek mij toch bijzonder interessant om het zelf ook maar eens te proberen. Om toch niet te veel te lijken op anderen ( dit is mijn trendongevoelige kant die het overneemt ) besloot ik om eens niet in Engeland te spelen. Na wat andere landen te overwegen ( Spanje, Duitsland Italië ) besloot ik om een compleet ander type land op te zoeken. Ik keek wat noordelijker, naar Zweden om precies te zijn. Na wat rondkijken kwam ik in het gigantische plaatje Umeå, wat na enig onderzoek toch zo’n 75000 inwoners blijkt te hebben. Voor degene die, hoe schandalig dan ook, niet weten waar dit ligt, hier is het:

63571840hi3.png

In de zogeheten Div 2 Norrland speelt Umedalen IF, een minuscuul ploegje. Maar opvallend genoeg is er nóg een club in deze wereldstad. Stadgenoot Umeå ( originele naam ) speelde vorig seizoen in dezelfde divisie, maar werd kampioen en promoveerde. Aan mij nu om Umedalen IF te laten volgen.

Wie niet weet hoe de divisies in Zweden in elkaar zitten, een korte samenvatting:

De hoogste divisie is de Allsvenskan, gevolgd door de Superettan. Hieronder volgen de noordelijke en zuidelijke 1e divisies waar weer in totaal 6 2e divisies onder zitten. Wat betreft promotie / degradatie betekend dit dat in de 2e divisies alleen de kampioenen promoveren, en de laatste 3 in de 1e divisies direct degraderen. Het is dus zwaar om omhoog te komen.

In onze divisie, de Div. 2 Norrland spelen totaal 12 ploegen. De laatste 2 degraderen, de nr. 10 speelt nacompetitie en alleen de nr. 1 promoveert zoals gezegd. Umedalen IF staat voorspeld op een 6e plaats, een middenmoter dus.

In de volgende update laat ik de begingegevens van deze wereldclub zien. Ik zal niet al te veel gekke dingen doen qua layout e.d. Af en toe een plaatje / screenshot vind ik leuk, maar het spelen is voor mij het belangrijkste. Of het goed zal gaan is een tweede, maar we gaan het in ieder geval proberen!

Geplaatst

Leuk idee. Je schrijft goed. Het leest wel makkelijk weg. Ik ben benieuwd :thumb:

Geplaatst
  • Auteur

De begingegevens, zoals beloofd:

De standaardinformatie:

42964157nh4.png

De selectie: ( inclusief reserveteam, wordt dus nog stukje kleiner uiteindelijk )

99169889rw5.png

En tenslotte de financiën:

46196442mq4.png

Geplaatst

Hehe, wat leuk dat je ook in Zweden bent begonnen. Ik ben kampioen geworden na 6 seizoenen met Karlskrona AIF (één van de kleinere teams in de laatste divisies van Zweden). Ik hoop alleen voor jou dat je semi-prof status snel verdwijnt, want die van Karlskrona AIF bleef na 6 seizoenen semi na 2 halve beker finales en een kampioenschap van Zweden!!! :cab: :cab:

Dit zorgt ervoor dat je bijna geen 'redelijk tot goede' spelers kan aantrekken.

Tips: Koop Sainou Jaigne, en een Tanziniaan (linkeraanvaller) bij Väsby. Verder loopt daar nog een Yamjah rond. Ook de gebroeders Ståhl (Patrik en Markus) zijn goedkoop en goed. Patrik kan je na denk 3 seizoenen zeker 2 mil euro voor vangen. Is een verborgen talent in het spel. Alle genoemde spelers zijn goedkoop en vertienvoudigen in waarde of meer.:)

Succes en kijk maar wat je doet ;).

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt voor de reacties!

Zondag 5 maart, 2006

Het is mijn eerste dag bij Umedalens en dus is het tijd om de selectie door te nemen.

Wat menig FM’er misschien al direct opvalt, er is 1 speler zonder contract. Patrik Sandström is een 35-jarige spits met een contract van 2000 euro per maand, terwijl de totale loonlast 17887 per maand is. Hier is dus maar één oplossing voor, weg ermee.

Dan de rest van de selectie, te beginnen met de doelmannen.

We hebben 4 doelmannen, wat betekend dat er in ieder geval 1 weggaat. Grenholm is 16 jaar en is nu al feitelijk onze beste keeper, hij blijft dus sowieso. Sandström is qua kwaliteit onze 2e keeper, maar verdient wel het meest. Ik besluit dus te proberen om Sandström kwijt te raken, om zo financieel in ieder geval zekerder te zijn. Mocht dit niet lukken gaat de 31-jarige Bergström eruit.

Dan de verdediging. We hebben welgeteld 1 rechterverdediger, dus die blijft sowieso. 5 Centrale verdedigers is misschien 1 te veel, en dus verhuist Holström met zijn 16 jaar naar het jeugdelftal. 4 Linkerverdedigers is een beetje overdreven, dus daar moeten er 2 weg. De 17-jarige Simon Westin is 9 tot 10 maanden geblesseerd en zal dus in die tijd verhuizen naar het jeugdteam. Stenman is van de drie overgebleven de minste en ook hij verhuist naar het jeugdteam ( ook hij is 17 jaar ).

Het middenveld dan. Waarschijnlijk wordt het voorlopig een simpel 4-4-2tje wat betekend dat we totaal 4 centrale middenvelders nodig hebben ( 2 basis, 2 backup ). Cristoffer Stenmark is degene die uit het elftal gaat, hij gaat terug naar de jeugd. De 16-jarige Joakim Eriksson mag wel in het eerste blijven. Voor de rechterkant hebben we alleen Björk en hier is dus zeker een extra speler nodig. Op de linkerkant kunnen voorlopig 2 spelers spelen, wat dus voldoende is.

Tenslotte de spitsen. Sandström is weg en dus blijven er 6 spitsen over. Häggling is grootverdiener met 975 euro per maand, en het is dan ook het beste om te proberen hem kwijt te raken. Ook Kemppainen moet eraan geloven, beide worden aangeboden bij clubs om gratis over te nemen ( ze zijn ook niks waard ) , worden op de transferlijst gezet en staan voorlopig in het 2e elftal.

De selectie zoals deze is na de aanpassingen:

58881866ru8.png

Nodig zijn nu dus in ieder geval nog :

- 1 rechterverdediger

- 1 rechtermiddenvelder

- Elke speler die ook maar iets beter is dan de huidige selectie en niks kost

Geplaatst

Geweldig dat je in Zweden begint _O_ Het Scandinavische voetbal vind ik geweldig in FM en in real-life. Veel succes bij deze kleine club :checkit:

Geplaatst
  • Auteur

Na het uitdunnen van de selectie begint de zoektocht naar nieuwe spelers. Geen transferbudget betekend of gratis of gehuurde spelers. Eerst maar eens zoeken naar gratis spelers. Ik moet het doen zonder assistent dus hulp hoef ik niet te verwachten. Gelukkig zijn er mensen die Zweden al enigszins kennen.

Via ene ‘dapp’re strijder’ kom ik op de naam ‘Ståhl’. De door hem genoemde broers Patrik en Markus blijken niet haalbaar, omdat er geen transfergeld betaald kan worden, maar ene Glenn Ståhl , spelend bij een club uit de Div. 1 heeft geen contract meer en heeft wel oren naar een transfer. Glenn kan als centrale en rechterverdediger uit de voeten en zou een enorme verrijking kunnen zijn. Enige nadeel is dat hij al 34 is, maar dat mag voor mij de pret niet drukken, ervaring is altijd welkom.

Verder nemen we contact op met Özgur Özmen. Hij kan als rechterverdediger en rechtermiddenvelder spelen en zou dus direct een oplossing zijn voor beide ‘probleemposities’. Ook hij speelt op dit moment bij een Div. 1 ploeg, maar heeft wel oren naar een transfer.

Dan de derde genoemde categorie, spelers die ook maar iets beter zijn. Allereerst zoek ik ook hier naar spelers die gratis zijn en biedt een contract aan aan de volgende spelers:

- Mounir Tajiou ( Spits met flink betere stats dan onze huidige spits )

- Sven-Erik Röst ( Middenvelder, Rechts en centraal in te zetten )

Verder worden aan diverse spelers huurcontracten voorgesteld, van de meeste is niet te verwachten dat ze daadwerkelijk willen komen, maar niet geschoten is altijd mis.

Tenslotte heb ik nog aan het bestuur gevraagd of het niet mogelijk is een moederclub te vinden. Zij hebben bevestigd mijn verzoek op te volgen en te zoeken naar een moederclub.

Geplaatst
  • Auteur

Terwijl ik rustig zit te kijken naar het wedstrijdschema ( er staan in maart 6 oefenwedstrijden gepland, allemaal thuis ). Krijg ik twee spelers mijn kantoor binnen. Doelman Åkerblom en middenvelder Larson komen klagen over hun salaris. Eerst vermoed ik nog dat het gezeur is en dat ze me proberen te testen, tot ik hun contracten erbij pak. Åkerblom verdient een schandalige 15 euro per maand en Larson slechts 5 euro! Ik zeg de spelers toe dat we snel om de tafel gaan zitten en tevreden verlaten zijn mijn kantoor weer. Ik buig mij eerst nog even over het wedstrijdschema:

96953799gq8.png

Interessant, maar nu ineens niet meer zo boeiend. Ik besluit de salarissen even te gaan bekijken:

52335943hv5.png

Dat Bjuhr niks verdiend, is logisch, hij is daarvoor gehuurd. Maar de situatie van Larsson, Åkerblom en Kheliki vind ik schandalig. Ik besluit ze alledrie een beter contract aan te bieden. Alledrie krijgen ze 300 euro per maand aangeboden, wat gewoon gemiddeld is. De overige lage lonen ( onder de 200 euro ) zullen misschien in de toekomst opgehoogd worden.

Geplaatst
  • Auteur

9 Maart

Ik zit na 4 dagen werk voor het eerst op de bank voor onze eerste vriendschappelijke wedstrijd, thuis tegen Älmeboda/Linneryd, een Zweedse amateurploeg.

We beginnen met deze selectie:

35134580tc4.png

Zoals gezegd, een simpel 4-4-2tje.

De supporters zijn massaal toegestroomd en alle 121 bezoekers krijgen veel goals te zien. In de eerste helft komen we tot 2 keer aan toe op voorsprong, maar krijgen ook beide keren direct de gelijkmaker om ons oren. 8 spelers mogen gaan douchen en met 8 nieuwe spelers keren we na rust terug. Nadat we in de tweede helft zelfs nog op achterstand komen mogen ook de laatste 2 wissels erin komen, zodat iedereen in ieder geval iets gespeeld heeft. Deze nederlaag is geen ramp, maar zet je wel aan het denken…

91868994lp3.png

Geplaatst
  • Auteur

12 maart

Opnieuw een oefenwedstrijd, thuis, tegen een amateurploeg. Lammhult komt vandaag op bezoek. Ik verander niks aan de basis van de vorige wedstrijd, eerst maar eens kijken hoe het vandaag gaat.

Het gaat een stuk beter en met rust staat het al 3-0. Ik besluit dan ook deze mensen nog even door te laten spelen en pas in de loop van de tweede helft te wisselen, hopend op nog meer moois. Het tegendeel is eerder waar. Lammhult komt in 25 minuten terug van 3-0 tot 3-3 en alsof dat nog niet genoeg is komen ze ook nog op voorsprong. Nota bene via een eigen doelpunt komen we toch nog op een gelijkspel, maar zo’n voorsprong mag natuurlijk nooit weggegeven worden.

10hr4.png

15 maart

De eerste echte test, en de eerdere twee gingen al zo goed… Enskede komt op bezoek, een titelkandidaat uit een andere 2e divisie. Omdat de basis het goed deed de vorige wedstrijd, mogen ze het nog een keer proberen. De wedstrijd komt erg moeizaam op gang en vanuit het niets valt de 0-1 dan ook. Lang duurt die voorsprong niet, omdat Adbulkadir zijn 4e goal in de voorbereiding scoort. Het valt op dat rechtsback Jansson opnieuw geen goede dag heeft en dat is extra lastig omdat we juist daar geen back-up hebben. In de tweede helft gaat het opnieuw gelijk op en een kwartier voor tijd komen we op voorsprong. Na de 2-1 wisselen we de meeste spelers, doelpuntenmaker Björk mag blijven staan, voor hem is ook geen invaller beschikbaar. Het laatste kwartier is een feest voor het publiek waar met name Persson verantwoordelijk voor is. Met 3 goals bezorgt hij ons een eerste overwinning in de voorbereiding.

11jo5.png

Geplaatst

Ziet d'r goed uit, probeerde het een aantal maand geleden ook met een Zweedse club, Gunnilse uit West Gotaland was ik toen, liep wel lekker en ik promoveerde, daarna had ik er geen zin meer in, ik hoop dat jij het langer doorzet, succes ;)

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt voor de reacties!

16 maart

Het is zwaar om telkens ‘nee’ van spelers te horen, maar het maakt het des te mooier als een speler wel wilt. De eerste die ‘ja’ zei is Niklas Larsson. Deze middenvelder, die zowel links als rechts uit de voeten kan is dan wel 32, maar heeft veel kwaliteiten en kan menig speler in mijn team nog wat leren.

Stats larsson:

12sy0.png

18 maart

Vandaag een wedstrijd, met daarvoor positief en negatief nieuws.

Eerst maar het negatieve nieuws, het bestuur heeft mij het volgende laten weten:

13mv4.png

Dit is natuurlijk zeer teleurstellend, de kans op aardige huurspelers is daardoor sterk verkleind. Daar tegenover staat dat we een nieuwe rechtsback hebben! Daniel Ung komt ons per direct versterken.

Stats Ung:

14hf9.png

Dan de wedstrijd van vandaag. Amateurclub VMA IK komt op bezoek. Zowel Larsson als Ung mag zich meteen bewijzen in de basis vandaag. Opnieuw is het Abdulkadir die namens ons de score opent. Op slag van rust maakt Khelifi er 2-0 van, op aangeven van Larsson. Even lijkt er na rust opnieuw een slecht vervolg te komen, maar na de 2-1 stelt Bjuhr orde op zaken. We krijgen nog enkele kansen op 4-1 maar in blessuretijd valt hij pas. Nieuweling Larsson scoort met een prachtig afstandsschot en beleeft een geweldig debuut. Een hele nette overwinning.

15uh8.png

Geplaatst

Laatste 2 wedstrijden lopen lekker, goede aankopen ook.

Ga zo door, dit kan een heel mooi verhaal worden ;)

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt voor de complimenten / aanmoedigingen!

23 Maart

Opnieuw een echte test. Robertsfors IK speelt in een andere Div. 2 en is net als wij een middenmoter. We starten in dezelfde opstelling als tegen VMA. Binnen 10 minuten staan we achter door een vrije trap. Hierna krijgen we het betere van het spel en na diverse kansen is het uiteindelijk Eriksson die de gelijkmaker maakt vanaf 11 meter. Na rust komt Robertsfors opnieuw op voorsprong, maar Abdulkadir maakt erg snel 2-2 en pakt zo opnieuw zijn doelpunt mee. Veel doen beide ploegen niet voor elkaar onder, maar als Robertsfors een kwartier voor tijd de 2-3 maakt is het verzet gebroken.

16qf8.png

26 Maart

Vandaag de laatste amateurclub die we tegenkomen. Svenljunga IK komt op bezoek. Ondanks dat het tegen Robertsfors niet helemaal goed ging laat ik de opstelling staan, ik heb vertrouwen in deze jongens. We beginnen rustig maar domineren wel. Na een half uurtje is het niemand anders dan Abdulkadir die de 1-0 maakt, om binnen 10 minuten ook de 2-0 te maken. Met een 2-0 ruststand besluit ik veel spelers te wisselen, zodat iedereen weer wat minuten krijgt. 11 Nieuwe spelers betreden na de rust het veld, wat betekend dat we op elke plek nu 2 spelers neer kunnen zetten, een goed teken dus. Ook het tweede elftal doet het goed en voor het eerst houden we de 0. Het is door twee afgekeurde goals dat we niet verder dan 3-0 kwamen, maar al met al ben ik tevreden.

17pl4.png

Geplaatst
  • Auteur

30 Maart

Vandaag een hele grote test. Alhoewel, test… Ik denk niet dat we heel veel kunnen zeggen van deze wedstrijd, Jönköping Södra speelt 2 divisies hoger en zou dus veel beter moeten zijn. Ik vertel de spelers aan het begin van de wedstrijd dan ook dat de uitslag vandaag niet zo belangrijk is. Voor een ploeg als Umedalen zijn dit het soort wedstrijden waar net wat meer mensen op af komen en dus meer inkomsten uit te halen zijn. Een half uur lang bieden we goed weerstand, maar bij een prachtig afstandsschot van Persson is Keeper Grenholm kansloos en staan we toch achter. Zo nu en dan zet Jönköping nog aan, maar ook in de tweede helft worden ze niet echt gevaarlijk meer. Wijzelf ook niet en dus blijft de 0-1 stand staan.

18iv9.png

31 Maart

De transferdeadline in Zweden is verstreden, wat dus betekend dat we het met deze spelers moeten doen. Feitelijk maakt het voor ons weinig uit, we konden toch al alleen maar gratis spelers aantrekken, en dat kan altijd.

3 April

De voorlaatste oefenwedstrijd is tegen IFK Malmö, dat uitkomt in de Zuidelijke Div. 1, 1 divisie boven ons. 1 verandering vandaag. Persson mag in de spits beginnen in plaats van Khelifi. Diezelfde Persson is het die ons knap 5 minuten voor rust op 1-0 zet en daarmee toch zeker aanspraak maakt op de plek van Khelifi. Lang kunnen we niet genieten van de voorsprong want koud in het veld komt Malmö al op 1-1. Wat volgt is een leuke open wedstrijd met veel kansen over en weer. Helaas leidt geen van deze kansen tot een doelpunt, waarmee we toch knap Malmö op 1-1 houden.

19fk4.png

Geplaatst
  • Auteur

11 April

Het is nog 9 dagen tot de start van de competitie en de laatste oefenwedstrijd wordt gespeeld tegen een team uit dezelfde divisie, Kubikenborg. In de prognose staat deze ploeg 4e, 2 plaatsen boven ons. Dit mogen we dus wel de ultieme test noemen. Ik ben dan ook blij als we gretig beginnen, maar tot mijn teleurstelling zie ik dat we na een kwartier wel met 0-1 achterstaan. We vallen vervolgens goed aan, maar met name Persson mist aardig wat kansen. Dat is echter allemaal vergeten en vergeven als hij op slag van rust perfect gebruik maakt van een fout van de verdediging. Keihard knalt hij de 1-1 binnen. Direct na de rust is het opnieuw Persson die attent is en meteen maakt hij de 2-1. De periode na de 2-1 is onrustig met wat aardige kansen voor Kubikenborg. Toch komen we uiteindelijk op een 3-1 voorsprong, Persson maakt zichzelf tot de held van de dag als hij 5 minuten voor tijd zijn derde maakt. Al met al is het een schitterende generale voor de competitie.

20ka0.png

Geplaatst
  • Auteur

15 April

Het heeft een flinke tijd geduurd, maar spits Häggling heeft een nieuwe club gevonden. Vanaf 1 juli, zodra de markt weer opengaat, verhuist hij naar Södra FF, een amateurploeg.

20 April

De competitie begint en de zoals altijd zijn er diverse ‘kenners’ die wel denken te weten wie wat gaat winnen. Volgens hen zal Piteå IF kampioen worden, en zijn IFK Luleå en Friska Viljor gevaarlijke outsiders. Onderin zullen Anundsjö , Ersboda en IFK Sundsvall tegen degradatie moeten vechten.

De eerste wedstrijd is direct tegen een titelkandidaat, Friska Viljor komt namelijk op bezoek. Tot mijn grote vreugde komen we geweldig uit de startblokken, de eerste grote kans wordt door Persson snoeihard binnengeschoten. We hebben moeite de wedstrijd verder te controleren, maar weten Friska Viljor ver genoeg van ons doel te houden. De kans van Persson is daardoor de enige in de eerste helft. Na rust is Friska Viljor direct gevaarlijk, maar valt heel snel de 2-0 door een dubieuze penalty, die wel knap door Bäckström wordt binnengeschoten. Het verzet lijkt gebroken en binnen 10 minuten is het Abdulkadir die zijn goaltje meepikt. Ung luistert zijn officiële debuut op met een opmerkelijke goal. Hij schiet net iets voorbij de middenlijn richting goal, Abdulkadir stapt over de harde bal heen en de keeper is volledig verrast, 4-0. De scheids maakt zich nog onpopulairder bij het Friska-publiek als hij in de blessuretijd nog rood trekt voor Gelfgren. Hoe vreemd de wedstrijd ook was, een 4-0 overwinning is natuurlijk een heerlijke start!

21yx5.png

Geplaatst

Schitterende start van de competitie, mag ik een screentje van Danny Persson?

Geplaatst
Hieronder volgen de noordelijke en zuidelijke 1e divisies waar weer in totaal 6 2e divisies onder zitten. Wat betreft promotie / degradatie betekend dit dat in de 2e divisies alleen de kampioenen promoveren, en de laatste 3 in de 1e divisies direct degraderen. Het is dus zwaar om omhoog te komen

Bijna goed. Aangezien er 3 degraderen en 6 kampioenen zijn, spelen de 6 kampioenen nog een play-off voor die 3 plaatsen. Gewoon ploeg A tegen Ploeg B, een uit- en thuisduel

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.