Spring naar bijdragen

Links/rechtsbenig bij vrije trappen/corners!?

Featured Replies

Geplaatst

Kan iemand mij uitleggen wanneer je nou het best een links of een rechtsbenige speler kunt gebruiken? Bijvoorbeeld bij vrije trappen van de linkerkant, moet je dan een rechtsbenige, of een linksbenige speler de vrije trap laten nemen? Zelfde geldt voor hoekschoppen.

:checkit:

Geplaatst
  • Auteur

Kan iemand mij uitleggen wanneer je nou het best een links of een rechtsbenige speler kunt gebruiken? Bijvoorbeeld bij vrije trappen van de linkerkant, moet je dan een rechtsbenige, of een linksbenige speler de vrije trap laten nemen? Zelfde geldt voor hoekschoppen.

:checkit:

Geplaatst

Ik laat altijd dezelfde speler de rechter- en linker vrije trappen nemen, zelfde geldt voor de hoekschoppen. Volgens mij maakt het vrij weinig uit.

Geplaatst

Dat ligt aan je instellingen. Ik laat de corners bij de eerste paal komen, dus gebruik ik een speler die de bal indraaid.

Geplaatst
  • Auteur
Dat ligt aan je instellingen. Ik laat de corners bij de eerste paal komen, dus gebruik ik een speler die de bal indraaid.

Dat is dus een linkspoot vanaf rechts en een rechtspoot vanaf links!?

Geplaatst

Ik gebruik een combi van wat Satyr zegt en wat Job zegt. Als ik maar één speler heb die 15+ voor corners nemen heeft, dan laat ik enkel hem de corners nemen. Aangezien ik altijd die beste-kopper-bij-de-eerste-paal-corner-tactiek gebruik, is het inderdaad slim om de corners te laten indraaien. Als je een linkspoot de rechtercorners laat nemen, terwijl ie niet zo'n goeie trap heeft, dan heeft het weinig zin om een linkspoot de corners te laten nemen. Vrij logisch allemaal.

Geplaatst

Heb het eens in de gaten gehouden met welke ballen ik scoor bij corners (ook met de beste-kopper-eerste-paal-tactiek). En het is me opgevallen dat ik quasi even veel scoor op een corner wanneer de bal indraait als uitdraait. Dus volgens mij maakt het bitter weinig uit :)

Of het ligt gewoon aan diegene wat aan de eerste paal staat_O_

Geplaatst
  • Auteur

Dat heb ik dus ook gedaan, het viel mij op dat juist als je linksbenige speler, corners van links laat nemen (op 1e paal) dat er dan vaak gescoord word. Vanaf rechts maakte ik geen één goal. (ik maakte in 3 wedstrijden 3 doelpunten vanaf links en 0 van rechts)

Geplaatst
Heb het eens in de gaten gehouden met welke ballen ik scoor bij corners (ook met de beste-kopper-eerste-paal-tactiek). En het is me opgevallen dat ik quasi even veel scoor op een corner wanneer de bal indraait als uitdraait. Dus volgens mij maakt het bitter weinig uit :)

Of het ligt gewoon aan diegene wat aan de eerste paal staat_O_

Maakt wel uit hoor. Als je 'em laat afdraaien, dan heb je meer kans dat ie over de achterlijn komt. Daar heb ik wel vaak last van.

Daarnaast moet je geen conclusies trekken gebasseerd op 3 wedstrijden. Probeer het een seizoen lang. En dan nog is het moeilijk te onderzoeken. Misschien moet je dan twee keer met dezelfde save game spelen.

Geplaatst
  • Auteur

Tja dan ligt het er ook nog maar aan of je evenveel corners krijgt aan bepaalde kant. Maar het viel me gewoon erg op, kreeg elke wedstrijd ongeveer 10 corners, waarvan er dus 2 'uitdraaiend' in het net belanden en indraaiend geen één. Maar ik test nog wel ff door.

Geplaatst

Wat me ook opvalt is dat de uitdraaiende corners die 'uit' zijn minder vaak voorkomt dan dat de keeper de bal uit de lucht plukt bij een indraaiende.

Geplaatst

Ik laat het op laag niveau bepalen door de aanvoerder (tnx HJ) en als het niveau beter wordt kijk ik gewoon naar de eigenschappen van de spelers en hun beste been. Een linkspoot neemt de vrije trappen van rechts en andersom, dit doe ik ook met de corners.

Geplaatst

Ik geef ze altijd op het hoofd van de beste koppers. Vrije Trappen dan.

Staan bij mij ook altijd 2 spelers bij de bal. Zelfde als bij de corners.

Geplaatst

Linkspoot op rechts bij corners voor indraaiende ballen

Linkspoot op links bij vrije trappen gewoon omdat...

Natuurlijk ook andersom

Geplaatst

Probeer nu iets nieuws. Uitdraaiende corners bij een keeper met goede stats voor uitkomen en uitkomen op voorzetten. En indraaiend wanneer ze zuigen :)

Geplaatst
  • Auteur

Uitdraaiend komt de bal juist dichter bij de keeper geloof ik, dus dan zou je het om moeten draaien.

Geplaatst
Uitdraaiend komt de bal juist dichter bij de keeper geloof ik

Lees deze zin eens hardop...:-D

Geplaatst
Ik geef ze altijd op het hoofd van de beste koppers. Vrije Trappen dan.

Staan bij mij ook altijd 2 spelers bij de bal. Zelfde als bij de corners.

Muh, doe ik nooit, want het heeft weinig effect. Corners laat ik altijd lang nemen, nooit korte optie. Altijd eerste paal, en nog een paar gasten die buiten de 16 wachten. Als zo'n gassie vrij staat en de cornernemer ziet 't, dan schiet ie vanzelf naar die speler die buiten de 16 staat, en negeert ie dus mijn opdracht om de bal naar de 1e paal te schieten. Bij corners blijven mijn backs en de keeper altijd achterin, de rest mag naar voren.

Ook vrije trappen laat ik in één keer nemen. Ik heb niet echt verbetering gezien ten opzichte van één speler bij de bal (dus zonder tweede man), als de tweede man bij de bal die over de bal loopt. Het effect zie ik nie eg.

Geplaatst

Bij corners laat ik ook 2 spelers aan de bal staan. Trekt altijd een tegenstander mee :)

Anders staan ze bij mij met 10 in het strafschopgebied, 9 is leuker :)

Geplaatst
  • Auteur

Gedaan, en nu? :cab:

Geplaatst

Hij draait 'uit'. Dan gaat de bal van de keeper vandaan. Dat is toch niet zo moeilijk?

Geplaatst

Uitdraaiend is gaar, want dan komt de bal vaak over de achterlijn, zelfs bij gasten met corner-trappen 15. Ik heb een Braziliaanse verdediger bij Willem II. Tiago Prado heet ie geloof ik. Gepruts.

Geplaatst
  • Auteur

Hij draait 'uit'. Dan gaat de bal van de keeper vandaan. Dat is toch niet zo moeilijk?

De bal draait pas vanaf de eerste paal uit, en daar staat de keeper vaak.. Probeer maar. ;sm;

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.