Jump to content
Björn

World of Warcraft

Recommended Posts

12 uur geleden zei Beppu:

Vond er geen reet aan, heel snel al mee gestopt. Inmiddels een Nintendo Switch gehaald en dat bevalt me veel beter😆

Haha dat was snel deze keer. Als ik de algehele consensus zo volg dan word Classic groter dan retail. 

Ready voor Classic hier hoor. Zit er eraan te denken om eens geen Hunter te spelen 😮

Als Classics net z'n klapper wordt als Oldschool Runescape voor Runescape, dan gaat Blizzard hier echt bakken met geld mee binnen slepen. 

9 uur geleden zei joostmakaay:

Als Classics net z'n klapper wordt als Oldschool Runescape voor Runescape, dan gaat Blizzard hier echt bakken met geld mee binnen slepen. 

Ik vraag het me af. Er is natuurlijk wel een hele grote fanbase van Classic, maar ik ben bang dat bepaalde elementen van de game niet ( meer ) voldoen aan wat wij tegenwoordig willen zien.

ik kreeg zin om weer eens wat wotlk te spelen. Dat was echt de uitbreiding ( na Vannilla. maar dat was geen uitbreiding) die ik het meest gespeeld heb. Dus privé server uitgekozen, hunter aangemaakt en spelen. Dan merk je ineens wel de grote verschillen tussen toen en nu hoor. Pff, respawn rates van npc zijn echt om te janken, constant niet genoeg geld hebben om bijvoorbeeld training te betalen, of arrows, lopen tot lvl 40 ( als je dan al genoeg geld hebt) etc. Vraag me af of de “jeugd” nog zit te wachten op een dergelijk spel. Maar ik ga het absoluut wel spelen ja. 

9 uur geleden zei Elsjorro1990:

Ik vraag het me af. Er is natuurlijk wel een hele grote fanbase van Classic, maar ik ben bang dat bepaalde elementen van de game niet ( meer ) voldoen aan wat wij tegenwoordig willen zien.

ik kreeg zin om weer eens wat wotlk te spelen. Dat was echt de uitbreiding ( na Vannilla. maar dat was geen uitbreiding) die ik het meest gespeeld heb. Dus privé server uitgekozen, hunter aangemaakt en spelen. Dan merk je ineens wel de grote verschillen tussen toen en nu hoor. Pff, respawn rates van npc zijn echt om te janken, constant niet genoeg geld hebben om bijvoorbeeld training te betalen, of arrows, lopen tot lvl 40 ( als je dan al genoeg geld hebt) etc. Vraag me af of de “jeugd” nog zit te wachten op een dergelijk spel. Maar ik ga het absoluut wel spelen ja. 

Heb altijd precies hetzelfde, dezelfde reden waarom een oudere FM spelen ook een stuk minder is dan dat je verwacht. Je bent standaard dingen (Heirlooms, Food wat nu wel echt nodig hebt etc.) verwacht die in die versie nog niet aanwezig waren.

Als het regelmatig updates krijgt om de Classic versie nog een moderne tint te geven zoals Oldschool Runescape kan het nog best aanslaan hoor denk ik. 

2 uur geleden zei Beppu:

Als het regelmatig updates krijgt om de Classic versie nog een moderne tint te geven zoals Oldschool Runescape kan het nog best aanslaan hoor denk ik. 

Ik ben niet bang dat het niet aanslaat. Voor ons diehards WoW ( degene die er in Classic bij waren) was vanilla-tbc-wotlk gloriejaren. Ik speel nu wotlk op een private server en het hele levelen is zoveel meer een belevenis. Echt zoals het vroeger was. Ook mensen die je tegenkom, invites voor quests etc. Heel anders. 

17 uur geleden zei joostmakaay:

Heb altijd precies hetzelfde, dezelfde reden waarom een oudere FM spelen ook een stuk minder is dan dat je verwacht. Je bent standaard dingen (Heirlooms, Food wat nu wel echt nodig hebt etc.) verwacht die in die versie nog niet aanwezig waren.

Het is wel een beetje de klassieke discussie die nu ook gevoerd wordt. Ze gaan met patch 1.12 komen, omdat dat de laatste versie schijnt te zijn waar ze relevante data van hebben. Daar is nu al een hoop gezeik om, omdat #nochanges beweging vind dat we gewoon bij het begin moeten beginnen.

maar dat begin houd in: sommige bosses vrijwel unbeatable door bugs, gear met totaal nutteloze stats ( legs voor een rogue met spirit erop. Dus in dat opzicht ben ik zelf wel blij dat ze die teringzooi over slaan. 

Maar de ervaring end game gaat nooit worden wat het was. En dat willen de meesten niet inzien. Tuurlijk merk ik op private servers ook dat het levelen veel meer een ding is, je gaat snel dood, kost meer tijd, mensen zijn veel socialer. Maar end game was destijds kneiterhard. En er zijn en heleboel mensen die denken dat dat kwam omdat het echt heel moeilijk was, terwijl de werkelijkheid leert dat het gewoon te maken heeft met dat er veel meer informatie is tegenwoordig. Nostalrius kwam online en volgens mij werd er binnen 2/3 week de eerste raid gecleared door een guild. Puur doordat je tegenwoordig gewoon een paar filmpjes kunt kijken over hoe je een boss fight moet doen. Dus ik vraag me wel af in hoeverre Classic zal gaan blijven boeien. 

Nog nooit van m'n leven WoW gespeeld, maar lijkt me wel geinig om eens te proberen als die classic uitkomt. Alleen ben bang dat er wel meteen weer erg veel tijd in gaat zitten.

4 uur geleden zei sirkeith:

@Stefan. baas! Ik ga ook gewoon weer aan de Classic :classic_biggrin: Oude tijden herleven!

Al iets van een server o.i.d.?

Ik ben via Tweakers bij een hele grote NL guild beland, de eerste tekenen zijn erg goed!

https://discord.gg/QMuAEG

9icNDpy.png

Haha ik wist het :classic_happy: Gisteren ff naampjes gereserveerd. Zit die guild in Golemagg toevallig?

48 minuten geleden zei Stefan.:

9icNDpy.png

Haha ik wist het :classic_happy: Gisteren ff naampjes gereserveerd. Zit die guild in Golemagg toevallig?

Nee, Shazzrath (of weet ik veel wat). Alliance kant. We zijn echt al met super veel.

28 minuten geleden zei sirkeith:

Nee, Shazzrath (of weet ik veel wat). Alliance kant. We zijn echt al met super veel.

Ah alright. Ik ga gewoon beetje voor mezelf spelen op deze server, Horde. Ga sowieso ook weinig tot geen level 60 content doen, misschien beetje pvp.

Op 13-8-2019 om 22:15 zei Stefan.:

Ah alright. Ik ga gewoon beetje voor mezelf spelen op deze server, Horde. Ga sowieso ook weinig tot geen level 60 content doen, misschien beetje pvp.

Heb jij mijn Battle.net account al toegevoegd? Ga ook horde droppen. Server wordt waarschijnlijk ook golemagg, omdat er op die andere een Spaanse invasie

schijnt te komen.

Ook nog steeds bezig met BFA. Ilvl 416 fury warrior op dit moment. 1x Eternal palace normaal gedaan, maar dat was lol makkelijk. Weinig tijd verder ivm verbouwing maar als dat klaar is en de gameroom is klaar gaan we vol gas.