Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Is er iemand die FM2007 (en straks FM2008 ) op een laptop speelt?

Ik wil namelijk een laptop aanschaffen maar dan moet FM daar wel fatsoenlijk op draaien. Nu heb ik er niet zo heel erg veel verstand van maar ik zou graag willen weten waar ik dan naar moet kijken. Waar moet de laptop aan voldoen?

Ik heb begrepen dat er vooral een goede videokaart in moet maar welke is goed genoeg? Please help!

Geplaatst
  • Auteur

Is er iemand die FM2007 (en straks FM2008 ) op een laptop speelt?

Ik wil namelijk een laptop aanschaffen maar dan moet FM daar wel fatsoenlijk op draaien. Nu heb ik er niet zo heel erg veel verstand van maar ik zou graag willen weten waar ik dan naar moet kijken. Waar moet de laptop aan voldoen?

Ik heb begrepen dat er vooral een goede videokaart in moet maar welke is goed genoeg? Please help!

Geplaatst

ik speel het op een laptop, ik typ ff over...

Acer Aspire 9303WSMi

- AMD Turion 64 x2 Mobile Technology TL-52 (1.6 GHz, 2 x 512KB L2 cache)

- 17" WXGA+ Acer CrystalBrite LCD

- Up to 400MB NVIDIA GeForce Go 7300 TurboCache

- 120 GB HDD

- DVD-Super Multi double layer (support DVD+-R Double Layer/ DVD+-RW)

- 2GB DDR2

- 802.11 b/g wireless LAN

Geplaatst

Ik zou als ik jou was een centrino of een dual core halen. ?Maar dan wel een met minimaal 1,6 ghz en 1 gb ddr geheugen en 160 gb hardeschijf. Een turion en celeron kan je beter niet halen allebij rommel vind ik dan.

Geplaatst

Ik speel 't af en toe op een laptop, maar het gaat rete sloom. Dat ligt aan mijn gare processor (AMD Sempron). Ik was niet van plan om te FM'en erop. Het ligt volgens mij niet aan de videokaart, want FM is geen 3d-game. Het draait meer om cijfertjes enzo.

Geplaatst
Ik speel 't af en toe op een laptop, maar het gaat rete sloom. Dat ligt aan mijn gare processor (AMD Sempron). Ik was niet van plan om te FM'en erop. Het ligt volgens mij niet aan de videokaart, want FM is geen 3d-game. Het draait meer om cijfertjes enzo.

Ja klopt het gaat voornamelijk om de snelheid van je laptop en het ddr geheugen

Geplaatst
  • Auteur

Ik was naar de mediamarkt geweest en gaf aan ook te willen gamen op de laptop. Toen werd mij dit afgeraden. Ja, of ik moest een laptop van minsten 1300 euro aanschaffen. Maar volgens mij moet dat goedkoper kunnen.

Ik had idd begrepen dat een Dual Core wel handig is. De videokaart maakt dus niet uit? Gaat het dan puur om de snelheid e.d.?

Geplaatst

Ja klopt gata meer om de snelheid en mediamrkt daar moet je niet gana kijken veelste dure winkel.

Geplaatst

Ik speel op de laptop. Gaat prima. Heb geen uitzonderlijk goeie laptop, is zelfs een tijdje van mijn vader, voor op zijn bedrijf, geweest. FM draait er sneller op dan op onze computer. FM eist weinig van je pc/laptop. Een gigantische videokaart (waarover laptops over het algemeen niet beschikken) heb je niet nodig en een laptop kan aardig wat data aan. Een laptop vind ik prima geschikt voor FM. Met Dual Core heb ik weinig ervaring. Ik heb een "normale" Dell laptop, prima voor FM.

Geplaatst
Ik speel op de laptop. Gaat prima. Heb geen uitzonderlijk goeie laptop, is zelfs een tijdje van mijn vader, voor op zijn bedrijf, geweest. FM draait er sneller op dan op onze computer. FM eist weinig van je pc/laptop. Een gigantische videokaart (waarover laptops over het algemeen niet beschikken) heb je niet nodig en een laptop kan aardig wat data aan. Een laptop vind ik prima geschikt voor FM. Met Dual Core heb ik weinig ervaring. Ik heb een "normale" Dell laptop, prima voor FM.

Wat zvoor een is het dan een celeron ofwat. ?En ja je zal er zeker mee kunne spelen. Maar ik ben ene snelle pc gewend dus stel ik zou nu ene laptop komen een celeron 1.6 ghz dan gaat die veel en veel trager. Vandaar dat ik dan zal kijken naar een dual core minsten 1.6.

Geplaatst
  • Auteur

Zou je mss wat specificaties willen noemen zodat ik weet wat voor soort je hebt? En denk je dat je FM2008 ook nog goed op die laptop kunt spelen? Alvast bedankt :checkit:

@Mark: probeer toch een beetje laag te zitten met de prijs, budget is niet zo hoog namelijk

Geplaatst
  • Auteur

@Mark: doe ik nu idd niet meer. Bedankt voor de tip

@Snipes: ik kan daar wel kijken maar dan moet ik wel weten naar wat voor type laptop ik moet kijken ;)

Geplaatst
@Mark: doe ik nu idd niet meer. Bedankt voor de tip

@Snipes: ik kan daar wel kijken maar dan moet ik wel weten naar wat voor type laptop ik moet kijken ;)

Kijk naar ene dual core met 1.6 ghz en 1 gb ddr geheugen en 160 gb hardeschijf is altidj goed

Geplaatst

Videokaart is zeker wel belangrijk maar het interne geheugen weegt idd veel zwaarder.

`Probleem` met de meeste laptops is dat het videogeheugen shared is waardoor er vaak toch al een flink deel vh interne geheugen weggepakt wordt en daarnaast vreet vista ook nog eens enorm veel geheugen dus ga zeker voor n systeem met 2048mb intern!

FM is dan grafisch wel geen veeleisende game maar wat geheugen betreft absoluut wel. De Acer 9305 (AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core TK53 2048mb 17") of de Acer 5633 (Intel Core 2 Duo T5500 2048mb 15,4") zijn bijv hele aardige, zit in de normale winkels rond de 799 dus op inet zullen ze nog wel n stukkie goedkoper zijn.

Geplaatst
Ja maar welke dan? Dell heeft nogal veel modellen ;)

Je kunt zelf je eigen opties voor je laptop kiezen, ik heb informatie gevraagd aan vrienden en mensen met verstand van computers. Maar ik heb zelf XP en daarmaa heb ik geen problemen. Ik heb weinig verstand van wat wel en niet goed is, dus die taak laat ik aan iemand anders over ;).

Geplaatst

Ik noem net 2 types die goed zijn en die JordyMarx noemt is ook goed mja... never mind.

Heb je pm beantwoord ;)

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.