Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

PRO_143_Verbeek_MetNijhuisEnJol.jpg

Verrassende keuze Heerenveen-bestuur.

22 juli 2006

Het bestuur van Sportclub Heerenveen heeft in de persoon van Thomas Heeneman een verrassende naam aangesteld als manager. De club zat zonder coach na het ontslag van Verbeek. De laatste was ontslagen na zijn ontsporing in de laatste wedstrijd van de play-offs tegen Ajax. Hierop werd Verbeek naar de tribune gestuurd en na bekijken van de beelden voor 5 wedstrijden, waarvan 1 voorwaardelijk, geschorst. Heeneman, die in december 51 wordt, is ondanks zijn leeftijd een onbekende in de profwereld. In het amateurvoetbal is hij een échte kampioenenmaker.

Een rare keuze

Heeneman werd op 1e kerstdag 1955 geboren als het derde kind van drie. Dit alles gebeurd in het ziekenhuis van Leiden. Hij groeit echter op in Katwijk aan Zee. Hij heeft één oudere broer en één oudere zus. Hij had niet de makkelijkste jeugd. Hij verloor op 13-jarige leeftijd zijn moeder, om wie hij zoveel gaf. Hij brengt zijn gehele jeugd door in Katwijk. Op 9-jarige leeftijd besluit hij op hockey te gaan. Een rare keuze. Dit houdt hij vol tot zijn 18e. Op die leeftijd had hij zijn gymnasium-diploma gehaald en besloot hij dat hij piloot wilde worden. Dit wilde hij in Amerika gaan bereiken en dus vertrok hij in zijn eentje naar ''Het land van de onbegrensde mogelijkheden''. Na een jaar van de studie afgerond te hebben, vond hij 't niet zo'n beste keuze, en hij besloot terug te keren naar Nederland. Hier begon hij, om toch maar iets te bereiken, aan zijn studie Rechten, op de universiteit van Amsterdam. Deze rondde hij met veel moeite af. Hij deed hier langer dan gewoonlijk over: 8 jaar. Een glansrijke carrière als advocaat lag hem in het verschiet. Hij vond werk en deed dit met veel plezier. Na vijf jaar overleed zijn vader. Hierop raakte hij verslaafd aan de drank, iets wat hem zijn baan en uitstekende reputatie kostte. Na een succesvolle rehabilitatie moest hij weer ergens aan de bak komen. Omdat het voetbal hem van jongs-af-aan al interesseerde probeerde hij zijn diploma's te halen, zodat hij coach in het betaalde voetbal kon worden. Dit luktte hem ook. En hoe. Er werd direct aan hem getrokken, door zowel binnen- als buitenlandse clubs. Hij ging niet in op interesse van grote clubs, hij besloot trainer/coach van VV Katwijk, een amateurclub, te worden. Alweer zo'n rare keuze. Hij werd met deze club Algeheel amateurkampioen in 1990, 1992, 1993 en 1995. Na een succesvolle periode bij de club besloot hij op 25 mei 1996 zijn biezen te pakken. Hij tekende een contract bij 1. FC Köln. Hier verbleef bij 7 jaar. Hierna was hij enige tijd werkloos tot SC Heerenveen enkele weken geleden aanklopte. Op enkele details na zaten ze eigenlijk altijd op één lijn. Vandaag kwam het dan eindelijk rond en kon Heeneman gepresenteerd worden.

Aldus...

In de rubriek Aldus... komen prominente personen aan het woord over een gebeurtenis

Aldus Foppe de Haan: 'Ja, de komst van Heeneman is natuurlijk fantastisch! Vier keer in vijf jaar tijd Algeheel amateurkampioen worden is natuurlijk niet niks. Ik had zelf ook interesse in de baan, maar ik gun Heeneman de eer van harte. Hij zal de fans niet telleurstellen, daar geloof ik in.''

Aldus Riemer van de Velde: 'Riet en ik waren het er altijd over eens dat er een waardige vervanger van Verbeek moest komen. In de persoon van Heeneman is die er ook gekomen. Dat 'ie nooit op voetbal heeft gezeten moet geen probleem zijn, haha'

Aldus Michel Breuer: 'Wij als spelersgroep zijn blij met een trainer als Heeneman, iemand die de regie graag in handen heeft. Voor de lastige jongens onder ons zal dat lastig worden, maar ze zullen er mee doormoeten.

Geplaatst
  • Auteur

PRO_143_Verbeek_MetNijhuisEnJol.jpg

Verrassende keuze Heerenveen-bestuur.

22 juli 2006

Het bestuur van Sportclub Heerenveen heeft in de persoon van Thomas Heeneman een verrassende naam aangesteld als manager. De club zat zonder coach na het ontslag van Verbeek. De laatste was ontslagen na zijn ontsporing in de laatste wedstrijd van de play-offs tegen Ajax. Hierop werd Verbeek naar de tribune gestuurd en na bekijken van de beelden voor 5 wedstrijden, waarvan 1 voorwaardelijk, geschorst. Heeneman, die in december 51 wordt, is ondanks zijn leeftijd een onbekende in de profwereld. In het amateurvoetbal is hij een échte kampioenenmaker.

Een rare keuze

Heeneman werd op 1e kerstdag 1955 geboren als het derde kind van drie. Dit alles gebeurd in het ziekenhuis van Leiden. Hij groeit echter op in Katwijk aan Zee. Hij heeft één oudere broer en één oudere zus. Hij had niet de makkelijkste jeugd. Hij verloor op 13-jarige leeftijd zijn moeder, om wie hij zoveel gaf. Hij brengt zijn gehele jeugd door in Katwijk. Op 9-jarige leeftijd besluit hij op hockey te gaan. Een rare keuze. Dit houdt hij vol tot zijn 18e. Op die leeftijd had hij zijn gymnasium-diploma gehaald en besloot hij dat hij piloot wilde worden. Dit wilde hij in Amerika gaan bereiken en dus vertrok hij in zijn eentje naar ''Het land van de onbegrensde mogelijkheden''. Na een jaar van de studie afgerond te hebben, vond hij 't niet zo'n beste keuze, en hij besloot terug te keren naar Nederland. Hier begon hij, om toch maar iets te bereiken, aan zijn studie Rechten, op de universiteit van Amsterdam. Deze rondde hij met veel moeite af. Hij deed hier langer dan gewoonlijk over: 8 jaar. Een glansrijke carrière als advocaat lag hem in het verschiet. Hij vond werk en deed dit met veel plezier. Na vijf jaar overleed zijn vader. Hierop raakte hij verslaafd aan de drank, iets wat hem zijn baan en uitstekende reputatie kostte. Na een succesvolle rehabilitatie moest hij weer ergens aan de bak komen. Omdat het voetbal hem van jongs-af-aan al interesseerde probeerde hij zijn diploma's te halen, zodat hij coach in het betaalde voetbal kon worden. Dit luktte hem ook. En hoe. Er werd direct aan hem getrokken, door zowel binnen- als buitenlandse clubs. Hij ging niet in op interesse van grote clubs, hij besloot trainer/coach van VV Katwijk, een amateurclub, te worden. Alweer zo'n rare keuze. Hij werd met deze club Algeheel amateurkampioen in 1990, 1992, 1993 en 1995. Na een succesvolle periode bij de club besloot hij op 25 mei 1996 zijn biezen te pakken. Hij tekende een contract bij 1. FC Köln. Hier verbleef bij 7 jaar. Hierna was hij enige tijd werkloos tot SC Heerenveen enkele weken geleden aanklopte. Op enkele details na zaten ze eigenlijk altijd op één lijn. Vandaag kwam het dan eindelijk rond en kon Heeneman gepresenteerd worden.

Aldus...

In de rubriek Aldus... komen prominente personen aan het woord over een gebeurtenis

Aldus Foppe de Haan: 'Ja, de komst van Heeneman is natuurlijk fantastisch! Vier keer in vijf jaar tijd Algeheel amateurkampioen worden is natuurlijk niet niks. Ik had zelf ook interesse in de baan, maar ik gun Heeneman de eer van harte. Hij zal de fans niet telleurstellen, daar geloof ik in.''

Aldus Riemer van de Velde: 'Riet en ik waren het er altijd over eens dat er een waardige vervanger van Verbeek moest komen. In de persoon van Heeneman is die er ook gekomen. Dat 'ie nooit op voetbal heeft gezeten moet geen probleem zijn, haha'

Aldus Michel Breuer: 'Wij als spelersgroep zijn blij met een trainer als Heeneman, iemand die de regie graag in handen heeft. Voor de lastige jongens onder ons zal dat lastig worden, maar ze zullen er mee doormoeten.

Geplaatst

Mooie intro en veel succes bij Heerenveen, werk ze naar de top

Geplaatst

Succes, hopelijk gaat Alves veel voor je scoren :P

Geplaatst

Ik ben ook met een novelle over Heerenveen bezig. Ben benieuwd hoe jouw resultaten gaan worden. Succes verder.

Geplaatst

Je hebt wel werk gemaakt van de intro en dat waarderen de mensen natuurlijk wel! Vooral leuk dat het over jezelf gaat veelal.

Het is jammer dat je besloten hebt om Lasse Nilsson te verkopen aangezien dat een behoorlijk goede jongen is en die peert er wel een paar in!

Ik vind het jammer dat je Kluivert hebt gehaald aangezien die gast al tijden niets meer presteert.

Geplaatst
  • Auteur

6fk83tv.png

levski.jpg

Heerenveen: wisselvallig.

4 oktober 2006

De Nederlandse Eredivisie is nu 8 speelronden oud. Tijd om een club uit te lichten. Dit keer de beurt aan SC Heerenveen. Het was deze zomer allesbehalve rustig in Friesland. Verbeek werd ontslagen en opgevolgd door een Katwijker. Heeneman: een opvallende verschijning op een opvallende plek. Hij heeft zijn ploeg nog niet goed op de rails, iets waar het bestuur hem echter wel de tijd voor geeft. De club staat na 8 wedstrijden 6e met 13 punten. Tevens staan ze in de groepsronde van de UEFA Cup.

Tot dusver

Winst op Utrecht en NAC, afgewisseld met een verlies tegen NEC, niet een start waar je op hoopt. Al met al kan Heerenveen naar omstandigheden tevreden zijn met de 6e plaats. Blessures voor Afonso Alves, de sterspeler, en Zuiverloon. Niet iets waar je op zit te wachten. Twee makkelijke wedstrijden tegen Kayseri Ercyesspor voor deelname aan de UEFA Cup groepsronde werden makkelijk gewonnen, twee keer 3-0 winst. In de volgende ronde lotten ze CSKA Moskou, FC Kopenhagen, Panionios en het Engelse Bolton Wanderers. Makkelijk is 't niet te noemen, onmogelijk echter ook niet.

Aldus...

Aldus Bert van Marwijk: 'Ik zag en zie SC Heerenveen nog steeds als concurrent. Goed genoeg voor de titel zijn ze nog niet, maar ik zie ze over een x aantal jaren meedoen in de strijd om de titel. Een geduchte tegenstander dus...'

Aldus Guus Hiddink: 'Sinds ik niet meer actief ben in het Nederlandse betaald voetbal, volg ik het minder intensief. Sinds de komst van Heeneman ben ik ze gaan volgen en ik moet zeggen: Hij overtuigd me nog niet, maar dat kun je ook niet verwachten van iemand die de clubcultuur niet kent en pas enkele maanden aan de slag is.'

86757_351X180.jpg

Heerenveen rondt transfer af.

5 oktober 2006

Heerenveen heeft de transfer van Rolan Gusev afgerond. De rechtermiddenvelder moet het zwakken middenveld van Heerenveen versterken. Hij komt in januari over van het Russische CSKA Moskou, saillant genoeg tegenstander van Heerenveen in de UEFA Cup. Het contract van Gusev was afgelopen, maar door regels van de Russische bond moet Heerenveen 1,7 miljoen overmaken aan de Russen.

Winnaar

Je zou Gusev een winnaar kunnen noemen. Hij won zowel individuele prijzen als prijzen met zijn team(s). Hoogtepunt is het winnen van de UEFA Cup in 2005. Tevens was Gusev topscorer van de Russische Premier League. Hij speelde tot dusver 394 wedstrijden in het betaalde voetbal. Hij kwam tot dusver 30 keer uit voor het Russische nationale elftal onder onze landgenoot Guus Hiddink maakt Gusev ook deel uit van het elftal.

Aldus...

Aldus Guus Hiddink: 'Ik denk dat Rolan een versterking is voor Heerenveen, zeker omdat het middenveld zeer zwak bezet is. Hij kan wel eens héél belangrijk worden dit en aankomende seizoenen.'

Aldus Riemer van de Velde: 'Voor het eerst sinds lange tijd bemoei ik me niet met de transfers van Heerenveen. Tot nu toe overtuigen de aankopen me wel. Zo was Patrick Kluivert een goeie zet. Hij is met 6 doelpunten clubtopscorer. Ik hoop dat Gusev, net zoals Kluivert, goed gaat presteren in Friesland.

Geplaatst

Ga je hier nog mee verder? Vind het een leuke novelle, met een leuke club. Vond dat je orginele ideëen had, maar hoor nu al een tijdje niets meer, jammer.

Geplaatst

Heerenveen is natuurlijk een leuke club en je brent het ook op een mooie manier.

Ga je hier nog mee verder? Vind het een leuke novelle, met een leuke club. Vond dat je orginele ideëen had, maar hoor nu al een tijdje niets meer, jammer.

Hoe bedoel je? Hij heeft gister toch nog een update geplaatst :D

Geplaatst
  • Auteur

Ik update weinig, omdat de school weer is begonnen en ik toch écht over wil dit jaar. Iets wat me tot nu toe altijd is gelukt, maar ik wil het dit jaar makkelijker halen. Daarom hou ik dit jaar mijn huiswerk bij.

Vandaag waarschijnlijk een update.

Geplaatst
  • Auteur

Daar is 'ie weer!

voorbereidingcopyqn4.png

standhw7.png

uefacupfa2.png

pro438886alvesheerenveegc0.jpg

Heerenveen: Hoe nu verder?!

31 december

We zijn nu 5 maanden onderweg in de Eredivisie en er vallen eigenlijk een paar dingen op; dat zijn de hoge klasseringen van NAC en Sparta én de lage klasseringen van Heerenveen en AZ. Waar van de eerste twee ploegen verwacht werd dat ze een plek in het rechterrijtje zouden halen, staan ze respectievelijk 8e en 7e. Van Heerenveen en AZ echter, werd verwacht dat ze een plekje bij de 1e vijf zouden veiligstellen, deze eer lijkt voorlopig echter voorgehouden voor FC Twente en NEC.

We zullen kijken naar Heerenveen, de ploeg van wie veel verwacht werd na het aantrekken van de nieuwe coach. Ze staan 9e. Ze spelen té wisselvallig. Slordigheid voert de boventoon. Zekerlijkende zeges worden in de laatste seconden nog weggeven, spitsen lijken het doel niet te vinden. Er zal veel moeten veranderen wil Heerenveen de zo gewenste play-offs bereiken. De hoop is echter terug na het aantrekken van eerst Rolan Gusev van CSKA en later nog van Steffen Iversen van het Noorse Rosenborg. Eerder was de transfer van Tim Krul al bevestigd, deze kon echter nog niet direct naar Nederland afreizen, vanwege zijn uitleenbeurt bij Falkirk.

Aldus...

Aldus Henk ten Cate: 'Ja, het is lullig, als je lange tijd voorstaat en dan nog de winst weggeeft in de laaste minuten. Dat heb ik zelf ook vaak genoeg meegemaakt. Ik weet dus hoe Heerenveen zich voelt. Bedenk wel: Iedereen komt er weer bovenop. Met de komst van de nieuwe aankopen verwacht ik dat ze nog bij de eerste vijf eindigen.

Aldus Foppe de Haan: 'Ik gun het die jongens van harte. Zeker omdat het mijn club is, maar ook zeker omdat dit een jonge groep is, die in potentie kampioen kan worden.'

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.