Spring naar bijdragen

Featured Replies

• Antwoorden 101
  • Weergaven 140
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

Mooi gepresenteerd,alleen zie ik wel een hele dikke spelfout staan ;c

Geplaatst

Succes, en King bedoel je getekendt :whistle:

Anyway laten we hier niet over gaan bitchen, leuke keuze om als manager Solskjaer te nemen.

Geplaatst
  • Auteur

Ja ik zag het staan maar ik vond het niet echt nodig om helemaal te veranderen en opnieuw te uploaden. Toch?

Geplaatst
  • Auteur

artetamoorelo1.jpg

Dit is pas mijn eerste novelle dus tips zijn meer dan welkom!

Geplaatst

Probeer je screen van in de wandelgangen iets kleinder te maken. Dat ziet er beter uit. Leuke transfers ook. Succes in Manchester.

Geplaatst
  • Auteur

De voorbereiding werd afgesloten tegen Ajax, als laatste test.

Manchester United begon in de volgende opstelling:

-------------------van der Sar------------------

Neville-------Ferdinand-------Vidic---------Evra

--------------------Carrick---------------------

C. Ronaldo---------------------------------Giggs

--------------------Scholes---------------------

-------------Rooney----------Anderson-----------

Vooraf nog even een interview met Solskjaer.

Interviewer: 'Zo, Ole, hier zit je dan. Hoe zijn de eerste weken je bevallen?'

Solskjaer: 'Ja geweldig eigenlijk. Ik kende de jongens natuurlijk al, dus dat was geen probleem.

De voorbereiding ging goed, we hebben nog geen tegendoelpunten gehad en zelf al aardig wat gescoord,

maar de tegenstanders waren geen CL-niveau.'

Interviewer: 'Hoe bevallen de aankopen je en komen er nog meer?'

Solskjaer: 'Ze passen zich goed aan. Ze komen natuurlijk allebei al uit Engeland, dus dat is een voordeel.

Dit seizoen verwacht ik veel van Arteta, Moore mag zich nog ontwikkelen en zal 10 tot 20 wedstrijden

in het 1e meespelen. Over 3 seizoenen begint voor hem het echte werk.'

Interviewer: 'Wat zijn je doelstellingen dit seizoen?'

Solskjaer: 'In de competitie wil ik zeker bij de eerste drie eindigen, maar stiekem hoop ik toch wel op

het kampioenschap. In de Champions League wil ik minimaal de kwartfinales bereiken.'

Interviewer: 'Veel succes en ik spreek je na de wedstrijd nog even.'

Solskjaer: 'Bedankt en tot dan.'

De wedstrijd.

Solskjaer probeerde aanvallend te spelen met zijn ploeg en de verdediging ver te laten opschuiven, omdat de aanvallers

van Ajax, Huntelaar en Urzaiz, niet de snelste zijn. Maar het begon slecht voor Man Utd. Al na 8 minuten scoorde

John Heitinga met een van richting veranderd schot, 1-0.

Maar Man Utd kwam geweldig terug. In de 11e minuut maakte Neville er 1-1 van, waarna Scholes er in de 13e minuut

zelfs 1-2 van maakte na een mooie aanval. Maar het werd nog mooier. In de 17e minuut maakte Anderson er 1-3 van door alleen

voor de keeper beheerst binnen te schieten. En dus leek de tactiek toch te werken.

In de 30e minuut, na een kwartiertje zonder al te veel actie, maakte C. Ronaldo er plots 1-4 van met een plaatsbal en in de 35e

minuut scoorde Giggs de 1-5. In de 39e minuut maakte Anderson er 1-6 van na een prachtige voorzet vanaf rechts van C. Ronaldo.

En dus was de ruststand en prachtige 1-6.

Solskjaer besloot 1 wissel door te voeren. Rooney werd eruit gehaald en vervangen door Carlos Tevez.

Toen de tweede helft eenmaal begonnen was, bleek dat ook Scholes was achtergebleven in de kleedkamer. Arteta is zijn vervanger.

In de 50e minuut kreeg Tevez gelijk een kans, maar hij stuitte op de voor de rest slecht keepende Gentenaar.(een 3 als eindcijfer)

In de 61e minuut leek het 1-7 te worden, maar het doelpunt van Tevez werd afgekeurd wegens buitenspel.

Daarna zakte de wedstrijd weg. Manchester United wist dat het klaar was voor het seizoen en Ajax had gewoon niks in te brengen.

En toen opeens scoorde Arteta uit een vrije trap in de 86e minuut. En dus was de eindstand een geweldige 1-7 overwinning voor Manchester United.

Na de wedstrijd was er nog een interview met de manager van Manchester United.

Interviewer: En mr. Solskjaer, wat vond u van de wedstrijd?

Solskjaer: Ik moet mijn jongens een heel groot compliment maken.Na de vermoeiende voorbereiding nog zo'n wedstrijd spelen,

is echt klasse.

Interviewer: Hoe pakte je tactiek uit?

Solskjaer: Goed. Ik wilde ver vooruit spelen, omdat de spitsen van Ajax, Huntelaar en een of andere Spanjaard, niet zo snel

waren. Het was jammer dat we zo'n vroeg tegendoelpunt kregen, maar misschien heeft dat ons juist gemotiveerd.

Interviewer: Zag je nog verbeterpunten deze wedstrijd?

Solskjaer: Er is altijd ruimte voor verbetering, maar dat houd ik liever binnen de club.

Interviewer: Bedankt, Ole.

Solskjaer: Geen probleem.

En zo na deze wedstrijd ziet het er allemaal goed uit voor Manchester United. Zouden ze klaar zijn voor het duel met Chelsea om

de Community Shield? We zullen het zien!

Ik heb voor deze wedstrijd gekozen voor alleen tekst, en wat uitgebreider. Is dit voor herhaling vatbaar voor belangrijke wedstrijden of liever alleen screens?

Kritiek, opmerkingen, mag allemaal!:p

Geplaatst
  • Auteur

Manchester United - Chelsea

Voor de Community Shield moest Man Utd het opnemen tegen de grote rivaal, Chelsea.

Solskjaer wil graag het ongelijk van Mourinho bewijzen. Man Utd is licht favoriet.

Interview met Solskjaer:

Interviewer: Zo Ole, wat verwacht je van deze wedstrijd?

Solskjaer: Volgens mij zijn beide teams even sterk, dus ik verwacht een gelijkopgaande

wedstrijd met veel passie.

Interviewer: Wat is je tactiek?

Solskjaer: Ik ga op de counter spelen, en heel compact. Dat doe ik omdat Shevshenko en

Robben erg snel zijn, en ze spelen zonder vleugelspelers. Ook speel ik met 1 spits

(Rooney) met Anderson er vlak achter. Ze zullen van positie verwisselen voor de

verrassing.

Interviewer: Nog aankopen op het oog?

Solskjaer: Nee, ik ga het met deze jongens doen.

Interviewer: Veel succes, ik hoop dat je wint.

Solskjaer: Ik ook. Doei.

Opstellingen:

chelseamanutdopstzo4.png

De wedstrijd:

Het begin van de wedstrijd was niet erg spectaculair. In de eerste twintig minuten waren er geen kansen

voor beide ploegen. Bij Man Utd stond het goed achterin, zoals de bedoeling was van Solskjaer.

Maar toen was er in de 28e minuut de fout van Ferdinand, die door Robben genadeloos werd afgestraft.

4 minuten later scoorde Cole de 2-0. Wat een periode. In de 29e minuut werd er door Man Utd

uit een corner op de lat gekopt, ook dat nog. 3 Minuten voor rust moet Giggs zich geblesseerd laten

vervangen. Arteta kwam er voor hem in. Hij gaf gelijk een prachtige pass aan Scholes, maar die miste

een eigenlijk onmisbare kans. Zonde. De ruststand was 0-2. Zou Man Utd terug kunnen komen?

In de rust werd Moore erin gebracht voor Anderson, in de hoop dat hij met zijn snelheid iets kon forceren.

In de 55e minuut doet Rooney wat terug, nadat hij met een prachtige pass van Moore alleen op de keeper afging

en het koelbloedig afmaakte.

In de 76e minuut maakte Solskjaer zijn laatste wissel: Tevez voor Scholes. Ze gingen alles op alles spelen

het laatste kwartier. Maar dat gaf niet het gewenste effect, er werden amper kansen gecreeerd.

Solskjaer was na afloop zo telleurgesteld dat hij niet voor de camera wilde verschijnen.

En zo heeft Chelsea de Community Shield gewonnen dankzij een 2-1 overwinning op Man Utd. Hopelijk doet ManU

het beter in de competitie!

Geplaatst

Ik begrijp je aankoop van Luke Moore precies niet helemaal aangezien je toch wel betere spelers voor in de aanval kunt halen of ligt dat nu aan mij?

Bij de transfers van Arteta en Moore heb ik de tip voor je om de achtergrond danwel je letterkleur te veranderen want het is héél moeilijk te lezen wie er nieuw zijn!

Ik vind het heel erg leuk dat je Ole Gunnar Solskjaer als trainer hebt genomen en het komt een beetje overeen met IRL.

Geplaatst
  • Auteur

Ik wilde een Engels talent, en ik denk dat Moore een goede spits kan worden.

Bij mij zijn de transfers duidelijk leesbaar?

In ieder geval leuk dat je een reactie geeft, zijn er niet veel.

Wat vind je van deze wedstrijdverslagen? Ik ga dit niet bij elke wedstrijd doen hoor.

Geplaatst

ik vind je wedstrijd verslagen zeker leuk om te lezen. Ik begrijp ook heel goed dat je dit niet altijd zult gaan doen omdat het veel tijd kost. Ik vind ook je screens verslagen er netjes uitzien, het ziet er zo toch net wat anders uit dan bij andere. Veel succes nog verder :).

Geplaatst
  • Auteur

backgroundcopyob2.jpg

De lay-out kan vast nog veel beter, dus kom maar op met de opmerkingen!;)

Geplaatst

Hmm vreemd dat je met 1-7 van Ajax wint en dan nu "maar" 1-1 tegen Boro

Geplaatst
  • Auteur

spursmanutdcopynw0.jpg

27 Augustus

Na 3 wedstrijden staat het Manchester United van de nieuwe trainer Solskjaer op een 2e plaats. Tijd voor een interview.

Interviewer: 'Zo Ole, alles goed?'

Solskjaer: 'Ja prima. We doen het goed in de competitie met een mooie 2e plaats. Ik zie ook veel progressie in de

spelersgroep. Het gaat vanaf nu alleen maar beter.'

Interviewer: 'Ben je tevreden over het spel van je team?'

Solskjaer: 'Ja, over het algemeen wel. We hebben de eerste wedstrijd gelijkgespeeld, maar hebben ons goed hersteld met

2 overwinningen. We krijgen wel te veel tegendoelpunten, gemiddeld 1 per wedstrijd. Daar moet aan gesleuteld

worden. Maar daar heb ik alle vertrouwen in.

Interviewer: Maar je speelt niet zo dominant als je zou willen.

Solskjaer: Klopt. Ook daar moeten we de komende weken aan werken. Vergeet niet dat we pas 3 competitiewedstrijden gespeeld

hebben he. Het is toch even anders met een nieuwe manager.

Interviewer: Komt er nog versterking de komende 4 dagen?

Solskjaer: Ik zal je wat vertellen. Ik heb vandaag extra transferbudget gekregen van het bestuur. Ik ga niet zeggen hoeveel,

maar ik zal me orienteren op de transfermarkt of ik nog een transfer zal doen.

Interviewer: Voor welke positie wil je dan versterking?

Solskjaer: Een verdediger zou er nog wel bijkunnen, gezien onze tegendoelpunten.

Interviewer: Succes met je ploeg, en ik spreek je over een tijdje weer.

Solskjaer: Prima. Bedankt.

29 Augustus

colociinitransferky1.jpg

Geplaatst
  • Auteur

manutdastonlw6.jpg

Het is dan zover. De eerste Champions League wedstrijd van dit seizoen, en onder de nieuwe trainer.

Voor het seizoen zei Solskjaer dat hij minimaal de kwartfinale wilde bereiken. Hoe denk hij daar

nu over, na een paar wedstrijden in de competitie, waarin hij veel tegendoelpunten krijgt?

Interviewer: Ole, voel je al spanning?

Solskjaer: Nou, niet anders dan anders eerlijk gezegd.

Interviewer: Hoe schat je je kansen in vandaag?

Solskjaer: Ik denk zeker dat we een kans hebben. In de competitie hebben we net gelijkgespeeld

tegen Aston Villa, maar ik denk dat we hier veel beter kunnen. Het is voor de meeste

jongens niet de eerste keer dat ze in de Champions League spelen, dus erg zenuwachtig

zullen ze niet zijn.

Interviewer: Met welke opstelling zal je aan de wedstrijd beginnen?

Solskjaer: Dat zal met dit team zijn:

---------------Kuszczak-----------------

Neville----Ferdinand----Vidic-----Heinze

--------------Coloccini-----------------

C. Ronaldo------------------------Arteta

----------------Nani--------------------

---------Solskjaer----Rooney------------

Interviewer: Waarom speel jij?

Solskjaer: Omdat dat past bij mijn tactische plan voor vanavond.

Interviewer: Wat is dat dan?

Solskjaer: Dat merk je vanzelf ;)

Interviewer: Succes!

Solskjaer: 'Thanks'

De Wedstrijd

De wedstrijd begon met een tegenvaller voor Werder Bremen. Al na 11 minuten moest Borowski geblesseerd

het veld verlaten en werd hij vervangen door Owomoyela. 10 minuten later stond de 1-0 al op het scorebord.

Speler/Manager Solskjaer schoot de bal beheerst binnen na een slimme pass van sterspeler Rooney.

5 minuten later kreeg de doelpuntenmaker nog een kans, maar nu stuitte hij op Wiese.

In de 36e minuut was daar het ongelukkige moment van Petri Pasanen, de ex-Ajaxied. Na een mooie dribbel

van Cristiano Ronaldo waarmee hij Owomoyela uitspeelde, gaf hij een voorzet die verkeerd werd geraakt

door de Fin, en zo achter zijn doelman belandde. 2-0. Vlak voor rust kreeg Pasanen ook nog eens een gele kaart.

In de tweede helft waren er over en weer kansen. Voor Werder mochten Diego en Rosenberg het proberen,

namens Man Utd kregen Rooney, C. Ronaldo en Nani de bal er niet in.

De Nabeschouwing

Manchester United wint de Champions League wedstrijd tegen Werder Bremen redelijk gemakkelijk. Ze hadden meer

balbezit, en Werder kreeg maar 3 kleine kansjes.

Cijfers: Opmerking: Assist:

Kuszczak 7

Neville 7 Aanvoerder

Ferdinand 7

Vidic 7 Geel

Heinze 7

Coloccini 7

C. Ronaldo 7 1

Arteta 7 * MOTM

Nani 7

Solskjaer 7

Rooney 7 1

Groep G:

Wedstrijden Punten Doelsaldo

1. Ajax 1 3 4- 1

2. Man Utd 1 3 2- 0

3. Werder 1 0 0- 2

4. Shaktar 1 0 1- 4

Volgende CL-wedstrijd is uit tegen Shaktar, daarna thuis tegen Ajax. Zal het weer zo'n monsterscore worden?

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.