Geplaatst 28 augustus 200717 jr. Na lang klooien en puzzelen, ben ik eindelijk tot een lekker werkende taktiek gekomen. Het is een simpele 4-2-2-2. Een 4-2-2-2 ? Juist ja! 4 verdedigers 2 stofzuigers 2 middenvelders 2 spitsen De gedacht hierachter is heel simpel. Ik hou er wel van om gewoon keihard uit een counter toe te slaan, dus heb ik hierop een taktiekje ontwikkeld. Niet zo achterlijk verdedigend als een 5-4-1, want dat is echt alleen maar verdedigen. Met deze taktiek ben je EN verdedigend sterk, EN aanvallend sterk. Hier even een screentje van de formatie zelf : Ik laat de spelers vrij dicht op elkaar spelen, en de bal lekker snel naar voren spelen. Ook maak ik gebruik van een targetman, die ik iets dieper laat spelen dan de andere spits. Zodat deze de bal kan terugspelen op de afmaker. De bal laten vasthouden bij de targetman werkt niet echt super. Dus dat laat ik uitstaan. Een lange targetman is dus een must. Hier even de spelersinstructies. Nu schrik je waarschijnlijk van de defensieve mentaliteit. Maar dit is niet wat voor het hele team geldt natuurlijk. Sommige spelers heb ik de instructies wat persoonlijks mee gegeven. En dat kun je dus hier onder zien. De centrale verdedigers De vleugelverdedigers De verdedigende middenvelders De buitenste middenvelders De spitsen Dus, hier even in het kort wat je voor deze taktiek kwa spelers nodig hebt 2 Goede verdedigende middenvelders 2 Snelle buitenspelers, met een goede voorzet Een lange, sterke targetman (de linker spits) Een snelle afmaker Download hier Laat je resultaten even weten als je wilt, ook voor tips,opmerkingen en suggesties sta ik natuurlijk open. Screens van de resultaten heb ik helaas niet meer, Maar ben er zoiezo kampioen mee geworden met Schalke 04, en heb de kwartfinale gehaald. Werd daar uitgeschakeld door Chelsea. De duitse beker haalde we ook binnen met deze taktiek. Ohja, en niet te vergeten natuurlijk.. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ;)
Geplaatst 28 augustus 200717 jr. Auteur Na lang klooien en puzzelen, ben ik eindelijk tot een lekker werkende taktiek gekomen. Het is een simpele 4-2-2-2. Een 4-2-2-2 ? Juist ja! 4 verdedigers 2 stofzuigers 2 middenvelders 2 spitsen De gedacht hierachter is heel simpel. Ik hou er wel van om gewoon keihard uit een counter toe te slaan, dus heb ik hierop een taktiekje ontwikkeld. Niet zo achterlijk verdedigend als een 5-4-1, want dat is echt alleen maar verdedigen. Met deze taktiek ben je EN verdedigend sterk, EN aanvallend sterk. Hier even een screentje van de formatie zelf : Ik laat de spelers vrij dicht op elkaar spelen, en de bal lekker snel naar voren spelen. Ook maak ik gebruik van een targetman, die ik iets dieper laat spelen dan de andere spits. Zodat deze de bal kan terugspelen op de afmaker. De bal laten vasthouden bij de targetman werkt niet echt super. Dus dat laat ik uitstaan. Een lange targetman is dus een must. Hier even de spelersinstructies. Nu schrik je waarschijnlijk van de defensieve mentaliteit. Maar dit is niet wat voor het hele team geldt natuurlijk. Sommige spelers heb ik de instructies wat persoonlijks mee gegeven. En dat kun je dus hier onder zien. De centrale verdedigers De vleugelverdedigers De verdedigende middenvelders De buitenste middenvelders De spitsen Dus, hier even in het kort wat je voor deze taktiek kwa spelers nodig hebt 2 Goede verdedigende middenvelders 2 Snelle buitenspelers, met een goede voorzet Een lange, sterke targetman (de linker spits) Een snelle afmaker Download hier Laat je resultaten even weten als je wilt, ook voor tips,opmerkingen en suggesties sta ik natuurlijk open. Screens van de resultaten heb ik helaas niet meer, Maar ben er zoiezo kampioen mee geworden met Schalke 04, en heb de kwartfinale gehaald. Werd daar uitgeschakeld door Chelsea. De duitse beker haalde we ook binnen met deze taktiek. Ohja, en niet te vergeten natuurlijk.. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ;)
Geplaatst 28 augustus 200717 jr. Het valt mij op dat de MR en ML vaak in scoringspositie komen bij voorzetten van de flanken. Dus bij een voorzet vanaf links komt de rechtshalf naar het doel. Gek genoeg gaat de bal ook naar die rechtshalf, en niet naar de targetman of naar die andere snelle spits. Die MR en ML moeten dus wel kunnen afmaken, want anders mis je teveel kansen. Ik laat mijn flankspelers ook niet alleen naar de targetman voorzetten, want dan krijg je een soort onflexibele tactiek. De spelers mogen van mij zelf keuzes maken in 't veld, dus laat het maar zo. Verdedigend staat 't vrij goed, maar dat is logisch met twee stofzuigers en vier verdedigers. Je mentaliteit is wel opvallend. Zes van de 11 spelers staan op mentaliteit 1 en de aanvallers staan op ongeveer 15 tikjes. Ik speel zelf graag met iemand achter de spitsen voor de afvallende bal, of voor de kaats. Zo iemand mis ik wel. Maar goed, als je gaat voor defensieve zekerheid, dan zijn twee VMC's wel goed. Je zou een spits kunnen 'opofferen' om op de AMC positie te spelen. Er zit ook best een groot gat tussen je VMC's en je spitsen. Als je over de flanken speelt, moet je dan niet juist breed spelen? Jij speelt compact. Maar goed, dat dacht ik dus. Toen ik breed ging spelen, kreeg ik twee tegengoals om de oren. Wat ik heb aangepast: mijn team is Walsall en ik heb niet zoveel goede spelers. Ik heb de MR en ML gevarieerd laten dribbelen, omdat mijn spelers dat niet zo goed kunnen. Ook mijn backs laat ik niet teveel doen, dus aanvallende impulsen en voorzetten heb ik op gevarieerd en dribbelen, afstandsschoten en doorsteekballen heb ik op gevarieerd. Mijn backs zijn eigenlijk pure verdedigers, vandaar. De keeper heb ik ingesteld als een sweeper keeper, omdat ik daarmee nog nooit in de problemen ben gekomen. Dat zou betekenen dat het wel werkt, dus ik laat 't zo. Ook de 'corner-truuk' heb ik toegepast. Je weet wel, je beste kopper bij de eerste paal, twee sterke mannen om de keeper te pesten, en je beste kopper kan vrij inkoppen.
Geplaatst 28 augustus 200717 jr. Auteur Klopt, de middenvelders komen vreemd genoeg vrij vaak in scoringspositie. Dat viel mij ook wel erg op. Niet dat ik het erg vindt ofzo. Maar het is toch wel opmerkelijk aan de taktiek. Wat ik overigens ook wel eens doe, als ik tegen een echt sterke tegenstander sta, is 1 VM naar de laatste man positie zetten. Zo wordt het nog lastiger voor de tegenstander om er langs te komen. Een stukje verdedigende zekerheid zal ik maar zeggen.
Geplaatst 28 augustus 200717 jr. Klopt, de middenvelders komen vreemd genoeg vrij vaak in scoringspositie. Dat viel mij ook wel erg op. Niet dat ik het erg vindt ofzo. Maar het is toch wel opmerkelijk aan de taktiek. Wat ik overigens ook wel eens doe, als ik tegen een echt sterke tegenstander sta, is 1 VM naar de laatste man positie zetten. Zo wordt het nog lastiger voor de tegenstander om er langs te komen. Een stukje verdedigende zekerheid zal ik maar zeggen. Ik houd van aanvallen en scoren, dus ik zou die VMC naar de AMC of MC positie doen om aanvallend wat sterker te zijn. Vaak zag ik dat de verdedigers van de tegenpartij de bal wegkopten, precies richting de plek waar de AMC of MC normaliter zou staan. Zo kun je een nieuwe aanval opbouwen. Die twee VMC's blijven altijd achterin hangen.
Geplaatst 28 augustus 200717 jr. Auteur Ik ga eens 1 VMC "opofferen" om als MC te laten spelen met een pijltje naar voren, eens kijken hoe dat gaat
Geplaatst 28 augustus 200717 jr. Auteur Ik heb dus nu een aantal wedstrijden gespeeld op deze manier, en het loopt wel een stukje beter met de aanval op te bouwen, ook wordt er nu een stuk meer gescoord. Wat ik verder ook nog laat doen, is de MC met 1 van m'n spiten wisselen. m'n MC in de opstelling is Iakovenko , en de spits is Delgado. Delgado is erg creatief, en kan nog redelijk passen ook.. en heb ook een lekker afstandsschot.. Dus dit is zeker wel goed te doen op deze manier :)
Geplaatst 9 oktober 200717 jr. Een mooie tactiek, heb wel een prijs à 4 mee gewonnen. :) upload hem dan eventjes
Geplaatst 15 oktober 200717 jr. Een mooie tactiek, heb wel een prijs à 4 mee gewonnen. :) upload hem dan eventjes alle screens staan erbij, niet zo lastig om het zelf even in te voeren toch, 5 minuten werk misschien en de persoonlijke instellingen met je toch aanpassen aan je eigen spelers, dus die hoef je niet zo over te nemen.
Geplaatst 16 oktober 200717 jr. Auteur DonWesje, Ik zal hem vanavond effe opnieuw voor je uploaden. Moet nu namelijk snel naar me werk toe.. K werd tot 22.00 , ben rond 23.00 thuis.. Dus als je rond middernacht hier weer kijkt staat ie erop voor je