Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Ajax Amsterdam

Amsterdam 1 Juli

Vanmiddag om 2 uur maakte Henk en Cate bekendt te stoppen als hoofdtrainer van Ajax Amsterdam.

De amsterdammer had te veel problemen met de hoge bazen in Amsterdam en kon zich daardoor niet meer motiveren.

Ten Cate: ,,Ik vertrek hier met pijn in mijn hart, Ajax is en blijft mijn clupie, maar toch heb ik de juiste beslissing genomen". De Amsterdammer oogde aangeslagen op de persconferentie en op de vraag of hij ooit nog hoofdtrainer wou worden antwoorde hij: ,,Ik denk het niet, maar zeg nooit nooit". Verder maakte Ajax bekendt dat ze de nieuwe trainer binnen een week zouden presenteren. De grootste kanshebbers zijn Adriaanse, van Gaal, Rijkaard, Wouters en Gerald Vanenburg, maar volgens vele is Adriaanse eigenlijk de enige en grootste kandidaat omdat hij de favoriet van Martin van Geel is en zelf volgens insiders ookwel oren heeft naar het trainerschap van Ajax.

tencatefn5.th.jpg

Ten Cate aangeslagen op de persconferentie

Dit is mijn eerste novelle dus opbouwende kritiek is altijd welkom

Geplaatst
  • Auteur

Ajax Amsterdam

Amsterdam 1 Juli

Vanmiddag om 2 uur maakte Henk en Cate bekendt te stoppen als hoofdtrainer van Ajax Amsterdam.

De amsterdammer had te veel problemen met de hoge bazen in Amsterdam en kon zich daardoor niet meer motiveren.

Ten Cate: ,,Ik vertrek hier met pijn in mijn hart, Ajax is en blijft mijn clupie, maar toch heb ik de juiste beslissing genomen". De Amsterdammer oogde aangeslagen op de persconferentie en op de vraag of hij ooit nog hoofdtrainer wou worden antwoorde hij: ,,Ik denk het niet, maar zeg nooit nooit". Verder maakte Ajax bekendt dat ze de nieuwe trainer binnen een week zouden presenteren. De grootste kanshebbers zijn Adriaanse, van Gaal, Rijkaard, Wouters en Gerald Vanenburg, maar volgens vele is Adriaanse eigenlijk de enige en grootste kandidaat omdat hij de favoriet van Martin van Geel is en zelf volgens insiders ookwel oren heeft naar het trainerschap van Ajax.

tencatefn5.th.jpg

Ten Cate aangeslagen op de persconferentie

Dit is mijn eerste novelle dus opbouwende kritiek is altijd welkom

Geplaatst

jammer als het weer een ajax-novelle is, maar probeer je te onderscheiden van alle andere door uistekende presentatie en prestatie's

SUCCES:checkit:

Geplaatst

AJAX tralalala sorry weer een novelle van Ajax, kan nog geen kritiek leveren...

Geplaatst
  • Auteur

Amsterdam 4 Juli

Wesley Sneijder heeft op een persconferentie gezegd het liefst deze zomer te vertrekken uit amsterdam. Het ontslag van Ten Cate heeft zijn beslissing zwaar beinvloedt aldus Wesley Sneijder. Real madrid , Barcelona en Valencia zouden zich al gemeld hebben voor de middenvelder. Ajax zou naar verluidt een 30 miljoen euro vragen voor de middenvelder.

ajaxsneijdervp9.th.jpg

Wesley Sneijder in betere tijden voor Ajax

Amsterdam 6 Juli

Ajax heeft een nieuwe hoofdtrainer in de persoon van Bram van Vorstenbosch. De onervaren coach kwam in beeld nadat van Gaal en Adriaanse hadden bedankt.

Bram van Vorstenbosch heeft als trainer maar een klein beetje ervaring hij was onder meer als coach van Ajax B1, Asistent bij Den Bosch en Hoofdtrainer bij Sparta. Op de vraag of het niet onverstandig was om een onervaren coach aan te trekken antwoorde van Geel: ,,Bram is mischien wel onervaren, maar hij is Ajacied in hart en nieren en heeft een verleden hier". Hij kent iedereen op de club en heefd een duidelijke visie".

Bram van Vorstenbosch gaf ook aan dat het 4-3-3 systeem niet heilig is, maar als het mogelijk is speelt Ajax 4-3-3. Het maakt toch niet uit of we nou 3-3-4, 4-4-2 of 4-3-3 spelen als we maar winnen en als het kan goed voetbal laten zien. Op de vraag of hij al enkele spelers in gedachten heeft om aan te trekken antwoordde hij: ,,Ik ben hier net en ik wil eerst iedereen goed spreken, kijken naar de zwakke plekken en kijken wat er weg gaat en dan pas gaan we naar eventuele nieuwe mensen kijken.

Opbouwende kritiek is altijd welkom

Geplaatst

Probeer eens naar wat Novelles in de Schijnwerpers te kijken, hoe hun het presenteren. Let vooral op je hoofdletters, punten en komma's.

Probeer ook wat te experimenteren met de opties van het forum zelf

Geplaatst
  • Auteur

Amsterdam

7 Juli

Na de eerste training van de nieuwe trainer Bram van Vorstenbosch hield de Schijndelaar een persconferentie.

Journalist: Wat is uw indruk na de eerste training

van Vorstenbosch: Het niveau is hoog bij Ajax, hoger dan ik had gedacht.

Journalist: Gaat Sneijder nou weg of niet?

van Vorstenbosch: Wesley wil zelf graag naar het buitenland, maar heeft voor zich eigen de deadline gesteld op 9 augustus in verband met de vooronde Champions League. Als een club genoeg geld op tafel wil leggen zijn wij bereid daaraan mee te werken.

Journalist: Heeft u al een vervanger op het oog voor Sneijder?

van Vorstenbosch: Op dit moment hebben we een lijst van spelers voor als Wesley zou vertrekken.

Journalist: Kunt u namen geven?

van Vorstenbosch: Nee

Journalist: Staan er nog andere spelers op het punt om te vertrekken?

van Vorstenbosch: Nee, op dit moment niet, maar in de voetballerij weet je het maar nooit.

Journalist: Wat zijn uw doelstellingen voor het seizoen?

van Vorstenbosch: Het kampioenschap en kwalificatie voor de Champions League

Vanaf nu zal ik rustiger aan gaan posten maar dit was ff de inleiding tips zijn nog altijd welkom

Geplaatst

Probeer de intervieuws met bold te gebruiken bijvoorbeeld bij de namen ofzo. Dat leest namelijk beter weg. Verder kijk veel naar andere novelles hoe hun het doen en schrijven daarvan kun je heel veel leren. Maar verder heel veel succes bij de mooiste club van Nederland :D

Geplaatst
  • Auteur
Nieuwsbericht

Amsterdam 9 Juli

Ajax verliest vandaag 2 van zijn beste spelers. Na het eerdere vertrek van Tom de Mul naar Sevilla is vandaag Wesley Sneijder naar real madrid vertrokken en Ryan Babel naar Liverpool. Met de transfer van Sneijder zou ongeveer 27 miljoen zijn gemoeid en Babel zou voor 17 miljoen vertrekken. Binnen Ajax heersen nu 2 gedachten, het is veel geld, maar er vertrekken toch 2 van de beste spelers. De transfer van Wesley Sneijder hing al een tijdje in de lucht maar die van Babel komt echt uit het niets. Er doen veel namen in de rondte als opvolger van Sneijder. Defour, Boussoufa, Aissati, Affelay, Schaars zouden de mogelijke opvolgers van Sneijder zijn. Van der Vaart zou zelfs hoog op het lijstje staan om Sneijder te vervangen.

Martin van Geel reageerde rustig en vertelde dat hij het de spelers van harte gunde maar het zijn wel 2 niet te vervangen spelers. We hadden hier eerlijk gezegd geen rekening mee gehouden zei van Geel op een persconferentie eerder vandaag.

De voorbereiding

Het Amsterdam Tournament

Halve finale: Ajax - Werder Bremen 2-4

5' Emanuelson(own) 0-1

7' Kennedy 1-1

17' Diego 1-2

45' Emanuelson 2-2

86' Sanogo 2-3

90' Rosenberg 2-4

emanuelsonjuichtuitbundhd1.th.jpg

Emanuelson scoorde 2 keer maar kon maar 1 keer juichen

Troost Finale: Ajax - Bordeaux 4-2

10' Cavenaghi 0-1

33' Vertonghen 1-1

34' Huntelaar 2-1

42' Cavenaghi 2-2

62' Huntelaar 3-2

82' Urzaiz 4-2

Het Amsterdam Tournament werd gewonnen door: Tottenham Hotspur

Overige uitslagen voorbereiding:

2-1 Everton

4-4 Numancia

3-1 Burgos

Johan Cruijff Schaal

Ajax - Psv 1-3

3' Bakircioglu

27' Vayrynen

77' Vayrynen

90' Affelay

Opstelling Ajax: Stekelenburg, Ogararu, Stam, Heitinga, Emanuelson, Donald, Gabri, Rommedahl, Bakircioglu, Suarez, Huntelaar.

Commentaar van Vorstenbosch: Psv was vandaag gewoon beter dan ons, hoewel 3-1 wat meer is dan ze verdienen maar goed zo gaat het voetbal. De wedstrijden voor de voorronde Champions League zijn toch een heel stuk belangrijker.

3e voorronde Champions League

Uit de koker kwam dinamo kiev als tegenstander van Ajax gerold.

Heenwedstrijd:

Ajax - Dinamo Kiev 3-2

16' Huntelaar 1-0

18' Suarez 2-0

40' Donald 3-0

59' Husyev 3-1

66' Rincon 3-2

Opstelling Ajax: Stekelenburg, Ogararu, Stam, Heitinga, Emanuelson, Donald, Gabri, Rommedahl, Bakircioglu, Suarez, Huntelaar.

Commentaar van Vorstenbosch: De eerste helft speelden we fantastisch en komen we ook met 3-0 voor maar de 2e helft zakken we in en laten Dinamo terug in de wedstrijd komen en zelfs nog 2 keer scoren. Er wacht ons nu nog een zware uitwedstrijd in Oekraine.

Terugwedstrijd

Dinamo - Ajax 0-2

26' Suarez 0-1

78' Huntelaar 0-2

Opstelling Ajax: Stekelenburg, Ogararu, Stam, Vermaelen, Emanuelson, Donald, Gabri, Rommedahl, Sarpong, Suarez, Huntelaar.

Commentaar van Vorstenbosch: We hebben een goede degelijke wedstrijd gespeeld weinig weggeven en zelf 2 keer gescoord, al had Dinamo ook zeker wel een doelpunt verdient. Ik ben zelf het meest tevreden over Donald en Sarpong dat ze zichzelf op dit niveau staande kunnen houden.

Transferoverzicht

Transfers in

- Kevin Larsen €700.000

Gehaald als back-up voor de linkerkant

- Phillip Cocu Gratis

Gehaald als ervaren kracht op het middenveld

- Luka Modric €2.100.000

Gehaald als versterking op de flanken

- Mbark Boussoufa €12.000.000

Moet Wesley Sneijder doen vergeten

- Benoit Costil €700.000

Zal 2e keeper worden achter Stekelenburg

- Nigel de Jong €3.500.000

Was ongelukkig in Hamburg en is multifunctioneel.

Tranfers uit

-Ryan Babel €17.000.000

Tegen 17 mil. kun je geen nee zeggen

-Wesley Sneijder €27.000.000

Wou zelf weg en 27 mil. is een mooi bedrag

-Urzaiz Uitgeleend

Gehaald door Ten Cate maar verloor zijn plaats aan Stanton Lewis

Volgende keer: Eredivisie Augustus

Opbouwende kritiek is altijd welkom

Geplaatst

Sommige transfers een vraagteken; de Jong?? Cocu??

Voor de rest succes met de beste club uit Nederland!!!

Geplaatst

ik vind het wel lekkere transfers, met boussoufa en modric. Jammer van de Johan Cruijff schaal

Geplaatst

tien is wel wat overdreven:thumb: ik zou er niet meer voorbetalen als 8':)

Ga je ook met lay out's werken? Ga Zo Door!:m:

Geplaatst
  • Auteur

@Driesje Ik vond het middenveld wat zwakbezet en extra nederlanders kan geen kwaad.

@Tim Ik zou best wel met een lay-out willen werken maar ik ben echt geen kei in photoshop.

En over Boussoufa, hij presteert echt geweldig en 12 miljoen is egt niet heel veel, want mijn scouts gaven hem 7 sterren(het hoogste).

Geplaatst
  • Auteur
ik wil wel eens proberen een lay out te maken als je mij goeie foto's bezorgt ;)

Zou geweldig zijn maar wat voor foto's heb je nodig?

Geplaatst
@Driesje Ik vond het middenveld wat zwakbezet en extra nederlanders kan geen kwaad.

@Tim Ik zou best wel met een lay-out willen werken maar ik ben echt geen kei in photoshop.

En over Boussoufa, hij presteert echt geweldig en 12 miljoen is egt niet heel veel, want mijn scouts gaven hem 7 sterren(het hoogste).

Die 7 sterren worden beoordeelt in vergelijking met je beste AMC die je op het moment hebt hoor. Dus zegt niet alles.

Nouja ziet er aardig uit!

Geplaatst
  • Auteur

Eredivisie Augustus

Ajax - Az 4-1

4' De Jong 1-0

45' Huntelaar 2-0

50' Boussoufa 3-0

69' Dembélé 3-1

76' Boussoufa 4-1

Opstelling Ajax: Stekelenburg, Ogararu, Stam, Vermaelen, Emanuelson, De Jong, Gabri, Rommedahl, Boussoufa, Suarez, Huntelaar.

Commentaar van Vorstenbosch: Een geweldige dag voor Ajax vandaag we waren overduidelijk beter als Az en de overwinning is dik verdiend. Az oogde moe en ongeinspireerd en wij strafden dat goed af.

boussoufagq3.jpg

boussoufagq3.176c431b4b.jpg

Boussoufa was de grote man vandaag

Ajax - Vitesse 1-144' Junker 0-1

86' Gabri 1-1

Opstelling Ajax: Stekelenburg, Ogararu, Stam, Vermaelen, Emanuelson, De Jong, Gabri, Rommedahl, Boussoufa, Suarez, Huntelaar.

Sparta - Ajax 1-1

31' Yulu-Matondo 1-0

76' Huntelaar 1-1

Terugblik Augustus:

Een moeizame start van het seizoen: geplaatst voor de Champions League, verloren in Johan Cruijff Schaal en tegenvallende prestaties in de Competitie. Toch wel geslaagde transfers. Nu hopen dat iedereen aan elkaar gewend raakt en we mee kunnen gaan doen om de 1ste plek.

Beste speler Augustus: Huntelaar

Beste prestatie jeugdspeler Augustus: Donald

Grootste teleurstelling Augustus: Prestatie Colin

Geplaatst

Probeer de stukken tekst die je hiernier zet iets langer te maken want te kort dat leest bijzonder vervelend naar mijn mening en probeer wat op je tekst te letten. Er schuilen helaas wel wat foutjes in.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.