Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Nadat mijn game met Sevilla was gecrashed heb ik besloten om het nog eenmaal te proberen. Mocht ook deze game mijn PC weer killen dan maak ik pas weer een novelle met FM'08.

Geselecteerde competitie :

Ik speel met de MU Update XIV en heb de volgende competities geselecteerd:

- Nederland (beide divisies)

- Brazilie (eredivisie)

- Duitsland (bundesliga)

- Engeland (premiership & championShip)

- Italy (serie A & B)

- Spanje (primera division)

- Oekraine (eredivisie)

Ook heb ik gekozen voor een grote database ivm het eventueel aantrekken van toekomstige spelers die anders niet te vinden zullen zijn.

4liistu.jpg

De Clubinformatie (bron Wikipedia)

RKC Waalwijk is een Nederlandse voetbalclub. Sinds de jaren 80 speelt de club in het Nederlands betaald voetbal. RKC Waalwijk speelt in geel-blauw verticaalgestreepte shirts met blauwe broek. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Mandemakers Stadion.

4mn6a1g.jpg

De club ontstond in 1940 onder de naam Rooms Katholieke Combinatie (RKC) door het samengaan van HEC, WVB en Hercules. Bij de invoering van het betaald voetbal in 1954 was de club nog geen hoogvlieger en bleef RKC een amateurclub. In de loop der jaren wist RKC zich langzaam op te werken naar de top van het amateurvoetbal, wat resulteerde in algeheel Landskampioenschap bij de amateurs in 1981 en 1982.

Als gevolg van die resultaten kon RKC in Eerste divisie 1984/85 toetreden tot het betaald voetbal. Al vanaf het begin was RKC een topper in de eerste divisie, met driemaal het behalen van de nacompetitie als resultaat. In 1988 werd RKC met spelers als Ad van der Wiel, Peter Bosz en Marcel Brands overtuigend kampioen in de eerste divisie en promoveerde naar de eredivisie. In de eredivisie werd RKC vervolgens een stabiele middenmoter, die wel een aantal keer in degradatiegevaar kwam, maar het toch 19 jaar volhield in de eredivisie. IAfegelopen seizoen degradeerde RKC naar de Eerste divisie nadat het de beslissingswedstrijd tegen VVV Venlo om promotie-degradatie verloor met 3-0.

Op 22 Juli 2006 werd de relatief onbekende manager R. Koorn aangesteld bij RKC. Lange tijd werd er gespeculeerd dat Petrovic de nieuwe coach zou worden maar het bestuur heeft bewust gekozen voor een manager die zichzelf nog moet bewijzen zodat hij zijn honger naar succes goed kan overbrengen op de spelersgroep.

In de volgende update :

- Transfers

- Presentatie selectie

- Tactiek

- Doelstellingen

• Antwoorden 94
  • Weergaven 79
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Nadat mijn game met Sevilla was gecrashed heb ik besloten om het nog eenmaal te proberen. Mocht ook deze game mijn PC weer killen dan maak ik pas weer een novelle met FM'08.

Geselecteerde competitie :

Ik speel met de MU Update XIV en heb de volgende competities geselecteerd:

- Nederland (beide divisies)

- Brazilie (eredivisie)

- Duitsland (bundesliga)

- Engeland (premiership & championShip)

- Italy (serie A & B)

- Spanje (primera division)

- Oekraine (eredivisie)

Ook heb ik gekozen voor een grote database ivm het eventueel aantrekken van toekomstige spelers die anders niet te vinden zullen zijn.

4liistu.jpg

De Clubinformatie (bron Wikipedia)

RKC Waalwijk is een Nederlandse voetbalclub. Sinds de jaren 80 speelt de club in het Nederlands betaald voetbal. RKC Waalwijk speelt in geel-blauw verticaalgestreepte shirts met blauwe broek. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Mandemakers Stadion.

4mn6a1g.jpg

De club ontstond in 1940 onder de naam Rooms Katholieke Combinatie (RKC) door het samengaan van HEC, WVB en Hercules. Bij de invoering van het betaald voetbal in 1954 was de club nog geen hoogvlieger en bleef RKC een amateurclub. In de loop der jaren wist RKC zich langzaam op te werken naar de top van het amateurvoetbal, wat resulteerde in algeheel Landskampioenschap bij de amateurs in 1981 en 1982.

Als gevolg van die resultaten kon RKC in Eerste divisie 1984/85 toetreden tot het betaald voetbal. Al vanaf het begin was RKC een topper in de eerste divisie, met driemaal het behalen van de nacompetitie als resultaat. In 1988 werd RKC met spelers als Ad van der Wiel, Peter Bosz en Marcel Brands overtuigend kampioen in de eerste divisie en promoveerde naar de eredivisie. In de eredivisie werd RKC vervolgens een stabiele middenmoter, die wel een aantal keer in degradatiegevaar kwam, maar het toch 19 jaar volhield in de eredivisie. IAfegelopen seizoen degradeerde RKC naar de Eerste divisie nadat het de beslissingswedstrijd tegen VVV Venlo om promotie-degradatie verloor met 3-0.

Op 22 Juli 2006 werd de relatief onbekende manager R. Koorn aangesteld bij RKC. Lange tijd werd er gespeculeerd dat Petrovic de nieuwe coach zou worden maar het bestuur heeft bewust gekozen voor een manager die zichzelf nog moet bewijzen zodat hij zijn honger naar succes goed kan overbrengen op de spelersgroep.

In de volgende update :

- Transfers

- Presentatie selectie

- Tactiek

- Doelstellingen

Geplaatst
  • Auteur

4liistu.jpg

Nadat mijn eerste drie dagen er bij de club opzaten en ik alle dossiers van elke speler van de huidige selectie door had genomen en had geevalueerd heb ik besloten om enkele spelers te gaan verkopen om zo wat kapitaal vrij te maken voor nieuwe spelers die in mijn ogen toch echt nodig zijn.

De verkochte spelers

4tp72mg.jpg

Al deze spelers konden niet op veel speelminuten rekenen behalve dan Frank van Mosselveld een begenadigd talent. Echter was Frank de speler met het hoogste salaris en pas toen hij weg was kwam de weg vrij voor mijn nieuwe spelers aangezien ik niet veel loonbudget meer over had. Na de verkoop van deze spelers begaven we ons op de transfermarkt. Ons oog lieten we voornamelijk vallen op transfervrije spelers en jeugdig talent, spelers die met de club mee door kunnen groeien naar grote hoogtes.

Aangetrokken spelers

4ya3z9i.jpg

Feilhaber, Stolz en Brighi zijn gehaald voor de basis en dus zullen ze ook in de basis gaan starten, het is aan hen om een basisplek vast te houden of te verliezen. Ventura en Kisliy belanden op de bank en zullen geregeld speelminuten gaan krijgen om zichzelf goed te kunnen gaan ontwikkelen komend seizoen. Stachnik is gehaald met het oog op de toekomst, Reuser is een speler die we nog maximaal 2 seizoenen bij de club willen houden en daarna zal hij plaats moeten maken voor Stachnik.

Gehuurde spelers

5y2k048.jpg

Ook heb ik een drietal spelers gehuurd van toch cubs met grote namen.

Fagner en Schilder zijn ook gehaald voor de basis en ik hoop mits ze goed presteren een van deze twee aan het eind van het seizoen definitief over te nemen van hun huidige club. Krohne hebben we gehuurd als 3e spits, hij zal in het tweede elftal spelen en als Janssen of Kisliy geblesseerd of geschorst zijn zal hij worde overgeheveld naar het eerste.

Tactiek

67eja4w.jpg

We zullen dit seizoen gaan spelen in een 4-3-3 formatie waarmee ik ook met de huidige basisspelers vrij gemakkelijk kan omschakelen naar een verdedigende of aanvallende 4-4-2. Janssen en Kisliy zullen rouleren in de punt van de aanval en ook op de AMR positie zal er flink gerouleerd worden tussen de Ceulaer en Garcia. Met name Garcia heeft een goede individuele actie in huis en hij kan dus met een van zijn acties de wedstrijd openbreken anderzijds is de Ceulaer een meer technisch begaafde speler dus hebben we te maken met kleine ruimtes of een hoog baltempo dan zal hij spelen.

De doelstellingen

Het bestuur: Verwacht dat we meestrijden om het Kampioenschap in de Jupiler League, zowiezo wordt er promotie verwacht want nog een seizoen in de Jupiler League is financieel niet goed voor de club.

De supporters: Ook zij hopen dat we meestrijden om het Kampioenschap in de Jupiler League. Ook zijn ze een beetje afwachtend hoe ik de zaken aan ga pakken bij RKC Waalwijk aangezien ik nog een vrij onbekende trainer ben.

Coach Koorn: Ook ik vind dat we met de huidige selectie mee moeten strijden om het Kampioenschap en anders via een periode de play-offs zien te bereiken. Promotie staat ook bij mij hoog in het vaandel en ik zal er dus alles aan doen om dit te gaan bewerkstelligen.

In het volgende deel:

- De oefenwedstrijden

- Overig

Geplaatst
  • Auteur

4liistu.jpg

Terwijl ik druk aan het scouten was naar versterkingen heb ik mijn assistent de oefenwedstrijden laten leiden. Mijn assistent heeft het zeker niet slecht aangepakt, echter is de enige kanttekening dat hij in een 4-4-2 heeft gespeeld terwijl ik duidelijk had gezegd dat hij met de 4-3-3 moet gaan oefenen, iets wat dus nog voor complicaties kan gaan zorgen aan het begin van de competitie.

De oefenwedstrijden

549x9fm.jpg

Zeer wisselende resultaten maar met name de 0-0 tegen FC Groningen, toch een ploeg die goed mee doet in de bovenste regionen van de Eredivisie stemt mij zeer tevreden. Vol goede moed en veel vertrouwen zie ik de competitie tegemoet en ik hoop dat aan het einde van het seizoen ik net zo tevreden terug kan gaan kijken als dat ik momenteel ben bij de club.

Programma Periode I

In de eerste periode staan 6 wedstrijden op het programma, natuurlijk hopen wij daarin zeer goed te presteren zodat we ons al meteen weten te plaatsen voor de promotie play-offs.

20 aug thuis tegen MVV

23 aug uit tegen RBC

30 aug thuis tegen Go Ahead

9 sept uit tegen Top Oss

13 sept thuis tegen Helmond Sport

16 sept uit tegen FC Haarlem

Allemaal tegenstanders die ons een lastig avondje/middagje kunnen gaan bezorgen. Met name van RBC en Helmond Sport verwacht ik dit seizoen toch wel goede prestaties en ik ben dus zeer benieuwd hoe mijn ploeg zich gaat profileren zo vroeg in dit seizoen.

Wedstrijd 1

4yae2oy.jpg

Een nipte maar zeer verdiende overwinning, we waren simpelweg beter dan MVV ook al liep het bij ons nog niet zoals ik zou willen. We zijn nog teveel zoekende en dat draagt nog niet bij aan goed en verzorgd spel. Iets wat wel zal gaan komen na enkele wedstrijden in deze formatie te hebben gespeeld.

Wedstrijd 2

68j3t3l.jpg

We mogen niet klagen met een gelijkspel. In een wedstrijd waarin we niks te vertellen hadden hebben we veel te danken aan onze jonge doelman Stolz die de ene na de andere bal zijn goal uit wist te ronselen. Dat we toch nog gelijk wisten te spelen was wel te wijten aan onze vechtlust en veerkracht. Met name Reuser nam het elftal op sleeptouw en dat was zeer mooi om te zien.

Wedstrijd 3

5x605s2.jpg

Garcia vs Go Ahead was een toepasselijkere wedstrijd omschrijving geweest.

Na twee teleurstellende optredens van de Ceulaer gaf ik Garcia de kans op de rechtsbuiten positie en die greep hij met beide handen en voeten aan. Met twee doelpunten en diverse knappe acties was hij een plaag voor de defensie van Go Ahead die maar geen grip wisten te krijgen op Garcia. Dit hebben we goed uit weten te buiten en het enige wat ik de ploeg kan verwijten is dat we niet meer doelpunten weten te scoren.

Halverwege Periode I staan we er beter voor dan verwacht, samen met twee andere ploegen staan we gedeeld eerste met allen 7 punten. Echter que doelsaldo zijn wij de slechtste van de drie en dus moeten we in de resterende wedstrijden daar iets aan zien te doen zodat we de eerste periode-titel weten te pakken. Dat zou een geweldige opsteker zijn voor de club en het team omdat we ons dan al hebben verzekerd van promotie play-offs.

Of ons dat ook gaat lukken valt nog maar te bezien.......

Geplaatst

Ik ben dol op Mohwie novelles! ziet er weer netjes uit hoor :clap: !! mijn complimenten! _O_

Geplaatst
  • Auteur

4liistu.jpg

526gz7p.jpg

Na de eerste drie wedstrijden 7 punten te hebben behaald moest er in de 3 resterende wedstrijden goed gevoetbald gaan worden om de eerste periode binnen te slepen. Onze naaste concurrenten FC Omniworld en BV Veendam hadden een soortgelijk programma als ons en dus kwam het puur aan op wie het geluk mee en wie het geluk tegen had. Onze eerste tegenstander is Top Oss, een ploeg die ergens onderin de stand bungelt maar toch altijd voor een verrassing kan zorgen, oppassen is het dus geblazen voor ons vandaag.

Wedstrijd 4

6ce3aya.jpg

Lekker, de eerste van de drie hordes is met overtuiging genomen. We domineerden van begin tot eind en we wisten ook zeer netjes de nul te houden. Beetje bij beetje beginnen de spelers elkaar te vinden en het zal niet erg lang meer duren voor we dit ook terug gaan zien in de resultaten.

Wedstrijd 5

4kaqia1.jpg

Opnieuw een super resultaat. Luwamo Garcia ontpopte zich weer als een echte angstgegner voor de defensie van de tegenstander. Ze wisten zich geen raad met deze rappe flankspeler en daarom liepen ze tegen twee rode kaarten en een 3 - 0 nederlaag op. We doen dus goede zaken in de strijd om de eerste periode-titel. Met alleen nog de wedstrijd tegen FC Haarlem voor de boeg lijkt er geen vuiltje aan de lucht......maar schijn bedriegt......

Wedstrijd 6

4mcv6zt.jpg

Wat een knullig optreden van onze zijde. FC Haarlem is een ploeg waar we normaal gesproken toch van moeten winnen maar vandaag deed die ploeg absoluut niet onder voor ons. Ik vind het zeer slordig van onze kant dat we in de strijd om het Kampioenschap en de strijd om de eerste periode-titel zulke kostbare punten op zo'n manier verspelen. Was dit gelijkspel genoeg om toch de eerste periode-titel te winnen.......of gaat alsnog FC Omniworld of BV Veendam er mee aan de haal.................................?

61uptf5.jpg

Met meer geluk dan wijsheid weten we dus de eerste periode te winnen.

We staan 1 punt voor op zowel FC Omniworld als BV Veendam en gaan dus ook nog altijd aan de leiding in de strijd om het Kampioenschap. Maar wij zijn in ieder geval al verzekerd van de promotie play-off wedstrijden dus mochten we geen kampioen worden dan kunnen we nog altijd aan onze doelstelling voldoen d.m.v de play-offs.

Na het behalen van de eerste periode-titel kreeg ik het bericht dat ik mij moest gaan melden in het supporters home van RKC Waalwijk want een of andere supporter had de uitslag tegen Helmond Sport goed gegokt en had als prijs een interview met mij gewonnen wat zou worden gepresenteerd in het RKC Supporters clubblad.

Het interview

5zny3dh.jpg

Een zeer geslaagde start van de competitie. Ook al hebben we al 4 verliespunten opgelopen, we staan op de nummer 1 positie en we winnen onze wedstrijden ook met steeds meer overtuiging en dominantie. Onze eerstvolgende wedstrijd is tegen een altijd lastige ploeg, namelijk FC Den Bosch. Wij treffen hen in de 2e ronden van de Nederlandse Beker en dus zal er weer een goede prestatie van ons worden verwacht.

Geplaatst

Mooi en verzorgd met redelijke goede resultaten!

Jammer van die gelijke spelen maar je staat aan de leiding en ik zie je wel promoveren!

Veel succes

Geplaatst
  • Auteur

4liistu.jpg

Tot nu toe hebben we redelijke resultaten weten te boeken, diverse voetbalkenners zoals dhr. Boskamp zijn dit met mij eens. Er is in de selectie niet echt een speler die boven de rest uitsteekt, wel is er een speler die echt heeft moeten wennen aan de nieuwe tactiek en aanpak van coach Koorn.

Hij is de nummer 1 spits van RKC Waalwijk dit seizoen, ja natuurlijk heb ik het over Tim Janssen (click). Aanvankelijk had hij grote moeite met de degradatie en probeerde hij een vertrek te forceren bij RKC voor de start van het seizoen, echter met de aanstelling van de nieuwe coach en al het vertrouwen wat Koorn in Janssen heeft laten blijken en zien wil Tim Janssen nu niets liever dan zichzelf bewijzen dit seizoen en een steentje bijdragen aan de promotie en het eventuele Kampioenschap.

In de tweede ronde van de beker moet RKC Waalwijk het op gaan nemen tegen een concurrent uit de Jupiler League, namelijk FC Den Bosch.

FC Den Bosch, een ploeg waar je alle kanten mee uit kunt. Ze spelen vrij aanvallend voetbal en ze spelen voornamelijk in een 4-4-2 formatie waarmee de flankspelers een opkomende rol moeten vertolken. Aan ons dus de taak om deze tactiek te bestrijden met onze eigen 4-3-3.

2e ronde Nederlandse Beker: RKC - FC Den Bosch

660h6s6.jpg

Een fantastische overwinning, we waren veel beter dan FC Den Bosch en met name de samenwerking tussen de links-/rechtsbuiten en onze spits begint steeds beter te verlopen. Vandaag wist Janssen tweemaal het net te vinden op aangeven van Reuser en Garcia. Mede door zijn twee doelpunten werd Tim Janssen verkozen tot Man of the Match.

Na de wedstrijd was het tijd voor de loting van de 3e ronde van de Nederlandse beker. Met diverse goede teams in de mix is het altijd maar weer afwachten wat je gaat treffen.

53u8nig.jpg

We treffen dus FC Omniworld, onze grootste en tot nu toe sterkste concurrent in de competitie. Dat gaat een zeer interessante wedstrijd worden echter duurt het nog enkele weken voordat we weer voor de beker aan de bak moeten. Nu we een periode-titel binnen hebben weten te slepen is het natuurlijk de vraag hoe wij verder zouden gaan presteren. In de tweede periode stonden er de volgende wedstrijden op het programma:

24 sept 2007 THUIS tegen FC Volendam

27 sept 2007 UIT tegen Telstar

1 okt 2007 THUIS tegen Cambuur Leeuwarden

4 okt 2007 UIT tegen FC Eindhoven

15 okt 2007 THUIS tegen ADO Den Haag

21 okt 2007 UIT tegen FC emmen

Er zitten een aantal lastige wedstrijden tussen maar met name FC Volendam en ADO Den Haag zullen het ons zeer lastig gaan maken, althans dat is mijn verwachting. Wie weet gaan we ook de sterkste zijn in de 2e periode maar ik hoop simpelweg gewoon op de eerste plek te blijven staan, no matter what.

Geplaatst

Ik denk dat je tegen Omniworld niet in de problemen komt, met zo'n selectie.

Promotie is zeker haalbaar!!:D

Succes:thumb:

Geplaatst
  • Auteur

4liistu.jpg

Op weg naar periode titel twee is er relatief weinig interessants gebeurd.

De selectie is qua moreel goed in orde en ook qua schorsingen of blessures valt het allemaal wel mee. Onze eerste wedstrijd is tegen een tegenstander waarvan ik dit seizoen heel veel verwacht, namelijk FC Volendam. FC Volendam is een net-niet club, een ploeg die altijd redelijk tot goed voetbalt maar altijd net-niet promotie weet af te dwingen. Er staat ons dus een zware wedstrijd te wachten en opnieuw vraag ik niets anders dan 100% inzet en strijdlust van mijn spelers.

Wedstrijd 7

6blkax5.jpg

Een heerlijk resultaat tegen een tegenstander die zeer zwak voor de dag kwam. Ik had gedacht dat FC Volendam wel wat meer tegenstand zou bieden dan wat ze vandaag hebben laten zien. Ze waren zeer stug maar uiteindelijk moesten ze toch kapituleren en eigenlijk na de eigen goal was het verzet van Jan Smit & Co. gebroken en walsten wij vrij eenvoudig over FC Volendam heen.

Nadat we een heerlijk overwinning hadden weten te boeken tegen FC Volendam mochten we nu afreizen naar het altijd lastige Stormvogels Telstar.

Telstar is echt een ploeg waar het kan vriezen en kan dooien, het ene moment maken ze absoluut niets klaar en het andere moment spelen ze zeer mooi en goed voetbal, we moeten dus op onze hoede zijn vandaag.

Wedstrijd 8

6h4j3sz.jpg

Met veel geluk en wijsheid weten wij een slaapverwekkende en oersaaie wedstrijd toch nipt te winnen. Telstar had geen zin om te voetballen en in die malaise trokken ze ons team mee. Uiteindelijk was het de ingebrachte Kisliy, voor de lichtgeblesseerde Janssen die de wedstrijd deed kantelen door tweemal te scoren. De tegengoal viel net na rust na een fout aan onze kant achterin, een te korte terugspeelbal werd goed van geprofiteerd door Telstar waardoor de tweede helft nog enig leven en spanning werd ingeblazen.

Na twee overwinningen op rij moest er vandaag maar eens even een 3e bij gaan komen. Dat moest dan gaan gebeuren tegen Cambuur Leeuwarden. De ploeg deed voorheen altijd wel bovenin mee om de promotie plaatsen echter de laatste 2 a 3 seizoenen is het niet veel soeps meer en dus verwacht ik ook een simpele overwinning van mijn team.

Wedstrijd 9

637vrzr.jpg

Opnieuw een overtuigende overwinning. Met 3 wedstrijden te hebben gespeeld in periode twee en dus ook drie goede overwinningen te hebben gehaald zijn we goed op weg om ook de tweede periode te gaan winnen.

Echter hebben wij nog de wedstrijden tegen Eindhoven, ADO Den Haag en FC Emmen voor de boeg en dus moeten we niet te vroeg gaan juichen.

RKC-News

4t7sk8p.jpg

De maker van het nieuwsblad heeft zichzelf vergist in het aantal gespeelde wedstrijden van periode twee. Er werd al vrolijk afgedrukt dat wij ook de tweede periode hebben weten te winnen terwijl we nog 3 wedstrijden moeten spelen. Hierop heb ik mijn assistent alle nieuwsblaadjes op laten halen en er persoonlijk met een zwarte stift kruizen door heen gezet. Dit legt alleen maar extra druk op de ploeg en dat is iets wat ik zoveel mogelijk wil voorkomen.

Gaat het ons ook daadwerkelijk lukken om de tweede periode binnen te slepen.........

............STAY TUNED !!!! :checkit:

Geplaatst

Mag ik een screentje van Ventura en Brighi?

Leuk dat je gaat proberen om RKC Waalwijk hogerop te helpen, daar zijn nooit heel veel novelles van helaas alleen ken ik je aankopen niet allemaal dus.

Het is klote dat Sevilla gecrashed is want het is wel een heel mooie club waarmee je toen bezig was eigenlijk.

Geplaatst
Mooi en verzorgd met redelijke goede resultaten!

Jammer van die gelijke spelen maar je staat aan de leiding en ik zie je wel promoveren!

Veel succes

Idd het gaat super zo, mooi gepresenteerd ook.

Geplaatst

Ziet er leuk uit, leuk dat je Brighi hebt kunnen aantrekken.

off-topic, zonde dat zo'n talent als Janssen geen ambitie heeft om in de eredivisie te spelen en bij RKC blijft. :)

Geplaatst
  • Auteur

4liistu.jpg

Vandaag was het weer zover, op de training werd ik van alle kanten benaderd door diverse fans die de training hadden bezocht of ik wat meer kon vertellen omtrend twee nieuwe spelers in de selectie, namelijk Marco Brighi (click) en Santo Ventura (click).

Allereerst zal ik beginnen met Marco Brighi (click) omdat naar hem de meeste interesse uitgaat, iets wat niet onlogisch is. Marco Brighi is een 23-jarige Italiaan die rechts of centraal op het middenveld uit de voeten kan. Hij is op 17-jarige leeftijd door topclub Juventus weggehaald bij Rimini en zo heeft hij een jaar bij Juventus mee mogen trainen waar hij goldt als een grote belofte. Echter heeft hij door diverse aankopen van de trainers nooit een echte kans gehad om zich te bewijzen en zo is hij via diverse Serie C1 en C2 clubs uiteindelijk bij ons belandt. Brighi is zeer gemotiveerd en gebrandt op eerherstel en wij zullen hem daarin zo goed begeleiden als we kunnen.

Santo Ventura (click) is een 26-jarige Belgische linksbuiten. Zijn carriere is altijd bij middelmatige clubs gebleven en via RKC Waalwijk hoopt hij toch nog op een transfer naar een mooie club en het liefst in Italy omdat daar zijn voorkeur naar uitgaat. Hij zal zich komend seizoen moeten bewijzen omdat hij voor zich Reuser en Luwamo Garcia moet dulden maar ik heb er alle vertrouwen in dat hij de komenden maanden beter en beter zal gaan worden.

Nadat ik mijn verhaal aan de fans had verteld was het voor mij weer tijd om samen met mijn Assistent ons te gaan richten op het eerstvolgende competitieduel. We moeten uit naar FC Eindhoven, een ploeg waar je alle kanten mee uit kan. Ze hebben enkele goede spelers waaronder hun linksbuiten Henny Noyen. Noyen heb ik geprobeerd aan het begin van dit seizoen aan te trekken echter zijn we daarin niet geslaagd omdat FC Eindhovens vraagprijs te hoog was. Hopelijk weten we te winnen vandaag en lopen we niet tegen onnodig puntverlies op.

Wedstrijd 10

4qi9t0k.jpg

Een nipte maar goede overwinning. We hadden het absoluut niet makkelijk tegen FC Eindhoven maar opnieuw wisten we op inzet en strijdlust een overwinning uit het vuur te slepen. Met nog twee wedstrijden te gaan kan de tweede periode ons eigenlijk niet meer ontgaan tenzij we twee keer weten te verliezen. Onze volgende tegenstander is titelkandidaat ADO den haag, een levensgevaarlijke ploeg en ik hoop een overwinning te behalen zodat we onze directe concurrent al meteen een fikse knauw geven.

Wedstrijd 11

5y1on6h.jpg

De vroege goal van Hakansson kwamen wij niet meer te boven, althans niet qua het maken van een doelpunt. Qua kansen wel want met zeker 8 opgelegde kansen waren wij de betere van de twee teams maar beter zijn garandeert simpelweg geen overwinning, dat doen alleen doelpunten. En zo leiden we een thuisnederlaag en laten we kostbare punten in de strijd om het Kampioenschap liggen.

In onze laaste wedstrijd in de tweede periode moeten wij aantreden uit tegen FC Emmen. Een ploeg waar ik niet veel van weet echter hoop ik dat de nederlaag die we opliepen tegen ADO den haag niet door zal werken op de groep anders kan dat nog wel eens nare gevolgen gaan hebben.

Wedstrijd 12

66kirgi.jpg

Een overwinning is altijd goed voor het moraal van het team echter een 3 - 0 voorsprong verspelen is iets wat ik als coach niet kan accepteren en dus zullen er de komende weken enkele stevige gesprekken gaan volgen met de groep. In de stand om de tweede periode deden wij dus weer zulke goede zaken dat wij ook deze periode wisten te winnen.

Stand periode 2

505ezk1.jpg

De tweede play-off plek gaat dus naar Fortuna Sittard, simpelweg de ploeg die het beste presteerde na ons natuurlijk. Voor periode 3 hebben we ook weer een zeer interessant programma voor de boeg:

25 okt THUIS tegen FC Den Bosch

28 okt UIT tegen FC Omniworld

1 nov THUIS tegen FC Zwolle

4 nov UIT tegen FC Dordrecht

8 nov UIT tegen FC Omniworld (NEDERLANDSE BEKERWEDSTRIJD)

11 nov UIT tegen AGOVV

18 nov UIT tegen Fortuna Sittard

Zoals je dus kunt zien hebben we twee thuiswedstrijden voor de boeg en de rest is allemaal uit. In een periode waarin ik hoop dat de ploeg ook mentaal op de been blijft kunnen we de steun van onze fanatieke aanhang echt zeer goed gebruiken. Hopelijk blijven we goed presteren zodat we fier bovenaan blijven staan en daardoor het zicht op het Kampioenschap alleen maar dichterbij zullen zien komen.

Geplaatst
  • Auteur

4liistu.jpg

Na de tweede periode gewonnen te hebben moesten we vandaag aantreden tegen FC Den Bosch. Een ploeg die we dit seizoen al een keer met 6 - 0 hebben weten te vernederen en dus kunnen wij ervan uitgaan dat Den Bosch uit is op eerherstel en wraak. Natuurlijk verwacht ik ook vandaag weer een overwinning echter is Schilder net voor de wedstrijd geblesseerd geraakt en moet er iemand zijn plek over gaan nemen, wie dat wordt weet ik nog niet.....

Wedstrijd 13

4qs5mw4.jpg

Zijn eerste wedstrijd in de basis dit seizoen was er niet een om over naar huis toe te schrijven, Rudge scoorde wel echter in het verkeerde doel. We lopen dus meteen in de 3e periode tegen puntverlies aan en het is te hopen dat de ploeg niet in een dip terecht gaat komen.

Onze volgende tegenstander is FC Omniworld, een ploeg waar je altijd wel mee kunt lachen. Het is in ieder geval een voetballenden tegenstander en dus zal er veel ruimte voor ons liggen om in ieder geval genoeg kansen te gaan creeeren.

Wedstrijd 14

4qiywia.jpg

Een nipte overwinning maar goed, we mogen niet klagen. We pakken weer de drie punten en ook al zakte we vlak voor tijd weer als een pudding in elkaar het resultaat werd toch uit het vuur gesleept. Echter mochten wij gaan promoveren op het einde van het seizoen, dan moeten dit soort geintjes er dus wel uit anders kunnen we onszelf never en nooit niet handhaven.

FC Zwolle was onze eerstvolgende tegenstander, opnieuw een ploeg die bovenin meespeelt om de promotie play-off plaatsen maar het eigenlijk zelden voor elkaar krijgt om daarin het verschil te maken. Willen ze bovenin mee blijven doen dan zullen ze vandaag van ons moeten winnen en aan ons natuurlijk de taak om ervoor te zorgen dat wij de drie puntjes zouden behalen.

Wedstrijd 15

5x98gns.jpg

Een goede zege die overschaduwd werd door onbenullige en knullige beslissingen van het arbitrale trio. Ik ben niet te spreken over de beslissingen van de scheidsrechter van vandaag en dus zal ik ook protest aan tekenen bij de KNVB. Als je gesponsord wordt door een opticien dan mag ik toch hopen dat je wat meer ziet dan een blinde vink. Dat was vandaag in ieder geval niet het geval. Na de eerste 3 wedstrijden in de 3e periode te hebben gespeeld hebben we dus weer 7 puntjes weten te behalen, dus ook dat ziet er weer goed uit. Weten we ook periode 3 te winnen...............omdat uit te vinden zul je geduldig moeten gaan wachten op mijn volgende update dus...................................STAY TUNED !!!! :checkit:

Geplaatst

Gaat nog steeds erg goed, ben benieuwd wat je tegen ADO gaat doen.

Geplaatst
  • Auteur
Gaat nog steeds erg goed, ben benieuwd wat je tegen ADO gaat doen.

Helaas al 1x van verloren, thuis nog wel :cab:

Geplaatst

Aha die update heb ik even gemist, maar nu zie ik hem staan. Volgende keer beter.

Geplaatst
  • Auteur

4liistu.jpg

In de strijd om het Kampioenschap en Periode 3 doen we nog altijd goed mee.

We staan gedeeld eerste met 7 punte en de komenden 3 duels zullen dus gaan uitwijzen wie er de 3e play-off plek zal gaan bezitten. Ons eerstvolgende duel was tegen FC Dordrecht. Na de moeizame overwinningen tegen FC Omniworld en FC Zwolle hoopte ik op een degelijkere wedstrijd vandaag.

Wedstrijd 16

4xzgi12.jpg

Opnieuw zeer moeizaam, de ploeg blijft moeite houden om zich 90 minuten lang te concentreren en met name om de 0 achterin vast te houden.

Ik kan alleen maar hopen dat dat uiteindelijk beter zal gaan want betere verdedigers heb ik nu eenmaal niet tot mijn beschikking.

Na de 4e wedstrijd in periode 3 mochten wij aan gaan treden in de 3e Ronde van de Nederlandse Beker tegen FC Omniworld. Een ploeg waar we kort geleden ook al tegen moesten spelen en toen wonnen we nipt. Ik wil per se goed presteren in de beker en dus wordt er vandaag een overwinning verwacht !

3e ronde Nederlandse Beker

67nwk6h.jpg

Een goede wedstrijd met een zeer negatief tintje eraan.

Tim Janssen en Dustley Mulder zijn allebei geblesseerd uitgevallen, met name Janssen was er erg aan toe, hij kon zelf niet van het veld aflopen en dus wacht ik af hoe ernstig de schade zal gaan zijn.

53ysnsm.jpg

Elke ploeg krijgt te maken met tegenslagen maar ik zit nu met enkele blessures te kijken van zeer belangrijke spelers. Ik hoop dat dit niet teveel effect zal hebben op de resultaten maar het kan gewoon niet anders dan dat wij Janssen zullen gaan missen.

Het eerste duel zonder Janssen en Reuser mogen wij gaan spelen uit in Apeldoorn tegen AGOVV. Ik hoop dat Garcia en Kisliy zich een beetje kunnen profileren als stand-ins van Janssen en Reuser maar ik vrees het ergste.

Wedstrijd 17

54ed82e.jpg

Helaas, het gemis van Janssen en Reuser werd vandaag zichtbaar duidelijk.

De gedrevenheid van die twee spelers was wat we vandaag misten.

Er werden amper kansen gecreeerd van onze zijde en zo heeft AGOVV het zeker verdient om te winnen.

Na het verlies in Apeldoorn moet ons vizier weer gericht worden op de volgende tegenstander. Namelijk Fortuna Sittard, een ploeg die altijd lastig en stug is en waarschijnlijk nu ook op een verkeerd moment komt voor mijn ploeg.

Zonder de inbreng van Janssen en Reuser zullen wij deze wedstrijd niet kunnen gaan winnen.

Wedstrijd 18

6f9usfd.jpg

Mijn voorspelling komt dus uit. Mijn ploeg is geen schim meer van de ploeg die enkele weken geleden FC Volendam en Cambuur met 4 - 0 van het veld af wist te spelen. Kisliy is nog zeer jong en onervaren en ook Garcia heeft hetzelfde "mankement". Ik zal in de winterstop opzoek moeten gaan naar ervaring en met name voorin want Kisliy kan daar de kar simpelweg nog niet trekken. Positief nieuws is er wel ontvangen vandaag van de clubarts, Reuser kan vanaf morgen weer met de groep meetrainen en dus zal hij komend weekend ook weer gaan starten als alles meezit.

Stand Periode 3

6gecc2f.jpg

Zoals je ziet heeft ADO Den Haag de 3e promotie play-off plek weten te bemachtigen. Ik ben ervan overtuigt dat als Reuser en Janssen niet geblesseerd zouden zijn geraakt dat wij simpel ook de 3e periode zouden hebben gewonnen, echter is de realiteit anders en met wedstrijden voor de boeg met tegenstanders als RBC, MVV en Veendam zie ik de toekomst niet positief tegemoet.

De stand in de competitie

645mnv6.jpg

Geplaatst

Jeetje wat een pech, toch sta je nog bovenaan met aardig wat punten verschil. ik hoop dat het lukt om ze voor te blijven.

Geplaatst

Van welke club heb je Stolz overgenomen en betekend dat dat je Zwarthoed hebt teruggestuurd naar AZ is het geloof ik.

Het is altijd erg vervelend als er 2 van je belangrijkste spelers uitvallen en vooral Janssen is een erg belangrijke speler vooral in de eerste divisie.

Ik hoop voor je dat je het nog gaat halen ondanks dat je ziekenboeg dus zo vol zit momenteel maar daar kun je niets aan doen.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.