Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

havant_logo.gif

Havant & Waterlooville F.C. is een klein clubje uit Engeland. De thuis-duels worden afgewerkt in het stadion West Leigh Park dat in het stadje Havant ligt. Er kunnen 4500 mensen in, waarvan er maar 560 kunnen zitten. De bijnaam van Havant & Waterlooville is 'The Hawks'. In 1998 is de club tot stand gekomen door een fusie tussen de clubs Havant Town F.C. en Waterlooville F.C.. Havant & Waterlooville komt uit in de Engelse Conference Zuid.

ground1.jpg

West Leigh Park

De vorige seizoenen.

1998/1999 - Southern League Southern Division - 1st

1999/2000 - Southern League Premier Division - 13th

2000/2001 - Southern League Premier Division - 6th

2001/2002 - Southern League Premier Division - 3rd

2002/2003 - Southern League Premier Division - 8th

2003/2004 - Southern League Premier Division - 12th

2004/2005 - Conference South - 13th

2005/2006 - Conference South - 6th

Seizoenen onder mijn bewind.

2006/2007 - Conference South - 1th

2007/2008 - Conference National - ?

De verwachtingen voor het seizoen 2006/2007 zijn dat Havant & Waterlooville op een respectabele plaats eindigd in de competitie. Het komt momenteel uit in de Conference South.

havanthomeik9.png--------havantawaycv4.png

Home-------------Away

Zoals sommige van jullie misschien wel weten, heb ik al eens eerder een novelle over Havant & Waterlooville gemaakt. Met deze kleine Engelse club heb ik echter veel spelplezier beleefd, dus vandaar dat ik nu een weer novelle erover ga maken.

Geplaatst
  • Auteur

havant_logo.gif

Havant & Waterlooville F.C. is een klein clubje uit Engeland. De thuis-duels worden afgewerkt in het stadion West Leigh Park dat in het stadje Havant ligt. Er kunnen 4500 mensen in, waarvan er maar 560 kunnen zitten. De bijnaam van Havant & Waterlooville is 'The Hawks'. In 1998 is de club tot stand gekomen door een fusie tussen de clubs Havant Town F.C. en Waterlooville F.C.. Havant & Waterlooville komt uit in de Engelse Conference Zuid.

ground1.jpg

West Leigh Park

De vorige seizoenen.

1998/1999 - Southern League Southern Division - 1st

1999/2000 - Southern League Premier Division - 13th

2000/2001 - Southern League Premier Division - 6th

2001/2002 - Southern League Premier Division - 3rd

2002/2003 - Southern League Premier Division - 8th

2003/2004 - Southern League Premier Division - 12th

2004/2005 - Conference South - 13th

2005/2006 - Conference South - 6th

Seizoenen onder mijn bewind.

2006/2007 - Conference South - 1th

2007/2008 - Conference National - ?

De verwachtingen voor het seizoen 2006/2007 zijn dat Havant & Waterlooville op een respectabele plaats eindigd in de competitie. Het komt momenteel uit in de Conference South.

havanthomeik9.png--------havantawaycv4.png

Home-------------Away

Zoals sommige van jullie misschien wel weten, heb ik al eens eerder een novelle over Havant & Waterlooville gemaakt. Met deze kleine Engelse club heb ik echter veel spelplezier beleefd, dus vandaar dat ik nu een weer novelle erover ga maken.

Geplaatst

Leuk begin, ik krijg als ik al die novellen zie over kleine clubs in Engeland toch zin om daar ook mee te gaan.

Geplaatst

Hehe, leuke club uitgekozen. Altijd mooi om 'laag' te beginnen, en van daaruit opbouwen. Kan een hele mooie game worden. Topics van jou zijn altijd wel van een goed niveau, dus zal deze novelle blijven volgen.

Geplaatst

MOoie game weet je novelle nog wel met fm2006 had je deze club ook hopen dat je weer ken stunten

Geplaatst
  • Auteur

havantvillebannercopynf6.gif

Tsja, daar sta je dan als manager/coach van een semi-prof club. Gelukkig had ik mezelf al helemaal voorbereid zodat ik niet met mijn bek vol tanden zou komen te staan. Allereerst ging ik al die lieftallig jongetjes van 15 en 16 jaar vertellen dat ze totaal geen toekomst hadden in het voetbal-wereldje, behalve als mascotte. Mijn gesproken woord werd al meteen bevestigd toen mijn "spits" uit woede een bal op mijn hoofd wou knallen. Jammer voor hem dat hij zo'n vier meter naast mij schoot. Ik mag dan misschien niet kindvriendelijk zijn, maar de club heeft tenminste weer een aftrekpost minder. Eigenlijk wou ik ook nog wat oudjes uitkopen, maar helaas vroegen ze bakken met geld. Twee wouden er zelfs €20.000 voor hebben! Zijn ze helemaal gek geworden, als ik dat zou doen zou er nog maar €1.823 op de balans staan. Geen vetpot dus. De spelers die geld in het laadje brachten heb ik voor wat centen verkocht, en de overbodige spelers die gewild waren mochten gratis weg.

transuitvs8.jpg

Voor een betere balans moeten we presteren op het veld. Om dit mogelijk te maken moest ik toch echt op zoek naar wat betere spitsen en middenvelders. Mijn intentie is namelijk om in een verkapte 4-3-3 te gaan spelen. In totaal heb ik zes spelers aangetrokken; drie middenvelders en drie spitsen. Van mijn moederclub, Portsmouth, heb ik ook nog een speler kunnen lenen, namelijk de doelman Asmit Begovic. Ik wou er eigenlijk meer lenen maar de spelers wouden allemaal zelf niet, beetje jammer dus.

transinhw6.jpg

Nadat mijn spelersgroep een kwaliteitsinjectie hebben gekregen was het nu de tijd om ook mijn technische staff aanzienlijk te verbeter. Ik had namelijk maar één trainer, één scout en één assistent-manager. Die ene scout en assisten-manager vind ik wel goed zo. Aan scouts heb ik toch nog niks want ik kan alleen nog maar in Engeland scouten, en daar heb ik dus al een scout voor. Wel werden er vijf nieuwe trainers aangesteld. Plannen om hogerop te komen zijn er dus wel degelijk!

Geplaatst

Je gaat georganiseerd te werk, succes.

Geplaatst

Originele club, ben blij dat velen de uitdaging nu durven aangaan!

Succes in ieder geval, ken weinig van je spelers maar dat zal wel komen

Geplaatst
  • Auteur

Bij de voorbereiding horen natuurlijk ook een aantal vriendschappelijke wedstrijden. Er stonden drie duels op het programma. Eerst zouden we aantreden tegen Portsmouth, uitkomend in de Premier League en tevens onze moederclub. Als tweede zouden we een wat kleinere, maar nogsteeds groter dan ons, club op bezoek krijgen. Northampton Town uit de League One was de gelukkig. Als laatste test zouden we uit spelen bij Stalybridge Celtic, net als ons een semi-professionele club.

De eerste wedstrijd stelde niet zoveel voor. Portsmouth is gewoon veel te goed voor ons, en dat wist alles en iedereen eigenlijk al. Nadat we in de eerste (!) minuut al een rode kaart kregen kon het feest beginnen bij Portsmouth. Pas na 15 minuten wisten ze het net te vinden. Hierna ging het wat beter met ze, ongeveer om de 7 minuten gingen ze lomp juichen. Met een uitslag van 0-10 kan ik opzich best tevreden zijn. Met tien tegen elf man die stuk voor stuk meer verdienen dan mijn totale selectie bij elkaar hebben we het nog goed gedaan!

Northampton Town uit de League One was ook te hoog gegrepen eigenlijk. Toch wisten we de gehele eerste helft gelijke tred met ze te houden. In de tweede helft kwamen wij het beste uit de startblokken en in de 50e minuut stonden we op een 1-0 voorsprong door een treffer van Dean Holdsworth. Pas in de 81e minuut maakte ze de verdiende gelijkmaker en in de 90e minuut zelfs nog de winnende treffer. 1-2 Tegen een club die drie divisies hoger speelt is lang niet gek!

De echte test, die echt belangrijk vergelijkingsmateriaal zou opleveren, was tegen Stalybridge Celtic. Deze semi-prof club komt uit in de Conference North. Het jammere was echter dat wij de eerste vijf minuten rechtop-staand aan het slapen waren. Hierdoor scoorde Stalybridge de enige treffer van de wedstrijd al in de vierde minuut. Over de hele wedstrijd waren wij wel de betere, maar dat telt bij voetbal niet als je niet scoort.

Geplaatst
  • Auteur

Mijn eerste seizoen bij deze kleine club zit er nu op. Het was een prachtjaar! De prognose was dat we op een respectabele derde plaats zouden eindigen, nou niet dus! We staken gewoon met kop en schouders boven alle andere clubs uit en zijn kampioen geworden!

[.Competitie.]

competitieaj7.jpg

[.Selectie.]

selectiehs6.jpg

Met 38 doelpunten over het hele seizoen is het wel duidelijk wie mijn belangrijkste man voorin was. De 38-jarige Dean Holdsworth is topscoorder geworden maar moet toch volgend jaar met pensioen of op zoek naar een andere club gaan. Voor Darren Annon, Michael Warner, Fitzroy Simpson en Colin Matthews geldt hetzelfde. Deze dertigers worden te oud bevonden door mij. Onze beste aankoop was zeker wel Eddie Stanford. Deze linksbuiten bracht zijn tegenstanders echt nachtmerries toe. Het jammere is dat hij nu door veel clubs is gewilt, waaronder Newcastle United, Reading, Sunderland en Watford.

[.Wedstrijden.]

wedstrijdenyq8.jpg

[.Financiën.]

financeshi1.jpg

Door onze goede prestaties in de bekertoernooien hebben we ook onze financiën wat op kunnen krikken.

Op naar de English Conference National!

Geplaatst

wel lekkere oefenwedstrijd tegen portsmouth he :p:p:p:p:p,,

maar ziet er mooi uit (y)

Geplaatst
  • Auteur

J,a het ging best wel makkelijk ja :P Maar komend seizoen word het toch wel een tikkeltje zwaarder.

Geplaatst

Ik speel zelf met Stalybridge Celtic en ook daar is Ian Snodin een held !

Super dat je ook kampioen bent geworden, ook toevallig je topscorer is 38 jaar en hij maakt op zijn oude dag 38 goals :D

Geplaatst

Mooi man en snel geupdate, leuk om je zo goed te zien presteren.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.