Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

salsea2.jpgSALISBURY 06/07salsea2.jpg

Naam club: Salisbury City

Stadion: The Raymond McEnhill Stadium, Salisbury (capaciteit 4038 toeschouwers)

Divisie: Conference South

Prognose: 20/22

Omdat ik zin had in een carrière bij een kleine Engelse club, ben ik begonnen bij Salisbury uit de laagst speelbare divisie van het land. Bovendien is deze club één van de degradatiekandidaten, vorig jaar gepromoveerd uit nog lagere regionen. Mijn doel is om met Salisbury grote successen te behalen, waarschijnlijk pas in de verre toekomst. De vraag is in hoeverre ik erin zal slagen om de club naar hogere divisies te leiden.

scfc_forest_03_470x350.jpg

The Raymond McEnhill Stadium, het knusse stadion van Salisbury.

De ploeg die het dit seizoen voor me moet doen, bestaat uit 19 spelers. Dat is niet echt veel, maar het moet genoeg zijn. Ik heb bij mijn aankomst een handvol spelers gedegradeerd tot het tweede elftal en mijn team versterkt met transfervrije spelers. Een transferbudget hebben we namelijk niet.

We beschikken over twee degelijke keepers, ik heb voor deze positie dan ook niemand aan hoeven trekken. De pas 19-jarige Bulman kan volop de strijd aan met concurrent Ryan Clarke onder de lat. Clarke is met 24 jaar ook nog een jonkie. Beide keepers maken wel kans op de positie van eerste doelman voor aanvang van het seizoen.

_41351167_ryanclarke_emp203.jpg

Ryan Clarke, hier op huurbasis voor Forest Green tijdens het vorige seizoen.

Wat betreft de defensie, daar zijn vier nieuwe spelers verwelkomd. Van alle proefspelers die ik uitnodigde hebben slechts twee man een contract gehad. Bobby Wilde (ook inzetbaar op het middenveld) en Chris Mason zullen mijn team dit seizoen versterken. Verder huurden we Ashley Beck, 19 jaar, van Huddersfield. Samen met de reeds aanwezige Gary Middleton, Jonathan Bass, Ollie Barnes, Scott Bartlett en Jon Beswetherick vormen zij de defensie.

Sterkhouder van de ploeg is veteraan Tommy Widdrington, 34 jaar. Hij is als verdedigend middenvelder aardig op leeftijd, maar nog steeds een goede speler voor dit team. Hij vervult naast zijn functie als speler een job als trainer binnen het team. In een ver verleden speelde Widdrington bij Southampton in de Premier League, waar hij zelfs een basisplek had van '94 tot '96. 'That was then, this is now', nu speelt hij dus bij Salisbury.

_801960_port_vale_widdrington150.jpg

Tommy Widdrington, hier nog in dienst van Port Vale ('98-'00).

De rest van het middenveld bestaat uit de transfervrij aangetrokken publiekslieveling Tyronne Bowers en de reeds onder contract liggende Luke Prince, Darrell Clarke en Alex Haddow. Omdat ik meer opties wilde, werd ook Ansah Owusu (gewoon een Engelsman) erbij gehaald. Hij kan fungeren als middenvelder en spits en heeft vooral een goede fysiek.

Haddow_POTRPresent_L.jpg

Alex Haddow heeft reeds een prijs in zijn prijzenkast. Hij werd in zijn periode bij Slough eens tot 'speler van de ronde' gebombardeerd door de FA, door zijn prima prestaties in de tweede ronde van de FA Cup van 2004. Hij was de man of the match in de wedstrijd tegen Yeading.

Voorin hebben we drie opties, die al bij de club zaten. Declan McGregor, de enige niet-Brit in de selectie, wordt als beste spits gezien. De Ier heeft in de voorbereiding nog niet veel laten zien, maar ik gok toch op hem. Naast hem heb ik Paul Sales en Matt Tubbs achter de hand.

sDeclanMcGregorDB0796P05.jpg

Declan McGregor, overgekomen van de Cobh Ramblers.

Volgende keer: De voorbereiding.

• Antwoorden 57
  • Weergaven 79
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Naam club: Salisbury City

Stadion: The Raymond McEnhill Stadium, Salisbury (capaciteit 4038 toeschouwers)

Divisie: Conference South

Prognose: 20/22

Omdat ik zin had in een carrière bij een kleine Engelse club, ben ik begonnen bij Salisbury uit de laagst speelbare divisie van het land. Bovendien is deze club één van de degradatiekandidaten, vorig jaar gepromoveerd uit nog lagere regionen. Mijn doel is om met Salisbury grote successen te behalen, waarschijnlijk pas in de verre toekomst. De vraag is in hoeverre ik erin zal slagen om de club naar hogere divisies te leiden.

scfc_forest_03_470x350.jpg

The Raymond McEnhill Stadium, het knusse stadion van Salisbury.

De ploeg die het dit seizoen voor me moet doen, bestaat uit 19 spelers. Dat is niet echt veel, maar het moet genoeg zijn. Ik heb bij mijn aankomst een handvol spelers gedegradeerd tot het tweede elftal en mijn team versterkt met transfervrije spelers. Een transferbudget hebben we namelijk niet.

We beschikken over twee degelijke keepers, ik heb voor deze positie dan ook niemand aan hoeven trekken. De pas 19-jarige Bulman kan volop de strijd aan met concurrent Ryan Clarke onder de lat. Clarke is met 24 jaar ook nog een jonkie. Beide keepers maken wel kans op de positie van eerste doelman voor aanvang van het seizoen.

_41351167_ryanclarke_emp203.jpg

Ryan Clarke, hier op huurbasis voor Forest Green tijdens het vorige seizoen.

Wat betreft de defensie, daar zijn vier nieuwe spelers verwelkomd. Van alle proefspelers die ik uitnodigde hebben slechts twee man een contract gehad. Bobby Wilde (ook inzetbaar op het middenveld) en Chris Mason zullen mijn team dit seizoen versterken. Verder huurden we Ashley Beck, 19 jaar, van Huddersfield. Samen met de reeds aanwezige Gary Middleton, Jonathan Bass, Ollie Barnes, Scott Bartlett en Jon Beswetherick vormen zij de defensie.

Sterkhouder van de ploeg is veteraan Tommy Widdrington, 34 jaar. Hij is als verdedigend middenvelder aardig op leeftijd, maar nog steeds een goede speler voor dit team. Hij vervult naast zijn functie als speler een job als trainer binnen het team. In een ver verleden speelde Widdrington bij Southampton in de Premier League, waar hij zelfs een basisplek had van '94 tot '96. 'That was then, this is now', nu speelt hij dus bij Salisbury.

_801960_port_vale_widdrington150.jpg

Tommy Widdrington, hier nog in dienst van Port Vale ('98-'00).

De rest van het middenveld bestaat uit de transfervrij aangetrokken publiekslieveling Tyronne Bowers en de reeds onder contract liggende Luke Prince, Darrell Clarke en Alex Haddow. Omdat ik meer opties wilde, werd ook Ansah Owusu (gewoon een Engelsman) erbij gehaald. Hij kan fungeren als middenvelder en spits en heeft vooral een goede fysiek.

Haddow_POTRPresent_L.jpg

Alex Haddow heeft reeds een prijs in zijn prijzenkast. Hij werd in zijn periode bij Slough eens tot 'speler van de ronde' gebombardeerd door de FA, door zijn prima prestaties in de tweede ronde van de FA Cup van 2004. Hij was de man of the match in de wedstrijd tegen Yeading.

Voorin hebben we drie opties, die al bij de club zaten. Declan McGregor, de enige niet-Brit in de selectie, wordt als beste spits gezien. De Ier heeft in de voorbereiding nog niet veel laten zien, maar ik gok toch op hem. Naast hem heb ik Paul Sales en Matt Tubbs achter de hand.

sDeclanMcGregorDB0796P05.jpg

Declan McGregor, overgekomen van de Cobh Ramblers.

Volgende keer: De voorbereiding.

Geplaatst

Een novelle van Martijn _O_ Ik wens je heel veel succes toe bij deze ploeg en maak er wat van, tevens een mooie inleiding ;)

Geplaatst

Sow, succes dermee.

Geplaatst
  • Auteur

Salisbury - Margate 0-0

In dit slaapverwekkende duel gebeurde maar weinig. Voor rust toonde Margate, dat dit seizoen niet meer in de Conference-afdeling uitkomt, zich nog de betere. Dat veranderde na de rust, maar doelpunten bleven uit. Kansen werden, met name door McGregor, moeiteloos om zeep geholpen. Lichtpuntje was testspeler Chris Mason, die een goede indruk achterliet als linksback.

Cardiff Civil Service - Salisbury 0-1

'31 Tubbs 0-1

De tweede oefenwedstrijd ging al beter dan de vorige, maar niet echt vanwege het goede spel. Tubbs toonde zich scherp voor doel. Hij raakt al vroeg in de wedstrijd de paal, en weet na een half uur te scoren. Helaas valt hij hierna uit, waardoor we aan scorend vermogen verliezen. McGregor weet het niet te brengen, evenals zijn aanvalsmaatje Sales. Gelukkig voorkomt de defensie dat er een gelijkmaker tot stand komt. Chris Mason krijgt na dit duel een contract aangeboden, hij scoorde weer een ruime voldoende. Achteraf blijkt de blessure van Tubbs mee te vallen.

_42382198_tubbs416.jpg

Matt Tubbs viert zijn doelpunt, dat de winnende treffer zou blijken.

Welshpool - Salisbury 0-4

'04 Ingram e.d. 0-1

'25 McGregor 0-2

'31 McGregor 0-3

'45 Tubbs 0-4

'81 Rode kaart Wilding (Welshpool)

Salisbury laat pas van zich horen als de ploeg Welshpool, uit de hoogste divisie van Wales, verslaat met overtuiging. Declan McGregor speelt eindelijk naar behoren en vindt meteen twee keer het net, ook Tubbs pikt een doelpunt mee. Enige smet op de zege is de hoeveelheid gemiste kansen na rust, want er waren mogelijkheden voor een groter verschil op het scorebord. Na dit duel werd proefspeler Powell afgetest, terwijl Bobby Wilde juist wel een contract mocht tekenen.

PeteWilding.jpg

Een tweede gele kaart zorgde voor een vroegtijdige uitsluiting van Peter Wilding van Welshpool.

Salisbury - St. Albans 2-2

'16 Sozzo 0-1

'24 Davis 0-2

'30 Owusu 1-2

'80 Owusu 2-2

In de wedstrijd tegen St. Albans, dat ook een conference-ploeg is, bleek dat we toch nog niet zo ver staan als we misschien hoopten. St. Albans nam snel en eenvoudig de leiding binnen het half uur. We vonden aansluiting via de als spits opgestelde Owusu. Owusu bleek een prima optie voor de positie van striker, want later zou hij ook de 2-2 scoren. St. Albans had misschien meer verdiend.

_1162121_owusu300.jpg

Ansah Owusu maakte een goede indruk als spits.

Salisbury - Dagenham & Redbridge 0-0

Hierna volgde een doelpuntloos gelijkspel tegen League Two-ploeg Dag & Red. Dat is eigenlijk een prima prestatie, die club speelt twee niveaus hoger dan ons. Bovendien was er amper klasseverschil te merken tijdens de wedstrijd. Het biedt zeker perspectief. Nu hoeven we alleen nog maar tegen Altrincham te spelen in de voorbereiding, maar die wedstrijd komt volgende keer aan bod.

image031.jpg

John Still, de trainer van Dag & Red, kon amper tevreden zijn over zijn ploeg.

Geplaatst
  • Auteur

Alvorens ik overga naar het laatste oefenduel, wil ik nog melden dat de ploeg in de eerstvolgende drie weken Engelsman Yan Klukowski, een centraal middenvelder van nog maar 19 jaar, op proef heeft. Verder krijgt jeugdspeler Ryan Thompson (16 jaar) persoonlijk begeleiding van Tommy Widdrington. De beide spelers zijn erg blij met deze gang van zaken. Marc Elston wordt aangetrokken voor mijn jeugdteam. De 17-jarige spits hoeft geen testperiode af te werken en is eigenlijk ook niet uitgebreid gescout, maar ik denk dat hij een goede investering vormt. Hij zat in de opleiding van Arsenal, dat zegt toch wel iets. Van Klukowski verwacht ik veel, dus hij moet presteren tegen Altrincham, waar hij naast Widdrington in de basis zal starten. Tevens zijn de onderhandelingen omtrent nieuwe contracten (er lopen meer dan tien contracten af) begonnen.

60265.jpg

Kan Marc Elston in de toekomst uitgroeien tot een vaste waarde? De tijd zal het leren.

Salisbury - Altrincham 2-0

'54 Owusu 1-0

'90+1 Owusu 2-0

In de eerste helft domineert Altrincham (National Conference-ploeg), maar dankzij het centrale middenveld en doelman Bulman blijven we tot aan de rust op 0-0 steken. Klukowski onderschepte gedurende de eerste 45 minuten al tweemaal een cruciale pass. De in de rust voor Bowers ingevallen Haddow brengt een impuls. Zijn voorzet levert dan ook een treffer op, Owusu werkt zijn bal keurig af. Antrincham gaat hierna meer aanvallen, maar wij krijgen daardoor juist meer kansen. Laat in de wedstrijd wordt de stand in ons voordeel beslist. Klukowski stuurt Owusu weg, en die schiet de bal via een tegenstander achter de doelman. Klukowski verzekert zich door zijn goede spel meteen van een contract. Salisbury is klaar voor het nieuwe seizoen, want een zege op Altrincham uit de hogere divisie wil toch wel iets zeggen.

klukowski_203_203x152.jpg

Yan Klukowski kan tekenen bij Salisbury na zijn sterke optreden tegen Altrincham.

Een dag na het duel verlengen Clarke, Bulman en McGregor allen hun contract tot 2008 of 2009. Een dag later volgt Widdrington, die een contract als speler/trainer tekent tot 2008. Tevens tekent Klukowski een tweejarige verbintenis. Twee dagen later is er wederom goed nieuws te melden. Reading wordt de moederclub van Salisbury. Dit levert onze club geld op, en we krijgen misschien interessante huurlingen erbij.

En een paar dagen later is het dan zover! We nemen het in eigen huis op tegen Bognor Regis, dat voor dit duel tot favoriet is gebombardeerd. Wij willen echter voor de drie punten gaan vandaag...

Bognorregistownfc.jpg

Het logo van tegenstander Bognor Regis.

SALISBURY 2

BOGNOR REGIS 2

'09 Owusu 1-0

'22 Marney 1-1

'75 Budd 1-2

'79 Widdrington 2-2

Opstelling Salisbury: R. Clarke, Bass, Mason, Middleton, Beck, D. Clarke (65/Prince), Haddow, Widdrington ©, Wilde (76/Tubbs), McGregor, Owusu

Het openingsduel kende een uitstekende start voor ons team. Via Haddow en McGregor werd al binnen tien minuten Owusu in stelling gebracht en hij scoorde direct. Hierna voerde Salisbury de druk nog een paar keer op, steeds via de linkerflank, maar een snelle tweede goal bleef uit. Door een fout van Beck is het Bognor Regis dat zomaar terugkomt in de 22e minuut. Tot aan de rust ondernemen beide partijen nog wat doelpogingen, maar de ruststand is 1-1. In de 55e minuut schiet McGregor vanuit kansrijke positie op de lat. Hij probeert in de rebound te scoren, maar wordt terecht teruggevlagd voor buitenspel. De tegenstander is fortuinlijker, want een kwartier voor tijd tekent Budd voor de voorsprong. Reden voor ons om een extra aanvallend ingestelde speler in te brengen voor de licht geblesseerde Wilde. Kort na de wissel schiet Widdrington een vrije trap binnen, het is weer gelijk. In blessuretijd voorkomt doelman Clarke een treffer, en zo wordt het een puntendeling vandaag. Een aardig begin, al zeg ik het zelf...

In de eerste speelronde zijn al grote uitslagen gevallen. Zo wist Weston-Super-Mare met 4-0 te winnen bij Braintree en flikte Welling United hetzelfde bij onze rivalen van Havant & Waterlooville. Onze aartsrivaal Eastleigh won zijn duel, met 3-1 bij Bishop's Stortford.

Top vijf Conference South

1. Welling United 3

2. Weston-Super-Mare 3

3. Eastleigh 3

4. Histon 3

5. Eastbourne Boro 3

Huidige klassering Salisbury: 10/22

Geplaatst

Ben dit jaar nog in Salisbury geweest op vakantie :p succes ermee

Geplaatst
  • Auteur

De tweede speelronde komt eraan. Voor wij aan de bak moeten, tegen mede-koploper Weston-Super-Mare, worden eerst al een aantal duels de dag ervoor gespeeld. Welling United, dat bovenaan staat, speelt in eigen huis 0-0 tegen Hayes. De meest opvallende wedstrijd is die tussen Basingstoke en Dorchester, die met 5-4 in het voordeel van de thuisploeg wordt beslist. Een dag later moeten wij spelen dus. Weston is net als wij een degradatiekandidaat, maar zegevierde eerder met 4-0 en zal dus zeker partij gaan bieden. Ze hebben ook het thuisvoordeel.

weston_super_mare70x75.gif

Weston-Super-Mare's logo.

WESTON-SUPER-MARE 1

SALISBURY 0

'09 Walker (pen) 1-0

Opstelling Salisbury: R. Clarke, Bass, Mason, Middleton, Beck, Widdrington ©, Wilde (46/Klukowski), D. Clarke, Haddow, Owusu (74/Tubbs), McGregor

De eerste kans in deze wedstrijd is meteen voor ons, de goalie van Weston kan tenauwernood het schot van McGregor keren. Na de kans loopt het echter mis, Mason vergrijpt zich in ons strafschopgebied aan hún McGregor en krijgt de strafschop tegen. Walker rondt die kans prima af. Salisbury verliest door de tegengoal aan zelfvertrouwen. McGregor hoeft een voorzet van Clarke enkel aan te raken om te scoren, maar daarin faalt hij. Het is typerend voor het Salisbury van de eerste helft. De grootste kans ontstaat voor rust uit een van richting veranderde vrije trap, Middleton schiet de afvallende bal rakelings langs het doel. In de rust is duidelijk dat Weston eigenlijk gelukkig mag zijn met de voorsprong. Na rust zijn de ploegen meer in evenwicht. Weston kan de voorsprong zonder teveel moeite vasthouden en zo verliezen we dit duel. Eigenlijk had ik vantevoren ook niet verwacht te winnen, want Weston had een hoog moraal na de 4-0 zege van vorige week...

marcmcgregor.gif

Marc McGregor speelde de gehele wedstrijd voor Weston-Super-Mare.

Top vijf Conference South:

1. Weston Super Mare 6

2. Eastbourne Boro 6

3. Eastleigh 6

4. Yeading 6

5. Welling Utd 4

Huidige klassering Salisbury: 15/22

Geplaatst

Widdrington is een held ! Had hem ook in LLM game, geweldige speler ! Ziet er goed uit, mooie club, succes verder ;)

Geplaatst
  • Auteur

De volgende wedstrijd vindt plaats in de Surrey Docks, Fisher is daar de opponent. Fisher bezet, anders dan Weston een paar dagen terug, geen positie in de top van het klassement. Ze staan 14e, met evenveel punten als wij. Ik heb voorafgaand aan het duel Elston in het eerste elftal gezet. Vandaag gaat hij niet mee, maar binnenkort misschien al wel. Bovendien passeert Klukowski vandaag mede-aanwinst Wilde in de basis elf. Droog en 22 graden, zo luidt de voorspelling. Een mooie dag om te voetballen dus. En volgens de media zijn wij licht favoriet, voor het eerst dit seizoen.

elston14082005.jpg

Elston traint mee met het eerste elftal. Hij maakt deel uit van de selectie tegen Fisher.

De wedstrijd dan:

FisherAthletic.gif

Het logo van de tegenstander van vandaag; Fischer.

FISHER 2

SALISBURY 0

'27 Healy 1-0

'32 Lee 2-0

Opstelling Salisbury: Clarke (70/Bulman), Bass, Mason, Middleton, Beck, Widdrington, Klukowski (46/Wilde), Haddow, Clarke (70/Tubbs), McGregor, Owusu

Het begon allemaal goed vandaag, McGregor kreeg al in de beginfase een grote kans, die hij net mist. Daarna gaat onze keeper echter de mist in. Hij levert een bal zomaar in bij Healy, die niet aarzelt om ons team een tik uit te delen. Hopelijk komen we hier de snelle achterstand te boven, denk ik bij mezelf. Vlak erna benadeelt de referee ons echter door Becks tackle verkeerd in te schatten en om te zetten in een penalty. Lee verzilvert deze en zo kan de manager van Fisher in zijn handjes wrijven met de stand van zaken. Een geweldige solo van Owusu levert vervolgens géén goal op, hij raakt de buitenkant van de paal. Ik besluit de tactiek om te zetten naar een middenveld met een ruit. Aan de ruststand verandert het niets.

De tweede helft is veel beter, maar doelpunten vormen weer eens het probleem. Ik breng Tubbs en tweede doelman Bulman later in het veld. Het helpt allemaal niets meer, want de eindstand blijft 2-0 in ons nadeel.

430188.JPG

Fisher-doelman Antti Peltonen hield voor het eerst zijn doel schoon dit seizoen. Peltonen staat bekend als sterkhouder binnen zijn ploeg.

Top 5 Conference South

1. Eastbourne 9

2. Newport 7

3. Hayes 7

4. Histon 6

5. Weston Super Mare 6

Huidige klassering Salisbury: 18/22

Geplaatst
  • Auteur

Omdat het nog niet lekker loopt, ga ik wat wijzigingen doorvoeren. De ruit op het middenveld wordt vanaf het begin gespeeld tijdens de volgende wedstrijd. Verder zal Elston op de plek van McGregor gaan spelen tijdens dat duel. Tubbs valt daardoor weg uit de selectie. Ook Beck, veroorzaker van twee penalties, wordt gepasseerd. Ollie Barnes, die nog geen minuut speelde dit seizoen, vervangt hem. Verder zal Bulman de plek innemen van Clarke onder de lat, en krijgt Prince de voorkeur boven de andere Clarke op het middenveld. Dat zijn wel wat wijzigingen, maar het zou kunnen werken.

Mijn scout wijst me intussen op de transfervrije Gareth Liddle, een centrumverdediger die volgens hem veel beter kan worden dan Middleton nu is. Bovendien zou hij nu al van minstens gelijk niveau zijn. Ik luister naar hem en leg de verdediger een contract voor. De eerste duels van deze speelronde worden intussen ook gespeeld. Eastbourne zet zijn 'winning streak' voort door met 2-1 te winnen bij Eastleigh. Weston-Super-Mare neemt momenteel de tweede plek in, ze winnen met 1-0 van Fisher. Onze tegenstander morgen zal Sutton United zijn. Die op de negende plaats gevestigde club is gewoon een middenmotor in de divisie en dat biedt eventueel perspectief.

sutton.jpg

Het embleem van Sutton Utd.

SALISBURY 2

SUTTON UNITED 2

'23 Jackson 0-1

'24 Owusu 1-1

'36 Bart-Williams 1-2

'43 Owusu 2-2

Opstelling Salisbury: Bulman, Bass, Mason, Barnes (46/Beck), Middleton, Widdrington, Haddow, Prince, Wilde (74/McGregor), Owusu, Elston

De eerste de beste kans is voor Sutton United, en het is een grote kans. We komen goed weg dat hun spits de mogelijkheid laat liggen. Vlak erna moet onze keeper alweer aan de bak, ik hou mijn hart vast voor het vervolg. De defensie staat in de 23e minuut weer te slapen en nu grijpt Jackson zijn kans; 0-1. Dankzij een prachtige actie van Prince komen we echter meteen terug op gelijke hoogte, Owusu knikt de bal in het lege doel. Na de 1-1 zet onze ploeg ineens aan en ligt Sutton zowaar onder vuur, maar de bezoekers weerstaan de eerste aanvallen. Sutton United krijgt zelfs even later een strafschop mee, Bulman schat een situatie verkeerd in en haalt Jackson onderuit. De scheidsrechter is onverbiddelijk, Bart-Williams mag aanleggen. Hij schiet in de rebound de 1-2 binnen. Onze ploeg laat zich niet kisten en countert zich naar de gelijkmaker, nog voor rust. Owusu omspeelt de doelman en maakt die treffer. We rusten met 2-2 en het is een spektakelshow geweest voor de supporters.

Beck laat in de tweede helft zien zich alsnog te willen bewijzen, hij voorkomt een bijna zekere treffer met een prima verdedigende actie. Tegenvaller is dat Elston in het hele stuk nog amper voorkomt. Ik breng McGregor in als nieuwe man achter de spitsen, omdat ook Wilde niet best speelt. De stand blijft in een saaie tweede helft echter gewoon zoals deze was. We pakken ons tweede punt in deze jaargang.

SalisburyCity_Tubbs_L.jpg

Salisbury neemt het tegenstandelijke doel onder vuur.

Top 5 Conference South

1. Eastbourne 12

2. Newport 10

3. Weston-S-M 9

4. Hayes 8

5. Histon 8

Huidige klassering Salisbury: 18/22

Geplaatst
  • Auteur

Mijn scout begint zijn gevoel voor realisme te verliezen. Hij wist me op een spits die volgens hem een prima aanwinst is. Zijn potentie wordt beschreven als 'in de toekomst een goede spits in de Barclays Premier League'. Overdreven natuurlijk, maar ik blijf de spits in kwestie wel volgen. Verder ben ik in onderhandeling met twee verdedigers, omdat daar onze zwakte ligt. De onderhandelingen met Liddle worden afgerond en hij zal naast Middleton gaan spelen in de volgende wedstrijd...

Salisbury trekt Liddle aan

Salisbury heeft zijn defensie vandaag versterkt met Gareth Liddle. De 24-jarige Liddle zat al sinds 2002 niet meer bij een profclub. De centrale verdediger diende daarvoor Crewe Alexandria, waar hij nooit doorbrak. Newport zou volgens diverse media ook geïnteresseerd zijn geweest. Liddle brak deze zomer nog onderhandelingen met Braintree af, omdat die ploeg hem niet genoeg kon bieden. Liddle heeft voor twee jaar getekend bij de huidige nummer 18 van de Conference South.

Vlak voor het duel tegen Bishop's Stortford trekken we een grotere naam aan...

Opnieuw verdediger voor Salisbury

steve_palmer_celebrates_goal_against_oldham_02_10_1993_300x300.jpg

Martijn Nelemans heeft zijn laatste aanwinst voor de defensie van Salisbury vandaag gepresenteerd. De ploeg haalde de 38-jarige Steve Palmer, die geen club had, vandaag binnen. "Palmer is behoorlijk op leeftijd, maar een verademing voor dit niveau," aldus Nelemans bij de presentatie. Palmer heeft een rijke historie in het Engelse voetbal. Hij begon in '89 zijn loopbaan bij Ipswich en bleef daar spelen tot 1996. Daarna vertrok hij naar Watford, waar hij anno 2001 weer een overstap maakte, ditmaal naar de Queens Park Rangers. Vorig seizoen was Palmer basisspeler bij League Two-ploeg Milton Keynes Dons.

Palmer heeft een contract getekend tot 2008. Hij zal naast zijn verplichtingen op het veld ook als trainer fungeren, eenzelfde constructie als teamgenoot Widdrington bij de club heeft.

Door deze transfer komt Liddle toch op de bank en Palmer in de basis. De tegenstander, zoals gezegd, is Bischop's Stortford. Die club wordt toch duidelijk als favoriet gezien in dit duel, maar we gaan ons best doen. Prince speelt weer, omdat hij dit vorige keer goed deed. Haddow is het slachtoffer hiervan, want Clarke keert terug op rechts. Verder zal mcGregor achter de spitsen starten en speelt ook Elston wederom mee.

bishop

BISHOP'S STORTFORD 1

SALISBURY 2

'44 Fuller 1-0

'84 Owusu 1-1

'87 Owusu 1-2

Opstelling Salisbury: Bulman, Bass, Mason (41/Bartlett), Palmer, Middleton (72/Liddle), Prince, Widdrington, McGregor, D. Clarke, Owusu, Elston (92/Haddow)

De eerste echt grote kans in deze wedstrijd komt uit een counter van ons. Widdrington stuurt Owusu weg en die legt de bal panklaar voor Elston, de doelman keert echter zijn inzet. Uit de daaropvolgende corner kopt de jonge spits weer gevaarlijk op doel, hij is al meteen meer aanwezig dan vorige week. De centrale verdedigers spelen beiden erg sterk, maar krijgen het zwaar door het mindere spel van de backs. Dan is daar een Elston-moment, hij speelt twee verdedigers uit en mist weliswaar de kans, maar laat zien dat hij een basisplek waardig is. Helaas moet Mason er voor rust af vanwege een blessure. Bartlett, de rechtsback op de bank, maakt nu zijn eerste minuten dit seizoen, op de linkerkant. Een klutsbal levert de thuisploeg even later nog een doelpunt op, weer een achterstand bij de rust...

Als ik de hoop bijna opgeef, leeft Elston alsnog op. Hij omspeelt de keeper en brengt de bal scherp voor doel, waar Owusu de bal simpel over de lijn tikt. De gelijkmaker is een feit en de jonge spits is de gevierde man aan onze zijde. Vervolgens voert ons team de druk nog eens op, Bishop's Stortford staat onder druk. Owusu krijgt weer een kans, ditmaal dankzij McGregor, en scoort wederom. Na deze goal wordt het een rommelige wedstrijd. Dan zit het erop, en winnen we onze eerste wedstrijd. Een geweldige tweede helft brengt ons hier de zege! Ook de benoeming van Steve Palmer tot man of the match is natuurlijk geweldig.

Hucknall_SFCeleb_L.jpg

Bishop's Stortford kon nog juichen bij de openingstreffer.

Top vijf conference south

1. Eastbourne 12

2. Weston-S-M 12

3. Newport 11

4. Histon 10

5. Sutton Utd 10

Huidige klassering Salisbury: 14/22 (5 pnt)

Geplaatst

ja ik ook :D trouwens zeer mooie novelle wel proberen het een tijdje vol te houden :D

Geplaatst

Je gaat dus niet meer verder met 'Met Perspectief'?

Dit ziet er btw ook goed uit en een originele club.

Succes!

Geplaatst
  • Auteur

'Met Perspectief' ligt stil om de simpele reden dat ik de game kwijt ben.

Geplaatst
  • Auteur

De doorbraak van de jonge Elston betekent voorlopig de nekslag voor Paul Sales. De spits, die steeds net buiten de selectie viel en dus plaats nam op de tribune, moet nu vier spelers voor zich dulden. Reden om de spits op de transferlijst te zetten. Hij mag bovendien vanaf heden in het tweede spelen. We trekken weer een speler aan. Spits/Linksbuiten David Williams versterkt de selectie, omdat mijn scouts hem in de toekomst dus zelfs in de Premier League zien slagen. Dat lijkt me echt volslagen onzin, maar ik gun de beste man een kans bij Salisbury, al zal hij zich in de basis moeten knokken.

David Williams ook naar Salisbury, drie spelers mogen weg

4.jpg

Salisbury blijft zich roeren op de transfermarkt. Aanvaller David Williams werd vandaag aan het eerste elftal toegevoegd. Williams speelde drie seizoenen voor Leeds, toen de ploeg nog acteerde op het hoogste niveau. Hij brak er nooit door en in 2001 verliet hij de club. Hierna verdween de spits uit beeld, tot vandaag. Hij zal bij Salisbury moeten strijden voor een basisplek. Manager Nelemans heeft bekendgemaakt dat spits Paul Sales de club gratis mag verlaten, dit geldt ook nog steeds voor Wayne Turk. Ook zal Ollie Barnes (foto) verhuurd mogen worden, vanwege de vele opties die Nelemans nu in zijn defensie heeft. "En dan is het beter dat zo'n jonge speler ervaring opdoet," aldus Nelemans.

Dan viel een bericht me op over een door mij afgeteste speler;

Hinckley United trekt Morris aan

06StewartMorris.jpg

Stewart Morris is vandaag gepresenteerd als nieuwste aanwinst bij Conference North-ploeg Hinckley United. De rechtsback, die ook als spits fungeerde in het verleden, tekent voor drie jaar. Morris werd vorige maand nog afgetest bij Salisbury, maar blijkbaar maakte hij wel indruk op de staf bij Hinckey United. Morris speelde van 1999 tot 2006 voor Scarborough, waar hij alleen in het eerste seizoen een vaste waarde was in de ploeg.

Maar dan weer terug naar de wedstrijd, we moeten het opnemen tegen Havant & Waterlooville. Die ploeg won drie duels op rij, en dat is een hele prestatie natuurlijk. Maar onze spelers laten weten erg uit te kijken naar het duel, als ik zeg dat ik geloof dat we ze kunnen verslaan. Alleen Middleton, die mij inmiddels als favoriet personeel noemt, twijfelt aan zichzelf. Desondanks zal hij ook starten. Never change a winning team.

SALISBURY CITY 4

HAVANT & WATERLOOVILLE 0

'40 McGregor 1-0

'48 McGregor 2-0

'54 Widdrington 3-0

'64 Owusu 4-0

Opstelling Salisbury: Bulman, Bass, Mason, Middleton, Palmer (83/Liddle), Widdrington, Prince (46/Haddow), D. Clarke, McGregor (55/Wilde), Owusu, Elston

Vol frisse moed beginnen we aan het duel tegen Havant. Al snel volgen de eerste kansen, Clarke is al in de 3e minuut dicht bij een doelpunt. Maar dat is even later ook King, spits van de tegenstander. Maar bijna telt niet natuurlijk. Elston laat weer zien er bij te zijn, hij maakt enkele aardige acties. Dan krijgt McGregor ineens vrij spel, na een verre uittrap van onze doelman. Hij schiet de bal hard tegen de netten en zo staan we, verdiend overigens, op voorsprong. De bezoekers komen bijna op gelijke hoogte, maar Davis mist een enorme kans. De ruststand is een keer in ons voordeel.

Haddow moet de tweede helft meedoen, omdat Prince zich licht geblesseerd heeft. Meteen na rust maakt Elston weer een prima actie, de afwerking van McGregor is nu iets minder helaas. Ook Haddow kan in de rebound niet scoren. De Ier kopt echter de volgende corner raak; 2-0. Widdrington scoort hierna uit een vrije trap, als McGregor net een lichte blessure op heeft gelopen. Ik neem geen risico en vervang hem door Wilde. Owusu en Elston krijgen hierna kansen om de score verder uit te diepen, maar zij missen. Owusu krijgt een herkansing en scoort alsnog. Het is maarliefst 4-0 in ons voordeel! Dat zou het blijven, want ons team wil niet langer aanzetten voor een grotere score.

Top 5 Conference South

1. Eastbourne 15

2. Sutton Utd 13

3. Weston S-M 12

4. Cambridge 11

5. Newport 11

Huidige klassering Salisbury: 9/22

Geplaatst

Gaat beter zo.

Geplaatst

Prima, gaat steeds beter. Mag ik eens een screentje van Owusu, die weet zich wel vaak op het scorebord te werken. Gaat zo verder!

Geplaatst

Mooi gepresenteerd

Ga zo door!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.