Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

liverpool.gif

Geschiedenis

Liverpool F.C. is een Engelse voetbalclub, die werd opgericht op 15 maart 1892 door John Houlding, de eigenaar van Anfield, omdat Everton werd verbannen door een geschil over de huur. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Anfield-stadion. Anfield gaat in de toekomst vervangen worden door een nieuw stadion dat waarschijnlijk Stanley Park Stadium gaat heten. Het stadion ligt in de gelijknamige wijk. Deze wijk grenst aan de wijk Anfield. Het stadion moet plaats gaan bieden aan 61.000 toeschouwers.

Liverpool was vooral in de jaren zeventig en jaren tachtig een topclub en ze wonnen toen vele prijzen, zowel in de Engelse competitie als in Europa.

In die periode van succes was Liverpool jammerlijk betrokken bij twee van de grootste tragedies in het Europese voetbal. 29 mei 1985 speelde Liverpool de Europacup I finale tegen Juventus in het Heizelstadion in Brussel. Hier verloren 39 mensen het leven. Bijna vier jaar later, op 15 april 1989, op Hillsborough werd er gespeeld tegen Nottingham Forest in de halve finale van de FA Cup. Hierbij verloren zelfs 96 mensen het leven.

Twintig jaar naar het Heizeldrama speelt Liverpool in het seizoen 2004/05 weer een finale van de Champions League. De club werd getraind door de Spanjaard Rafael Benitez, die eerder al tweemaal landskampioen werd met Valencia CF. Nadat bij rust tegenstander AC Milan op een comfortabele ruststand van 3-0 voor staat, scoort Liverpool na rust binnen het kwartier ook drie keer. Voormalig Feyenoordspeler Jerzy Dudek is de held van de avond als hij vlak voor het verstrijken van de extra tijd tot twee maal toe Andriy Shevchenko van scoren weerhoudt en in de penalty-reeks ook nog eens twee penalty's, waaronder één van diezelfde Shevchenko, tegenhoudt. Liverpool wint de penaltyreeks met 3-2. Gezien Liverpool echter als vijfde eindigde in de competitie was het lang niet zeker dat de club zijn titel zou kunnen verdedigen. Uiteindelijk besloot de UEFA dat Liverpool de mogelijkheid krijgt om zich via de voorrondes te plaatsen voor het hoofdtoernooi. In 2007 stond Liverpool opnieuw in de finale. Toen verloor het die van (datzelfde) AC Milan met 2-1. Dirk Kuyt maakte het enige Liverpool-doelpunt die avond, in de 89ste minuut.

De nieuwe trainer Pipo De Clown moet echter van Liverpool weer de succesvolste ploeg van Europa maken.

Geplaatst
  • Auteur

liverpool.gif

Geschiedenis

Liverpool F.C. is een Engelse voetbalclub, die werd opgericht op 15 maart 1892 door John Houlding, de eigenaar van Anfield, omdat Everton werd verbannen door een geschil over de huur. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Anfield-stadion. Anfield gaat in de toekomst vervangen worden door een nieuw stadion dat waarschijnlijk Stanley Park Stadium gaat heten. Het stadion ligt in de gelijknamige wijk. Deze wijk grenst aan de wijk Anfield. Het stadion moet plaats gaan bieden aan 61.000 toeschouwers.

Liverpool was vooral in de jaren zeventig en jaren tachtig een topclub en ze wonnen toen vele prijzen, zowel in de Engelse competitie als in Europa.

In die periode van succes was Liverpool jammerlijk betrokken bij twee van de grootste tragedies in het Europese voetbal. 29 mei 1985 speelde Liverpool de Europacup I finale tegen Juventus in het Heizelstadion in Brussel. Hier verloren 39 mensen het leven. Bijna vier jaar later, op 15 april 1989, op Hillsborough werd er gespeeld tegen Nottingham Forest in de halve finale van de FA Cup. Hierbij verloren zelfs 96 mensen het leven.

Twintig jaar naar het Heizeldrama speelt Liverpool in het seizoen 2004/05 weer een finale van de Champions League. De club werd getraind door de Spanjaard Rafael Benitez, die eerder al tweemaal landskampioen werd met Valencia CF. Nadat bij rust tegenstander AC Milan op een comfortabele ruststand van 3-0 voor staat, scoort Liverpool na rust binnen het kwartier ook drie keer. Voormalig Feyenoordspeler Jerzy Dudek is de held van de avond als hij vlak voor het verstrijken van de extra tijd tot twee maal toe Andriy Shevchenko van scoren weerhoudt en in de penalty-reeks ook nog eens twee penalty's, waaronder één van diezelfde Shevchenko, tegenhoudt. Liverpool wint de penaltyreeks met 3-2. Gezien Liverpool echter als vijfde eindigde in de competitie was het lang niet zeker dat de club zijn titel zou kunnen verdedigen. Uiteindelijk besloot de UEFA dat Liverpool de mogelijkheid krijgt om zich via de voorrondes te plaatsen voor het hoofdtoernooi. In 2007 stond Liverpool opnieuw in de finale. Toen verloor het die van (datzelfde) AC Milan met 2-1. Dirk Kuyt maakte het enige Liverpool-doelpunt die avond, in de 89ste minuut.

De nieuwe trainer Pipo De Clown moet echter van Liverpool weer de succesvolste ploeg van Europa maken.

Geplaatst
  • Auteur

bannerjo8.png

Het Liverpool 2006/07! Gisteren maakte de voorzitter van Liverpool bekend dat Rafael Benitez ontslagen werd. Rafael Benitez had ruzie met Steven Gerrard, de ex-Manager van Liverpool wou dat Gerrard links-back zou gaan spelen Steven sloeg dat aanbod af en ging niet meer naar de trainingen. Na overleg werd besloten dat Rafael Benitez ontslag moest nemen omdat hij met de ruzie begon. Dus aan mij de taak om alle prijzen te halen die er maar zijn en ook nog de spelers tevreden te houden.

Ik zal het seizoen beginnen met aanvallend en dominerend voetbal. Het systeem dat ik wil gaan spelen met Liverpool dit seizoen is 4-4-2 met een aanvallende en verdedigende middenvelder. Het is een bekende tacktiek dat over de hele wereld word gebruikt. En omdat Liverpool dat al een poosje 4-2-2 speelt was mijn keus snel gemaakt.

opstellingsf8.png

Met dit systeem moeten dus onderstaande doelstelling worden behaald!

• Barclays Premier League

• FA Cup

• Engelse League Cup

• UEFA Champions League

Ook zal ik Liverpool financieel groot/gezond moeten houden. De club heeft nu een schuld van 2.5 miljoen dus dat zal wel goed komen. Ik mag dit jaar 11miljoen aan transfers besteden dus ik zal waarschijnlijk 1 grote transfer doen maar je weet het maar nooit.

Reacties/aanvullingen/tips/screens(op eigen aanvraag) Zijn van harte welkom

Geplaatst

Dat vlaggetje in de eerste post vind ik mooi. ;) Maar mag ik een screen van Benayoun?

Geplaatst
  • Auteur
Dat vlaggetje in de eerste post vind ik mooi. ;) Maar mag ik een screen van Benayoun?

haha bedankt

Screen:

screenyn5.png

Dit talentje heeft een grote toekomst voor zich alleen moet ik hem 4 weken missen! Gebroken Ribben:(

Geplaatst

haha bedankt

Screen:

screenyn5.png

Dit talentje heeft een grote toekomst voor zich alleen moet ik hem 4 weken missen! Gebroken Ribben:(

Dat is jammer. :( Ik zal deze Novelle blijven volgen, want het ziet er veel belovend uit.

Geplaatst

Mijn idee. Sowieso vind ik Benayoun persoonlijk overrated, zat in m'n West Ham game ook al op de bank. :)

En omdat Liverpool dat al een poosje 4-2-2 speelt was mijn keus snel gemaakt.

Dat hoop ik toch niet voor ze. :cab:

Geplaatst
  • Auteur

De oefencampagne van Liverpool vond dit jaar plaats in Nederland en België. Daarna speelde het ook nog tegen Sunderland om hun kracht te testen in de Engelse competitie. Liverpool speelde tegen 6 ploegen en er werd niet verloren. Een reeks wedstrijden dus die ons goed heeft voorbereid op alles wat nog komen gaat dit seizoen.

vexcelsioruy0.png

valmelokj7.png

vrcgenkcj2.png

vfeyenoordid9.png

vanderlechtfv9.png

vsunderlanduv1.png

De grote verrassing van deze oefentrip in Nederland en België was toch wel Dirk Kuyt. De spits liet zien dat hij kon scoren, assist's geven en dat hij de steunpilaar was in de aanval. Mede dankzij hem scoorde Crouch, Gerrard en Mascherano. We wonnen 3 keer en speelde 3 keer gelijk.

Achterin is het echter niet allemaal koek en ei bij Liverpool. Er zal echter een keeper bij komen in Liverpool want Reina vind ik een matige keeper. Ik wil ook dat er een paar spelers vertrekken. Er zal dit jaar maar 1 nieuwe speler komen die het elftal gaat versterken. We zullen dus even af moeten wachten.

Geplaatst
  • Auteur
26 jaar, talentje? :cab:

Als ik zeg talentje hoeft het niet te betekenen dat hij 20 ofzo moet zijn

Als ik tegen jouw zeg dat jij een talent bent in balgooien betekend het tog ook niet dat jij 5 ofzo bent;)

Geplaatst
  • Auteur

bannerchampionsleaguecuou2.png

De Champions League is het belangrijkste toernooi in het professioneel clubvoetbal van Europa. Het toernooi wordt georganiseerd door de voetbalbond UEFA. Het meest recente Champions League seizoen (2006/07) werd gewonnen door AC Milan. Zij versloegen in de finale Liverpool met 2-1.

Een club kan zich voor dit toernooi plaatsen door een hoge eindpositie in de nationale competitie van het voorgaande jaar. Op basis van de UEFA-Coëfficiënten mogen de competities tussen de 0, voor heel erg zwakke landen, en 4, voor heel erg sterke landen, teams afvaardigen. Waarvan 16 clubs zich rechtstreeks plaatsen en 16 zich via de voorrondes kunnen plaatsen.

De Champions League is de opvolger van de Europa Cup I.

Voorrondes

In drie voorrondes, volgens een knockout systeem, worden de teams bepaald die zich bij de rechtstreeks geplaatste clubs mogen voegen. In de eerste ronde zijn er alleen kampioenen uit de competities die 26 of lager zijn geklasseerd in de competitie-coëfficiënt. Als de winnaar van het vorige Champions League jaar zich niet heeft kunnen plaatsen via de nationale competitie nam ook zij hier aan deel, deze regel wordt sinds het seizoen 2006-2007 niet meer toegepast. In de tweede ronde spelen de winnaars van de eerste ronde, de kampioenen van de nrs. 16-25 en de nrs. 2 van de competitie 10-15 geplaatst. In de derde ronde ten slotte komen de winnaars van de tweede voorronde, de kampioenen van de nrs 10-15, de nrs. 2 van 7-9, de nrs 3 van 1-6 en de nrs 4 van 1-3. Alleen Andorra, San Marino en Liechtenstein hebben geen deelnemers voor de Champions League, zij hebben alleen een beker (Liechtenstein) of alleen een competitie (Andorra en San Marino). De 16 winnaars van deze laatste voorronde plaatsen zich voor het hoofdtoernooi van de Champions League. De 16 al geplaatste clubs zijn de kampioenen van de nrs. 1-9 van de competitiecoëfficiënt, de nrs. 2 van de nrs. 1-6.

championzaglebiepx4.png

championzaglebiermv2.png

Ondanks we veel duurdere spelers hadden konden we het ijs niet echt breken tegen Zaglebie. De eerste wedstrijd wonnen we weliswaar van Zaglebie met een mooi geplaatst schot van John Arne Riise in de 28ste minuut. Toen Zaglebie via Oslizlo de paal raakte werden m'n jongens weer wakker en schoot Peter Crouch de 2-0 binnen.

In de 2de wedstrijd was Zaglebie ons de baas het kwam mooi op voorsprong door Krzysztof Oslizlo maar 2 minuten later werd gerrard in het strafschop neergehaald en Kuyt faalde niet oog in oog met de doelman. Toen het 2-2 stond via Fernando Torres ging alles wel weer op rolletjes maar vlak voor tijd scoorde hun de winnende. Maar het maakte niks uit want wij gingen naar de Groepsfase.

Geplaatst

Ziet er goed uit, ik ben zelf ook met Liverpool begonnen maar ik zelf heb Benayoun verkocht hij kon mij niet echt overtuigen.

Succes verder!

Geplaatst
  • Auteur

bannerleagueyh2.png

De Premier League is de hoogste Engelse voetbalcompetitie. De competitie behoort tot de beste en de aantrekkelijkste van de wereld. Ook de hoogste voetbalcompetitie van Schotland heet officieel de Premier League, maar wordt om verwarring te voorkomen vaak gewoon aangeduid met 'Scottish Premier League'.

De Engelse Premier League bestaat in de huidige vorm sinds het seizoen 1992/93. Daarvoor bestond al sinds 1888 de Football League, waarvan de hoogste klasse de First Division was. In 1992 besloten de twintig beste clubs uit de Football League te stappen, om een commercieel aantrekkelijke Premier League op te zetten. Er bestaat wel promotie/degradatie tussen de Premier League en de Football League. De onderste drie clubs degraderen naar de Football League Championship en worden vervangen door de nummers 1, 2 en de winnaar van de play-off van die divisie.

Stand na 5 Wedstrijden!

5wedstrijdenyn6.png

5wedstrijdengezienbj1.png

Geplaatst

Als ik tegen jouw zeg dat jij een talent bent in balgooien betekend het tog ook niet dat jij 5 ofzo bent;)

Talent in voetbal is 19 jaar ongeveer, talent wil zeggen dat je ergens goed in bent maar je nog moet ontwikkelen meestal als je 26 bent ben je bijna op de top en dan ben je geen talent meer...

Geplaatst

Talent in voetbal is 19 jaar ongeveer, talent wil zeggen dat je ergens goed in bent maar je nog moet ontwikkelen meestal als je 26 bent ben je bijna op de top en dan ben je geen talent meer...

WTF!! Boeiend!!!

ON: Practige nouvelle je laat goed zien hoe je ervoor staat. Als je zo door gaat word het zeker een topnouvelle. Ik ga het zekerweten volgen.

Geplaatst
  • Auteur

bannerdi9.png

Een transfer is wanneer een speler van de ene club naar de andere club gaat. Meestal gaat hier een transfersom mee gepaard. De manier van transfereren is veranderd sinds het Bosman-arrest.

Een transfer van geld is een afdracht van geld.

Ook Liverpool verroerde zich op de transfermarkt. We hadden maar iets van 11.25 miljoen om te besteden. Ik wou in ieder geval 1 keeper toevoegen aan de selectie. Alle respect voor Reina maar ik vind hem niet de kwaliteit hebben om bij een club als Liverpool te voetballen. Maar dat is mijn mening.

transfersinkomendac6.png

Igor Akinfeev: Prachtige keeper ik denk dat jullie wel weten waarom ik hem heb gehaald

Niels van Geerenstein: Mooie TALENTJE kan waarschijnlijk met een goeie begeleider en training beter worden dan John Terry!

transfersuitgaandbb0.png

Sissoko, Carson en Voronin vond ik niet het niveau van Liverpool dus ze mochten voor een koopje weg.

Geplaatst
  • Auteur
lekkere trasnsfers. Screentje van Geerenstei A.U.B

Here it is:

screennielsvangut7.png

Ps: Jongen blijf reacties geven dat geef mij de motivatie op meer updates te plaatsen

Geplaatst
  • Auteur
Haha mooie managersnaam; Pipo de clown:p

Verder ziet dit er goed uit, probeer dit vol te houden:thumb:

Bedankt dit ga ik zeker proberen(y)

Geplaatst

Mm, wat moet je met die van Geerenstein?.. Vind het echt 3x niks eerlijk gezegd..

Je novelle ziet er verder keurig verzorgd uit, gzd:thumb:

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.