Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Dit is een IJshockeynovelle

Eastside Hockey Manager is de IJshockey variant van Football Manager. Net als bij FM heb je de keuze uit een aantal landen en competities die je kunt managen, variërend van de NHL, tot de Slowaakse Eerste Divisie. Omdat de Europese competities niet zo belangrijk zijn, focus ik deze uitleg even op de NHL, da’s al lastig genoeg.

De Ploegen en de Indeling:

Lang leve de Amerikaanse logica, maar niet heus. De NHL bestaat uit 30 teams, die allereerst in 2 groepen van 15 enigszins geografisch zijn ingedeeld in een Western Conference en een Eastern Conference. Zowel het Oosten als het Westen is ook weer in drieën gesplitst en dus zijn er in totaal 6 divisies van 5 clubs.

Eastern Conference

Atlantic

New Jersey Devils

New York Islanders

New York Rangers

Philadelphia Flyers

Pittsburgh Penguins

Northeast

Boston Bruins

Buffalo Sabres

Montreal Canadiens

Ottawa Senators

Toronto Maple Leafs

Southeast

Atlanta Thrashers

Carolina Hurricanes

Florida Panthers

Tampa Bay Lightning

Washington Capitals

Western Conference

Central

Chicago Blackhawks

Columbus Blue Jackets

Detroit Red Wings

Nashville Predators

St. Louis Blues

Northwest

Calgary Flames

Colorado Avalanche

Edmonton Oilers

Minnesota Wild

Vancouver Canucks

Pacific

Anaheim Ducks

Dallas Stars

Los Angeles Kings

Phoenix Coyotes

San Jose Sharks

Lastig? Er komt nog meer…

Ik speel met de New Jersey Devils (Atlantic Division) en zal aan de hand van hun, het speelschema proberen uit te leggen. Alle teams spelen 41 keer thuis en 41 keer uit, dus 82 wedstrijden. Van die 82 spelen de Devils er 8 tegen elk team uit de Atlantic Division (4x8=32 wedstrijden). Daarnaast 40 wedstrijden (4 wedstrijden per team) tegen de clubs uit de Northeast en Southeast Division. Daarnaast spelen de Devils ook nog 10 wedstrijden (1x tegen elk team) uit 2 van de 3 Divisions uit de Western Conference. Welke twee, dat verschilt per seizoen, het werkt met een rotatie systeem.

Even praktisch: Ik speel 8x tegen NY Rangers, NY Islanders, Philadelphia en Pittsburgh, 4x tegen Boston, Buffalo, Montreal, Ottawa, Toronto, Atlanta, Carolina, Florida, Tampa en Washington en dan nog 1x tegen 10 van de 15 uit de Western Conference. Ik zal de play-offs te zijner tijd wel uitleggen…

Als er vragen zijn over het spel/regels/etc, vraag het dan aub.

njdevils.jpg

Oke, ik speel dus met de Devils en ik moet dit seizoen de Stanley Cup winnen. De Stanley Cup is zo’n beetje het grootste bekertje ter wereld en hij wordt steeds groter, want de naam van de winnaar komt er elk jaar bij.

stanley_cup.jpg

Geplaatst
  • Auteur

Dit is een IJshockeynovelle

Eastside Hockey Manager is de IJshockey variant van Football Manager. Net als bij FM heb je de keuze uit een aantal landen en competities die je kunt managen, variërend van de NHL, tot de Slowaakse Eerste Divisie. Omdat de Europese competities niet zo belangrijk zijn, focus ik deze uitleg even op de NHL, da’s al lastig genoeg.

De Ploegen en de Indeling:

Lang leve de Amerikaanse logica, maar niet heus. De NHL bestaat uit 30 teams, die allereerst in 2 groepen van 15 enigszins geografisch zijn ingedeeld in een Western Conference en een Eastern Conference. Zowel het Oosten als het Westen is ook weer in drieën gesplitst en dus zijn er in totaal 6 divisies van 5 clubs.

Eastern Conference

Atlantic

New Jersey Devils

New York Islanders

New York Rangers

Philadelphia Flyers

Pittsburgh Penguins

Northeast

Boston Bruins

Buffalo Sabres

Montreal Canadiens

Ottawa Senators

Toronto Maple Leafs

Southeast

Atlanta Thrashers

Carolina Hurricanes

Florida Panthers

Tampa Bay Lightning

Washington Capitals

Western Conference

Central

Chicago Blackhawks

Columbus Blue Jackets

Detroit Red Wings

Nashville Predators

St. Louis Blues

Northwest

Calgary Flames

Colorado Avalanche

Edmonton Oilers

Minnesota Wild

Vancouver Canucks

Pacific

Anaheim Ducks

Dallas Stars

Los Angeles Kings

Phoenix Coyotes

San Jose Sharks

Lastig? Er komt nog meer…

Ik speel met de New Jersey Devils (Atlantic Division) en zal aan de hand van hun, het speelschema proberen uit te leggen. Alle teams spelen 41 keer thuis en 41 keer uit, dus 82 wedstrijden. Van die 82 spelen de Devils er 8 tegen elk team uit de Atlantic Division (4x8=32 wedstrijden). Daarnaast 40 wedstrijden (4 wedstrijden per team) tegen de clubs uit de Northeast en Southeast Division. Daarnaast spelen de Devils ook nog 10 wedstrijden (1x tegen elk team) uit 2 van de 3 Divisions uit de Western Conference. Welke twee, dat verschilt per seizoen, het werkt met een rotatie systeem.

Even praktisch: Ik speel 8x tegen NY Rangers, NY Islanders, Philadelphia en Pittsburgh, 4x tegen Boston, Buffalo, Montreal, Ottawa, Toronto, Atlanta, Carolina, Florida, Tampa en Washington en dan nog 1x tegen 10 van de 15 uit de Western Conference. Ik zal de play-offs te zijner tijd wel uitleggen…

Als er vragen zijn over het spel/regels/etc, vraag het dan aub.

njdevils.jpg

Oke, ik speel dus met de Devils en ik moet dit seizoen de Stanley Cup winnen. De Stanley Cup is zo’n beetje het grootste bekertje ter wereld en hij wordt steeds groter, want de naam van de winnaar komt er elk jaar bij.

stanley_cup.jpg

Geplaatst

Het is weer eens wat anders. Ben benieuwd wat het word want ijshockey is ook een mooie sport. Succes.

Geplaatst

Penguins all the way! Ben toevallig de laatste tijd weer met NHL 2k7 bezig, ga deze wel volgen denk ik. :)

Geplaatst

Leuk dat je dit ook eens wil doen...

Ga je met screens werken want ik zou wel eens willen zien hoe deze game eruit ziet?

Veel succes

Geplaatst
  • Auteur
Ga je met screens werken want ik zou wel eens willen zien hoe deze game eruit ziet? Veel succes

66bjiu8.png

Het team: G = Goalies, LD = Left Defense, RD =Right Defense, LW = Left Winger, C = Center en RW = Right Wing.

Maximaal 23 spelers, de rest stal je bij je vaste feederteam,

67yrxj5

De fixtures, let vooral eens op de data en lach voortaan

om voetballers die klagen dat ze moe zijn.

ehm3rk7.png

Wat info over het team, ik heb met gemiddeld 27 jaar een vrij jonge selectie, de meeste spelers zijn op hun best rond hun 34e.

Keepers gaan rustig tot hun 42e door met spelen.

4yuhqva

De stand in de Eastern Conference. Ik sta 2e in de Atlantic Division, achter NY Islanders. De clubs met een * staan 1e hun

divisie en zijn ongeacht hun puntenaantal na 82 wedstrijden, geplaatst voor de play-offs

GP = gespeelde wedstrijden

W = Winst (3 punten, 2 als je na overtime wint)

L = Verloren (0 punten)

T = Gelijkspel (1 punt)

OTL = Verloren in overtime (1 punt)

Pct = Percentage gewonnen wedstrijden

GF = Goals gemaakt

GA = Goals tegen

PP% = Succesvolle Power Plays

PK% = Succesvolle Penalty Killing

Pts = Behaalde punten

ehm5re6.png

Wedstrijd overzicht zonder 2D

4qyz31x.png

En met 2D

Geplaatst

Er zijn wel gelijkenissen he...

In de stand sta je niet echt geweldig of vergis ik mij nu want ik ken de ploegsterkte echt niet.

Geplaatst

Dit is zeer origineel.

Ga ik ook maar 'ns bekijken denk ik, lijkt me wel een vet spel.

Succes!

Geplaatst
  • Auteur
Er zijn wel gelijkenissen he...

In de stand sta je niet echt geweldig of vergis ik mij nu want ik ken de ploegsterkte echt niet.

Ik hoor de beste ploeg te hebben, Devils is topfavoriet voor de Stanley Cup. Het seizoen duurt echter 82 wedstrijden en zolang je maar bij de eerst 8 staat, is er geen probleem.

Geplaatst

Heb je screentjes van Brodeur en Niedermayer? Ben benieuwd naar de spelersprofielen en attributen. :)

Geplaatst
  • Auteur
Heb je screentjes van Brodeur en Niedermayer? Ben benieuwd naar de spelersprofielen en attributen. :)

4muiszt.png

6b2vtkk

Geplaatst

Niedermayer_O_ Altijd al men topscorer geweest met NHL!:D

Het spel zelf ken ik helemaal niet.. Waar heb je het gekocht? Het lijkt me namelijk errug vet:D

Geplaatst

Ik heb dit spel ook wel eens geprobeerd te spelen. Ik had er echter niet echt genoeg verstand van om het goed te doen. Ik kende geen enkele naam, geen idee wie goed was en wie niet.

Geplaatst

Het spel zelf ken ik helemaal niet.. Waar heb je het gekocht? Het lijkt me namelijk errug vet:D

Hehe, afstandsschoten? :p Ben zelf altijd fan geweest van Mario Lemieux, jammer dat 'ie gestopt is. Crosby doet het momenteel in NHL 2k7 erg goed bij me.

Geplaatst

Hehe, afstandsschoten? :p Ben zelf altijd fan geweest van Mario Lemieux, jammer dat 'ie gestopt is. Crosby doet het momenteel in NHL 2k7 erg goed bij me.

Hij scoorde bij mij uit alle hoeken en gaten, maar bij NHL speel je zelf en ik speelde altijd het laagste niveau, dus vandaar..:cab:

Geplaatst
  • Auteur

Haha, jij schaatst ook altijd gewoon met de speler die de puck heeft naar voren?

(dit gaat over de NHL ijshockey games trouwens, een soort PES/FIFA)

Geplaatst
Hij scoorde bij mij uit alle hoeken en gaten, maar bij NHL speel je zelf en ik speelde altijd het laagste niveau, dus vandaar..:cab:

Niveau hoger zetten dan. ;) Zit nu op het hoogste niveau en moet met de sliders aan de slag, wordt te makkelijk. :cab:

Geplaatst
  • Auteur

Winnaar Reguliere Competitie:

5zo12xy.png

Eindstand Reguliere Competitie:

4qzpyz6.png

Transfers In:

4uyr0g5.png

Transfers Out laat ik niet zien, wegens veel te veel screens :cab: Veel spelers gereleased en geruild.

Uitslagen Competitie + Play-Offs:

646uceq.jpg

5xdhy6a.jpg

5047w9l.jpg

5y1umte.jpg

Statistieken: spelers met 107 wedstrijden hebben alles gespeeld. Het maximum aantal wedstrijden dat je als club in een seizoen kunt spelen, inclusief de play-offs, is 110.

62eqo74.jpg

Geplaatst

Flyers vallen me tegen :(

Ziet er leuk uit, misschien ga ik dit ook nog wel aanschaffen binnenkort :)

Geplaatst

Zit er ook de Nederlandse competitie bij of niet ?

Geplaatst
  • Auteur
Zit er ook de Nederlandse competitie bij of niet ?

Zit de competitie van Oezbekistan bij FM 8) ?

Geplaatst

of niet

trouwens bij je FM zit toch ook en demo (tenminste bij mij wel)

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.