Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Nu er zoveel animo is voor het wielrennen, en we in Nederland alles doodanalyseren mag een anaylse van de huidige Tour niet ontbreken. Hoe het loopt zien we vanzelf wel, maar laten we eens beginnen met jullie top5 van renners die qua prestaties hebben teleurgesteld deze Tour. Ik zal alle meningen optellen om zo tot een gezamelijke top3 kunnen komen.

Ik zal een voorzetje geven, dit is mijn lijstje:

1. Moureau: te vroeg gepiekt naar mijn mening

2. Menchov: kan dat laatste zetje naar de echte top maar niet maken

3. Hushovd: ziek, zwak, misselijke én zonder etappewinst naar thuis

4. Gadret: had ik veel meer van verwacht in de bergen

5. Valverde: te licht voor drie koersweken

Turflijstje:

Moureau ||||

Menchov ||||

Hushovd ||

Gadret |

Valverde ||||

Schleck |

Sastre |||

Geplaatst
  • Auteur

Nu er zoveel animo is voor het wielrennen, en we in Nederland alles doodanalyseren mag een anaylse van de huidige Tour niet ontbreken. Hoe het loopt zien we vanzelf wel, maar laten we eens beginnen met jullie top5 van renners die qua prestaties hebben teleurgesteld deze Tour. Ik zal alle meningen optellen om zo tot een gezamelijke top3 kunnen komen.

Ik zal een voorzetje geven, dit is mijn lijstje:

1. Moureau: te vroeg gepiekt naar mijn mening

2. Menchov: kan dat laatste zetje naar de echte top maar niet maken

3. Hushovd: ziek, zwak, misselijke én zonder etappewinst naar thuis

4. Gadret: had ik veel meer van verwacht in de bergen

5. Valverde: te licht voor drie koersweken

Turflijstje:

Moureau ||||

Menchov ||||

Hushovd ||

Gadret |

Valverde ||||

Schleck |

Sastre |||

Geplaatst

Hushovd heeft 1 etappe gewonnen grote vriend ;)

Villers-Cotterêts - Joigny (190 km)

1 Thor Hushovd, C.A, NOO 4.37.47

2 Robert Hunter, BAR, ZAF + + 0

3 Óscar Freire, RAB, SPA + + 0

4 Erik Zabel, MRM, DUI + + 0

5 Danilo Napolitano, LAM, ITA + + 0

Geplaatst

1. Fransen zijn en blijven kut > die Nederlander die naar huis moest :(

2. Soler was cool, had er nog nooit van gehoord

3. Astana heeft de tour flink verneukt

4. Boogerd heeft meer dan waardig afscheid genomen, wat een sportman _O_

5. Evans is cool

6. Nu Knaven niet meer voor Quick Step ruidt is dat echt een verschrikkelijke ploeg :roll:

Geplaatst

+

• Mauricio Soler, van onbekende naar bekende berggeit
  • Michael Boogerd, waardig afscheid. Jammer van gele trui
  • Popovych, viel mij positief op. Als knecht zeer sterk
  • Thomas Dekker, heeft laten zien dat hij eraan komt
  • Evans en Leipheimer, laten zien dat ze goed kunnen rijden

-

• Vino, Moreni, Sinkewitz, want shizzle
  • Moreau, te vroeg te goed
  • Theo de Rooy, want Rasmussen
  • Valverde, lijkt erop dat hij in Tour niet verder dan 80% komt
  • Menchov, weer door de mand gezakt

Verder heb ik genoten van de opmerkingen van Maarten Ducrot, en de avondetappe met Mart Smeets :) Wie nog durft te beweren dat die man er geen verstand van heeft, moet maar in een grot gaan wonen

Geplaatst

1. Bram Tankink moet zijn smoel houden want Steven de Jongh doet 3x zoveel voor Boonen/QST

2. Ik ben hier de enigste die Vino snapt, aangezien de president van Kaschastan een soort van dictator is en bang is om eruit getrapt te worden.

3. Boogerd heeft laten zien dat hij nogsteeds met de wereldtop meekan.

4. Dat we veel kunnen verwachten van Thomas.

5. Dat Mart Smeets van wijn houd =)

Geplaatst
maar laten we eens beginnen met jullie top5 van renners die qua prestaties hebben teleurgesteld deze Tour

Volgens mij snappen sommigen de bedoeling niet echt :cab:

Geplaatst

1. Hushovd: Liet zien waarom hij voor de Tour nog niets gewonnen had dit seizoen.

2. Valverde: De Tour is de Vuelta niet.

3. Schleck: Komt tekort voor de top.

4. Moreau: Zoals Dylan al zei, te vroeg gepiekt.

5. Sastre: Was eigenlijk slechts 1 rit goed.

Geplaatst
maar laten we eens beginnen met jullie top5 van renners die qua prestaties hebben teleurgesteld deze Tour

Volgens mij snappen sommigen de bedoeling niet echt :cab:

Ik vind het onzin om alles 1 voor 1 te bespreken. Zeg gewoon wat je van de Tour vond, klaar (y)

Geplaatst

Wat mij in positieve zin opviel was dat Boonen (natuurlijk) de groene trui won. Hiermee snoert hij alle criticasters de mond. Ook positief is de opstanding van Soler. Knappe Tour heeft die gereden, klompje goud. Txurruka heeft me in positieve zin verrast. Kende deze renner niet maar schijnt nog een talent te zijn. Helaas niet zo groot als Contador, Schleck ea.

Wat me tegenviel is vooral de dopage van Vino, toch mijn grote held. Snap niet echt waarom die doping pakte, dan piekt die toch gewoon naar volgend jaar. Maarja mensen doen soms rare dingen. Nog een tegenvaller was Moreau, blijkt veel strijdlust te hebben in de Pyrennëen maar zakt dan door het ijs. Te vroeg in vorm, wat iedereen al zag. Vooral toen hij tijdens de laatste rit vooraan ging rijden met de truidragers ben ik hem echt gaan verafschuwen. Van Sastre en Schleck had ik meer verwacht.

Geplaatst

- Euskateljongens hebben me in positieve zin verrast. Vooral die jonge gasten als Txurruka. Astarloza heeft het ook nog nooit zo goed gedaan als deze tour

tegenvaller was voor mij Botcharov. Niet dat hij nu top-10 of top-15 moest rijden, maar top-20 -25 moet voor hem toch reel zijn. Nu was altijd al gelost als het ook maar enigzins omhoog ging

Geplaatst

+ Rasmussen, de beste renner.

+ Evans, zet zijn ontwikkeling voort.

+ Leipheimer, wederom respect voor het klassement dat deze man rijdt.

+ Boogerd, perfecte knecht en uitstekend klassement.

+ Dekker, goede knecht en een gouden toekomst.

+ Zubeldia, wakker geworden uit een diepe slaap.

+ Asterloza, voor zijn doen uitstekend klassement.

+ Alle andere renners die voor mij goed waren.

+/- Bruyneel, tactisch goed maar af en toe beetje grootspraak.

- Al het doping/geruchten/controles gezeik.

- De Fransen die alle niet-Franse renners afzeiken.

- Het mentale instorten van Rasmussen, of het nou Mexico of Italie was: dit is verschrikkelijk voor hem.

- Boonen, als hij niet won altijd een smoes klaar staan.

- Schleck, meer een renner voor de klassiekers.

- Valverde, stelde enorm teleur.

- Sastre, komt kwaliteit tekort.

- Menchov, enorm door het ijs gezakt.

- Moreau, met zijn casanova gedrag.

- Tour-organisatie, niet goed kunnen uitvoeren van bepaalde zaken.

- Vinokoerov, het liegen op de dag zelf..

- Moreni, hypocriete Italiaan.

- Alles wat kut was wat ik ben vergeten.

Mijn klassementen:

Gele trui --> 1.Rasmussen 2.Evans 3.Leipheimer

Bolletjes trui --> 1.Popovych 2.Evans 3.Lefèvre

Groene trui--> 1.Hunter 2.Zabel 3.Hushovd

Witte trui--> 1.Txurruka 2.Kohl 3.Siutsou

Geplaatst

- Vinokourov :'( dat hij aan de doping zit is echt klote :@

- Casual E. die gewoon z'n muil dicht moet houden over Boonen.

- Menchov, Vuelta is hij goed, moet echt eens een keer gewoon z'n hele jaar vol op de tour zetten.

- Casual E. die gewoon reteirritant is.

- Rasmussen, gewoon niet liegen.

+ Rasmussen geweldig gereden. Kunnen z'n bij Rabo dan niet gewoon in z'n paspoort kijken waar hij was ? :cab:

+ Boogerd en Dekker, spreekt voor zich.

+ Evans heeft echt goed gereden, had nooit verwacht dat hij zo dicht bij de gele tour kon eindigen.

Geplaatst

+ Menchov, heeft zich enorm weggecijferd voor Rasmussen ondanks dat hij zelf kopman was

+ Boonen, toch, want hij was nu eenmaal het beste

+ Contador, wat je ook zegt, op je 24e zo rustig blijven in de laatste dagen van de Tour met al die beschuldigingen getuigt van een topmentaliteit

+ Die Euskaltel-renners inderdaad, veel gezien deze Tour

+ Team Barloworld. Soler, die kan een mooi contractje gaan tekenen bij een ProTour-ploeg. Mooi bij zijn land- en naamgenoot Ardila bij de Rabobank 8-) Hunter ook sterk.

- Sastre viel mij hard tegen

- Rasmussen is of vreselijk dom geweest door niet daar te zijn waar hij beloofde te zijn of heeft doping gebruikt en op deze manier de controles ontweken (ook dom trouwens)

- Moreau, maar dat had ik al verwacht na de Dauphiné. De manier waarop hij dan toch in de schijnwerpers wil komen, walgelijk.

- Die achterlijke Vinokourov die voor zijn hele ploeg de Tour verknalt

Geplaatst

1. Rasmussen. Simpelweg de beste renner in de tour.

2. Soler. Grote pwnage. Wint de bolletjestrui dankzij een vlucht, en houdt daarna goed stand bij de beste op de andere klim 8).

3. Dekker. 3 weken lang op een hoog niveau gekoerst, en zich ook nog eens volledig opgeofferd voor iemand die normaal gesproken de tour zou hebben gewonnen. Een geweldige prestatie voor een 22-jarige.

4. Bennati. Wint eindelijk eens in een grote wedstrijd.

5. Txurruka. Dat hij goed kon fietsen wist ik, dat hij het zo goed kon, wist ik niet.

1. Bram Tankink moet zijn smoel houden want Steven de Jongh doet 3x zoveel voor Boonen/QST
Flikker op :cab:. Tankink rijdt z'n ballen eraf om de ontsnapping terug te halen, en de Jongh die rijdt pakweg 200 meter op kop om de sprint aan te trekken... Niet dat ik vind dat je deze dingen kunt vergelijken, maar je kan zeker niet zeggen dat Tankink minder heeft gewerkt dan de Jongh.
Geplaatst
  • Auteur

Die pluspunten komen later nog wel, ik heb nu de tegenvallers op het gebied van prestaties even uit alle reacties gefilterd. Moureau is vooralsnog de grootste tegenvaller van deze Tour.

Het viel me niet zo op, maar wat is de hele CSC ploeg door het ijs gezakt deze Tour. En dat voor een ploeg die in al zijn bescheidenheid zichzelf de beste ploeg van de wereld noemt...

Geplaatst

+ Boogerd, klasbak, heb veel respect voor hem

+ Rasmussen, geweldig geklommen

+ Dekker, heeft laten zien veel talent te hebben

+ Contador, of hij nu doping gebruikt of niet, geweldig gereden.

+ Rabo als team, was ondanks alles gewoon het sterkste team in de tour

+ Tom Boonen, ik vind het een lul, maar hij heeft groen dus was hij de beste

- Frankrijk, ze hebben totaal geen kritiek op de franse ploegen en dopinggebruikers

- Doping, ik vind het eigenlijk niet belangrijk of iemand doping gebruikt, want de prestatie blijft geweldig en geen 1 mens, getraind of niet, kan zulke rondes rijden zonder hulp. ik kan ongelijk hebben, maar dat lijkt mij

- Rasmussen, zijn actie over zijn verblijfplaats was wel dom ondanks zijn geweldige tour.

Geplaatst

Wat fijn om te lezen dat ik ook een beduidende rol heb gespeeld in deze Tour. :thumb: Wel apart, ik mag niks zeggen over Boonen maar jij hebt een avater over/anti ..... beetje gemeen van je hoor "Jomar". Maar "Jomar", ik zou zeggen maak je niet al te druk, nog een paar jaartjes erbij en je kan de hele wereld aan! :checkit:

Geplaatst

+ De Nederlanders in koers hebben bijna allemaal hun werk goed gedaan. Boogerd en Dekker waren topknechten voor Rasmussen in de bergen en reden ook voor zichzelf goed, Weening en De Groot hebben eveneens gedaan wat ze moesten doen door keihard te knechten op de vlakkere wegen. De Jongh en Tankink hebben een belangrijk aandeel gehad in de groene trui van Boonen en Tankink heeft bovendien een uitstekend klassement gereden. Clement was helaas iets minder, maar voor hem geldt dat hij echt in de verkeerde ploeg zit, Franse ploegen zijn over het algemeen niet best voor buitenlanders, zeker niet als ze nog jong zijn.

+ Soler en in mindere mate Hunter. Soler durfde aan te vallen en kreeg daarvoor zijn terechte beloning. Hunter ben ik nooit fan van geweest, maar hij heeft zich dit jaar knap gemanifesteerd in de eindsprints.

+ Sebastien Chavanel is me ongelooflijk meegevallen. Deed misschien nooit écht mee voor de overwinning, maar reed wel altijd top 10.

Geplaatst

+ Boogerd, topwerk geleverd echt jammer dat hij na dit jaar stopt

+ Rasmussen, samen met contador de beste klimmer uit de tour

+ Contador, ten eerste is het alberto!:D en ten tweede op je 24e de tour winnen is ook heel goed. betekent alleen niet dat je hem nog een keer wint(ullrich in '97 23jr)

+ Boonen, heeft mij positief verrast. ondanks dat petacchi er niet bij was en mcewen niet goed was net als freire en hushovd in de laatste week ook niet. had ook een klein minpuntje op champs-elysees en dat heeft hij ewer zo'n smoesje.

+ Soler, verrassend goed geklommen deze tour, vraag me af of hij dit volgende jaren weer kan laten zien. Colombianen kunnen nl nogal eens wisselvallig zijn(Botero), maar laat hem het tegendeel bewijzen.

+ Dekker, als 22-jarig broekie een dijk van een tour gereden. paar keer zeer goed werk geleverd voor Rasmusje.

+ Sebastien Chavanel en Feillu, deze 2 franse sprinters hebben mij positief verrast en geven mij toch nog hoop voor de franse wielrenners.

+- Menchov, Valt weer tegen als kopman, daarna wel goed werk voor Rasmussen.

+- Cancellara, zeer goed in het begin met 2 etappe zeges na zijn val in de 1e tijdrit niet super meer.

+- Team Barloworld, enkele goede renners zoals hunter en soler. wisten het blijkbaar zelf niet want kopman efimkin was in geen velden of wegen te bekennen.

- De 4 dopingzondaars voor en in de Tour.

- Moreau, tijdens deze tour alleen maar een grotere hekel gekregen aan deze man

- De meeste franse ploegen. Alle dopingverhalen naar het buitenland schuiven. Zo heerlijk toen Cofidis voor lul stond met Moreni, ondanks dat elk dopinggeval toch weer kut is.

- Rasmussen, liegen mag niet;)

- Valverde, kan het niet waarmaken. lijkt over 3 weken steeds te kort te komen. rijd nu wel de tour een keer uit.

- Righi, niet goed voor mijn geld(had hem in een ploeg die zo min mogelijk punten moest halen en hij was de enige die punten had gehaald)

mss vergeet ik nog sommige maar dit geeft toch wel een aardig beeld.

Geplaatst

+ Rasmussen vóór zijn verwijdering

+ Soler

- Contador/Evans/Leipheimer die dus daarna de Tour zou gaan winnen: Alle drie zwaar gelinkt aan doping, zeker Contador, vuile matennaaier :evil:

Geplaatst
Help me even. Waar zijn Evans en Leipheimer aan doping gelinkt?

Evans: rijd/reed voor Predictor-Lotto, Saeco, Mapei, T-Mobile Team, die laatste drie zijn erkende doping ploegen

Leipheimer: Tsja, hij reed voor Armstrong en als íemand met doping gelinkt is...

Geplaatst

Evans begon bij mijn weten pas echt te presteren in 2005, bij Davitamon. Daarvoor reed hij volgens mij één keer top 20 in de Giro, maar dat is niet te vergelijken met een top 10 in de tour.

En Leipheimer, tsja. Ook hij reed meer dan verdienstelijke touren in diens van Rabo en Gerolsteiner. Niet zo goed als dit jaar, maar nu had hij een kopman waardoor hij meer in de luwte kwam. Dan gaat hij waarschijnlijk beter presteren, zoals je ook bij Menchov, Hincapie, Popovych ed zag.

Geplaatst

Wat fijn om te lezen dat ik ook een beduidende rol heb gespeeld in deze Tour. :thumb: Wel apart, ik mag niks zeggen over Boonen maar jij hebt een avater over/anti ..... beetje gemeen van je hoor "Jomar". Maar "Jomar", ik zou zeggen maak je niet al te druk, nog een paar jaartjes erbij en je kan de hele wereld aan! :checkit:

Daar ga ik wel vanuit ja :cab: :cab:

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.