Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

4ykdk7s.png

"Nee, mijn besluit staat vast. Ik stop ermee." Ik kijk in de teleurgestelde ogen van Henk Kesler, maar Johan en ik zijn het eens en kijken hem zelfverzekerd aan. "Nou goed," zegt Henk "het is je eigen keuze en ik hoop dat je veel succes zult boeken als clubtrainer." Dit is ongeveer het einde van het gesprek dat ik, Marco van Basten, vanmiddag had met Henk Kesler. De laatste interlands werd het erger en erger. Constant was er kritiek op mijn functioneren, bijv. op mijn selectiebeleid. Natuurlijk mag er kritiek zijn en natuurlijk sta ik er boven, maar ik vond de maat vol en Johan overtuigde me van een carrière als clubtrainer. Hij vertelde me dat er een club was die hij perfect bij mij vond passen en waar we samen aan de slag konden gaan, dat lijkt me wel wat en dus heb ik zojuist ontslag genomen. Samen met Johan sta ik op, ik bedank Henk Kesler voor het gesprek en zijn meewerking, waarna we de ruimte verlaten. Johan heeft een vliegtuig geregeld en samen met hem zal ik vandaag nog naar Barcelona vliegen. El Salvador en ik hebben nog het nodige te bespreken. Welke nieuwe club heeft hij voor mij in gedachten? Johan is een grootheid, staat bij veel clubs te boek als een groot voetballer en een geweldig trainer, een man met verstand van voetbal. Zijn naam alleen al opent deuren bij clubs en zijn mening wordt overal gerespecteerd. Ik sluit dus niet uit dat het een interessante club is. Ik laat het wel over me heen komen, ik wacht wel af wat Johan met me van plan is en stap samen met hem rond 12 uur in het vliegtuig richting Catalonië, richting zijn vakantiehuis vlak buiten Barcelona. Op Schiphol klap ik nog even snel mijn laptop open om op knvb.nl te kijken. Het volgende artikel tref ik aan:

4ubhqgm

Na een perfect verlopen vliegreis opent Johan om half 2 alweer zijn wijnkelder. Ik zit buiten op de veranda van zijn prachtige huis en kijk uit over een groen weiland met een klein meertje. Johan komt terug en begint het gesprek: "Marco, uiteraard heb ik je niet zo maar laten stoppen als bondscoach, ik heb een club voor je op het oog." Het stemt mij tevreden dat Johan dit zegt, ik heb nog steeds geen idee waar hij het over hebt, maar ik hoef mij in ieder geval geen zorgen te maken over het feit óf ik überhaupt wel aan een club kom. Hij heeft iets en als Johan iets heeft, dan heeft hij ook iets. Hij kijkt me strak aan met zijn zakelijk blik. Ik ken die blik, maar had hem lang niet meer gezien van hem. Ik golf vaak met hem en ik mag ook graag met hem, zoals nu, een wijntje drinken en over voetbal praten. We hebben hier de laatste tijd vaak gezeten, Johan vertelde me over een nieuw project waar hij mee bezig was en nog niet veel over kon zeggen. Hij vertelde over de laatste vergadering bij Barcelona die hij bij heeft gewoond. Hij wist te melden dan Frank Rijkaard wellicht wel wilde stoppen als trainer en Johan zei me ook dat Laporta (voorzitter FC Barcelona) hem had gevraagd of hij een andere trainer wist. Ook vertelde Johan dat hij de beslissende stem had gehad in de aanstelling van Henk ten Cate, een goede trainer voor Ajax, maar Henk vind zichzelf meer een assistent, waardoor een nieuwe trainer bij Ajax ook nog mogelijk is. Johan frunnikt aan zijn neus en opent zijn mond. Ik heb geen enkele idee welke club hij nu gaat noemen, maar spits mijn oren en kijk hem nieuwsgierig en vol spanning aan. FLITS! We schrikken er allebei van en kijken om ons heen. Wat was dat? Een eindje verder op, langs de weg zien we de oorzaak van de flits. Een man met zwart haar, die verder niet herkenbaar is voor ons, heeft een foto gemaakt. Johan staat op en gebaard hem dat hij moet gaan. Dat doet hij ook, Johan gaat weer zitten en zegt: "die irritante journalisten ook altijd, waar was ik?" Ik vertel hem dat hij op het punt stond om te vertellen welke club interesse had in me. "Oja, gaat Johan verder "ik heb een club voor je.."

63lryg7.png

Het artikel hierboven, is het artikel dat de journalist maakt die de foto maakte. De eerste post in mijn nieuwe novelle is een feit. Wat vinden jullie er van? Kritiek en tips zou ik op prijs stellen, ze helpen me namelijk om slechte punten te verbeteren. In de volgende update zal ik het vervolg van ons gesprek posten en wellicht zal dan de club die ik wil gaan trainen bekend zijn. Hopelijk vinden jullie het wat..
Geplaatst
  • Auteur

4ykdk7s.png

"Nee, mijn besluit staat vast. Ik stop ermee." Ik kijk in de teleurgestelde ogen van Henk Kesler, maar Johan en ik zijn het eens en kijken hem zelfverzekerd aan. "Nou goed," zegt Henk "het is je eigen keuze en ik hoop dat je veel succes zult boeken als clubtrainer." Dit is ongeveer het einde van het gesprek dat ik, Marco van Basten, vanmiddag had met Henk Kesler. De laatste interlands werd het erger en erger. Constant was er kritiek op mijn functioneren, bijv. op mijn selectiebeleid. Natuurlijk mag er kritiek zijn en natuurlijk sta ik er boven, maar ik vond de maat vol en Johan overtuigde me van een carrière als clubtrainer. Hij vertelde me dat er een club was die hij perfect bij mij vond passen en waar we samen aan de slag konden gaan, dat lijkt me wel wat en dus heb ik zojuist ontslag genomen. Samen met Johan sta ik op, ik bedank Henk Kesler voor het gesprek en zijn meewerking, waarna we de ruimte verlaten. Johan heeft een vliegtuig geregeld en samen met hem zal ik vandaag nog naar Barcelona vliegen. El Salvador en ik hebben nog het nodige te bespreken. Welke nieuwe club heeft hij voor mij in gedachten? Johan is een grootheid, staat bij veel clubs te boek als een groot voetballer en een geweldig trainer, een man met verstand van voetbal. Zijn naam alleen al opent deuren bij clubs en zijn mening wordt overal gerespecteerd. Ik sluit dus niet uit dat het een interessante club is. Ik laat het wel over me heen komen, ik wacht wel af wat Johan met me van plan is en stap samen met hem rond 12 uur in het vliegtuig richting Catalonië, richting zijn vakantiehuis vlak buiten Barcelona. Op Schiphol klap ik nog even snel mijn laptop open om op knvb.nl te kijken. Het volgende artikel tref ik aan:

4ubhqgm

Na een perfect verlopen vliegreis opent Johan om half 2 alweer zijn wijnkelder. Ik zit buiten op de veranda van zijn prachtige huis en kijk uit over een groen weiland met een klein meertje. Johan komt terug en begint het gesprek: "Marco, uiteraard heb ik je niet zo maar laten stoppen als bondscoach, ik heb een club voor je op het oog." Het stemt mij tevreden dat Johan dit zegt, ik heb nog steeds geen idee waar hij het over hebt, maar ik hoef mij in ieder geval geen zorgen te maken over het feit óf ik überhaupt wel aan een club kom. Hij heeft iets en als Johan iets heeft, dan heeft hij ook iets. Hij kijkt me strak aan met zijn zakelijk blik. Ik ken die blik, maar had hem lang niet meer gezien van hem. Ik golf vaak met hem en ik mag ook graag met hem, zoals nu, een wijntje drinken en over voetbal praten. We hebben hier de laatste tijd vaak gezeten, Johan vertelde me over een nieuw project waar hij mee bezig was en nog niet veel over kon zeggen. Hij vertelde over de laatste vergadering bij Barcelona die hij bij heeft gewoond. Hij wist te melden dan Frank Rijkaard wellicht wel wilde stoppen als trainer en Johan zei me ook dat Laporta (voorzitter FC Barcelona) hem had gevraagd of hij een andere trainer wist. Ook vertelde Johan dat hij de beslissende stem had gehad in de aanstelling van Henk ten Cate, een goede trainer voor Ajax, maar Henk vind zichzelf meer een assistent, waardoor een nieuwe trainer bij Ajax ook nog mogelijk is. Johan frunnikt aan zijn neus en opent zijn mond. Ik heb geen enkele idee welke club hij nu gaat noemen, maar spits mijn oren en kijk hem nieuwsgierig en vol spanning aan. FLITS! We schrikken er allebei van en kijken om ons heen. Wat was dat? Een eindje verder op, langs de weg zien we de oorzaak van de flits. Een man met zwart haar, die verder niet herkenbaar is voor ons, heeft een foto gemaakt. Johan staat op en gebaard hem dat hij moet gaan. Dat doet hij ook, Johan gaat weer zitten en zegt: "die irritante journalisten ook altijd, waar was ik?" Ik vertel hem dat hij op het punt stond om te vertellen welke club interesse had in me. "Oja, gaat Johan verder "ik heb een club voor je.."

63lryg7.png

Het artikel hierboven, is het artikel dat de journalist maakt die de foto maakte. De eerste post in mijn nieuwe novelle is een feit. Wat vinden jullie er van? Kritiek en tips zou ik op prijs stellen, ze helpen me namelijk om slechte punten te verbeteren. In de volgende update zal ik het vervolg van ons gesprek posten en wellicht zal dan de club die ik wil gaan trainen bekend zijn. Hopelijk vinden jullie het wat..
Geplaatst

Zeer nette intro, geweldige layouts, ben al benieuwd naar je club. :thumb:

Geplaatst
  • Auteur

Marco van Basten: op weg naar..

4ykdk7s.png

“althans, de uiteindelijke beslissing ligt bij jezelf” vervolgt Johan zijn verhaal. “Ik wil je absoluut niet onder druk zetten en de club heeft interesse in je, het leek me wel wat voor je en dus heb ik besloten om het je te gaan vragen.” De manier waarop Johan het me vertelt, maakt me alleen maar nieuwsgieriger. Het lijkt er op dat hij naar een climax toe gaat. Hij bouwt de spanning langzaam op en vertelt nog niet direct welke club het is. Ik ben bijzonder nieuwsgierig en wil graag weten welke club het is en gelukkig gaat Johan verder: “ongeveer een jaar geleden kwam ik voor het eerst in contact met de voorzitter van de club. Hij vertelde me over zijn plannen en hij wist te melden dat hij een astronomisch bedrag had voor versterkingen.” Johan kijkt me aan en ik zie aan hem dat het echt een astronomisch bedrag is. Ik probeer na te gaan welke club het kan zijn. Chelsea? Hun voorzitter heeft enorm veel geld. Een club in Rusland? Ook daar zit behoorlijk veel geld. Toch Ajax of Barcelona? Zouden zij een rijke investeerder gevonden hebben? Ik weet het echt niet en vraag door: “astronomisch veel geld? Waar moet ik dan aan denken?” El Salvador lijkt verrast te zijn door mijn vraag, ben ik te nieuwsgierig? Ik blijf achter mijn vraag staan en Johan zegt: “érg, heel érg veel geld. Hij heeft investeerders gevonden, uit Rusland en ik heb met hem samengewerkt. We hebben veel geld los kunnen krijgen en zijn iets heel groots van plan.” Johan heeft inmiddels 100% van mijn concentratie en ik kijk hem ademloos aan.

feitennv7.png

“Het project is inmiddels zo goed als afgerond en het resultaat mag er zeker weten. Er is nog niets van naar buiten gebracht, er zijn veel transfers gedaan, maar ze zullen allemaal geheim gehouden worden tot 1 juli 2006. Mijn vraag aan jou is dus: vertel je niemand over wat ik je ga vertellen?” Ik ben de woorden van Johan nog aan het verwerken en moet het allemaal even op een rijtje zetten. Als ik het goed begrijp zijn er de laatste weken dus veel transfers gedaan. Wat is veel? Drie? Meer? Een compleet elftal? Waarom worden ze geheim gehouden en hoe is ze dat in godsnaam gelukt? Nu ik er over na denk, in het nieuws was wel dat Podolski en Akinfeev verkocht gaan worden. De twee jonkies zouden een nieuwe club hebben gevonden, waarover verder nog niet veel gezegd mocht worden. Heeft dat er iets mee te maken? Ik besluit te antwoorden en zeg: “je hebt mijn vertrouwen en ik zou graag weten waar je het over hebt.” Het lijkt erop dat mijn gesprekspartner dit antwoord verwachtte, want hij vervolgt direct zijn verhaal. Ik haalt een hand door zijn haar en zegt: “de transfers moeten geheim gehouden worden tot 1 juli 2006 omdat op die datum alles officieel van start gaat. Het heeft veel moeite en tijd gekost om alles geheim te houden, maar het bespaart ons veel problemen. Met deze transfers vinden wij dat de selectie perfect, rond is, er ontbreekt echter nog maar 1 ding.. een trainer.” Ik word bijna gek van nieuwsgierigheid en wil de woorden het liefst uit Johan zijn mond trekken. Om welke transfers gaat het? Waarom heeft het zoveel tijd gekost en wat gaat er vanavond 1 juli “officieel van start”. Ik moedig Johan aan en hij gaat verder: “je hebt gelijk, ik heb je lang genoeg in spanning gehouden. Ik ben heel erg benieuwd naar je reactie en hoop dat je het een goed idee vind.” Trrrr.. trrrr.. Er gaat een telefoon. Waarom nu? Johan staat op en neemt op: “met Johan..” is het laatste dat ik kan verstaan. Ik wil maar wát graag weten welke club mij graag als trainer wil hebben..

johanst3.png

Bedankt voor alle reacties! Bij deze direct dan maar even de tweede update. Ik ben vandaag jarig en zal dus vandaag weinig tijd hebben. Ik hoop dat jullie het wat vinden. @Lvg10: bedankt voor je reactie, hopelijk vind je deze update ook goed. @Vaeb: mooie reactie, ik ben zelf ook benieuwd en ben blij dat je de layout mooi vind, ik doe mijn best!
Geplaatst

Ziet er zéér goed uit, hele mooie lay-outs met afwisselend een hele boel tekst, zeer knap! Doe zo voort ;)

Geplaatst
  • Auteur

Marco van Basten: wat moet hij in Manchester?

4v498ir.png

Ik neem rustig een slok van mijn wijn en tuur over het weiland. Het is nu al bijna 10 minuten dat Johan weg liep en nog steeds is hij druk aan het bellen. Het lijkt uren te duren, maar na een kwartier komt Johan terug. Ik heb weer een beetje gefilosofeerd over welke club het kan gaan worden, maar ik heb echt nog geen idee. Ik maak me er ook maar niet al te druk om, want Johan zal het zo wel vertellen. Johan komt rustig terug lopen, kijkt nog even op zijn mobiel en stopt hem dan terug in zijn broekzak. Hij kijkt serieus en zegt: “dat was de man waar ik je laatst al over vertelde, de voorzitter van de club. Er doen zich enkele problemen voor, enkele juridische problemen. Ik weet het ook niet allemaal precies, maar het komt er op neer dat de transfers allemaal weer op losse schroeven staan.†Ik kijk Johan aan en zie dat hij er teleurgesteld door is. Wat moet ik er van denken? Juridische problemen doen zich vaak genoeg voor, bijvoorbeeld als spelers wel willen, maar clubs niet of andersom. “Dat kan toch wel opgelost worden?†besluit ik Johan te vragen. “Ja, uiteraard kan het allemaal opgelost worden. Voor elk probleem is er een oplossing, maar hierdoor komt het presenteren van een nieuwe trainer even op een lager pitje. Ze willen eerst alle juridische, “papierzaken†om het zo maar even te noemen op orde hebben, voordat ze een trainer presenteren.†Die uitspraak valt wel een koud op mijn bord. Ik had gehoopt zo snel mogelijk bij een club aan de slag te kunnen, maar dit moet blijkbaar eerst. Hoelang gaat het duren en wanneer kan ik aan de slag, zijn vragen die door mijn hoofd schieten. Het lijkt alsof Johan mijn gedachten kan lezen, want hij gaat verder: “de club wil graag mijn hulp en heeft gevraagd of ik naar ze toe kom. Ik heb verteld dat jij bij me bent en ze vroegen of je direct mee kwam. Zo kun je wennen aan de club, een beetje rond kijken en binnen 2 dagen hopen ze alles af te handelen, waardoor we kunnen beginnen met de onderhandelingen.†Daar heb ik wel vrede mee, uiteraard is het belangrijk dat alles goed op papier staat en dat er geen problemen komen als de spelers getransfereerd zijn. Ik besluit te antwoorden dat het goed is en ben benieuwd waar Johan me mee naar toe neemt. "We vliegen binnen twee uur naar Manchester, we moeten dus opschieten." Johan staat op en laat mij met een vragend gezicht achter. Manchester?

4uu8phl.png

Het was haasten, maar we hebben het gered. Om 3 uur, Engelse tijd, landen Johan en ik in Manchester. Een taxi brengt ons naar het centrum. “Johan, ik word helemaal gek van nieuwsgierigheid. Wat doen we hier in het centrum en wat ben je met me van plan?†Het lijkt mij niet onlogisch dat ik nu een keer te horen krijg waarom we hier zijn. Ik ken twee clubs uit Manchester, City en United. Twee mooie clubs, zou Johan die voor mij in gedachte hebben of zijn we hier slechts om te praten? “Marco, dat begrijp ik heel goed, maar hun voorzitter wil dat ik het nog even geheim houdt. Het complex van de club ligt buiten Manchester, maar we kunnen er nog niet heen omdat ook hierover nog zaken lopen bij de rechter.†Wat is dit nu weer? Heeft de club schulden of iets dergelijks? Is het een nieuw complex waarover nog rechten verkregen moeten worden? Ik besluit om mijn nieuwsgierigheid te onderdrukken en denk aan de wijze woorden van mijn oma: de tijd zal het leren. Johan kijkt zenuwachtig op zijn mobiel en vertelt dat de beste man er al had moeten zijn. “Om half 4 heb ik afgesproken en wou zouden voor dit restaurant opgepikt worden.†El Salvador heeft zijn zin nog niet afgemaakt of een Mercedes met geblindeerde ramen stopt voor ons. Het raam aan Johan zijn kant gaat open en ik zie een soort bodyguard met zonnebril. Hij gebaart ons in te stappen en voor we het weten zitten we in de auto. Ik kan niet naar buiten kijken en kan alleen door de voorruit kijken. Manchester is voor mij een onbekende stad, maar ik heb al snel door dat we de stad uit rijden. De chauffeur zegt weinig en neemt, na ongeveer 10 minuten op de snelweg gereden te hebben, een afslag. In de verte zie ik een modern complex op doemen, ik herken het niet maar het lijkt dat het onze eindbestemming is. Johan kijkt me aan en zegt: “om half 5 hebben we een afspraak met Thomas. Alle informatie die je gaat krijgen is vertrouwelijk en we spreken Engels. Ik vertrouw je en neem aan dat je alles voor je zelf houdt.†Ik word met de minuut nieuwsgierig en meldt Johan dat zijn vertrouwen niet onterecht zal zijn. Het stadion is nog ver weg en ik knijp mijn ogen samen, herken ik dit complex?

4qhrwy9.png

De laatste update van vandaag (denk ik). Vanmiddag en vanavond zeker verwacht ik visite. Ben vandaag 18 geworden, dus dat is niet echt een dag om achter de computer te zitten. Ik heb morgen wel weer tijd om updates te plaatsen, hoop ik. Bedankt voor alle mooie reacties: @PeterK: bedankt, ik doe mijn best.. al zal vandaag niet meer veel volgen. @KoosMoerenhout: wow, bedankt, zeer mooi compliment. Zeker als u het zegt. Ik doe mijn best om het zo mooi en goed mogelijk te brengen. Ik het té veel tekst? Ik zal zeker door gaan.. @Rich Ruzzian: bedankt, gelukkig is het leuk om te lezen en de layout goed. Ik doe mijn best, meer kan je niet doen hè..
Geplaatst

Gefeliciteerd met je 18e verjaardag ;)

Maar de novelle ziet er prachtig uit met mooie stukken tekst en schitterende lay-out. Ga zo door!

Geplaatst
  • Auteur

Marco van Basten: doet 'ie het of doet 'ie het niet?

4ykdk7s.png

De chauffeur rijd rustig door en parkeert zijn auto op een riante parkeerplaats onder het stadion. Ik kijk mijn ogen uit, want wát prachtig is dit. Maar, wat is het eigenlijk? Het complex ziet er zéér modern uit en lijkt net gebouwd. Johan kijkt me aan en ziet dat ik het allemaal even niet begrijp: “het is een nieuw complex, van een club in oprichting, volg mij dan vertel ik je er meer over.†Dat doe ik, het is 4 uur en we hebben dus nog een half uur tot de ontmoeting. Een club in oprichting? Dus geen Manchester United of City? Welke club dan? Ik snap er helemaal niets meer van, maar Johan laat me prachtige dingen zien. Het stadion ziet er geweldig uit van binnen en ook de faciliteiten er om heen zijn prima. Mooie kantoren, een ruime ontvangsthal, restaurants en cafés. Alles ziet er prachtig uit. We lopen verder en zonder dat ik het door heb staan we in eens voor de deur waarop staat: voorzitter. Mijn hart begint harder te bonzen, maar Johan stelt me gerust: “maak je niet druk, het is je eigen keuze, ze willen je hier dolgraag hebben.†Wat is hier? Waar gaat dit over, ik snap er nog niets van, maar de woorden van El Salvador doen me goed. Hij gaat me voor en ik strek mijn hand uit als een knappe, zakelijk uitziende man voor me staat. “Marco†zeg ik. De lange, in een duur pak gestoken man zegt: “vertel mij wat! Ik wacht al lang op deze ontmoeting. Ik ben Thomas Boeschoten, aangenaam.†Een aardige man, lijkt me, maar.. hej.. die naam.. waar ken ik die van? Ik graaf in mijn geheugen en antwoord: “aangenaam. Waar ken ik u van? Uw naam komt me heel erg bekend voor.†De man kijkt me aan en een grote glimlach verschijnt op zijn gezicht. “Je hebt gelijk, ik zal je eerst even wat informatie geven of wie ik ben, wat u hier doet en wat voor club dit is.†Dat is heel erg welkom en ik spits mijn oren om alle informatie op te slaan. De man begint te praten en vertelt dat hij Thomas Boeschoten is. Hij vertelt dat hij als zakenman goed geboerd heeft. Het is inmiddels multimiljonair en vooral zijn baan als voorzitter van Managers United heeft hem veel geld in het laatje gebracht. Tijdens zijn carrière als zakenman heeft hij veel rijke mensen leren kennen. Hij zegt dat zijn hart nog altijd bij het voetbal ligt en dat hij inmiddels een groep rijke, voetbalgekke mensen om zich heeft verzameld. Rens Bogers, bijvoorbeeld, staat hoog in de lijst met rijkste mensen van de wereld en zal aan de slag gaan als beheerder van de club. Oliemagnaat Timothy Nuy zal team director worden en zo zijn er nog meer mensen in de club met een groot vermogen op hun bankrekening.

4m9zbj6

Thomas gaat verder en vertelt dat hij en al deze mensen slechts 1 droom hebben: een voetbalclub oprichten en groot brengen. Zijn bedrijf, Managers United, is inmiddels uitgegroeid tot een multinational en hij heeft veel connecties en relaties opgebouwd. Hij gaat steeds serieuzer kijken en ik luister met open mond: “de man die naast je zit is wellicht het belangrijkste geweest voor ons. Het streven was om een ploeg uit de Premier League op te kopen en om te dopen tot Wonderkids United.†Ik kijk naast me en heb door dat Johan inderdaad erg betrokken is geweest bij het project. Thomas vertelt hoe El Salvador deuren opende die voor ‘normale’ mensen gesloten zouden blijven. Zijn naam alleen al maakte veel dingen mogelijk en Thomas is echt een groot bewonderaar van Johan. Thomas Boeschoten: “uiteindelijk is het ons gelukt om een club op te kopen in de League Two. Iets onder onze doelstelling, maar wat er vervolgens gebeurde is fantastisch. Geld is nauwelijks een probleem en we hebben geprobeerd om de grootste talenten uit de hele wereld te strikken. Met behulp van Johan is het ons gelukt en ondanks dat alle transfers nog lang niet zeker zijn, 1 juli weten we welke selectie we tot onze beschikking krijgen, zullen we een prachtig team krijgen.†Ik luister en vind elk woord die hij spreekt geweldig. Een eigen team, Wonderkids United, met grote talenten en een prachtig complex. Wat wil je nog meer? Thomas gaat verder en zegt: “het is misschien wat snel en brutaal, maar jíj bent dé man. Johan en ik zouden het geweldig vinden als je vandaag al zou willen tekenen.†Ik sta te klapperen met mijn oren, hoor ik dit goed? Moet ik vandaag al kiezen? Het klinkt allemaal erg aantrekkelijk en besluit nog 1 vraag te stellen. “Thomas, je zegt dat het gaat om de grootste talenten in de wereld, waar moet ik dan aan denken? Messi, Fabregas, Akinfeev, Rooney, Cristiano Ronaldo?†Ik vind het maar vreemd, zouden die spelers echt naar een nieuwe club in de League Two willen en Thomas’ antwoord verrast me heel erg: “ja.†“Dat zijn spelers die al een contract bij ons getekend hebben. Alles is tot dusver nog geheim gebleven, maar de clubs willen hun talenten uiteraard behouden. We hadden niet verwacht dat iedereen wilde, maar vooral door Johan en onze toekomstige plannen wil iedereen graag komen. Ik heb ze min of meer ook verteld dat we een grote, Nederlandse trainer aan zullen stellen en op enkele juridische zaken na zullen we de beschikking krijgen over een geweldig, talententeam. Uiteraard zijn er ook enkele spelers die niet willen, zoals Micah Richards en Kaka bijvoorbeeld. We zouden ze graag strikken, maar ze willen niet en daar moeten wij ons dan maar bij neerleggen, maar.. wil je het doen?†Ik vind het wel een erg directe aanpak. Ik moet nu vertellen of ik het wil doen? Het klinkt allemaal geweldig, maar wil ik dit wel? Wil ik een team dat qua spelers in de Premier League thuis hoort, trainen in de League Two? Gaat dat niet heel veel problemen op leveren? Ik draai me richting Johan en hij kijkt me aan met een smekende blik. “Je moet het zelf weten, Marco, maar ik denk dat we een goed team krijgen en als assistent zal ik je altijd bij staan.†Wow, dat had ik niet verwacht van Johan. Hij wordt mijn assistent en denkt dat we een geweldig team krijgen? Dan moet het bijna wel zo zijn.. ik richt me weer richting Thomas en antwoord…

4udz13d.png

De laatste update van vandaag. Ik ga nu mijn verjaardag vieren en hoop dat jullie het nog steeds mooi vinden. Morgen zal ik bekend maken of ik bij Wonderkids United aan de slag ga of wellicht toch nog een andere club. @Steppiedag: bedankt voor je reactie! Ik ben zelf ook nog benieuwd, want weet het nog niet zeker. Hopelijk vind je deze update ook mooi. @Thom: bedankt, 18 jaar worden/zijn is toch iets speciaals hè. Bedankt voor je prachtige compliment! Ik doe er mijn best voor en vind het geweldig om dan zo'n reactie te krijgen. Ik ga (morgen) zeker door!

Volgende update: vandaag niet meer, morgen!

Geplaatst

Dit vind ik er heel mooi uitzien. Mooi afwisseling tussen lay-out/tekst.

Ik blijf deze zeker volgen..:D

Ook nog gefeliciteerd met je 18e verjaardag:thumb: Maak er een leuke dag van..

Geplaatst

Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag. Ten tweede, wat ziet deze novelle er pachtig uit! Een erg knappe en mooie lay-out, en ook leuke stukken tekst. Je schrijfstijl vind ik ook erg goed. Zeker een novelle die ik ga volgen, ga zo door man!

Geplaatst

Een potentiële top novelle vind ik dit!! Ik blijf deze zeker volgen.

Geplaatst

Zoals het nu leest (en uitziet) komt dit verhaal spoedig in de schijnwerpers! :checkit:

Ga zo door menneke.

Geplaatst
  • Auteur

De keuze is gemaakt, ik ben er uit..

6gkfsdy.png

"Ik weet niet zeker of ik nu de juiste keuze maak, maar ik ga het doen." Ik zie dat het kantoor van Thomas twee blije gezichten rijker is. Eigenlijk zijn het er wel 3. Johan en Thomas zijn blij dat ik de club wil gaan trainen, maar het lijkt mij ook een fantastische uitdaging. Johan en Thomas feliciteren me met de goede keuze en we proosten op een lange, succesvolle samenwerking. Thomas: "dit is echt geweldig nieuws. Ik breng het straks naar buiten en morgenvroeg zullen we de laatste papieren invullen. Morgenmiddag zullen we ook direct een persconferentie houden. Deze was toch gepland, omdat we morgen officieel onze club gaan presenteren." Dit is wel direct weer een hele hoop informatie en ik vraag Thomas om meer uitlegt. Hij vertelt dat hij mij nu zo snel mogelijk officieel op de loonlijst wil hebben. Enkele formaliteiten, een paar handtekeningen en dan ben ik morgenmiddag trainer van Wonderkids United. Hij gaat verder en zegt dat er morgen in de loop van de middag een bijeenkomst is op de club. Iedereen die nieuwsgierig is naar wát het precies gaat inhouden, is welkom en door middel van een persconferentie zullen we iedereen op de hoogte stellen van wát er precies gaat gebeuren. Ik vind het allemaal geweldig en alsof het nog niet mooi genoeg is, meldt Thomas ook nog: "nu we een mondeling akkoord hebben, mag ik je ook de lijst geven met spelers met wie we een contract hebben. Niet alle contracten zijn al wettig, maar het is 90% zeker dat deze spelers 'van ons' zullen zijn." Ik pak het papier, zeer nieuwsgierig, aan en laat mijn ogen over de namen glijden. Ik lees:

6gnlrg1.png

Een prachtige lijst en ik ben echt onder de indruk. "Hoe heb je dit voor me.. willen deze spelers echt allem.. gaan we hiermee de League Two.." Ik stotter en brabbel er van alles uit en moet om mezelf lachen. Johan vult me aan en zegt dat het inderdaad bijna niet te geloven is. Het was hard onderhandelen en veel werk om al deze jongens te overtuigen en uiteraard is het bij enkele talenten ook niet gelukt, maar dit is een prachtige lijst om te bouwen aan succes. Johan: "laten we er nu maar van genieten, ik stel voor dat we een lekker glas cognac of wijn gaan drinken in de kantine." Dat klinkt niet slecht en ik volg Thomas naar de kantine. Met een glimlach van oor tot oor nemen we alle drie plaats in de gezellige kantine. Het heeft iets weg van een bruincafé en is zeker niet overdreven modern. Het ademt juist sfeer en dat is nou precies wat Wonderkids United wil. Thomas: "ik weet best dat het moeilijk zal worden, wellicht zullen we een beetje het Chelsea van de League Two genoemd worden, maar we willen een mooie voetbalclub worden." Ik ben het wel met Thomas eens, mijn ideaal is ook een goede, mooie club creëren dat geen "poenachtig-imago" heeft. "Gaat dat lukken?" is een vraag die spontaan mijn mond uit schiet. Johan kijkt me aan en antwoord: "waarom niet? We moeten gewoon mooi voetbal spelen, dan kun je harten stelen. Kijk, Chelsea speelt lelijk voetbal, resultaat voetbal. Daar houden wij Nederlanders niet van. Ik ben er van overtuigd dat wij met aanvallend spel, fris en frivool zoals jonge jongens dat kunnen een geweldige club op gaan bouwen." Zo ken ik Johan weer, wijze woorden van een wijze man. Hij heeft helemaal gelijk en raakt precies de kern van de zaak. Je krijgt als club al snel een stempel opgedrukt, maar als het voetbal mooi en goed is, dan krijg je al snel fans. Iedereen die in het begin kritisch is, kan als het beter wordt positief worden en met die instelling ga ik aan deze klus beginnen. We moeten drie keer kampioen worden om in de Premier League te komen, maar met dit materiaal moet dat zeker gaan lukken. Ik richt me even weer tot Thomas: "ik vind dat we er hier een paar op moeten drinken, maar eerst wil ik wel even weten wat precies de bedoeling is voor morgen." Thomas had deze vraag verwacht en heeft uiteraard een antwoord klaar: "Johan zal je assistent worden en ik heb zojuist via een fax de pers op de hoogte gesteld van jullie aanstelling. Morgenvroeg om 9 uur is de officiële presentatie. De pers is uitgenodigd en jullie zullen jullie handtekening zetten onder het contract rond die tijd. 's Middags zijn er presentaties op de clubs, daarin zal informatie gegeven worden over wát er precies de bedoeling is en 's middags is er een grote persconferentie." Dat is het belangrijkste gedeelte van de informatie die ik krijg van 'mijn voorzitter'. Verder meldt hij dat er 's avonds een kennismaking zal zijn met de spelers. Iedereen zal onder het genot van een hapje en een drankje elkaar kunnen ontmoeten en overmorgen beginnen we met trainen en dan zullen ook de spelers gepresenteerd worden aan de media. Ik ben onder de indruk van de plannen en de ambitie van deze club. Het klinkt allemaal prachtig, maar laten we het morgen eerst maar eens afwachten.. ik haal adem en zeg: "mannen, bedankt voor deze geweldige kans.. PROOST!"

63j1ids

Door alle geweldige reacties kon ik het niet laten. Nog even snel een update. Geweldig om te lezen dat jullie het goed vinden. @MikeRKC: een leuke dag was het zeker, heb mijn eerste rijles vanmiddag gehad en je reactie doet me echt goed. Ik doe mijn best op de novelle en een compliment is dan altijd fijn. @StretfordEnd: bedankt, bedankt, hopelijk is deze update ook weer goed geschreven. Ik heb er in ieder geval weer mijn best op gedaan. @Jeroen_1313: bedankt, laten we het hopen hè. @Frank: mooi compliment. Bedankt ook voor je felicitatie. Leuk dat je me gaat volgen en ik hoop met deze novelle je aandacht vast te houden. Bedankt voor je reactie, super! @Florianvantuil: ik hoop dat het een topnovelle ga worden, maar hij is in ieder geval weer een mooie reactie rijker, bedankt voor je compliment/reactie! @Mystical Manager: dat is een droom/doelstelling van me en het zou geweldig zijn. Ik kan niet meer doen dan mijn best en ik hoop dat je vind dat dit menneke ook nu weer een goed stuk heeft gemaakt?
Geplaatst
  • Auteur

Marco van Basten: zijn eerste dag als manager

6gkfsdy.png

Na een gezellige avond met Thomas Boeschoten en Johan Cruijff in de kantine van "ons" fururistische complex stap ik half 9 's ochtends alweer uit bed. Ik heb lekker geslapen, ondanks het feit dat ik niet zo van hotels houd. Om half 10 moet ik op de club zijn en ik eet rustig een broodje in het restaurant dat bij het hotel zit. Ook Johan is wakker en samen nemen we al wat zaken door. "Marco, we doen er goed aan. Dit is een mooie uitdaging en samen loodsen wij dit team naar grote successen." Als Johan het zegt, dan moet het wel goed komen en rond 9 uur rijdt onze taxi voor. Op de afgesproken tijd zijn we weer in het kantoor van Thomas. Nu zijn we niet met zijn drieën, ook technisch directeur Timothy Nuy en algemeen manager Mark de Rooij zijn aanwezig. We maken kennis en het klikt goed. Het zijn nuchtere, voetbalgekke mensen die zin hebben in deze uitdaging. Ze zijn blij dat we willen tekeken en het levert allemaal geen problemen op. Ik vraag geen hoog salaris, daarvoor doe ik het niet en heb verder ook geen bijzondere eisen. Thomas wil graag dat ik een optie in mijn contract opneem, waardoor ik voor 4 jaar bij kan tekenen als het goed gaat. Dit stemt me tevreden, want vertrouwen moet de basis zijn voor elke samenwerking. Om 10 uur is alles rond en een fotograaf komt binnen voor de foto's. We proosten op een succesvolle samenwerking en vol trots kijk ik nog even naar mijn contract. Het stelt eigenlijk weinig voor, maar goed.. ik ben nu wel officieel manager van Wonderkids United:

5zfxqtw.png

Na een broodje gezond gegeten te hebben met de complete staf lopen Johan en ik rond 2 uur 's middags naar de persruimte. De persconferentie, wat moet ik er van verwachten? Ik zie wel. Bij het Nederlands elftal maakte ik mij er ook nooit druk om. De pers is altijd kritisch en heeft altijd twijfels, maar ik kan ze ook nog maar weinig vertellen. Johan zal niet mee naar binnen gaan en samen met Thomas stap ik de zaal binnen. Ik kijk rond, het is best druk. Ik schat 8 leden van de schrijvende pers, 3 cameraploegen (waaronder de BBC) en een stuk of 5 fotografen. Thomas begint de persconferentie en ontspannen neem ik plaats op de zachte stoelen, achter de microfoon:

Thomas: "Dames en heren van de pers, hartelijk welkom. Bij deze willen wij, Wonderkids United, onze nieuwe trainer bekend maken: Marco van Basten." Een klein applausje stijgt op en een journalist neemt het woord: "Marco, wat deed u besluiten dit te gaan doen?"

Marco: "ik heb er niet lang over na hoeven denken. Johan Cruijff die het komende seizoen met mij zal samen werken, heeft me overtuigd. Daarnaast zijn de faciliteiten, het spelersmateriaal en de mensen bij de club geweldig.

Journalist: "bent u gestopt bij het Nederlands elftal om dit te gaan doen?"

Marco: "Nee, die 2 zaken staan absoluut los van elkaar. Ik was uitgekeken op mijn werk bij Oranje en via Johan ben ik hier terecht gekomen. Het hoofdstuk: Nederlands elftal wil ik bij deze sluiten. Het is tijd voor een nieuwe uitdaging.."

Journalist: "dit is inderdaad een uitdaging. Wat verwacht u ervan? Is het spelermateriaal zo goed dat u dit seizoen kampioen wordt?"

Marco: "volgens mij mag ik nog weinig over het spelersmateriaal zeggen, maar ik vind dat wij absoluut kampioen moeten worden. Met een frisse, aanvallende tactiek moet dit gaan gebeuren. Mijn doelstelling is het behalen van het kampioenschap."

Thomas: "ik mag er wel meer over vertellen, de spelers die we gecontracteerd hebben zijn allemaal onder de 21. Het zijn de grootste talent die er op deze aarde rond lopen en slechts enkele grote talenten konden we niet strikken. Vanavond zal de spelerslijst bekend gemaakt worden en morgen presenteren we elke speler individueel."

4xxgora.png

Journalist: "moet ik hierbij denken aan Messi, Fabregas en Cristiano Ronaldo en Marco, zou u anders ook getekend hebben?"

Marco: "de presentaties van de spelers zijn morgen en vanavond is een lijst af te halen, maar ja.. de kans is groot dat die spelers daar ook bij zitten. Uiteraard is het spelersmateriaal waarmee je kunt werken een belangrijke factor om te tekenen. Met deze jonge, talentvolle groep zie ik mogelijkheden.

Journalist: "dat kan ik mij voorstellen. Wat verwacht u van Johan dit seizoen en hoe zijn precies de taken verdeeld?"

Marco: "dat zal niet ingewikkelder zijn dan dat het is. Bij het Nederlands elftal werkte ik ook niet als dictator. Mijn assisten mochten veel doen en zijn ook belangrijk. Johan weet té veel van voetbal om te dienen als assistent. Ik draag het predikaat hoofdtrainer, maar Johan en ik zullen op basis van gelijke rechten gaan werken. Het is erg fijn dat hij hier zit..

Thomas: "we hebben een druk programma vandaag, dus er is slechts nog ruimte voor 1 vraag."

Journalist: "is de kans aanwezig dat voor u de lol er snel af is. Met de grootste talenten werken in, met alle respect, de League Two zal weinig weerstand betekenen."

Marco: "zo negatief wil ik het niet bekijken, een talentvol team kan het best rustig gebracht worden. De League Two is wellicht niet het ideale podium voor een Messi, een Fabregas om zijn kunsten te vertonen, maar de ambities zijn groot en iedereen zal bijzonder veel gaan leren de komende seizoenen. Ik heb er echt super zin in en kan niet wachten..

Journalist: "bedankt en succes."

Ik bedankt iedereen en loop met grote glimlach de persruimte uit. Het was een leuk en goede persconferentie. De pers was vriendelijk, heel anders dan in Nederland, en niet al te kritisch. Uiteraard, die laatste vraag, wellicht is het een wat laag podium, maar ik blijf het een goed project vinden. Met dit Wonderkids United zullen er mooie voetbalmomenten aan gaan breken. Met de hele staf zullen we vanavond wat eten in een restaurant te Manchester. Lekker, want ik heb honger gekregen van al dat praten. Vanavond de presentatie van de lijst spelers, ik ben benieuwd naar de reacties..

Mijn verjaardag is weer voorbij en ook de zondag nadert zijn eind. Ik had niets te doen en ben dus weer aan een update begonnen. In deze update stond de persconferentie, hopelijk vinden jullie het wat en in de volgende zal de spelerspresentatie aan bod komen. Bedankt weer voor de mooie reacties! @StrefordEnd: danke sehr, ik ga zeker door! @Sietze: bedankt, ik doe mijn best voor de presentatie en een mooi compliment als deze is dan altijd welkom. Wonderkids United is inderdaad een leuk team, echt een prachtig idee van RedRabbit (_O_ )
Geplaatst

Prachtig begin. Echt het begin van een mooie novelle. Althans, dat hoop ik. Veel novelles houden het niet lang vol en stoppen te vroeg. Ik hoop dat jij daar verandering in gaat brengen en nog lang door gaat.

Ik vind vooral je schrijfstijl heerlijk. Je plaatjes en layout is mooi en goed verzorgd maar de teksten zijn heerlijk. Mooie schrijfstijl en boeiend van begin tot eind. Ik hoop dat je dit niveau lang vast houdt, want mijn aandacht heb je!

Chapeau!

Geplaatst
  • Auteur

Marco van Basten: presentatie van de selectie

6gkfsdy.png

De avond is aangebroken. We hebben met zijn achten heerlijk gegeten in een Italiaans restaurant. Een klassiek ingericht Italiaans restaurant in het centrum van Manchester wel te verstaan. Alles is prima geregeld, maar de gesprekken gaan toch vooral over vanavond. De selectie zal bekend gemaakt worden, nu mag het eindelijk. Alle spelers waren op enkele financiële en juridische problemen al half juni van Wonderkids United, maar alles moest geheim blijven. De pers zal wel even met haar oren staan te klapperen, want het is allemaal 'nogal wat'. Rond half 9 is het eindelijke zo ver, ik loop voor de tweede keer onze persruimte in. Ik zit er vooral voor de sier bij, want het is Thomas Boeschoten die met deze eer gaat strijken. Hij heet iedereen die op deze presentatie af is gekomen van harte welkom en gaat al snel over op het zakelijke gedeelte. Hij vertelt dat er morgen de eerste training is en dat 's avonds elke speler op de foto zal gaan met het shirt van Wonderkids United. Na ongeveer een kwartier praten over wat er de komende maanden allemaal te wachten staat, is het grote moment daar. Iedereen in de zaal zet zich schrap en Thomas schraapt zijn keel en spreekt: "velen van jullie zullen zich af vragen hoe dit allemaal kan, maar vanmiddag zijn alle transfers wettig verklaard. Met dank aan Johan Cruijff en onze investeerders is het gelukt om de volgende spelers te contracteren:"

6gki29t.png

Op het grote scherm boven Thomas verschijnt het hier boven staande plaatje. De ogen van alle journalisten glijden over de 22 namen. Na een kleine 20 seconden stijgen er oee's en aaa's op uit de zaal. Dít is nog eens een selectie waar je u tegen zegt. Cristiano Ronaldo, de dribbelaar van Man Utd. Lionel Messi, het wonderkind van Barça. Sergio Ramos, de geweldenaar van Madrid. Wayne Rooney, de beul uit Engeland. Wat een lijst met spelers, wat een klasse en dan is het nog niet eens over. Op een tweede dia verschijnt het reserve team, het -18 elftal en de spelers die het eerste seizoen uitgeleend gaan worden aan een Braziliaanse sattelietclub. Nadat het geflits van alle journalisten over is, worden er enkele vragen gesteld. Thomas beantwoord iedereen netjes en professioneel. Er worden vooral vragen gesteld over hoe het gefinancieerd is en waarom deze spelers het allemaal wel willen. Thomas heeft overal een antwoord op en de pers lijkt tevreden. Ze zijn onder de indruk en een geroezemoes stijgt op als Thomas iedereen voor het laatst bedankt. Op het moment dat iedereen op het punt staat de zaal te verlaten verschijnt er nog 1 dia op het scherm. Ik bekijk hem en ben aangenaam verrast. Over 3 weken spelen we een oefenwedstrijd thuis tegen Ajax. Een leuke, aangename verassing.. lijkt me een mooie wedstrijd om mee te debuteren..

De laatste update van vandaag. Morgen zal ik beginnen met een update over mijn eerste training. Ik hoop dat jullie het nog steeds leuk vinden. @Wopa: heel erg bedankt voor je reactie! Je maakt me een groot compliment en ik hoop dat iedereen de tekst(jes) leuk vind. Ik hoop ook dat iedereen het leest en niet zomaar reageert, maar daar twijfel ik niet aan. Je hebt gelijk dat er sommige novelles zijn die te vroeg stoppen, ik ben dat niet van plan. Morgen kom ik terug met meer updates, tot dan?!

kits.png

Geplaatst

Wat een heerlijke start...

Mooie layouts en afbeeldingen, lekkere stukken tekst en spelend met een geweldig team sterren!

Kortom: één om te volgen.

Succes

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.