Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Ook ik ben begonnen met de Sampdoria challenge :)

De intertoto uitslagen:

sampdoriaintertotodw4.jpg

Verder heb ik een toer door China gemaakt om m'n spelers wat fitter te krijgen. Door wat tactische experimenten vielen de uitslagen vrij laag uit:

Anhui - Sampdoria 1-2

Liancheng - Sampdoria 0-2

Liaoning - Sampdoria 0-4

De 2e ronde UEFA cup heeft mij de relatief eenvoudige tegenstander FK Vojvodina Novi Sad uit Servie opgeleverd. Uitslagen daarvan volgen later, samen met de transfers wanneer het transferwindow gesloten is :)

Edit: Ik zie dat ik in de titel vergeten ben Sampdoria te vermelden; Mocht dit wel nodig zijn, zou een moderator dat kunnen aanpassen naar '[#Regular] Sampdoria door a651234' :)?

Geplaatst
  • Auteur

Ook ik ben begonnen met de Sampdoria challenge :)

De intertoto uitslagen:

sampdoriaintertotodw4.jpg

Verder heb ik een toer door China gemaakt om m'n spelers wat fitter te krijgen. Door wat tactische experimenten vielen de uitslagen vrij laag uit:

Anhui - Sampdoria 1-2

Liancheng - Sampdoria 0-2

Liaoning - Sampdoria 0-4

De 2e ronde UEFA cup heeft mij de relatief eenvoudige tegenstander FK Vojvodina Novi Sad uit Servie opgeleverd. Uitslagen daarvan volgen later, samen met de transfers wanneer het transferwindow gesloten is :)

Edit: Ik zie dat ik in de titel vergeten ben Sampdoria te vermelden; Mocht dit wel nodig zijn, zou een moderator dat kunnen aanpassen naar '[#Regular] Sampdoria door a651234' :)?

Geplaatst
  • Auteur

Update 2:

Waar het in de UEFA beker met een makkelijke tegenstander prima ging (5-0 totaalscore)...:

sampdoriauefacup2ndqualmr0.jpg

...Liep het in de Italiaanse beker bijna fout af tegen Benevento dat uitkomt in C2/C. Pas na strafschoppen (3-0) wist Sampdoria hen uit te schakelen. Voor de 2e ronde zou er echter wel beter gespeeld moeten worden, aangezien thuis Udinese ontvangen werd. Dit keer werd er wel binnen 90 minuten gescoord, gezien de uitslag 2-0 (Caracciolo 6,17). De 3e ronde qualification bracht Fiorentina (wederom thuis). Na een slopende 120 minuten wist Sampdoria uiteindelijk te winnen met 5-4 op penalties. Niet geweldig gespeeld, maar wel een ronde verder dus :)

De transfers in/uit:

transfersperiod1ji3.jpg

Zoals te zien een aantal backup spelers gehaald (Tacchinardi, Hasselbaink, Pistone) alsmede wat voor de toekomst (Falco,Jourdren,Zarate) alswel een aantal spelers die ongetwijfeld een aantal wedstrijden gaan spelen in het eerste (Ceh, Fabao,Peto ). De aandachtige manager ziet dat iik inderdaad veel verdedigende spelers heb aangetrokken. Dat komt met name doordat ik verwachtte dat Palombo wel zou vertrekken. Bovendien stonden Sala en Campagnaro en een handjevol andere redelijke verdedigers in de belangstelling van een aantal clubs, -helaas- heb ik echter geen verdedigers weten te verkopen voor een leuke som (al lijkt dat niet echt nodig meer, aangezien het er naar uitziet dat er een nieuwe voorzitter komt).

De serie A staat in ieder geval voor de deur, ik ben benieuwd of de (soms magere) zege-reeks voortgezet kan worden :)

Geplaatst
  • Auteur
Je titel, leuk gevonden! Verder wel heel veel transfers..

Klopt, met name backups of wat talentjes die ik nog kende uit m'n vorige games. Alleen de speler van camoranese kende ik niet, heb ik ook op de gok gekocht, geen idee of het een goede speler wordt. Heb vandaag verder weinig kunnen spelen, dus updates zullen later volgen :)

Geplaatst
  • Auteur

De gespeelde wedstrijden:

fixtures1cs0.jpg

En de bijbehorende stand van zaken in de Serie A na 7 wedstrijden:

leaguetablena7wedstrijdzj7.jpg

De UEFA Cup loting brengt me group C, met Uit Twente en Slavia Praag en thuis Bayern Munchen en Beitar Jerusalem. Wanneer er uit wat puntjes gepakt kunnen worden moet verder bekeren dus wel lukken. Italiaanse Cup is een ander verhaal, aangezien de gelootte tegenstander (Inter) nou niet bepaald nog nat achter de oren is.

Aankopen doen het overigens best aardig, met name Ceh en Fabao :)

Geplaatst
  • Auteur
Typisch dat je alles nipt wint, of gelijkspeeld tegen topploegen

Klopt, op een of andere manier ben ik op dit moment niet best te passeren, maar weet ik ook niet echt uit te halen tegen wat mindere ploegen. Ben net gekwalificeerd in groep C van de UEFA Cup, na winst op Slavia Praag en gelijke spelen tegen Bayern (0-0) en Twente (1-1). Screens volgen later wanneer ik zo op de helft van de competitie zit :)

Edit, toch nu maar even: Onverwachts succes in de beker. Waar ik verwacht had eruit te vliegen na de 2-2 uit tegen Inter in de beker (laatste 5 wedstrijden allen gelijkspel), heeft Bonazzolli meer dan de eer gered :D:

bonazzolliopeendroogjems8.jpg

met als gevolg:

italiaansecup1eronde2ewvt9.jpg

Bewijs van UEFA Cup kwalificatie:

plaatsinggroepsrondeueftd6.jpg

Ook hier is het allemaal vrij magertjes. 3 wedstrijden gespeeld, 2 keer gescoord en 1 tegen en toch redelijke eenvoudig door naar volgende ronde :)

En tussendoor is er ook een nieuwe voorzitter aangesteld. In eerste instantie kreeg ik geen extra transferbudget, maar na vragen werd het verhoogd naar +- €10.000.000- en 80% van de inkomende transfergelden:

takeovernieuwbudgetxf9.jpg

Geplaatst
  • Auteur

Ik krijg/kreeg maar geen fatsoenlijke keeper in m'n team. Fiore en Gara komen onder zware concurrentie naar me toe, maar op keepers gebied heb ik nu Montoya (40 jaar) aan moeten aantrekken aangezien Jourdren en Castellazzi er een tijdje uit zijn. In Mirante heb ik bijster weinig vertouwen. Na een rondje zuid amerika ben ik dus op Montoya (back up uiteraard) en Forsyth als toekomstige eerste keus uitgekomen. Voorlopig wordt het even uitproberen, maar gelukkig is Castellazzi binnenkort terug :). Na sluiten van de transferperiode zal ik een overzichtje van future transfers plaatsen, maar voorlopig zijn dit de aankopen die nog binnenkomen:

Per 01/07/2007

Cocito, 29, DC/DC van Murcia - Gratis

Traiano Dellas, 30, SW/DC van AEK - Gratis

Zoltán Gera, 27, AMRC van West Brom - Gratis

Stefano Fiore, 31, MR van Valencia - Gratis

Pas per 1/8/2009 (;e :cab: ):

José Gonçalves, 21, DLC van FBK Kaunas

De lijst met resultaten:

fixtures2ew9.jpg

Na 31 wedstrijden zonder verlies op zondag 17 december 2006 verloren van Fiorentina. De Serie A is spannend. Inter staat met 44 uit 19 wedstrijden eerste op doelsaldo (+20), Sampdoria tweede (+19). AC Milan weet aan te sluiten met 40 punten uit 19 wedstrijden, daarachter is er een gat met de oude dame (33 punten):

leaguetablena19wedstrijes5.jpg

In de eerste knockout ronde wacht Dinamo Kiev ons op; Een tegenstander die op zich te verslaan moet zijn :)

Geplaatst

Knappe resultaten! Dat doe je meer dan prima, ga zo door. Hopelijk kan je je in de winterstop nog verder versterken.

Geplaatst
  • Auteur
Knappe resultaten! Dat doe je meer dan prima, ga zo door. Hopelijk kan je je in de winterstop nog verder versterken.

De versterkingen stromen redelijk binnen. Was op zoek naar een (A)MR, die heb ik gevonden in Fiore en Gera :) Verder heb ik 2 extra verdedigers aangetrokken indien er spelers weggekocht worden, wat ongetwijfeld gaat gebeuren. Dan wellicht nog een pinchhitter erbij, aangezien Hasselbaink vertrekt en ik betwijfel of ik Caracciolo kan behouden. Zarate/Fito moeten zijn plek innemen. Als extra spits (buiten pinchhitter om) heb ik Helder Postiga op het oog, hopelijk weet ik hem aan te trekken :)

En weer is het Bonazzolli die ons een ronde verder weet te schieten, dit keer zelfs naar de finale :D:

italiaansecuphalvefinalvf2.jpg

Foti is tot het einde van het seizoen verhuurd aan Cagliari waar hij hopelijk wat regelmatiger speelt dan bij Sampdoria waar hij toch vooral moest doen met invalbeurten. Op de rand van de transferperiode heb ik Steven Defour nog weten aan te trekken voor het zachte prijsje van €1.4 miljoen :)

Geplaatst
  • Auteur

Na een hele reeks nieuwe gelijke spelen en nipte overwinningen is dit de stand in de serie A:

leaguetablena30wedstrijuc4.jpg

En EINDELIJK weer eens een wedstrijd met volle overtuiging weten te winnen :) :

uefacup2nrknockoutrndleld2.jpg

De volgende ronde brengt Besiktas, met het thuisvoordeel in de 2e wedstrijd (geef ik persoonlijk de voorkeur aan). Van de overige kwartfinalisten een van de minsten :) Mochten we doorkomen spelen we tegen 'either Everton or Lyon'.

Nu nog wat co-owned spelers weten kwijt te raken zoals Mirko Pieri, Carrozzieri, Edusei, Job, Pagano en Virdis. Heel misschien krijgen Pieri en Bonanni nog een plekje volgend seizoen, maar ik betwijfel het :) Ben benieuwd hoe de rest z'n overtollige spelers loost.

Edit: En m'n contractverlenging is binnen :)

contractverlengingentn4.jpg

Transferbudget van 12 naar 18 miljoen en wage budget ook verhoogd tot 27,5 miljoen (geen idee wat het hiervoor was). Ruimte zat voor extra salarissen die de toekomstige aankopen (Zie hierboven) gaan ontvangen, dus voorlopig zit ik prima. Totale selectie is echter 75. Del Vecchio is voor 3.5 miljoen vertrokken terwijl Bouziane, Artipoli, Al Gheddafi, Eramo, Taorima, Zuinino, Ustulin, Cartasegna en Lanzoni op een free transfer zijn vertrokken, maar ik wil zéker nog minimaal 20 spelers kwijt zijn voor het begin van het komende seizoen, wat zeker nodig is wanneer alle uitgeleende spelers terugkeren, helemaal gezien het feit dat de Reserves geen competitie...

edit 2:

uefacupqtrfinalsecondleyl5.jpg

Typerend voor dit seizoen is het feit dat Palombo maar 2 keer gescoord heeft dit seizoen, uitgerekend beide keren in de UEFA Cup. Halve finale dus, waar Everton ons opwacht. Érg groot nadeel is wel dat ik slechts 1 van m'n goede spitsen (Caracciolo) tot m'n beschikking heb de komende 5 wedstrijden. Niet erg fijn, gezien de eerste halve finale wedstrijd van de UEFA cup en de eerste finale wedstrijd van de Coppa Italia daaronder vallen :(. Ik besefte me niet dat je uitgeleende spelers kennelijk niet kan terugroepen, terwijl ik zeker ben van het feit dat ik Zarate naar m'n feederclub gestuurd heb (dus ik kreeg geen bod binnen) wat normaal betekend dat ik 'm kan terugroepen. Rest me dus niets anders dan het aantrekken van een of andere C-speler op een free transfer

Geplaatst

Klasse hoor, lekkere resultaten en maar 1 keer verloren in de competitie!! Ga zo door!!!

Geplaatst
  • Auteur

Seizoen 1 is afgelopen

Om te beginnen, de resultaten in de Serie A:

leaguetablena38wedstrijni9.jpg

Nipt 2e geworden achter een geweldig AC Milan. De laatste paar Serie A wedstrijden werden gewoon niet goed genoeg gespeeld. Een aantal steunpilaren waren niet beschikbaar en het wedstrijdprogramma was vol. Ach, je kan niet alles winnen:cab:

Wat wél gewonnen werd zijn de volgende cups :D:

uefacupfinaleag3.jpg

Castellazzi was de held van de finale, 2 penalties weten te stoppen :)

italiaansecupfinalewedsrs0.jpg

De 2e wedstrijd tegen Livorno was eigenlijk niet meer dan een formaliteit, aangezien er al met 3-0 gewonnen was in de thuiswedstrijd

Dan is er nog het bewijs van de nog niet gepostte gespeelde wedstrijden:

fixtures3yl4.jpg

Ik baal op dit moment dat ik aan m'n non-EU speler tax zit m.b.t. transfers, aangezien ik een spits tegen het lijf gelopen ben die werkelijkwaar z'n benen uit z'n lijf scoort. Goran Ljubojevic wist, welliswaar bij Genk, in 33 competitiewedstrijden maarliefst 37 keer te scoren en kost geen drol. Kan hem niet aantrekken, aangezien dit seizoen Fabao m'n non-EU speler was en komend seizoen de nu geblesseerde Ogbuke..

Wat Awards:

awardson3.jpg

Puntentelling seizoen 1:

Serie A - 2e - 85 punten

+ 50% van behaalde aantal punten - 83/2=41,5 punten

Beker - Winst - 75 punten

UEFA Cup - Winst - 75 punten

Totaal aantal punten seizoen 1: 276.5

edit: Wel verdomme. Wil ik Caraccolio aantrekken, bod geaccepteerd, krijg ik zo'n 'Array out of bounds' melding wanneer ik 'm een contract wil aanbieden :S

Geplaatst
  • Auteur

Seizoen 2 is begonnen :) De transfers in:

transfersinseizoen2nm7.jpg

en de transfers uit:

transfersoutseizoen2ll4.jpg

Defour mocht vertrekken omdat hij 1) niet echt goed voetbal liet zien 2) Ik betere spelers had en hij zich niet bijster snel ontwikkelde 3) Hij liep te miepen dat hij niet kon 'settlen'. Toch nog wist gemaakt ;e

Sampdoria speelde een nogal belabberde voorbereiding waar spelers hun draai niet wisten te vinden en de coach geen idee had wat de beste taktiek was:

Jubilo 1-0

Ventforet 0-1

FC Tokyo 0-1

S-Pulse 1-2

Wolves 2-1

Sampdoria Reserves 5-0

Málaga 0-0

Ik zag dus niet bepaald uit naar de Supercup wedstrijd tegen Real Madrid. Geen van de spitsen viel positief op en ik twijfelde of ik met Bonazzoli moest beginnen. Gelukkig toch maar gedaan :cab: :

supercupgewonnencl1.jpg

Ik ben nog wel altijd zoekende naar de juiste taktiek ;e

Dit seizoen komen we door de 2e plaats in de serie A uiteraard uit in de CL. Ingeloot in groep F met 3 pittige tegenstanders: Arsenal, Spartak Moscow en Villareal

Last but not least:

coachusauc5.jpg

Geplaatst
  • Auteur

Om maar te beginnen met slecht nieuws:

italiaansesupercuppk1.jpg

AC Milan was simpelweg stukken beter :(

Gespeelde wedstrijden:

fixtures21oz8.jpg

Tussenstand serie A:

leaguetable2na10wedstripk0.jpg

Glorievol gekwalificeerd tussen een aantal taaie tegenstanders:

championsleaguegroepfqusu7.jpg

Omdat ik deze challenge eigenlijk wel érg interessant vond en ik na de 3 challenge-seizoenen verder wil gaan met deze mooie club, besloot ik om in de winterstop wat jonge talenten aan te trekken. Natuurlijk waren Mangani, Fekete, van der Wiel, Ogbuke, Zárate en Barthe (valt tegen) al aangetrokken als talenten en ook Da Mota, Castellazzi (Paolo) en Foti mogen er best zijn, ik was op zoek naar meer. Daarom is tot dusverre het volgende lijstje met spelers

• Steffen Iversen wordt aangetrokken om een scorende impuls te brengen. Auer valt tot dusverre ronduit tegen en ook Zárate brengt het niet echt. Zárate probeer ik te verhuren aan de nieuwe feederclub Lorca in de winterstop, Auer ga ik ook proberen kwijt te raken op de wat langere termijn. Ogbuke daarentegen begint gelukkig op stoom te komen.
  • El-Mourabet (DC,20, Nantes) is een fysiek sterke jongen met aardige cijfers op Heading, Marking en Tackling.
  • Rafael vond ik toen ik door de jeugd van Man Utd aan het neuzen was. Pas jaar en in te zetten als een rechtsback of rechter wingback. Stats ontwikkelen al aardig, momenteel op huurbasis bij Plymouth, waar hij neit echt aan de bank komt.
  • Ook Corrie Evans kwam ik tegen in de Man Utd jeugd. Ook pas 17 jaar, inzetbaar als MC. Fysiek aardig, alleen 'strength' moet nog wat verbeteren.
  • Marciniak is een 18-jarige DC die ik bij toeval tegenkwam toen ik langs de Europese <21 teams kwam. Op dat moment was hij de enige geselecteerde speler ;e . Aardige stats, jong en voor een appel en een ei te koop.
  • Gonçalves heb ik al eerder over bericht. Lang geleden aangekocht, maar komt pas op 01.08.09, omdat hij kennelijk dan pas terugkeert van z'n huurperiode bij Hearts. Speelt daar iig alles, ontwikkeld zich heel aardig.
  • Bojan komt over van Barca. Op het moment uitgeleend aan Málaga, waar hij met 17 jaar al de nodige wedstrijden speelt :). Kost een flinke duit (6.5 miljoen), maar als het goed is heb je dan ook wat :)
  • Sasha Iakovenko: Bekend talent, kan op veel plaatsten uit de voeten. Alweer 4 jaar in Belgie, dus de Belgische nationaliteit, wat betekend dat hij makkelijk aan te trekken is (€1.500.000) zonder de enige non-EU plaats te verpesten :).

Geplaatst

Goed verhaal en mooie resultaten tot dusver, knap dat je verder wil.

Geplaatst

Grappig hoe veel van de transfers die ik tegenkom ook op enig moment in mijn game in beeld zijn geweest.

Heel leuk team heb je. Ga zo door.

Geplaatst
  • Auteur
Grappig hoe veel van de transfers die ik tegenkom ook op enig moment in mijn game in beeld zijn geweest.

Heel leuk team heb je. Ga zo door.

Het is inderdaad grappig om dezelfde spelers terug zien te komen.

Gelukkig leeft Zarate helemaal op, wat gunstig is aangezien Bonnazzoli weer geblesseerd is. Als hij zo doorgaat blijft hij mooi bij Sampdoria en probeer ik Bojan te verhuuren aan Lorcia of Cambuur :). Verder vertrekken Zenoni, Pieri,Antonini en Bonnani voor een gezamelijk bedrag van slechts 1.5 miljoen (in eerste instantie, een deel komt in termijnen) naar respectievelijk Marseille, Atalanta, Reggina en Lazio. Niet gek, aangezien die 4 samen precies 3 wedstrijden (allen invalbeurten) hebben gespeeld:cab: Totaal geen ruimte voor die gasten, het enige waar ze goed in zijn is onrust stoken. Levert in totaal wel weer 2.5 miljoen aan salaris op op jaarbasis, dus dat is leuk meegenomen :) Niet heel nodig, aangezien ik op dit moment nog 11 miljoen onder de limiet zit, maar toch; Aan het eind van het seizoen wil ik een absolute topper aantrekken om het team en met name de jonkies een impuls te geven :).

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.