Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

504k6f7.jpg

-1 - Intro

Ik zwerf de hele wereld rond op mijn zoektocht naar nieuwe klanten, vebeterde producten en natuurlijk connecties die ook onze doelstelling voor ogen hebben, de perfectie van het heerlijke product wijn ! Zat ik gisteren nog in Frankrijk, zit ik vandaag alweer aan de andere kant van de wereld, namelijk in Chili.

De belangrijkste wijngebieden in Chili zijn (van noord naar zuid) Aconcaguavallei, Casablanca, Maipo Valley, Rapel Valley, Curico, Maule, Itata en Bio Bio.Maar echter het belangrijkste gebied is zonder twijfel de Colchagua vallei (Libertador O'Higgins). Deze vallei is al 2 maal, in 2003 en in 2005 door het Amerikaanse vaktijdschrift "Wine Enthousiast" verkozen tot beste wijnbouwgrond ter wereld. De bekendste wijngaarden uit deze streek zijn: Casa LaPostolle, Viu Manent, Montgrass, Bisquertt, Casa Silva, Laura Hartwig. En in deze Colchagua vallei bevind ik mij op dit moment.

4y5frb6.jpg

In dit prachtige gebied worden enkele heerlijke wijnen geproduceerd en vandaar dat ik hier wezen moest. Wie ik ben ? Dat zal ik U eens even gaan vertellen.

Mijn naam is Ralph Koorn en ik werk voor de Nederlandse Wijnbeurs als vertegenwoordiger. Dat betekend dat ik de hele wereld afreis en op deze reizen bezoek ik van alles, van wijngaarden tot hotels tot restaurants. Dit alles om natuurlijk goed op de hoogte te blijven wat er precies in "het wereldje" speelt. Mede daarom verblijf ik vandaag en morgen hier in het warme Chili waarna ik weer terug naar Nederland vlieg.

Wijn is een van mijn grote hobbies, precies weten welke wijn je op welk kunt en mag drinken geeft mij gewoon een kick.

Ik ben een echte fijnproever en daarom ben ik ook zo happy met mijn job. Een andere grote hobby van mij is het trainen van jeugdelftallen.

Vlakbij mijn woonplaats train ik de C1 en het Eerste elftal en daar ben ik zeer tevreden mee, het is niet altijd even makkelijk dit te combineren met mijn werk maar gelukkig werkt de club goed mee. Vanavond heb ik een diner met een man waar ik toch wel tegen opkijk, zijn naam is Christian Varela.

Ook deze man is een fijnproever en elke keer als ik in deze streek van Chili ben diner ik met deze man, dan geniet we van de wijn, het eten en delen wij onze kennis omtrend het oh zo begeerde spelletje voetbal en we vertellen elkander de dingen die we meegemaakt hebben, dat is iets waar we altijd samen naar toe leven. Deze best man , Christian Varela, is namelijk de voorzitter van een van de bekendste clubs van Chili. Dus samen delen wij dus dezelfde passies namelijk wijn, voetbal en natuurlijk vrouwen. Kortom we zijn allebei echter levensgenieters.

In het volgende deel:

- 2 - Het diner

• Antwoorden 56
  • Weergaven 89
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

504k6f7.jpg

-1 - Intro

Ik zwerf de hele wereld rond op mijn zoektocht naar nieuwe klanten, vebeterde producten en natuurlijk connecties die ook onze doelstelling voor ogen hebben, de perfectie van het heerlijke product wijn ! Zat ik gisteren nog in Frankrijk, zit ik vandaag alweer aan de andere kant van de wereld, namelijk in Chili.

De belangrijkste wijngebieden in Chili zijn (van noord naar zuid) Aconcaguavallei, Casablanca, Maipo Valley, Rapel Valley, Curico, Maule, Itata en Bio Bio.Maar echter het belangrijkste gebied is zonder twijfel de Colchagua vallei (Libertador O'Higgins). Deze vallei is al 2 maal, in 2003 en in 2005 door het Amerikaanse vaktijdschrift "Wine Enthousiast" verkozen tot beste wijnbouwgrond ter wereld. De bekendste wijngaarden uit deze streek zijn: Casa LaPostolle, Viu Manent, Montgrass, Bisquertt, Casa Silva, Laura Hartwig. En in deze Colchagua vallei bevind ik mij op dit moment.

4y5frb6.jpg

In dit prachtige gebied worden enkele heerlijke wijnen geproduceerd en vandaar dat ik hier wezen moest. Wie ik ben ? Dat zal ik U eens even gaan vertellen.

Mijn naam is Ralph Koorn en ik werk voor de Nederlandse Wijnbeurs als vertegenwoordiger. Dat betekend dat ik de hele wereld afreis en op deze reizen bezoek ik van alles, van wijngaarden tot hotels tot restaurants. Dit alles om natuurlijk goed op de hoogte te blijven wat er precies in "het wereldje" speelt. Mede daarom verblijf ik vandaag en morgen hier in het warme Chili waarna ik weer terug naar Nederland vlieg.

Wijn is een van mijn grote hobbies, precies weten welke wijn je op welk kunt en mag drinken geeft mij gewoon een kick.

Ik ben een echte fijnproever en daarom ben ik ook zo happy met mijn job. Een andere grote hobby van mij is het trainen van jeugdelftallen.

Vlakbij mijn woonplaats train ik de C1 en het Eerste elftal en daar ben ik zeer tevreden mee, het is niet altijd even makkelijk dit te combineren met mijn werk maar gelukkig werkt de club goed mee. Vanavond heb ik een diner met een man waar ik toch wel tegen opkijk, zijn naam is Christian Varela.

Ook deze man is een fijnproever en elke keer als ik in deze streek van Chili ben diner ik met deze man, dan geniet we van de wijn, het eten en delen wij onze kennis omtrend het oh zo begeerde spelletje voetbal en we vertellen elkander de dingen die we meegemaakt hebben, dat is iets waar we altijd samen naar toe leven. Deze best man , Christian Varela, is namelijk de voorzitter van een van de bekendste clubs van Chili. Dus samen delen wij dus dezelfde passies namelijk wijn, voetbal en natuurlijk vrouwen. Kortom we zijn allebei echter levensgenieters.

In het volgende deel:

- 2 - Het diner

Geplaatst
  • Auteur

504k6f7.jpg

- 2 - Het diner

Als ik s'avonds aanschuif aan tafel bij dhr. Varela zit hij me al glimlachend op te wachten. "Wat voor verhalen heb je deze keer te vertellen ?" vraagt hij me.

Ik antwoord zeer beleefd "vrij weinig want wij zitten nu namelijk in de winterstop en dan wordt er niet gevoetbald".

Een beetje teleurgesteld besteld dhr. Varela een fles wijn en samen bestellen we ook wat te eten.

Tijdens het eten wordt ik uitgenodigd voor een rondleiding op de club van dhr. Varela, iets wat ik natuurlijk niet af zal slaan.

"Dan kun je onze huidige trainer nog mooi wat tips meegeven", zegt dhr. Varela, "want hij bakt er weinig van tot nu toe".

Christian Varela is zeer gecharmeerd van het Nederlandse voetbal en elke keer als ik samen met hem dineer dan vertel ik hem de verhalen die ik beleef met de elftallen waar ik trainer van ben. Van die verhalen geniet dhr. Varela zeker en ik denk dat hij hoopt dat zijn club ook ooit zulk voetbal zal spelen.

Normaal gesproken wordt zijn club toch wel eens in de twee seizoenen kampioen, echter dit seizoen staan ze 3e met ruim 6 punten achterstand op de nummer 2 en 8 punten achterstand op de nummer 1. Een overbrugbare achterstand mits je een beetje tactisch bent aangelegd en uit de woorden van Christian merk ik wel op dat de huidige trainer dat niet echt bezit.

62n60pg.jpg

Het diner wordt besloten met een toost op ieders gezondheid en geluk en ik verzeker Christian dat ik morgenochtend met hem meega om een bezoek aan zijn club te brengen.

Ook zal ik dan wat ideetjes uitwisselen met de huidige trainer, of die daar iets mee doet maakt mij niet uit.

Ik ben zeer benieuwd hoe het er allemaal aan toe gaat op een professionele voetbalclub in het buitenland.

Kijk ik ben natuurlijk wel eens bij wedstrijden en trainingen geweest bij Nederlandse topclubs zoals PSV en Ajax, maar in het buitenland is het toch altijd een tikkeltje anders alleen al vanwege het verschil in klimaat en cultuur. Ik besluit om te gaan slapen want morgen heb ik een lange, leerzame en spannende dag voor de boeg.

In het volgende deel :

- 3 - De rondleiding

Geplaatst
  • Auteur

504k6f7.jpg

- 3 - De Rondleiding

Vandaag moest ik er vroeg uit want ik heb een flinke reis voor de boeg.

Eerst 1,5 tot 2 uur rijden met de auto naar de voetbalclub van Crhistian en dan vanavond vlieg ik weer terug naar Nederland. Amper mijn ontbijt achter de kiezen sleurt Christian me mee naar zijn auto, met chauffeur en dus volgt er een autorit van ruim 1,5 uur.

54d8d90.jpg

Eenmaal aangekomen bij de club van Christian zie ik ietsje verderop het stadion liggen, het stadion wat toch wel een indrukwekkend bouwwerk is hier in Chili. Als ik zo schat kunnen daar toch wel ruim 62.000 man in en dat is niet klein als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de Nederlandse competitie.

Achter de naam van dit stadion zit ook nog een klein verhaal, David Arellano was een speler waarvan de Europeanen, toen zijn ploeg naar Europa kwam in 1927 voor het eerst de "Chileense omhaal" zagen. En dus is hij min of meer de uitvinder van de omhaal. Hij kwam ook op een hele rare manier om het leven, tijdens een wedstrijd kwam hij hard in botsing met een back van de tegenstander en aan die botsing is hij overleden, of dit ook tijdens een omhaal was is me niet helemaal duidelijk. Maar ter ere van David Arellano en zijn omhaals hebben ze van dit stadion een soort van monument gemaakt.

6h7rwo6.jpg

Na een rondleiding door het stadion, de trainingsfaciliteiten en de diverse mensen die in en om het stadion en de club werken te hebben gehad heb ik nog een half uurtje samen met Christian met de huidige trainer ideetjes uitgewisseld over opstellingen, tactieken en hoe bepaalde zaken aan te pakken. Daarna moest ik mij richting vliegveld haasten want het was alweer later dan gedacht. Tijdens het afscheid op het vliegveld van Christian, die zo aardig was om mij naar het vliegveld weg te brengen, beloof ik hem dat als zijn club kampioen wordt een mooi kistje wijn op te sturen. Na deze belofte stap ik door de douane en enkele uren later bevindt ik mij alweer op Nederlandse bodem.

In het volgende deel :

- 4 - Een half jaar later

Geplaatst

Leuk geschreven en tof verhaal...

Ik ben benieuwd waar je je gaat neerplanten en welke club je naar succes gaat leiden

Geplaatst
  • Auteur

Wat ik ook meteen even duidelijk wil maken is dat dit niet het einde is van mijn Broodje AaB! novelle. Enige probleem daar is is dat ik naast Denemarken,Nederland en Engeland geen overige landen heb geselecteerd en nu ik zoveel behaald heb met Arsenal komt de sleur er een beetje in. Dus deze keer een nieuwe game , weer zal ik ergens starten bij een club waar nog niet veel mensen zijn gestart en ditmaal met meer landen om meer stappen te kunnen maken. :)

Geplaatst
  • Auteur

504k6f7.jpg

- 4 - Een half jaar later

Het is alweer zo'n 6 maanden geleden dat ik voor het laatst in Chili ben geweest. Momenteel verblijf ik in Griekenland om weer wat nieuwe wijnen te proeven en daarmee te zien of wij, de Nederlandse Wijnbeurs, deze wijnen willen bestellen om aan ons assortiment toe te voegen. Terwijl ik neerplof op het terras van de wijngaard waar ik me bevindt gaat mijn telefoon, het is Christian, mijn goede vriend uit Chilli.

C = Christian

R = Ralph (ik dus)

C : Hey makker, hoe is het ermee ?

R : Met mij is alles goed en met jou dan ?

C : Met mij ook. Ik bel je natuurlijk niet zonder reden, dat weet jij natuurlijk ook wel.

R : Goh, je komt meteen ter zake, neej ik had niet verwacht dat je me zomaar zou bellen, maar vertel wat is er aan het handje ?

C : Ik belde om mijn gewonnen wijn te innen

R : Aha, dus de trainer heeft het toch geflikt om kampioen te worden dan?

C : Jazeker, mede dankzij jouw tips want ik heb de trainer verplicht die te gebruiken en hij heeft daarmee eigenlijk niks meer verloren en daarmee zijn we netjes kampioen geworden.

R : Gefeliciteerd met het kampioenschap. Ik stuur z.s.m 3 kisten wijn jouw kant op, geniet er maar goed van.

C : Dat zal ik zeker doen !

R : Ik moet helaas weer op gaan hangen, ben bezig met wijnproeven in Griekenland dus ik spreek je snel weer, ok ?

C : Grienkeland nog wel, zo zo ,maar is goed, tot snel.

R : Ok, later !

Kijk aan mijn tips hebben dus tot het kampioenschap voor de club van Christian geleidt. Dat is zeer mooi. Nu zo snel mogelijk die kisten wijn zijn richting op sturen dan kan hij er mooi van genieten.

Na het telefoongesprek regel ik dat de 3 kisten wijn verstuurd zijn en ik besluit deze dag met nog een heerlijk glas wijn. Morgen vlieg ik weer terug naar Nederland om vervolgens over 3 dagen weer richting Frankrijk te mogen reizen. Twee dagen later zit ik lekker achter mijn computer als ik op een sport-website het volgende lees:

"Christian Varela ontslaat coach"

Schijnbaar heeft mijn goede vriend Christian zijn coach ontslagen omdat deze na het kampioensfeestje vreemd is gegaan met de vrouw van Christian :wall:

Dat is natuurlijk niet zo mooi, zodra ik wat meer tijd heb zal ik Christian wel eens even bellen om precies uit te horen hoe het nu zit. Want dit kan ik eigenlijk niet goed geloven.

In het volgende deel :

- 5 - De ontknoping

Geplaatst

Ziet erg leuk uit Mohwie, lekker overzichtelijk. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan. Ga zo door.

Geplaatst

ne wijnhandelaar, als je als manager verliest dan zal je alleszins hoe je je verdriet kan verdrinken. te hopen dat het een toffe club wordt want je beschrijft de stukjes goed, hoewel er soms nog kleine grammaticale foutjes inzitten, maar niks erg :)

succes verder

Geplaatst
  • Auteur

504k6f7.jpg

- 5 - De ontknoping

Nadat ik 3 dagen geleden via een website op het internet vernam dat mijn goede vriend Christian zijn coach had ontslagen omdat deze vreemd zou zijn gegaan met zijn vrouw heb ik hem meteen gebeld. Hij vertelde mij inderdaad dat hij zijn vrou betrapt had met de toenmalige coach en zijn hele wereld voor zijn ogen in zag storten. Ik probeerde hem nog enigzins op te monteren door te zeggen dat er meer vrouwen en coaches in de wereld waren en dat hij die twee verraders niet nodig had. Daarin gaf hij me gelijk, ook bekende hij dat hij inmiddels de scheiding van zijn vrouw had aangevraagd, ze hebben geen kinderen en alle spullen staan op zijn naam dus ook dat zou zeer snel geregeld zijn.

Ten slotte biechtte Christian op dat hij zich afvroeg hoe het nu verder moest met zijn club. Ze waren immers net kampioen geworden en nu had hij zijn succes coach moeten ontslaan vanwege prive redenen. Hij wilde van mij weten of ik nog enkele goede coaches wist die misschien wel interesse hadden om zijn ploeg naar grote successen te leiden. Ik moest helaas negatief antwoorden, mijn connecties zitten in de wijnhandel, helaas niet in het voetbal. En toen kwam de wonderlijke vraag of ik misschien interesse had om zijn club te komen coachen !

"Ik ?" stamelde ik door de telefoon, maar ik heb helemaal geen ervaring op professioneel gebied. Ik train een jeugdelftal en het eerste van de plaatselijke voetbalclub waar ik woon. Ik vroeg Christian of hij geen grapje maakte of dronken was, maar hij antwoordde dat hij dat niet was. Hij vertelde me verder dat ik 3 weken bedenktijd zou krijgen van hem en dat hij dan een antwoord van me wilde hebben. De voorbereiding op het nieuwe seizoen start pas weer begin Januari dus dan heb je na je eventuele aanstelling nog even tijd om de taal onder de knie te krijgen, de selectie goed door te nemen en eventuele transfers te doen. Ook zou ik dan met mijn huidige baas alles netjes uit kunnen werken omtrend mijn ontslag.

"Het is nogal een heel aanbod, maar ik ga er zeker over nadenken", antwoordde ik. Een samenwerking met een goede vriend van me, het is dan wel helmaal in Chili maar goed, er bestaan niet voor niks vliegtuigen.

Nadat ik op had gehangen heb ik wat goede vrienden van me gebeld omtrend advies van hun zijde. Ik stel hun mening altijd zeer op prijs en dus wilde ik ook deze keer weten hoe hun er over dachten.

4lr3clf.gif

Op naar een Chileens avontuur ? Wie weet...

Onder het genot van een lekker glaasje wijn ging ik verder met tv kijken.

Ik heb toch 3 weken de tijd om hier goed over na te denken en dat zal ik dan ook zeker gaan doen...

In het volgende deel

- 6 - Het antwoord

Geplaatst
  • Auteur

504k6f7.jpg

- 6 - Het antwoord

Na 3 weken lang gewikt en gewogen te hebben, mijn goede vrienden om advies gevraagd te hebben en alle mogelijkheden goed overdacht en bekeken te hebben heb ik besloten om op het aanbod van mijn vriend Christian in te gaan. Ik zal de nieuwe trainer gaan worden van zijn nieuwe club, wel onder 1 voorwaarde en dat is dat ik start met een contract van 1 jaar, mocht het dan niet bevallen kan ik altijd weer stoppen. Een jaar is namelijk te overbruggen, ook gezien mijn werk als vertegnwoordiger van de Nederlandse Wijnbeurs, dat kan ik na een jaar eventueel weer oppakken nadat ik me weer in dat wereldje hebt verdiept.

Chileense club presenteerd onbekende Nederlandse trainer !!!

54oa3bm.jpg

Zojuist heeft Christian Varela, de voorzitter van een van de grootste clubs in Chili bekend gemaakt dat de 30-jarige Ralph Koorn de nieuwe trainer zal worden voor in ieder geval het komend seizoen.

"Dhr. Koorn zal een contract voor een seizoen ondertekenen, in dat contract staat ook dat wij een maand voor het einde van het aankomend seizoen een evaluatie houden om te zien of er genoeg wederzijds vertrouwen is om onze samenwerking te continueren", aldus een zeer trotse voorzitter.

Het transferbudget waar dhr.Koorn mee zal gaan werken ligt op en nabij de 1,5 miljoen euro en de loonlast mag maximaal 80.438 euro bedragen + een jeugdtoelage van 275 euro per week.

Dhr. Koorn zal de komende dagen nog niet aanwezig zijn voor interviews aangezien hij momenteel bezig is om al het papierwerk en de verhuizing op orde te krijgen. Pas aan het begin van de competitie zal hij de pers te woord staan, in de tussen liggende tijd zal hij druk bezig zijn met het vormen van het elftal.

Bedankt voor uw komst en tot de volgende keer.

Terwijl Christian de persconferentie geeft ben ik druk bezig om alles thuis in te pakken, mijn baan heb ik al opgezegd en ook bij de voetbalclub heb ik doorgegeven dat ik per direct moet stoppen. Op de vraag waarom antwoordde ik beleefd dat ik in Chili trainer van een club ging worden en op dat antwoord keken ze me allemaal een beetje raar aan. Het is ook inderdaad zeer snel gegaan maar goed, dat is schijnbaar het voetbalwereldje.

In het volgende deel:

- 7 - Clubinformatie

Geplaatst

mooie intro, leuke club en tegelijkertijd uitdaging hopen op een lang bewind in chili van je ga zo door ik zal geregeld kijken hoe het er voor staat

Geplaatst
  • Auteur

504k6f7.jpg

- 7 - De Clubinformatie

54o4zt2.jpg

De selectie & tactiek

De keepers

Rodrigo Paillaqueo - Mijn eerste keeper. Zeker nog jong en onervaren maar hij zal heel erg gaan groeien het komende seizoen.

Alex Varas - Mijn reserve doelman. Hij zal Rodrigo het nodige bij moeten brengen en waar mogelijk zal hij ook zijn speelminuten krijgen.

De verdedigers

Miguel Riffo - Centrale verdediger. Hij is een rots in de branding en zal ook als een van de oudere spelers de rest op sleeptouw moeten nemen.

Carlos Cisternas - Centrale verdediger. Hij zal aan de zijde van Riffo komend seizoen rijpen en veel ervaring op gaan doen. Een basisplek zal hij dan ook zo vaak mogelijk toebedeeld krijgen.

Felipe Munoz - Een jonge centrale verdediger die als vervanger zal dienen voor of Riffo of Cisternas. Ook hij zal speelminuten krijgen om te groeien en ervaring op te kunnen doen.

Cristian Abarca - Mijn linksback. Pas 17 jaar oud maar met ongelofelijk veel talent en potentie. Daarom zal hij ook zo vaak mogelijk in de basis starten om te kunnen groeien kwa ervaring en skills.

Gonzalo Fierro - Een veelzijdige speler die op veel posities uit de voeten kan. Bij mij is hij de eerste keus op de rechtsback positie.

De middenvelders

Luis Mena - Met zijn 27 jaar een van de oudere spelers. Hij is ook de onbetwiste aanvoerder en leider van mij team en ik verwacht daarom ook veel van hem.

Giovanni Hernandez - Als 30 jarige routinier op een van de belangrijkste plaatsen van mijn elftal zal hij de balans moeten bewaken samen met Mena.

Juan Pablo Arenas - Weer een talentvolle voetballer die op diverse posities op het middenveld uit de voeten kan. Bij mij is hij de nummer een op de linksbuiten positie.

Fernando Meneses - Deze 21-jarige middenvelder ben ik om aan het toveren tot rechtsbuiten. Kwa stats was hij de enige overgebleven nummer 1 kandidaat voor die positie.

Mario Caceres - Deze 25-jarige speler is backup voor de AMR en S positie. Mede dankzij zijn veelzijdigheid zal hij regelmatig zijn speelminuten gaan pakken maar hij is bij mij een officiele bankzitter.

Arturo Sanhueza - Mijn backup VMC. Zal alleen spelen indien Mena geblesseerd raakt of geschorst is, verder ben ik niet van plan hem vaak te gebruiken.

De aanvallers

Juan Gonzalo Lorca - Mijn linkerspits. Samen met Suazo zal hij mijn goalgetters duo gaan vormen.

Humberto Suazo - Mijn onbetwiste nummer 1 spits. Van hem verwacht ik heel veel doelpunten komend seizoen. Ook verwacht ik dat mocht hij veel scoren hij veelvuldig in de belangstelling zal komen te staan van andere clubs.

Hector Tapia - De pinchitter van de ploeg. Zijn ervaring zal goed van pas komen indien we vlak voor tijd nog achterstaan. Hij is dus een bankzitter die alleen in het veld komt als de nood aan de man is.

Claudio Latorre - Mijn reserve spits. Hij zal uiteindelijk de opvolger worden van Suazo zodra deze vertrekt. Daarom zal hij komend seizoen zoveel mogelijk speelminuten gaan pakken.

Dit is mijn selectie, indien nodig wordt deze aangevuld met spelers uit de jeugd waar veel talent rondloopt waaronder Nicolas Millan.

De tactiek

6bjh1d3.jpg

Een 4-4-2 tactiek waarbij mijn AMC Hernandez per wedstrijd of zelfs gedurende de wedstrijd zal wisselen tussen de positie van AMC of MC.

Puur om de balans van het elftal te bewaken.

Aan-/Verkopen seizoen 2007

Transfers in

627ihcz.jpg

Beide spelers zijn gehaald om uiteindelijk iemand op te gaan volgen.

Latorre om Suazo op te volgen en Aranguiz om Hernandez op te volgen op de AMC positie.

Transfers uit

68h71b5.jpg

Twee overbodige spelers die ik absoluut niet meer nodig had.

Wij wensen hen veel succes bij hun nieuwe werkgever.

In het volgende deel :

- Loting Copa Libertadores

- Competitie maand februari

Geplaatst

Erg mooi gepresenteerd. Wordt denk ik één van de weinige novelles die ik ga volgen. En je hebt met Millán natuurlijk al een lekkere speler in de jeugd!

Geplaatst
  • Auteur

6exxliv.jpg

De oefenwedstrijden - deze werden geleidt door mijn assistent

Colo Colo 1 - 1 Gremio

Independiente Mza. 0 - 0 Colo Colo

Colo Colo 1 - 1 Independiente

Colo Colo 4 - 0 Colo Colo under 20

Al met al een matige voorbereiding die ik helaas door mijn assistent heb laten doen omdat ik nog wat papierwerk omtrend mijn vergunning, mijn nieuwe huis en overige spullen moest afronden.

4r14sua.jpg

Wedstrijd nummer 1 :

Voorafgaand aan deze wedstrijd was ik zeer nerveus. Twee van mijn dragende spelers konden er niet bij zijn en dit was de eerste officiele wedstrijd onder mijn leiding. We moesten tegen Coquimbo Unido, een ploeg die volgens de media ergens onderin zal eindigen maar ook een ploeg die volgens mijn scouts zeer gevaarlijk kan zijn op de counter en uit dode spel momenten.

Met name het middenveld van deze ploeg moeten we in de gaten houden en dan moet er vooral gelet worden op de beide vleugelspelers aangezien dit twee rappe en beweeglijke mannetjes zijn.

Ik wens mijn ploeg veel succes en terwijl mijn mannen het veld oplopen neem ik met de reserves en de overige leden van de technische staf plaats op de bank. Het stadion ontploft bij de entree van alle spelers en mijn lichaam zit helemaal onder het kippenvel, wat een geweldige kick geeft dit.

52yjqt5.jpg

Het eerste officiele punt is een feit, natuurlijk had ik liever gezien dat wij hadden gewonnen maar helaas het mocht niet zo zijn. Volgende week moet he dan maar beter gaan.

Wedstrijd nummer 2 :

Vandaag moeten wij tegen een ploeg genaamd Antofagasta, jezus wat een namen allemaal. Ook deze ploeg zal aan het einde van de competitie volgens de media ergens onderin zwerven. Opnieuw waarschuwen mijn scouts ervoor dat dit ook weer een counterende ploeg is en met name hun aanvallen middenvelder Abarca is een speler die we in de gaten moeten houden, hij is fysiek sterk en ook bezit hij een geruime hoeveelheid voetbalintelligentie, iets waar veel spelers wel een beetje van kunnen gebruiken tegenwoordig.

5yd0ggh.jpg

Voetbal zoals het gespeeld hoort te worden ? Ja en nee, de uitslag doet vermoeden van wel echter kregen we twee goals tegen op kinderlijke wijze en als je voetbal speelt zoals het echt gespeeld hoort te worden dan overkomt je dat niet maar het begin is gemaakt en de eerste overwinning van het seizoen is een feit.

Wedstrijd nummer 3 :

Palestino is de tegenstander van vandaag, Palestino is een constante middenmoter in de Chileense competitie en dit zal dus de eerste tegenstander zijn waar we tegen spelen die niet helemaal zijn schulp in kruipt maar dus echt durft te voetballen. Ze beschikken over enkele technisch begaafde spelers en hun linksbuiten Rodrigo Toloza is het gevaarlijkst van allemaal. Mijn scouts adviseren mij dan ook ervoor te zorgen dat deze speler zo min mogelijk de bal krijgt en het spel mag maken, gebeurd dit wel dan zou dat wel eens nare gevolgen kunnen hebben. Zo gezegd zo gedaan, mijn rechtsback moet ervoor zorgen dat Toloza zo min mogelijk in het spel voorkomt en dat vertrouw ik hem wel toe.

63wucew.jpg

Mijn scouts waren mij geloof ik iets vergeten te vertellen. Hun super beweeglijke spits voorin die maakte het mijn beide centrale verdedigers zo lastig dat we achterin zelden "de rust" konde bewaren. Een verdiend gelijkspel

maar opnieuw puntverlies, iets waar ik niet zo heel erg blij mee ben.

Wedstrijd nummer 4 :

De namen van de voetbalclubs worden hier steeds gekker, de buitenlandse invloeden zijn hier goed op te merken. O'Higgins is vandaag de tegenstander waar we een overwinning tegen hopen te behalen. O'Higgins is opnieuw een ploeg die volgens de media onderin zal gaan bungelen het komende seizoen en dus aan ons de taak om een gemakkelijke overwinning te behalen. Helaas is de bal rond en weet je nooit wat er gebeurd.

6b4lcpj.jpg

Een taaie ploeg maar al met al stelde ze niet zo heel erg veel voor.

We wonnen dan achteraf gezien toch vrij simpel met 2 - 0 en ik ben uitermate tevreden dat we onze tweede overwinning van het seizoen binnen weten te halen en ook dat mijn zeer jonge doelman eindelijk de nul weet te houden.

Dat geeft veel vertrouwen voor de toekomst.

Wedstrijd nummer 5 :

Een ploeg met een vrij bekende naam was de tegenstander van vandaag.

Rangers(CHI) was de ploeg waar wij het tegen op moesten gaan nemen.

Deze opponent is een van de titelkandidaten dus mochten we hier van winnen dan doen we zo vroeg in het seizoen al meteen goede zaken. Rangers(CHI) is in ieder geval weer een ploeg die durft te voetballen en dat doet men voornamelijk in een doodgewone 4-4-2 formatie met twee beweeglijke spitsen voorin. Mijn verdedigers gaan dus weer een moeilijk middagje tegemoet maar ik hoop zo dat we dit kunnen winnen.

53j48w8.jpg

Wat een morele boost is dit zeg. Ook al geven we een 3 - 0 voorsprong bijna helemaal weg, toch weten we nog ergens de kracht vandaan te halen om er een overwinning uit te slepen. Echt een geweldig resultaat en ik ben super trost op mijn jongens !!!

De tussenstand

4tpl1jr.jpg

We staan op de nummer 1 positie na 5 gespeelde wedstrijden.

Met 4 verlies punten spreek je normaal niet van een geweldige start maar als de overige ploegen nog slechter spelen dan kun je toch zeer tevreden zijn en dat ben ik dan ook. Gelukkig zijn Mena en Lorca ook weer zo goed als wedstrijd fit en dus kunnen we de komende wedstrijden op volle oorlogssterkte aantreden.

De loting van de Copa Libertadores

De Copa Libertadores de América ("Bevrijders van Amerika Beker") is een jaarlijks voetbaltoernooi voor clubs uit Latijns Amerika, georganiseerd door CONMEBOL. Het is de Latijns-Amerikaanse equivalent van de Europacup en de winnaar plaatst zich voor het Wereldkampioenschap voor clubs (in het verleden voor de Intercontinental Cup).

Het toernooi verloopt ongeveer zoals de Europese Champions League. Er is een voorronde waaruit zes van de twaalf clubs overblijven. De eerst ronde is een poule-systeem, de nummers één en twee gaan verder voor knock-out-rondes vanaf zestien ploegen (achtste finales) tot aan de winnaar.

De Copa Libertadores gebruikt nooit een verlenging om een winnaar aan te wijzen. Een uitzonderig hierop was de editie van 1973. Oorspronkelijk werd de winnaar aangewezen op basis van wedstrijdpunten uit de twee ontmoetingen (winst/gelijkspel/verlies). Was dit onbeslist, dan werd er een beslissingswedstrijd gespeeld op neutraal terrein. Ook deze wordt niet verlengd, maar nu wordt wel naar het doelpuntentotaal gekeken. Als dit geen winnaar oplevert, dat volgt een penaltyreeks. Van 1988 tot 2004 werd de regel toegepast dat, bij een gelijke totaalstand in doelpunten, meteen een penaltyreeks volgde. Opvallend genoeg zou de winnaar van 2004, Once Caldas uit Colombia, de finale hebben 'verloren als gekeken was naar de (ongunstige) tegendoelpunten thuis. Vanaf het vorige toernooi, 2005, geldt de regel 'uitdoelpunten tellen zo nodig dubbel' zoals in Europa.

De loting

4tq6yc5.jpg

Eigenlijk al deze ploegen zeggen me vrij weinig.

Aangezien dit een soort van Champions League achtig toernooi is zal ook het niveau wel van dien aard zijn en dus zullen we vol aan de bak moeten.

Ik zal mijn scouts z.s.m deze ploegen laten scouten zodat ik wat dossiers omtrend deze clubs aan kan maken.

In het volgende deel :

- Competitie maand Maart

- Dossier tegenstander Copa Libertadores

- Wedstrijden Copa Libertadores (Februari & Maart )

Geplaatst

orgineel hoor Chili, het leest tevens fijn weg en de lay-out ziet er tot nu toe perfect uit; ga zo door en een plek in de schijnwerpers lonkt!!! Succes verder

Geplaatst

Nacional is één van de twee absolute topclubs van Uruguay, tevens ex-club van Recoba en Suarez. Palmeiras is één van de topclubs van Palmeiras, met onder meer keeper Marcos en middenvelder Valdivia als hele sterke spelers. Libertad ken ik zelf ook niet zo, is een Paraguayaanse club maar in ieder geval niet de beste. Je zou samen met Palmeiras moeten strijden om de eerste plek.

Leuke clubkeuze trouwens, club met veel potentie en een geweldige geschiedenis. Ex-club van Zamorano ook, die beroemd werd bij Real en ons aller Inter. Hou behalve op Millán ook een oogje op Arenas, deed het erg goed toen ik 'm naar Europa haalde.

Geplaatst

Leuke en originele club met veel potentiele toppers

Layout is zeer mooi en duidelijk...

Je blijft het goed schrijven!

Geplaatst

prachtige club waar ik ooit eens vier maandent trainer ben geweest. dit is eens wat anders dan millan altijd kopen, nu kan je hem optrainen, verder goed competitiebegin en strakke layout. en die verslagen hebben de perfecte lengte.

doe zo verder en mss da ik er over gekeken heb, maar speel je Zuid-Amerikaans voetbal, daarmee bedoelk doe je mee aan Copa Libertadores ofzo ? Mohwie _O_

Geplaatst
  • Auteur
prachtige club waar ik ooit eens vier maandent trainer ben geweest. dit is eens wat anders dan millan altijd kopen, nu kan je hem optrainen, verder goed competitiebegin en strakke layout. en die verslagen hebben de perfecte lengte.

doe zo verder en mss da ik er over gekeken heb, maar speel je Zuid-Amerikaans voetbal, daarmee bedoelk doe je mee aan Copa Libertadores ofzo ? Mohwie

jazeker , ik speel in de Copa Libertadores. het staat ook vermeld in mijn vorige update!

Geplaatst
  • Auteur

4zkxjqr.jpg

- 8 - De excursie

Om het groepsproces van mijn selectie te versterken zijn we vandaag met de gehele selectie op excursie geweest. Natuurlijk gingen we naar de wijngaard van Christian waar met name de jongere gasten uit de selectie het een en ander op hebben gestoken over het reilen en zeilen van wijn.

De meeste jongens vonden er geen klap aan maar ze hebben zich wel suf gelachen, met name toen ze met hun blote voeten in een hele grote kuip een boel druiven mochten pletten. Dat was natuurlijk het hoogtepunt van de dag.

Ik en Christian bekeken alles vanaf het terras waar we heerlijk zaten te genieten van een glaasje wijn.

"Het loopt best lekker vind je niet ?" vroeg Christian aan me.

"Onze start was niet bepaald goed te noemen maar als de rest nog slechter start dan mag je achteraf gezien niet klagen", antwoordde ik.

De komende tijd mogen we onszelf ook gaan bewijzen in de Copa Libertadores, dat zal geen gemakkelijke opgave worden maar zolang wij ons eigen spelletje blijven spelen geloof ik wel dat we een eindje kunnen gaan komen.

4vgmmua.jpg

De Competitie

Wedstrijd 6:

We moesten opnieuw tegen een club met een Engelse naam, namelijk Everton (CHI).

Everton(CHI) is een ploeg die voornamelijk rondzwerft in de middenmoot en dus ook een ploeg waar wij normaal gesproken van horen te winnen. Echter speelt het over grote deel van de ploegen hier in Chili zeer verdedigend en hopen ze allemaal op de counter te scoren, iets wat ze dan ook vrij vaak lukt.

4ygcjex.jpg

Een nipte maar goede overwinning. We bewezen nogmaals over karakter te beschikken en mede daarom gaan de drie punten met ons mee naar huis.

Wedstrijd 7:

Concepcion is een club die je mag scharen onder het kopje "laagvlieger". Ze zwerven gewoonlijk tussen de middenmoot en degradatie plaatsen en ook dit seizoen is het niet anders. Momenteel bivakeren ze rond de 12e plaats, een plaats waar ze ook wel thuis horen.

67nv2tx.jpg

We mogen van geluk spreken dat Suazo tien seconden voor tijd de winnende treffer binnenkopt anders waren we hier met een gelijkspel weg gegaan i.p.v met de winst. Concepcion wilde niet voetballen en ze hebben ruim 80 minuten van de 90 op eigen helft gestaan met 11 man. Geen mooie wedstrijd, wel de drie punten dus toch tevreden.

Wedstrijd 8:

Universidad de Chile, een ploeg met enkele zeer fraaie voetballers waaronder

een oudgediende van o.a. het Italiaanse Juventus, Marcelo Salas.

Marcelo Salas is een kopsterke spits dus dat wordt vandaag oppassen geblazen bij vrije trappen en corners.

5xxfipz.jpg

De eerste echte topwedstrijd onder mijn hoede eindigt in een bloedeloze 0 - 0. Echter was de wedstrijd opzich zeer aantrekkelijk met veel aanvallend voetbal en kansen over en weer echter doelpunten mochten er niet vallen vandaag.

Wedstrijd 9:

Een wedstrijd tegen een subtopper die normaal gesproken toch wel weer vrij simpel gewonnen hoort te worden door ons. Echter moet men er voor zorgen dat ze de tegenstander nooit onderschatten of zichzelf te veel overschatten want dan kan het wel eens misgaan.

6cq2sn8.jpg

Hierbij roep ik officieel Suazo uit tot kampioen 100% kansen misser.

Hij kreeg er zeker 4 waarvan hij er geen eentje wist te benutten, mede daardoor spelen we gelijk waar we anders dik hadden gewonnen.

Wedstrijd 10:

In de strijd om het kampioenschap zou het leuk zijn als we weer eens een overwinning zouden behalen met degelijk voetbal. Iets wat ik alweer een tijdje niet gezien heb. Dat zou dan vandaag moeten gaan gebeuren tegen Union Espanola. Alleen de naam van die club zegt mij al dat we ook vandaag het wel weer eens heel moeilijk zouden kunnen gaan krijgen.

4pp029g.jpg

Een nipte 1 - 0 overwinning na een superpass van Albarca en een zeer intelligente loopactie van Meneses. De overwinning die hebben we behaald maar degelijk kon je het niet noemen. We creeerden verder geen kansen en dus mogen we opnieuw blij zijn met de overwinning.

De tussenstand

66u9r0x.jpg

Nog altijd aan de leiding, iets wat ik niet gedacht had na de wat tegenvallende resultaten die we vanaf het begin eigenlijk al hebben gehad.

Maar goed, dit geeft zeer veel vertrouwen voor de toekomst.

Dossiers tegenstanders Copa Libertadores

4uw6ady.jpg

4yyz9dj.jpg

62s6tsz.jpg

Alle informatie die mijn scouts in deze korte periode opgegraven kregen omtrend de tegenstanders in mijn groep in de strijd om de Copa Libertadores wezen uit dat Nacional(URU) de meest geduchte tegenstander is in mijn groep. Echter nadat coach Koorn contact had gehad met voetbalkenner Exitium kwam er toch duidelijk naar voren dat Palmeiras de sterkste tegenstander is in mijn groep.

Nu geloof ik eerder voetbalkenner Exitium dan die Chileense voetbalscouts van me waar ik de helft van de tijd toch niks van kan verstaan maar goed, de komende weken/maanden zullen uit gaan wijzen wie er gelijk gaat krijgen.

4q4do1t.jpg

In het volgende deel :

- Wedstrijden om de copa libertadores (februari + maart)

Geplaatst
  • Auteur

62h0304.jpg

De Copa Libertadores staat bekend om haar swingend samba voetbal.

Diverse topclubs uit verschillende Zuid-Amerikaanse landen strijden hier om de titel. Je kunt het vergelijken met de Champions League echter zijn de belangen hier gewoon anders. Waar je in Europa kunt spreken van een bepaalde groep Europese topploegen en subtoppers ligt hier meer de nadruk op de afkomst van de ploeg. Brazilianen zijn zeer technisch, Paraguayanen moeten het hebben van hun inzicht en Uruguayanen zijn weer de echte schoppers. Zet daarnaast nog eens de wat kleinere teams uit landens als Chili en Mexico dan is het rijtje wel compleet.

Onze eerste wedstrijd in de strijd om de Copa Libertadores is die tegen een Paraguayaanse club genaamd C Libertad. Over deze ploeg hebben we vrij weinig kunnen vinden behalve het feit dat ze net als de meeste Chileense ploegen counter voetbal spelen. Aan ons dus de taak om vandaag ons gezicht te laten zien met een mooie overwinnig.

4xvo30p.jpg

Zeer goede en degelijke overwinning waar ik met name zeer verrast was omtrend de prestatie van Latorre. En aangezien een van onze grootste concurrenten vandaag al puntverlies leed was deze dag helemaal perfect.

Nacional (URU) 2 - 1 Palmeiras

Na de eerste wedstrijd vrij eenvoudig gewonnen te hebben mochten we ons nu op gaan maken voor de thuiswedstrijd tegen Nacional(URU). De ploeg die Palmeires met 2 - 1 opzij wist te zetten en dus waren we gewaarschuwd.

Ik eiste van mijn mannen vandaag 200% inzet en 200% concentratie want bij een overwinning maakten we al een goede stap richting de volgende ronde.

4kwrv51.jpg

Opnieuw een zeer goed spelende Latorre en een zeer verdiende overwinning.

Nacional(URU) kon eigenlijk alleen maar toekijken en het is aan hun keeper te danken dat de score niet groter is uitgevallen.

Palmeiras 2 - 0 Libertad

De derde wedstrij in deze groepsfase is dan tegen mijn grootste concurrent Palmeiras. Een ploeg die zeker kan voetballen en die zich met name de eerste wedstrijd lieten verrassen door Nacional(URU). Aan ons de taak om ze vandaag nog verder op achterstand te zetten.

67y9jep.jpg

Een teleurstellende nederlaag, ik had verwacht dat mijn team vandaag wel enig voetbal op de mat zou vertonen maar niets was minder waar. Het leek wel alsof de ploeg verlamd was door angst maar waarvoor zou ik niet weten.

Echter is er werk voor mij aan de winkel om alle koppies weer fris te krijgen voor de eerstvolgende competitie wedstrijd.

Libertad 2 - 0 Nacional(URU)

De stand

4lp5dfr.jpg

We staan gelijk met Palmeiras echter op doelsaldo staan we nog eerste.

Onze eerst volgende wedstrijd is uit bij Palmeiras, een zeer zware klus maar we moeten echt proberen een gunstig resultaat daar te halen anders zijn we straks afhankelijk van anderen en ik wil het in eigen hand houden.

Eerst volgende wedstrijden :

28 maart 2007 Palmeiras - Colo Colo

28 maart 2007 Nacional - Libertad

11 april 2007 Libertad - Palmeiras

11 april 2007 Nacional - Colo Colo

25 april 2007 Colo Colo - Libertad

25 april 2007 Palmeiras - Nacional

In het volgende deel :

- Competitie april

- Overig

- Reacties, tips en kritiek zijn van harte welkom -

Geplaatst

Copa Libertadores kan nog amper mislopen en voor de rest stel je het heel goed voor. met mooie layout en goede verslagen

kutw

Geplaatst

Ziet er nog altijd goed uit Mohwie, mooie presentatie. Prestaties zijn ook zeker niet slecht. Valt me wel op dat er veel punten worden verloren in competitie maar gelukkig gebeurt dat door alle ploegen. Succes verder.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.