Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

CM of FM, dat maakt me niet uit, maar hoe vaak cheat je? Ik bedoel daarmee:

- Data aanpassen om een team beter te maken

- Wedstrijden opnieuw spelen

- Een extra manager aanmaken om extra geld te krijgen met rare transfers

- Een extra manager aanmaken om een wedstrijd te winnen

Ik zal zelf beginnen.

Tijdens CM 00/01 cheatte ik altijd. Heerenveen even opleuken met geld en spelers toevoegen bijvoorbeeld. Ook sloeg ik bijna altijd voor een belangrijke wedstrijd op, om bij verlies nog een keer te kunnen. Ook heb ik vaak een concurrent met een extra manager overgenomen om te winnen.

Met CM01/02 was het al een stuk minder, al maakte ik de meeste Europese landen EU lid om werkvergunningen te ontlopen.

Sinds mijn verhuizing in 2004, heb ik eigenlijk nooit meer zoiets gedaan, ik kan het nu wel hebben om 4 jaar niet te promoveren of kampioen te worden.

• Antwoorden 115
  • Weergaven 237
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

CM of FM, dat maakt me niet uit, maar hoe vaak cheat je? Ik bedoel daarmee:

- Data aanpassen om een team beter te maken

- Wedstrijden opnieuw spelen

- Een extra manager aanmaken om extra geld te krijgen met rare transfers

- Een extra manager aanmaken om een wedstrijd te winnen

Ik zal zelf beginnen.

Tijdens CM 00/01 cheatte ik altijd. Heerenveen even opleuken met geld en spelers toevoegen bijvoorbeeld. Ook sloeg ik bijna altijd voor een belangrijke wedstrijd op, om bij verlies nog een keer te kunnen. Ook heb ik vaak een concurrent met een extra manager overgenomen om te winnen.

Met CM01/02 was het al een stuk minder, al maakte ik de meeste Europese landen EU lid om werkvergunningen te ontlopen.

Sinds mijn verhuizing in 2004, heb ik eigenlijk nooit meer zoiets gedaan, ik kan het nu wel hebben om 4 jaar niet te promoveren of kampioen te worden.

Geplaatst

Goed topic :) Ik cheatte wel toen ik FM net had. Eerst niet, maar na een tijdje kon ik niet meer tegen al dat onrechtvaardige. Nu cheat ik niet meer, want et geeft mij meer voldoening om iets (niet) te bereiken zónder te cheaten + op een gegeven moment hield ik steeds een kutgevoel (geweten ofzo) over aan cheaten. Dan is de game al (heel) wat minder voor mij. Mot nu weg, maar kan later nog wel leuke anekdotes 'vertellen' :cab:

Geplaatst

Nog nooit gecheat, de kick van het winnen is er dan namelijk zo vanaf.

Geplaatst
  • Auteur
Mot nu weg, maar kan later nog wel leuke anekdotes 'vertellen' :cab:

Vertel dat dan straks maar (y)

Geplaatst

Nooit gecheat. Ik kan geen database kiezen aan het begin, dus de database verneuken kan ik sowieso niet ;e. Andere manager enzo ook nog nooit gedaan. Dat is gewoon zielig. Ik heb wel 2 keer ofzo een wedstrijd overgespeeld, omdat ik die héél héél graag wilde winnen. Ik wist voordat ik op MU zat niet eens dat je een andere manager kon maken ;e.

Nog nooit gecheat, de kick van het winnen is er dan namelijk zo vanaf.

Volledig mee eens dus.

Geplaatst

In het begin cheatte ik ook volop, extra manager aanmaken zodat ik een bepaalde speler kon halen of juist een bepaalde speler kon verkopen voor goed geld of juist de volgende tegenstander zonder keeper laten spelen als ik nie snel genoeg kon winnen etc... dat is sinds de laatste paar jaar ook hier allemaal verleden tijd al moet ik zeggen, als ik 4 of 5 wedstrijden op rij verlies ben ik vaak zo geirriteerd dat ik de game aflsuit zonder te saven... is eigenlijk ook wel n vorm van cheaten want ik geef mezelf dan een herkansing want irl natuurlijk nooit mogelijk is maarja... de wedstrijden die ik win zijn iig altijd gewoon eerlijk gewonnen. Spelers beter maken geld toevoegen etc moet je bij mij nie meer mee aankomen!

En het gebruik van FmScout kun je natuurlijk ook als cheaten zien, kan t soms niet laten om ff te checken wat de PA van n bepaalde speler is... persoonlijk vind ik dit niet echt cheaten omdat het gewoon t zelfde doet als het gebruik maken v goeie scouts maar daar heb ik zelf niet altijd het geduld voor. Vind ik een bepaalde speler dan probeer ik m iig wel op n eerlijke manier te halen. FMM gebruik ik absoluut niet, dat vind ik dus wel cheaten!

Kortom, als ik een team samenstel waarin bepaalde spelers gehaald zijn nav het zoeken met FMSccout en verder gaat alles op de 100% eerlijke manier en daarmee haal ik successen dan heb ik er zelf iig voldoening bij ondanks dat ik FmScout heb gebruikt. Persoonlijk vind ik dit dus ook niet echt cheaten maar daar zullen de meningen vast wel over verdeeld zijn ;)

Geplaatst

Ik heb wel eens wedstrijden overgespeeld, maar dat hebben de meeste denk ik wel.

Geplaatst

Is je assistent wedstrijden laten spelen ook cheaten? Soms moet ik tegen een klein clubje en dan laat ik men assistent wel eens coachen..

Geplaatst

Vroeger toen ik voor het eerst in aanraking kwam met CM/FM cheatte ik heel veel omdat ik het van geen meter kon. Als ik tegen topclubs moest werd ik altijd manager van die ploeg en werd altijd kampioen en won eigenlijk alles. Nu ben ik goed in FM en cheat ik eigenlijk nooit meer. Winnen zonder cheaten is toch leuker dan als je wel cheat.

Geplaatst
  • Auteur
Is je assistent wedstrijden laten spelen ook cheaten? Soms moet ik tegen een klein clubje en dan laat ik men assistent wel eens coachen..

Nou, friendlies niet, maar competitie wedstrijden...mwah.

Geplaatst

Nou, friendlies niet, maar competitie wedstrijden...mwah.

Op het randje:P Maarja.. Als je al kampioen bent heb ik geen zin meer om die wedstrijdjes tegen de nummer 13 enz. te gaan spelen:P

Geplaatst
  • Auteur
Als je al kampioen bent heb ik geen zin meer om die wedstrijdjes tegen de nummer 13 enz. te gaan spelen:P

Dan zou het cheaten zijn, wegens competitievervalsing :*)

Geplaatst

ik heb wel eens gecheat :P maar ik bijna wel zeker dat iedereen wel eens een keer heeft gecheat:P (excuus als het niet zo is:P)

Geplaatst

In het begin voegde ik inderdaad wel eens een manager toe, vooral als je dan 20 miljoen boodt op een speler die maar 3 waard was ofzo en ze dan niet wilde accepten. Tegenwoordig doe ik dat absoluut niet meer omdat dat uiteindelijk de fun weghaald.

Geplaatst

Ik speel nog niet zo heel erg lang FM (ik had het eigenlijk veel eerder moeten kopen, maarja dan twijfel of het spel het met Windows 2000 't wel red) en heb het nog nooit gedaan. Ik ben ook niet van plan om het te gaan gebruiken, is jammer van het spelplezier.

Geplaatst

Bij CM 03/04 (eerste CM die ik had) nooit. Later bij FM07 in het begin wel. FMM Editor gebruiken enz. Zo had ik bij Slory als zn stats naar 20 gezet :cab: Was na 3 wedstrijden ook niet leuk meer. Ik had wel een keer een game met Feyenoord met allemaal goede spelers, game kon ik niet meer laden en toen had ik een andere DB gemaakt met die spelers. :cab: Wedstrijden overspelen doe ik nu niet meer, als je dan weer verliest wordt het voor mij nog erger.

Geplaatst

Vloegah veel gecheat enzo.. Altijd maar geld erin pompen en maar weer opnieuw beginnen bij een verloren wedstrijd (na de zoveelste keer..) Kom je na 5x erachter dat deze wedstrijd niet te winnen is :cab:

Mja nu met Atl. Madrid niet meer, vind het een leuke club met allemaal van die talentjes :mrgy:

Geplaatst

.

met cheaten houd je jezelf voor de gek

het geeft toch veel meer voldoening om iets op tebouwen en een club naar boven tebrengen en tehouden door goed in tekopen enzo...

maar ach mensen die cheaten blijf je altijd houden maar die komen er vanzelf wel achter. :thumb:

Geplaatst

Ik ga nu cheaten, heb ff de reputatie van de Nederlandse Eredivisie naar 20 verhoogd ^^ Daar blijft het wel bij btw.

Geplaatst

Iedereen zal waarschijnlijk wel eens een soort van cheaten gedaan hebben. De één iets erger dan de ander, maar daar ben ik van overtuigd.

Geplaatst
  • Auteur
Iedereen zal waarschijnlijk wel eens een soort van cheaten gedaan hebben. De één iets erger dan de ander, maar daar ben ik van overtuigd.

Natuurlijk, kijk alleen al in de Novellen Sectie, ik geloof niet dat er één verhaal is dat niet succesvol is. Dat lijkt me vrij onmogelijk.

Geplaatst

in cm 00/01 heb ik wel is gecheat, althans zo kan je het noemen want daar zat een bug in dat als een conctract van ronaldinho of kaka afliep dat niemand hem een contract aanbood en zo had ik in 1 team zidane kaka ronaldinho en nog meer toppers en mijn team was nac:P en ik speelde ook nog wel is een wedstrijdje over of gewoon een extra manager aanmaken maar dat heb ik in alle andere versies niet meer gedaan.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.