Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

De reis naar Oostenrijk

" Nou tot ziens, en ik kom jullie zo snel mogelijk weer opzoeken" zei ik tegen met vrienden en famillie. Ik en mijn vriendin gingen naar Oostenrijk waar een contract als trainer bij Wacker Tirol voor me lag. Het is niet zolang vliegen, maar het was zeker wel warm in het vliegtuig. Oostenrijk is een andere lijfstyle. Mensen zijn daar veel meer beleefden en spontaner. Gelukkig werd een huis en een leuke auto voor ons geregeld, hier een foto van het huis.

16032%20Magnolia%20Hill%20001.jpg

competitie![/b]

Geplaatst
  • Auteur

De reis naar Oostenrijk

" Nou tot ziens, en ik kom jullie zo snel mogelijk weer opzoeken" zei ik tegen met vrienden en famillie. Ik en mijn vriendin gingen naar Oostenrijk waar een contract als trainer bij Wacker Tirol voor me lag. Het is niet zolang vliegen, maar het was zeker wel warm in het vliegtuig. Oostenrijk is een andere lijfstyle. Mensen zijn daar veel meer beleefden en spontaner. Gelukkig werd een huis en een leuke auto voor ons geregeld, hier een foto van het huis.

16032%20Magnolia%20Hill%20001.jpg

competitie![/b]

Geplaatst

Wacker Tirol is een leuke club volgens mij en je eerste stukje ziet er zeker wel goed uit.

Is Wacker Tirol nu eigenlijk een topclub in Oostenrijk of is het eerder een middenmoter?

Geplaatst
  • Auteur

fc_wacker_tirol.jpg

Over de club:

Voordat de club in 2002 een fusie ging begin met FC Tirol heette de club nog gewoon FC Wacker Innsbruck. FC Wacker, die dus in 2002 falliet ging, werd 5x landskampioen. Het pakte 6x de beker en het won slechts één keer de supercup in Oostenrijk. In 2002 gingen ze dus een fusie aan met FC Tirol. Sinds dien is het dus FC Wacker Tirol uit Innsbruck. Samen wonnen ze in 2004 de Eerste Divisie. FC Wacker Tirol is eigenlijk een gewone middenmoter die wel op moeten passen voor de degradatie zone.

Over de competitie:

De Oostenrijkse Eredivisie bestaat slechts uit 10 teams. Deze teams spelen 4x tegen elkaar. Alleen de nummer één kwalificeert zich voor de Champions League. Nummer 2 en 3 spelen Uefa Cup en de als 4de geïndigde ploeg speelt Intertoto. Ook de beker winnaar behaalt de Uefa Cup.

' Slechts één doel dit seizoen'

Boonstra, de jonge 26- jarige Nederlander is maar gekomen voor één doel bij Wacker Tirol. '' Europees halen is een grote stunt met deze club, daarom zeg vind ik bij de top 4 een goede doelstelling''. Boonstra heeft een redelijke selectie tot zijn beschikking en ook is er genoeg geld voor de toekomst om goede spelers aan tetrekken. " De staff hier bij Wacker heeft grote ambities, ze zochten een trainer die voor verassingen konden zorgen, een Nederlander vonden ze ideaal''. Toen de vraag aan Boonstra werd gevraagd hoe hij reageerde en wat hij dacht over zijn aanbod van Wacker zei hij het volgende, " Ik zei dat ik na moest denken om het contract te tekenen, maar eigenlijk wilde ik ziels graag, maar toch moest het één en ander nog besproken met mijn familie en ' The Eagles'. Boonstra tekende uit eindelijk voor 1 jaar in Oostenrijk bij Wacker Tirol, met waarschijnlijk nog een contract verlenging.

@Podolski: Je vraag staat erin :thumb:

Bedankt voor alle reacties!

Geplaatst

succes, mooi huis whahaha nu nog resultaten en je kan wat groter gaan wonen en worden de mensen ook nog aardiger

Geplaatst
  • Auteur

Voorbereiding:

In de voorbereiding van het nieuwe seizoen werden 3 oefenwedstrijden gespeeld. Hier een overzicht van de gespeelde oefenwedstrijden:

Wattens- FC Wacker Tirol 1-2

FC Wacker Tirol- Sc Heerenveen 1-1

FC Wacker Tirol- Celtic 2-3

Een redelijke oefencampgne dus, de eerste wedstrijd en enige overwinning werd nog gespeelt door de voormalige trainer van FC Wacker Tirol. Tegen Sc Heerenveen werd er goed gespeeld, maar ook nog iets te lief gespeeld. Tegen Celtic speelden we ijzer sterk, maar Celtic beschikt gewoon nog over een betere selectie, en dan maakte het verschil. We speelden deze oefenwedstrijden wel aardig en kunnen goed het nieuwe seizoen in!

Transfers:

-Jihad Azzagari, Gratis

Jihad is een talent voor de toekomst, met zijn 18 jarige leeftijd is hij nu de vaste linksback van -19. In de toekomst zal hij wellicht veel invallen voor Wacker Tirol.

- Laurent Leroy, Gratis

Een 30 jarige spits die voornamelijk word gebruikt als invaller. Zal slechts enkel spelen, én na dit seizoen kan hij eigenlijk ook alweer vertrekken.

- Youssef Chida, Gratis

Een 20 jarige Marokaanse Nederlander die goed in de spits kan. Hij kan uitgroeien naar een goede speler. Zal dit seizoen als 2de spits spelen achter de Tsjech Masek.

Geplande inkomende transfers:

-Jan Polak, 450K

Een Tsjechiesch talent die in Januari voor ons gaat spelen. Het is een sterke verdediger die volgend seizoen al een basisplaats af kan dwingen. Hij is nog maar 17 jaar en heeft nog een hele carrieré voor zich.

-Bruno Rodriguez, Gratis

Omdat je in Oostenrijk na 31 augustes ook geen vrije spelers meer mag halen komt deze oude fransman op 1 Januari pas. Ook deze speler is een spits, met veel goede technische eigenschappen.

Meer Transfernieuws:

Walter Da Vora en Jerzy Breczek werd ontslagen bij Wacker Tirol, beide overbodig en geldwolfjes. Andere clubs en misschien ook wel concurenten koopten ook goed in. Austria Wien kocht goede talenten zoals Lukasz Fabianski en Alexander Tettey. Het ' Chelsea' van Oostenrijk(Salzburg) kocht o.a Badr El Kaddouri en Claudiu Niculescu. Ook was Austria Wien geïntreseerd in een jeugdspeler van Wacker Tirol, Robert Reiter, 17 jaar wouden ze overnemen maar deze transfer werd afgeketst omdat Robert een profcontract tekende en omdat Boonstra hem ook nog eens bij de selectie halen. " Over 2 jaar moet hij een geweldige toptalent zijn" aldus Boonstra.

Geplaatst
  • Auteur
toffe club, maar die foto van je huis is :-D palmbonen in oostenrijk :mrgy:

Geen gelul meer over die palmboom, die heb ik gepland(y) Niet dat ie lang zal leven maar toch:cab:

Geplaatst
toffe club, maar die foto van je huis is :-D palmbonen in oostenrijk :mrgy:

Geen gelul meer over die palmboom, die heb ik gepland(y) Niet dat ie lang zal leven maar toch:cab:

ga je hem in stukken snijden om je tegen de kou te verwarmen in de winter :-D

Geplaatst

Ziet er leuk uit, leuke club uitgekozen. Oostenrijkse competitie is een leuke competitie veel clubs zijn toch wel bekend (Salzburg, Rapied en Austria Wien, Sturm Graz en GAK) Dit zijn ook de ploegen waar je waarschijnlijk mee moet gaan afrekenen als je Europees wil gaan halen. Succes in Oostenrijk.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.