Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

logo-kvo.gif

Het begin

Een vaag geluid…. een scherp vaag geluid…. nog half slapend drukte ik op de wekker. Het geluid ging door. Plotseling besefte ik dat het de telefoon was. Wie belt er nu om 6 uur ’s morgens? Ik sprong uit mijn bed en rende de trap af waarna ik de hoorn tegen mijn oor drukte. “Meneer Thijs?†vroeg een lage zware mannenstem. Ik had geen idee wie het kon zijn. De man stelde zich voor. Het bleek een zekere Eddy Vergeylen te zijn, de manager van KV Oostende. Hij vroeg mij om direct naar zijn kantoor te komen. Ik besloot op het aanbod in te gaan en stapte in mijn auto. Een half uur later stond ik voor het stadion van Oostende. Ik ging naar binnen waar een secretaresse mij vriendelijk begroette. Ze begeleidde me naar het kantoor van meneer Vergeylen. De man bood me een sigaar aan en ik mocht in een stoffige zetel gaan zitten. Hij vertelde me dat de vorige manager ontslag had genomen wegens de degradatie. Momenteel zocht de club een nieuwe manager en volgens hem was ik daarvoor de geknipte kandidaat. Ineens vroeg hij: “Wilt u de nieuwe manager van Oostende worden?â€

Ik was verwonderd door deze vraag. Ik zou het moeten stellen met een beperkt loon en transferbudget, wat ik overigens al had kunnen vermoeden aan de zetel waarop ik zat en de verroeste ramen. Toch besloot ik op het aanbod in te gaan. Het zou een hele uitdaging worden en de volgende dag zou ik mijn contract al kunnen ondertekenen. Op de terugweg was ik al aan het fantaseren over een chique auto en luxueuze villa. Maar eerst Oostende naar eerste klasse loodsen!

De voorbereiding en transfers zullen later volgen.

Geplaatst
  • Auteur

logo-kvo.gif

Het begin

Een vaag geluid…. een scherp vaag geluid…. nog half slapend drukte ik op de wekker. Het geluid ging door. Plotseling besefte ik dat het de telefoon was. Wie belt er nu om 6 uur ’s morgens? Ik sprong uit mijn bed en rende de trap af waarna ik de hoorn tegen mijn oor drukte. “Meneer Thijs?†vroeg een lage zware mannenstem. Ik had geen idee wie het kon zijn. De man stelde zich voor. Het bleek een zekere Eddy Vergeylen te zijn, de manager van KV Oostende. Hij vroeg mij om direct naar zijn kantoor te komen. Ik besloot op het aanbod in te gaan en stapte in mijn auto. Een half uur later stond ik voor het stadion van Oostende. Ik ging naar binnen waar een secretaresse mij vriendelijk begroette. Ze begeleidde me naar het kantoor van meneer Vergeylen. De man bood me een sigaar aan en ik mocht in een stoffige zetel gaan zitten. Hij vertelde me dat de vorige manager ontslag had genomen wegens de degradatie. Momenteel zocht de club een nieuwe manager en volgens hem was ik daarvoor de geknipte kandidaat. Ineens vroeg hij: “Wilt u de nieuwe manager van Oostende worden?â€

Ik was verwonderd door deze vraag. Ik zou het moeten stellen met een beperkt loon en transferbudget, wat ik overigens al had kunnen vermoeden aan de zetel waarop ik zat en de verroeste ramen. Toch besloot ik op het aanbod in te gaan. Het zou een hele uitdaging worden en de volgende dag zou ik mijn contract al kunnen ondertekenen. Op de terugweg was ik al aan het fantaseren over een chique auto en luxueuze villa. Maar eerst Oostende naar eerste klasse loodsen!

De voorbereiding en transfers zullen later volgen.

Geplaatst
  • Auteur

KV Oostende

De Voorbereiding

Het zou geen makkelijke taak worden om direct kampioen te worden. Een goede voorbereiding was dus noodzakelijk. We zouden heel wat oefenwedstrijden spelen om onze spelers voor te bereiden op het nieuwe seizoen.

naamloosbf1.jpg

Onze eerste oefenmatch was tegen een Duitse amateurclub, genaamd Paderborn. Dit was onze eerste test van het nieuwe seizoen. Na een half uur volgde er echter al een zware domper: het uitvallen van Remco Heerkens, die een lange tijd out zou zijn. Toch herpakten we ons in de tweede helft en na een dik half uur stond het 2-0. Paderborn slaagde er echter nog in om in de slotfase gelijk te maken. Over het resultaat konden we niet tevreden zijn, over het spelpeil wel.

kvobv4.jpg

Enkele dagen later volgde onze tweede oefenmatch. Ik eiste een overwinning en na 11 minuten scoorde Vleminckx het enige doelpunt van de wedstrijd. We domineerden de hele partij en lieten enkele goede combinaties zien.

kvo1iu3.jpg

Dit was onze derde oefenmatch. Ook hier wou ik een overwinning maar we speelden ver onder ons niveau waardoor we deze wedstrijd zouden verliezen.

kvo2sr9.jpg

Dan volgde het hoogtepunt uit onze oefencampagne: de vriendschappelijke wedstrijd tegen Inter. 10 000 supporters zagen hoe we na amper 10 minuten al op een 2-0 voorsprong stonden. Uiteindelijk zou het 4-1 worden en hebben onze fans dus een leuke voetbalavond beleefd. Enige minpunt was het uitvallen van Landuyt die we een tijdje zullen moeten missen.

kvo3dp9.jpg

We zouden ook nog tegen een andere Italiaanse ploeg oefenen, genaamd Reggiana. We speelden de hele wedstrijd op een hoog niveau en wonnen dan ook verdiend met 1-3. Nieuwkomer Buelinckx scoorde bij zijn debuut.

kvo5ci9.jpg

Tot slot zouden we onze oefencampagne afwerken tegen een Belgische amateurclub. We wonnen deze wedstrijd zonder veel moeite met 0-2.

We konden dus tevreden terugblikken op de voorbereiding. Na wat ik gezien had was ik ervan overtuigd dat we klaar waren voor het nieuwe seizoen.

Geplaatst

Leuke club en mooi gepresenteerd :).

Hopelijk kun je meteen promoveren naar eerste met deze club die toch wel de kwaliteiten heeft.

Succes!

Geplaatst
  • Auteur

KV Oostende

Transfers

Toch zouden we nog enkele transfers in de breedte moeten doen. We beschikten over een kleine kern en indien enkele spelers geblesseerd zouden raken, zouden we wel eens in de problemen kunnen komen. Toch wou ik enkel echte versterkingen aantrekken.

Gekocht:

kvoig6.jpg

Dit zijn de spelers die we definitief gekocht hebben. Ik zal hieronder wat uitleg geven over deze spelers.

Sébastien Grimaldi: Deze speler konden we voor een goedkoop bedrag aantrekken. Hij zal uitgespeeld worden als verdedigende middenvelder en lijkt mij de perfecte stofzuiger op het middenveld.

Yves Buelinckx: Een oudere spits die zeker nog niet versleten is. Hij beschikt over de nodige kwaliteiten en kan voor de nodige ervaring zorgen in deze jonge groep.

Abdoulaye Soumare: Hij lijkt mij de perfecte doublure voor de linkerflank. De supporters waren enthousiast over zijn komst en ook ik verwacht veel van hem.

Geleend:

kvo1ri3.jpg

We hebben dus 1 speler geleend, namelijk Matthias Feys. Hij kan bij ons ervaring opdoen en toch nuttig zijn voor het team.

Verkocht:

kvo2qh7.jpg

Dit zijn de verkochte spelers. Zij konden mij niet overtuigen van hun kwaliteiten.

Uitgeleend:

kvo3ov8.jpg

We hebben maar 1 speler uitgeleend. Hij kan ervaring opdoen bij een andere club.

Geplaatst

Leuk dat je KV Oostende gaat trainen zeg ik heel eerlijk want die zie je niet zo heel veel en het lijkt me wel een uitdaging om ze weer naar boven te helpen.

De voorbereiding ziet er goed uit en het is natuurlijk vooral heel erg netjes dat je van Inter gewonnen hebt zeg dat lukt ook lang niet iedereen zeg ik heel eerlijk.

Geplaatst
  • Auteur

KV Oostende

Augustus

Hier een eerste update. Ik zal een overzicht geven van de wedstrijden van de maand augustus.

kvolc2.jpg

Dit was onze eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen. De verwachtingen waren hooggespannen en we waren favoriet. Maar niets was minder waar: na 4 minuten stonden we al op achterstand. Brackx zorgde nog voor de 1-1, maar daar bleef het ook bij. Dit was niet de start waarop we gehoopt hadden.

kvo1ys5.jpg

Onze eerst bekertegenstander was Montegnée, een vrijwel onbekende club. We waren torenhoog favoriet en moesten deze wedstrijd dus winnen. Na een uur spelen stonden we 1-3 voor en leek de overwinning binnen. Toch kwam Montegnée nog langszij en zo gingen we de verlengingen in. Hierin werd er niet meer gescoord en zo moest de beslissing volgen uit penalty's. Hierin bleek Montegnée beter te zijn. Deze prestatie was onaanvaardbaar en dus moest er gesproken worden met de spelers. We hoopten op beterschap.

kvo2pz9.jpg

Onze tweede competitiewedstrijd moest absoluut gewonnen worden. Na een kwartier stonden we 2-0 voor. Het leek dus alsof mijn preek geholpen had. In de tweede helft maakte Vleminckx er nog 3-0 van, en zo was de overwinning binnen.

kvo3jy3.jpg

Na onze overwinning van vorige week hoopten we deze lijn door te trekken. Net voor de rust maakte Buelinckx er 0-1 van, en vlak na de rust zorgde Feys voor de 0-2. Zo was deze wedstrijd beslist in ons voordeel. De volgende dag volgde er echter het nieuws dat Vleminckx enkele weken out zou zijn, wat toch wel voor wat onrust zorgde.

kvo4ez9.jpg

Tegen Ronse hoopten we onze zegereeks verder te zetten. Zonder Vleminckx was het echter niet makkelijk om onze kansen af te maken. Toch kon alweer Buelinckx voor de 1-0 zorgen. In de laatste minuut zorgde Brackx nog voor de 2-0.

kvo5ie8.jpg

Enkele dagen later moesten we spelen tegen Kortrijk, een concurrent voor de titel. Dit beloofde geen makkelijke wedstrijd te worden. De wedstrijd ging gelijk op en na een half uur stond het dan ook 2-2. In de slotfase schonk de ingevallen Amond ons echter nog de drie punten.

Conclusie: In de competitie doen we het zeer goed en we staan dan ook verdiend eerste. De bekeruitschakeling is echter toch een kleine domper op de feestvreugde. Toch mogen we niet klagen over onze competitiestart.

Klassement:

kvo6mf8.jpg

Geplaatst

Competitie ben je op goede weg.

Maar er wachten natuurlijk nog wat toppers.

Jammer van de bekeruitschakeling,maar ik denk dat je preek goed heeft gedaan voor de komende 4 matchen in de competitie ;).

Geplaatst
  • Auteur

KV Oostende

September

Hier volgt een nieuwe update van de maand september.

kvorl1.jpg

Met Bergen stond er dus een nieuwe topper op het programma. Het zou geen makkelijke partij worden als je weet dat Bergen nog maar 2 tegendoelpunten had gekregen en wij Vleminckx moesten missen. Toch kon Amond ons op een 0-1 voorsprong zetten waardoor we al wat gemakkelijker konden voetballen. Even na rust maakte Feys er 0-2 van. In de slotfase kon Bergen nog tegenprikken, maar dat volstond niet om ons van de 3 punten te houden. Opdracht volbracht dus!

kvo1ug0.jpg

In de volgende wedstrijd moesten we het opnemen tegen Union. Deze wedstrijd moest gewonnen worden. We domineerden de hele partij, maar kregen de bal niet in de netten. Over het spelpeil konden we tevreden zijn, over het resultaat niet.

kvo2wb2.jpg

Daarna volgde de wedstrijd tegen Deinze. Deinze is geen gemakkelijke ploeg met heel wat goede spelers. Op het kwartier zorgde Vleminckx voor de 0-1, wat ook de ruststand was. In de tweede helft lieten we ons echter verassen waardoor het nog 3-1 werd.

Conclusie: We staan nog steeds op de eerste plaats, maar door het puntenverlies wordt de kloof wel kleiner. Geel heeft wel een match minder gespeeld.

Klassement:

kvo3is6.jpg

Geplaatst

hopelijk kun je die eerste plaats behouden, maar ik wens je alvast veel succes!

Geplaatst
  • Auteur

KV Oostende

Oktober

Hier weer een nieuwe update van de maand oktober.

kvoxi5.jpg

Onze eerste match in de maand oktober was er eentje tegen Hamme. Aan de rust stonden we 3-0 voor en dus leek de wedstrijd al beslist. In de slotfase kwam Hamme echter nog sterk terug door concentratieverlies. Toch hielden we de 3 punten thuis en bleven we 1ste.

kvo1ye6.jpg

Hierna moesten we op bezoek bij Geel. Geel is één van de titelkandidaten, het beloofde dus een zware wedstrijd te worden. Aan de rust stond het 1-0 en in de tweede helft kreeg Ouon dan nog eens rood door dom natrappen. We leken dus op een nederlaag af te stevenen. Toch kon Amond in de slotminuut nog de 1-1 scoren door een flater van de Geelse keeper. Ouon zou uiteindelijk voor 3 wedstrijden geschorst worden.

kvo3se3.jpg

In de volgende wedstrijd kregen we Dessel op bezoek. Deze wedstrijd mocht geen probleem vormen als je weet dat Dessel laatste stond. Na een dik kwartier trape Gilbert een vrije trap mooi binnen. Op het half uur verdubbelde Grimaldi de score. Uiteindelijk werd het nog 3-1. Minpunt was wel het uitvallen van verdediger Vandenberghe. Hierdoor moesten we 3 verdedigers missen, doordat ook Wallaeys was uitgevallen op training.

kvoud9.jpg

In onze laatste wedstrijd van oktober moesten we het opnemen tegen Waasland. Na een kwartier stond Waasland nog maar met 9 op het veld, nadat men 2 keer de doorgebroken Vleminckx had neergehaald. Toch hielden ze nog verassend lang stand. Even na rust zorgde Vleminckx dan toch voor het bevrijdende doelpunt. 0-1 werd ook de eindstand.

Conclusie: Met een 10/12 hadden we het in oktober goed gedaan. Hierdoor hielden we onze eerste plaats vast

Er zal deze maand helaas geen screenshot van de stand kunnen komen.

Tips en andere reacties zijn welkom!
Geplaatst

Lekker gepresenteerd en zo kost het je ook niet veel tijd zeg ik heel eerlijk en je resultaten mogen er zeker ook zijn. Dat zijn echt geen slechte. Sterker nog het zijn zelfs hardstikke goede!

Ik vind het alleen jammer dat ik de rode kaart ontvangers niet zo goed te lezen zijn door het rode op het groene maar daar kun jij ook weinig aan doen volgens mij is het wel?

Geplaatst

Dat ligt meer aan de layout van fm dan aan hem :).

Maar doordat de afbeelding niet 100% scherp is, wordt het iets minder leesbaar.

Maar de resultaten zijn top en het is zeker mooi en duidelijk gepresenteerd.

Doe zo verder en maak van KVO en Eerste Klasse ploeg ;).

Geplaatst

KBHZ_O_ _O_ _O_

veel succes met Oostende maar laat Heusden ook is winnen:shhh:

Geplaatst
  • Auteur

KV Oostende

November

November beloofde geen makkelijke maand te worden. In onze eerste wedstrijd moesten we al direct op bezoek bij Antwerp.

kvo1er1.jpg

Het zou geen makkelijke opdracht worden om in Antwerp te komen winnen. De verplaatsing naar de Bosuil is altijd lastig. Voor de rust ging het gelijk op en stond het 2-2. Na de rust kon onze jonge ploeg de druk niet meer aan en zo werd het uiteindelijk 5-3. We hoopten dat deze nederlaag geen sporen zou achterlaten.

kvo2pc4.jpg

Tegen Tubize waren we torenhoog favoriet. We domineerden de hele partij maar kregen de bal niet tegen de netten. Met een 1 op 6 waren we niet goed bezig.

kvo3wj1.jpg

Door ons puntenverlies de laatste wedstrijden moesten we tegen KVSK absoluut winnen. KVSK kwam echter op voorsprong via een vrije trap. Het zag er dus niet goed uit. Toch kon Buelinckx nog voor de rust gelijk maken. In de tweede helft plooide KVSK en zo wonnen we nog verdiend met 1-4. Hopelijk kunnen we uit deze wedstrijd vertrouwen putten.

Conclusie: Door een magere 4 op 9 hebben we deze maand niet goed gepresteerd. Toch staan we nog steeds op de 1e plaats. Bergen, de 2de in de stand, moet wel nog een match meer spelen.

Klassement:

kvorf3.jpg

Geplaatst
  • Auteur

KV Oostende

December

Hieronder volgt de update van december.

kvo1gj8.jpg

Eerst moesten we het opnemen tegen KV Mechelen. Na 20 minuten stond het 1-1. Hierna kwamen we nog 2 keer op voorsprong, maar in beide gevallen kwam Mechelen terug via een vrije trap. Het werd uiteindelijk een gelijkspel, al zat er meer in.

kvo2gn6.jpg

Na het vorige gelijkspel moesten we winnen tegen OH Leuven. Na enkele minuten miste Buelinckx al een strafschop. Even later zette hij met een doelpunt zijn fout recht. In de tweede helft zorge Vleminckx voor de 0-2 en met een beauty zette Stassin de eindstand op het bord.

kvo3yp4.jpg

Ook tegen KBHZ moesten we winnen. Toch stonden we door onderschatting 0-1 achter aan de rust. De uitbrander tijdens de rust zorgde ervoor dat we de tweede helft veel beter speelden, maar de kansen wouden er helaas niet in. Uiteindelijk zorgde Amond nog voor de 1-1, maar verder kwamen we niet. Dit was weeral een tegenvallende partij waarin we meer verdienden.

Conclusie: Met een 5 op 12 was dit weeral niet onze beste maand. Bovendien zijn we onze eerste plaats kwijtgespeeld aan Bergen.

Klassement:

kvons1.jpg

Geplaatst

ik moet zeggen ik dacht eerst, oostende???? maar dankzij jou zie ik een andere club, eentje die ik niet ken...mag ik een screen van je club? prognose, gemiddelde leeftijd enzovoort (f11 op je toetsenbord) alvast bedankt...

En natuurlijk mooie prestaties al weet ik niet of het komt door je manager kwaliteiten of dat je matriaal zo goed is.

Maar in elk geval kampioen moet je nog altijd worden ! Succes.

Geplaatst

Eey grappig, een Novelle met FM. Erg lekker geschreven, ga zo door.

Succes met het behalen van het Kampioenschap.

Lekkere prestatie´s probeer het door te zetten!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.