Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

6eyd1xs.png

-1-

"BEN JE NOU ZO DOM OF DOE JE MAAR ZO?!"

"ACH HOUD JE BEK MAN!"

"JE BENT ONTSLAGEN!"

"MOOI ZO!"

Boos stap ik het kantoor van de supermarkt uit en gooi op de weg naar buiten vrijwel alle producten van de plank af. Hoe heb ik het hier zolang vol kunnen houden? Veel fouten gemaakt, dat weet ik, maar die chef moest áltijd mij hebben. Ook als ik niks had gedaan! Nou, ik heb het gehad met hem. Eigenlijk heb ik het gehad met deze hele stad! Ik stap in mijn auto en scheur met een gang van 140 km per uur naar huis. Daar thuis aangekomen tref ik mijn moeder, want ik woon nog niet op mezelf. Ik vertel haar wat er gebeurd is en ook zij gaat door het lint. Maar dan tegen mij. "Het is het zoveelste baantje dat je verprutst! Maak nou eens wat van je leven! Was op school gebleven!" Ook dit had ik snel gehad en ik ging naar boven. Ik ben vroeger zo snel mogelijk van school afgegaan, want ik wou mij volledig op het voetbal storten. Ik zat in de A1 bij Ajax en dacht de overstap naar het eerste elftal snel te mogen maken, maar de kans liet steeds op zich wachten. Ik raakte in een vormcrisis en al gauw werd mij de deur gewezen bij de Amsterdamse club. Ik zat dus zonder opleiding en zonder voetbalcarriere, wat mij erg somber maakte. Daarom had ik ook weinig zin om terug te keren op school en ging werken. Ik heb sindsdien wel 30 baantjes gehad en steeds werd mij de deur gewezen. Wel een pluspunt was de Lotto-winst een paar jaar geleden. Ik won 3,5 miljoen euro en daarvan is nog zeker 2,5 over.

Eenmaal aangekomen op mijn kamer zette ik mijn computer aan en zocht weer mijn vertrouwde site's op. Over boten, want daar hield ik van. Ik deed MSN aan en sprak een vriend aan. Over twee weken gaan wij een wereldreis maken, op mijn zeilboot. We hebben er allebei onwijs zin in, maar hij is wel een beetje bang. Het zal wel goed komen en dikke pret worden, toch?

Geplaatst
  • Auteur

6eyd1xs.png

-1-

"BEN JE NOU ZO DOM OF DOE JE MAAR ZO?!"

"ACH HOUD JE BEK MAN!"

"JE BENT ONTSLAGEN!"

"MOOI ZO!"

Boos stap ik het kantoor van de supermarkt uit en gooi op de weg naar buiten vrijwel alle producten van de plank af. Hoe heb ik het hier zolang vol kunnen houden? Veel fouten gemaakt, dat weet ik, maar die chef moest áltijd mij hebben. Ook als ik niks had gedaan! Nou, ik heb het gehad met hem. Eigenlijk heb ik het gehad met deze hele stad! Ik stap in mijn auto en scheur met een gang van 140 km per uur naar huis. Daar thuis aangekomen tref ik mijn moeder, want ik woon nog niet op mezelf. Ik vertel haar wat er gebeurd is en ook zij gaat door het lint. Maar dan tegen mij. "Het is het zoveelste baantje dat je verprutst! Maak nou eens wat van je leven! Was op school gebleven!" Ook dit had ik snel gehad en ik ging naar boven. Ik ben vroeger zo snel mogelijk van school afgegaan, want ik wou mij volledig op het voetbal storten. Ik zat in de A1 bij Ajax en dacht de overstap naar het eerste elftal snel te mogen maken, maar de kans liet steeds op zich wachten. Ik raakte in een vormcrisis en al gauw werd mij de deur gewezen bij de Amsterdamse club. Ik zat dus zonder opleiding en zonder voetbalcarriere, wat mij erg somber maakte. Daarom had ik ook weinig zin om terug te keren op school en ging werken. Ik heb sindsdien wel 30 baantjes gehad en steeds werd mij de deur gewezen. Wel een pluspunt was de Lotto-winst een paar jaar geleden. Ik won 3,5 miljoen euro en daarvan is nog zeker 2,5 over.

Eenmaal aangekomen op mijn kamer zette ik mijn computer aan en zocht weer mijn vertrouwde site's op. Over boten, want daar hield ik van. Ik deed MSN aan en sprak een vriend aan. Over twee weken gaan wij een wereldreis maken, op mijn zeilboot. We hebben er allebei onwijs zin in, maar hij is wel een beetje bang. Het zal wel goed komen en dikke pret worden, toch?

Geplaatst
  • Auteur

6eyd1xs.png

-2-

"Kom dan! We vertrekken Wieger!" Ik kan nog net met een aanloopje de boot op springen voordat hij weg vaart. We zijn nu officieel onderweg! Waar we heen gaan? We gaan de hele wereld rond! Maar eerst via de Straat van Gibraltar naar de Bahama's! Ja, via Gibraltar, want onze boot ligt niet in Scheveningen ofzo, nee, hij ligt in Monaco. Martijn, zoals mijn zeilmaat heet, weet vrijveel van boten, in tegenstelling tot mij. Daarom heb ik hem meegevraagd, maar ook omdat we samen zo heerlijk kunnen filosiferen. Over van alles, over het leven, maar ook over voetbal. Hij praat altijd gezellig mee over de nationale volkssport, maar hij weet er zelf niet veel van af. Hij is wat dat betreft voetbal-maagd. Hij denkt ook nog altijd dat buitenspel iets te maken heeft met de zij- en achterlijnen..

"Waar zijn we nu ongeveer?"

"Ik denk dat we over een kwartier bij Gibraltar zijn."

"Oke, daar moeten we wel oppassen, veel schepen gaan daar verloren.."

"Geen paniek, komt allemaal wel goed."

Nadat ik Martijn wat moed had ingepraat ging ik wat drinken halen binnen. Een goede fles wijn, meegejat uit Frankrijk. Je moet wat.. Ik roep of hij ook wat wil en hij antwoord bevestigend, dus ik schenk twee glazen in. Opeens gaat het schip hevig heen en weer en komen we met een klap tot stilstand. Ik sta direct op en loop met mijn blote voeten door het glas. De glazen waren van de tafel gevallen en zat dus nu onderin mijn linkervoet. Het deerde me weinig en ik rende naar buiten. Ik zocht Martijn, maar kon hem nergens vinden. Ik nam aan dat hij overboord was gevallen door de klap dus sprong het water in. Ik had gelijk, hij lag in het water, maar was nog bij bewustzijn. Ik trok hem mee het schip weer op en hij begon te schreeuwen van angst. We waren ergens tegenop geknald en dat had een gat in de onderkant van de boot veroorzaakt. We zonken dus.. Slechts 3 minuten waren er nodig om mijn verschrikkelijk dure zeilboot onder water te helpen. We waren drenkelingen, midden op zee. Ik had slechts een B-diploma op zwemniveau en we zouden hier niet lang kunnen overleven..

Geplaatst
  • Auteur

6eyd1xs.png

-3-

We dobberden nu al tien minuten rond, in de buurt van de straat van Gibraltar. We wisten niet welke kant we op moesten zwemmen, maar we besloten maar links te gaan. Waarom? Puur op gevoel, we konden immers nergens land zien. Na vijftien minuten zwemmen zagen we iets wat op land leek, dus er kwam weer wat hoop in onze harten. We zwommen er zo snel mogelijk heen en het bleek inderdaad land te zijn. We gingen aan land en werden direct opgevangen door enkele strandwachters. We werden in een auto gegooid en naar een groot gebouw gereden, wat later een ziekenhuis bleek te zijn. We werden overal op getest en overal werden naalden in gestoken, maar er werd ons verteld dat we geen blijvende schade hebben. Wel werden we naar een speciale inrichting gebracht, waar we direct konden beginnen aan ons herstel. Inmiddels wisten we ook waar we waren. In Spanje, maar dan in het Afrikaanse deel. We waren in de Spaanse stad Ceuta, dat eigenlijk in Marokko ligt.

Eenmaal in de inrichting aangekomen kregen we onze eigen kamer en konden we even bijkomen onder een genot van een lekkere kop thee. Ik zie een groot boek liggen met daarop de tekst 'History á Ceuta.' Ik besluit het open te doen, want ik ben op een bepaalde manier toch erg geintresseerd in de stad. Er staat dat het pas sinds 1995 een échte stad is, voorheen viel het onder de gemeente Cadíz. Ook lees ik dat het populair is onder de Spanjaarden, aangezien het hier belastingvrij winkelen is. Je bent in 40 minuten weer in Europa, dus we zouden hier erg snel weer weg kunnen. Ik kijk Martijn aan en vraag of hij ook snel weg wil. "Nee, we kunnen hier ook wel vakantie vieren.."

We zijn nu al twee weken in Ceuta en ons herstel is nog altijd niet afgelopen. Wel zijn we inmiddels bekend door de hele stad, omdat we Nederlanders zijn. Ze hebben hier een hoge dunk op van de Nederlandse cultuur en dat merk je aan alles. Mensen behandelen ons met erg veel respect en geven ons alles wat ons hartje begeert. Ook zijn we al meerdere malen wezen kijken bij de plaatselijke voetbalclub en we mochten zelfs even meetrainen. Dat ging vanwege het ongeluk op zee niet van harte dus hielpen we met de training, op tactisch gebied. Want ja, Nederlanders zijn tactisch verder dan andere landen, da's logisch. Wel hoorde we telkens geluiden dat de trainer ontslagen zou worden en dat wij twee de beoogde opvolgers zouden zijn. Dat was niet ondenkbaar, want in de week dat we op de club komen zijn wij al meer geliefd dan de huidige trainer, die vaak ruzie heeft met de voorzitter. Het voorstel voor het trainerschap bij de club AD Ceuta liet dan ook niet lang op zich wachten en we accepteerden het met vol genoegen..

Geplaatst

Zonde van die 3 stukjes achter elkaar, maar dat neemt niet weg dat het een lekker verhaaltje is, hihi.

Mooie verhaalijn en schrijfstijl ga vooral zo door lekkertje. Hihi.

Geplaatst

Leuke geschreven hoor die stukjes, familielid van me. Ik ken die club voor geen meter, daarom zal ik het ook volgen. Toch leuk om m`n clubkennis weer uit te breiden. Heb je misschien een clublied? Aight!

Geplaatst
  • Auteur

6eyd1xs.png

-4-

God zag na zeven dagen werken dat het goed was. Ik ben beter, ik zag al na 5 minuten dat het prut was. De selectie is van belabberd niveau en de faciliteiten zijn brak. Geweldig! Ondertussen was Martijn alweer opgestapt als assistent-trainer, aangezien hij weinig voetbalinteligentie had. Wel blijft hij in Ceuta wonen en blijft adviseur van de club. Ik moest dus binnenkort opzoek naar een nieuwe assistent. Ik besloot daar direct de voorzitter maar mee te confronteren en liep naar zijn kantoortje toe.

Ik klop aan en ik hoor dat ik binnen mag komen. "Joo niggah, we hebben een nieuwe assistent nodig, Martino is gekapt man. Ooh, je bent aan het bellen." Ik wacht twee minuten en wanneer hij heeft opgehangen went hij zich tot mij. "Goed nieuws! Aangezien de Spaanse overheid niet wil meewerken om ons wat meer financiele zekerheid te geven, heeft het stadsbestuur het heft zelf maar in handen genomen! We krijgen een gloednieuw stadion van 65.000 zitplaatsen! Oók krijgen we een nieuw trainingscomplex!"

Dit is fantastisch nieuws! Een nieuw stadion betekend meer recettes, wat meer geld oplevert. Plus de nieuwe trainingsfaciliteiten, die trainingen van hogere kwaliteit opleveren! Misschien gaat het ooit toch nog wat worden! Maar eerst dan de transfers. Ik vraag een lijst op van Spelers Zonder Contract en bekijk de lijst. Enkele goede spitsen zitten er tussen en ik zie er 3 die in aanmerking komen. Ik besluit ze alle drie een contract aan te bieden en zien wat er gebeurd. De club leeft weer..

Geplaatst
  • Auteur

6eyd1xs.png

-5-

"Wieger, kom eens hier! We zijn genaaid man! De Spaanse overheid wil gewoon dat we arm blijven! Ze keuren de bouw van het stadion af!" Verdomme, dat zou erg veel roet in het eten gooien. Het stadion is waarschijnlijk essentieel voor succes, aangezien we nu een stadion van slechts 6500 plaatsen hebben. Ik lees de fax door die we binnen hebben gekregen en daar staat het zwart op wit. Verdomme, ik heb de spelers waarmee ik heb gesproken het beloofd. Terwijl ik dat denk stapt de burgemeester van de stad binnen. Hij scheen het nieuws al te hebben gehoord en hij vroeg aan me hoe belangrijk dat stadion was. Ik vertelde hem het hele verhaal en hij luisterde aandachtig. "Oke, het stadion komt er, wij bouwen het zelf wel.."

Ik kneep hem wel even, maar de burgermeester bleek geen zacht eitje. Hij heeft de Spaanse overheid al opgebeld met deze medeling, die vervolgens reageerde met enkele dreigementen richting de stad. Hier trok hij zich echter niks van aan en zei dat het gewoon zou doorgaan, wat ze ook zouden doen. Fijne vent, die burgermeester.

Inmiddels was het nieuws in heel Spanje bekend en waren er totaal verschillende reacties. "Ach, laat ze maar, alsof we last hebben van dat nieuwe stadion?" Maar ook reacties als "En terecht dat het word verboden!" kwamen veel voor. Veel voetballers kozen echter voor het tweede en vandaar dat de club er zelf niet populaider op werd. Gelukkig niet bij iedereen, want de nieuwe assistent had ik inmiddels binnen. En niet de minste, want oud-speler Fernando Hierro komt naar de club! 87 interlands aan ervaring die hij allemaal op onze jonge spelers kan overbrengen, fantastisch! Fernando had het gehoord en vond het belachelijk dat de stad, maar vooral de club zo werd tegengewerkt. Daarop besloot hij bij AD Ceuta te tekenen en heb ik er een gezellige assistent bij! Echter zullen er nog meer trainers moeten komen, aangezien we een bredere selectie nodig hebben. De club moet omhoog, maar dat gaat niet met dit materiaal. Maar eerst maar wachten op het stadion, dat over twee weken af zal zijn. Al die Marokanen die even snel een steentje leggen leveren snel werk. Chapeau!

Twee weken later is het stadion daadwerkelijk af en heb ik zelf de eer om het te openen. Het zit direct bomvol, want de club is sinds mijn aantreden machtig populair geworden. Ik kijk het stadion rond en zie allerlei verschillende culturen. Prachtig! Voetbal is niet alleen een sport, maar ook een manier om mensen samen te brengen. We vallen dan wel onder Spanje, maar de mensen hier voelen zich meer Afrikanen. De Marokanen op hun beurt zien graag het Spaanse voetbal, want het ligt toch net op 20 minuten rijden van huis. Dat zal vele uitverkochte huizen opleveren komend seizoen, hoewel we slechts in de Spaanse Divisie B spelen. Drie niveau's hoger speelt onze moederclub. Dat is het relatief bekende Real Madrid uit de gelijknamige hoofdstad. Een jeugd vol met talenten, waarvan wij er enkele zullen huren komend seizoen. We zijn op dit moment bezig met vier spelers uit hun jeugd. Met Saldado, De la Red, Bueno en de wat oudere Mirambers. Ik verwacht niet dat iedereen komt, maar hoop toch op één of twee talenten. Echter is dan de selectie nog lang niet rond, want we willen promoveren! Dus zullen er nog veel meer tranfers plaatsvinden komende zomer. Misschien komen er zelfs wel een paar Nederlanderse spitsen...

4minbd0.png

Geplaatst

goed geschreven maar veel te veel stukken achter mekaar. op deze manier schrik je lezers af en ga je jezelf niet "beschermen" tegen periodes met minder inspiratie

maar verder goed geschreven en doe zo verder, maar post trager

Geplaatst

Bij mij doet momenteel hst.6 zogezegd het niet en boven alle stukken verhaal staat een rood kruis waar volgens mij iets heel anders had moeten staan niet?

Ik begrijp even niet helemaal wat je club is zeg ik heel eerlijk want daar heb je het ineens over zonder ook maar iets van de club zelf of whatever!

Zoals meerdere mensen al zeggen moet je een of twee stukken van het verhaal per dag posten en niet meteen alles in een keer he vriend.

Geplaatst
  • Auteur
Het voorstel voor het trainerschap bij de club AD Ceuta liet dan ook niet lang op zich wachten en we accepteerden het met vol genoegen..

Boven elk verhaal hoort een banner te staan, hebben meer mensen hier last van?

Geplaatst

Bij een aantal hoofdstukken zie ik hem niet, Wieger! Wel leuk geschreven, ga zo door! ;)

Geplaatst

Bij deze zal ik dan maar eens reageren.

Weer een mooie start van je novelle. We zijn niets anders van je gewend. Ben er zeker van dat dit een topper gaat worden.

Veel succes bij de voor mij onbekende club.

Geplaatst
  • Auteur

6eyd1xs.png

-7-

Zo. Vijf nieuwe spelers binnen, maar we zijn nog altijd niet klaar hoor. Ik wil er nog twee die de selectie de benodigde boost geven, waardoor we direct in het eerste jaar kunnen promoveren naar de Segunda Division. Dat zou betekenen dat we in het tweede jaar nog betere spelers aan zouden kunnen trekken en snel richting de Primera Division zouden kunnen gaan, wat toch ons doel is. Hoewel, mijn doel is een gestructueerde topclub maken van AD Ceuta. Op de dag dat ik wegga wil ik zeker weten dat de club ook zonder mij kampioen van Spanje zou kunnen worden. Dan is mijn werk gedaan.

Ik verveel me dood, samen met Martijn. We wonen nog altijd in een hotel en besluiten vandaag maar eens op zoek te gaan naar een huis. Voor ons tweeen. Nee, we zijn geen homo's, gewoon vrienden en twee huizen kunnen we niet betalen. Nog niet. Martijn heeft nog altijd geen baan, behalve als adviseur van de club dus kan op dit moment helemaal niets betalen. We lopen een makelaarskantoor binnen en we worden ook direct herkend. Nadat we een half uur foto's moeten laten maken en handtekeningen uitdelen gaan we met een makelaar op pad. Zo gaat dat in Ceuta! We rijden naar het eerste de beste huis op de lijst en Martijn en ik zijn meteen verkocht. Maar niet op het huis, want dat ziet er niet uit. Er lopen enkele mooie dames langs, die de auto in mogen stappen. Dat doen ze gewillig en we rijden vol gezelligheid naar de volgende locatie. Hier treffen we echter wel een schitterend, wit huis en na een uur van afvragen besluiten we het te kopen. We duwen de makelaar 200 euro in zijn handen en hij rijdt vol gelukkigheid weg. Het huis is nu bijna van ons, slechts enkele details moeten nog worden afgerond. Maar we zijn klaar om een lang en gelukkig bestaan op te bouwen in de Spaanse stad Ceuta..

Laidback Hajee met het nummer AD Ceuta!

AD Ceuta sterk en stoer, van ons winnen wordt een hele toer

Jullie wonen in Spanje, maar dat boeit ons geen moer

Ceuta wint altijd, jullie verliezen telkens die strijd.

Haha echt waar, vraag profeet Mohammed maar

Ja jongens, jullie zullen er van lusten

Wat zegie? Of je worst lust

Onze keeper die elke aanval blust

Ja jongens, de groeten

Met jullie zomersproeten

Geplaatst
  • Auteur

Omdat jij het bent.

4u48qcl.jpg

4mvcaia.jpg

Screens genomen eind seizoen 1. Dus ze zijn al wat in waarde en stats gestegen.

Ben erg trots op Fuego. Wát aan speler!

Geplaatst

Wel veel salaris voor zo'n ''kleine'' club. Misschien had je ze dan beter kunnen huren ;c ;)

Geplaatst

Leuke club Wieger en natuurlijk leuke start ook!

Ga vooral zo door, ben benieuwd wat je met deze club kan bereiken

Geplaatst

Mooie club Wieger, tof gevonden ook die club dat die eigenlijk op een ander continent speelt. Mooi verhaal en leuk gepresenteerd, de banner zie ik gewoon hoor, prachtige schrijfstijl en leuke aankopen. Leuk gevonden ook dat je het stadion uit hebt gebreid en er een heel complot tegen jou is :D

Geplaatst
  • Auteur

6eyd1xs.png

-8-

Zo. Dat was me het seizoen wel! Het is inmiddels alweer 25 juni 2007 en ik neem samen met Martijn het afgelopen seizoen door. "Knap hoe we de selectie hebben versterkt en toch zulke prestaties hebben gehaald", begint Martijn. "Wel jammer van de dip aan het einde van het seizoen, maarja. Wel leuk dat we het zo spannend hielden!" Spannend was het ja, maar dat leek het niet te gaan worden. Al in de voorbereiding lieten wij zien hoe goed we waren, door twee keer nipt van Real Madrid te verliezen. Echter was de tweede keer geheel onderverdiend, want we waren vele malen beter en kwamen met tien man terug van een 2-0 achterstand. Echter ging het mis in de 89'ste minuut. Kut Soldado..

Wel werd Sporting verslagen, en hard ook. Het werd maarliefst 3-0 in ons voordeel en de vorm was er. Het seizoen ging fris van start en we speelden ook echt erg goed, maar al in de derde wedstrijd liepen we tegen puntverlies aan. Door het sterke Extremandura, dat in topvorm verkeerde dit seizoen, liepen we telkens achter de feiten aan, aangezien zij pas tegen ons voor het eerst puntverlies leden. Wij wonnen en sindsdien hebben we de koppositie niet meer afgestaan, allemaal dankzij deze jongens. We speelden top en de eerste plaats in de competitie was dan ook dik verdiend, hoewel we de nummer twee nog ernstig dichtbij lieten komen. Op de laatste speeldag moesten we winnen, anders haalde de concurentie ons in. Gelukkig scoorde Bueno de verlossende 2-1 in de 80'ste minuut. Heldje. Overigens is Bueno ook verkozen tot Spaans Talent van het jaar, en werd Ruben de la Red tweede in deze verkiezing.

Kortom, het was al een topjaar, maar in Spanje beschikken ze over een raar systeem. Ook al word je kampioen, je promoveert niet direct. Je zult Play-offs moeten spelen tegen andere teams uit de Liga B en daarmee strijd je om een ticket die rechtgeeft op promotie naar de Segunda Division. Deze play-offs wonnen we en we kunnen ons op dit moment opmaken voor de Segunda Division. Wat we gaan doen deze zomer? De selectie waarschijnlijk flink versterken! We krijgen negen miljoen aan tranfserbudget, aan Martijn en mij wat we er mee gaan doen..

Geplaatst

Heel mooie club uitgekozen. Hoe kom je eigenlijk aan het geld om zulke hoge salarissen te betalen in de segunda B?

en is het niet 'autónoma' ?

Geplaatst
  • Auteur

Volgens het vertaalapparaat is het zo goed. :p

De goede financien komen door het stadion, dat zorgt voor extra inkomsten. Plus de voorbereiding, twee keer tegen Real Madrid en één keer tegen Sporting, zorgt voor veel inkomsten. Zeker omdat Real verplicht was de volledige inkomsten aan mij af te staan. Komt neer op zo'n 1,5 á 2 miljoen euro ;)

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.