Geplaatst 12 juli 200717 jr. Met een heerlijk gevoel loop ik in de Arena. Mijn Ajax B1 heeft net even de leeftijdsgenootjes van Feyenoord geklopt en met deze overwinning beginnen we toch wel goed aan de competitie. Opeens kom ik Martin van Geel tegen en die vraagt als ik even met hem mee ga naar zijn kantoor. Onder het genot van een heerlijk kopje koffie krijg ik te horen dat Henk ten Cate is ontslagen. Henk zou ruzie hebben gehad met John Jaakke over het beschikbare transfergeld en toen Henk dat geld niet kreeg is hij opgestapt. Ik hoor het verhaal aan en zeg Martin gedag en ga naar huis toe. Eenmaal thuis denk ik nog eens na over de situatie bij Ajax. De jongens zitten nu nog maar net in de voorbereiding en nu al hebben ze geen coach meer. Ik vertel het verhaal aan mijn vrouw maar zij ligt hier niet wakker van en we gaan rustig eten. Die morgen rijd ik naar de toekomst om de B weer te gaan trainen. Als ik loop naar de kleedkamer staan John Jaakke en Martin van Geel mij op te wachten. Jaakke en van Geel wouden dat ik mee liep naar het kantoor van Jaakke. Als we er eenmaal zijn vertelt Jaakke dat hij en van Geel de ideale kandidaat al hadden gevonden voor de vacature van coach bij Ajax. Ik keek raar op en dacht in mezelf dat ze wel heel snel een nieuwe coach hadden gevonden. Jaakke zei: Desmond jij bent de ideale persoon voor deze baan. Ik schrok nogal van wat Jaakke net zij maar ik zei direct ja tegen Martin en John. Jaakke had het contract al klaar liggen voor mij en ik hoefde alleen nog maar te tekenen. Ik tekende en zo werd ik de nieuwe trainer van Ajax. Jaakke zei nog tegen mij dat ik de B niet hoefde te trainen en dat ik vandaag nog aan de pers werd voorgesteld. Ik liep nog even terug naar het veld van de toekomst om alle spelers van de B te bedanken voor de leuke tijd die de spelers en ik hebben meegemaakt. Ik bel mijn vrouw nog even snel om te vertellen dat ik de nieuwe trainer ben van Ajax en dat ik wat later thuis kom want er staat mij nog veel te doen.
Geplaatst 12 juli 200717 jr. Auteur Met een heerlijk gevoel loop ik in de Arena. Mijn Ajax B1 heeft net even de leeftijdsgenootjes van Feyenoord geklopt en met deze overwinning beginnen we toch wel goed aan de competitie. Opeens kom ik Martin van Geel tegen en die vraagt als ik even met hem mee ga naar zijn kantoor. Onder het genot van een heerlijk kopje koffie krijg ik te horen dat Henk ten Cate is ontslagen. Henk zou ruzie hebben gehad met John Jaakke over het beschikbare transfergeld en toen Henk dat geld niet kreeg is hij opgestapt. Ik hoor het verhaal aan en zeg Martin gedag en ga naar huis toe. Eenmaal thuis denk ik nog eens na over de situatie bij Ajax. De jongens zitten nu nog maar net in de voorbereiding en nu al hebben ze geen coach meer. Ik vertel het verhaal aan mijn vrouw maar zij ligt hier niet wakker van en we gaan rustig eten. Die morgen rijd ik naar de toekomst om de B weer te gaan trainen. Als ik loop naar de kleedkamer staan John Jaakke en Martin van Geel mij op te wachten. Jaakke en van Geel wouden dat ik mee liep naar het kantoor van Jaakke. Als we er eenmaal zijn vertelt Jaakke dat hij en van Geel de ideale kandidaat al hadden gevonden voor de vacature van coach bij Ajax. Ik keek raar op en dacht in mezelf dat ze wel heel snel een nieuwe coach hadden gevonden. Jaakke zei: Desmond jij bent de ideale persoon voor deze baan. Ik schrok nogal van wat Jaakke net zij maar ik zei direct ja tegen Martin en John. Jaakke had het contract al klaar liggen voor mij en ik hoefde alleen nog maar te tekenen. Ik tekende en zo werd ik de nieuwe trainer van Ajax. Jaakke zei nog tegen mij dat ik de B niet hoefde te trainen en dat ik vandaag nog aan de pers werd voorgesteld. Ik liep nog even terug naar het veld van de toekomst om alle spelers van de B te bedanken voor de leuke tijd die de spelers en ik hebben meegemaakt. Ik bel mijn vrouw nog even snel om te vertellen dat ik de nieuwe trainer ben van Ajax en dat ik wat later thuis kom want er staat mij nog veel te doen.
Geplaatst 12 juli 200717 jr. Henk is ontslagen, maar zelf opgestapt??? Iig leuk dat je met Ajax begint, succes
Geplaatst 12 juli 200717 jr. lekkere intro, probeer de plaatjes te uploaden met imageshack dan zijn ze niet zo klein en kunnen wij ze beter zien Weet wel waar je over praat, hij is geüpload met imageshack, alleen heeft de beste jongen de verkeerde link gepakt, kan gebeuren. Volgende keer de onderste pakken. Succes bij Ajax jongen..;)
Geplaatst 15 juli 200717 jr. Auteur Bedankt voor de tip van imageshack dit is namelijk mijn eerste novelle en heb dus de verkeerde link gepakt
Geplaatst 18 juli 200717 jr. hee desmond. leuke intro! en veel succes met de mooiste club van nederland..
Geplaatst 19 juli 200717 jr. leuk intro succes met ajax ennuh wat je ook doet Huntelaar moet spelen hahaha
Geplaatst 19 juli 200717 jr. Auteur morgen komt er weer een update met daarin de voorbereiding en de transfers.
Geplaatst 21 juli 200717 jr. Auteur de voorbereiding Eenmaal begonnen bij Ajax werden er ook een hele serie met oefenwedstrijden gespeeld. Eerst werden er 4 wedstrijden tegen nederlandse en duitse amateurs gevoetbald en tegen deze clubs werden telkens de dubbele cijfers gehaald. Ook werd er een oefenwedstrijd gespeeld tegen Ajax 2 om eens te kijken wie ik van dat elftal naar het eerste elftal kon halen. Tom de Mul viel op bij Ajax 2 door zijn goede acties en wordt naar het eerste elftal gehaald. Daarna speelden we tegen Deportivo voor het LG Amsterdam Tournament Een goede overwinning alleen kwamen we nog wel even in de problemen door 2 goals van riki maar we zijn door naar de finale en daarin treffen we AC Milan en Milan had Bayern Munchen uitgeschakeld. Ajax-Ac Milan Milaan was de hele wedstrijd beter en heeft verdiend gewonnen. Al met al ben ik tevreden over deze voorbereiding en zijn we klaar voor de Johan Cruijff schaal en de kwalificatie voor de cl.
Geplaatst 22 juli 200717 jr. Auteur De transfers Ook werden er in de zomer veel spelers aangetrokken en spelers die vertrokken naar andere clubs. Ik zal alle transfers even toelichten. Foti werd gekocht omdat ik nog een goede spits nodig had naast klaas jan huntelaar. De scouts waren alleen maar lovend over hem en dus kocht ik hem van udinese en sampdoria. Lebohang Mokoena werd gehaald omdat ik nog een goede rechtermiddenvelder nodig had. Andres Guardado wordt bij mij linksback en kan ook nog eens linksbuiten voetballen. Een hele handige speler dus. Tom de Mul had ik net een klein maandje bij het eerste maar toen maakte Internazionale hem helemaal gek door lovende uitspraken en daarna wou hij alleen nog maar bij Inter spelen en dus heb ik hem dan maar verkocht JC Schaal Een gelijk opgaande wedstrijd tegen PSV eindigde erg slecht voor ons. Diego Tardelli strafte een blunder van Stekelenburg af en scoorde voor Psv in de 90e minuut de 2-1. De nieuwe aanwinst van Psv Bodmer en de nieuwe aanwinst van Ajax Foti scoorde allebei. Hopelijk kunnen we volgend jaar revanche halen.
Geplaatst 25 juli 200717 jr. Auteur UEFA Champions League 3e kwalificatieronde Uit de koker kwam de Zweedse club Djurgardens. Ik was tevreden met deze loting omdat we toch een grote kans hadden om door te gaan naar de volgende ronde. We speelden eerst thuis en moeten dan meteen een goed resultaat neerzetten. We wonnen dankzij een hele goede Foti. De zweden scoorden wel en dat was wel een domper. Maar Djurgardens werd weggespeeld en we hebben een hele goede kans op de volgende ronde Een goede wedstrijd van onze kant en weer hebben we gewonnen van de zweden en we gaan de cl in. Wesley Sneijder speelde weer een uitstekende wedstrijd. In de groepsfase spelen we tegen Liverpool,Dinamo kiev en Chievo verona. De eerste seizoenshelft Er werden veel goede resultaten behaald en er werden punten verloren tegen AZ, Excelsior en Ado. En we zijn nog steeds ongeslagen dus het gaat heel goed. De cl heb ik weggelaten omdat ik die later update.
Geplaatst 28 juli 200717 jr. Auteur jongens dit topic kan van mij part gesloten worden omdat mijn computer is gecrashed.