Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Vandaag is het zover, de nieuwe coach wordt bekend gemaakt. De nieuwe coach die MVV terug moet brengen waar het hoort; de eredivisie. De club keek in 2001 de dood in de ogen. De bijna failliet verklaring zal iedere Maastrichtenaar zich nog wel goed kunnen herinneren. De club moest een nieuwe opbouw ondergaan, om terugkeren waar het thuishoort. De pers speculeert druk over de mogelijke opvolger van de vorig jaar ontslagen Jurrie Koolhof, nu werkzaam bij Cambuur Leeuwarden. Robert Maaskant leek de gedoodverfde favoriet, maar werd het uiteindelijk toch niet. In spanning wachten de aanwezige journalisten af.

persconferentie2.jpg

Persconferentieleider: ''Van harte welkom bij deze persconferentie. Vandaag zal de nieuwe trainer bekend gemaakt worden. Nog even geduld, de voorzitter van MVV, meneer Goumans neemt zo het woord.''

Goumans: ''Vandaag is het dan zo ver. Ik ben er van overtuigt dat we met deze coach een nieuwe weg inslaan op weg naar de eredivisie. Met trots presenteer ik u: Axel Mille, vanaf vandaag de nieuwe coach van MVV.''

Persconferentieleider: ''Dan wil ik nu graag het woord geven aan de nieuwe trainer, Axel Mille!''

Mille: Ik ben er blij met deze unieke kans mijn kennis die ik heb opgedaan tijdens de cursus ‘Coach betaald voetbal’ te laten zien. Ik ben een geboren Maastrichtenaar en ik ben er van overtuigd dat er enorm veel kwaliteit in deze spelersgroep zit. Gesteund door het publiek dat altijd in grote getale aanwezig is gaan we proberen de play-offs te halen.

Journalist: ''De doelstelling is dus het behalen van de play-offs''?

Mille: Precies, al heb ik er goede hoop in dat zelfs de titel tot het kansenplaatje behoort, maar dan moet wel alles meezitten.

Journalist: ''Heeft u al aankopen op het oog?''

Mille: Natuurlijk heb ik die, maar dat is voor jou een raadsel en voor mij een weet.

Als jullie me willen excuseren, mijn eerste training staat op het programma. Bedankt voor jullie aanwezigheid.

Persconferentieleider: ''Dan is deze persconferentie nu afgelopen. Ook namens mij bedankt voor uw komst en tot de volgende keer.''

2004675218758522872_rs.jpg

MVV (Maastrichtse Voetbal Vereniging) is de betaald-voetbalclub van Maastricht, opgericht op 2 april 1902. De club wordt ook wel "de sterrendragers" genoemd, omdat in het embleem de kenmerkende ster zit; deze ster is tevens het stadssymbool van Maastricht. In de volksmond heet ze Us MVV'ke (ons MVV-tje).

Op 1 mei 1978 werd de vereniging opgesplitst in enerzijds de huidige profclub en anderzijds de amateurvereniging MVV'02.

Vanaf 1911 was het thuisstadion van MVV De Boschpoort. Sinds 1961 is voetbalstadion De Geusselt (capaciteit 10.000 zitplaatsen) de thuisbasis van de club.

MVV heeft vanaf de introductie van het betaald voetbal in Nederland tot in de tachtiger jaren van de vorige eeuw doorlopend in de hoogste divisie gespeeld. In de loop van die tachtiger jaren is de club enkele keren gedegradeerd en weer gepromoveerd. Sinds 2000 speelt MVV onafgebroken in de eerste divisie (tegenwoordig Jupiler League genaamd).

In de jaren tachtig had de club een roemruchte harde kern op de "Angel Side". Deze Angel Side bestaat nog steeds in de zuidwesthoek van het stadion, boven het supporterscafé, maar roert zich tegenwoordig minder. De naam verwijst naar de engel in het stadswapen van Maastricht. Het publiek van MVV staat bij velen ook als trouw bekend. Ondanks het feit dat MVV al sinds de eeuwwisseling niet meedoet om de prijzen in de Jupiler League, trok de club bij thuiswedstrijden in het seizoen 2006/07 gemiddeld meer dan 5000 bezoekers, en bij de derby tegen Fortuna Sittard zelfs meer dan 8000.

HQgdECBIoHY

De supporterstribune 'Angelside' in het seizoen 2006/2007

De volgende keer:

- De oefenwedstijden

- De transfers

- De tactiek

Reacties zijn welkom!

Geplaatst
  • Auteur

Vandaag is het zover, de nieuwe coach wordt bekend gemaakt. De nieuwe coach die MVV terug moet brengen waar het hoort; de eredivisie. De club keek in 2001 de dood in de ogen. De bijna failliet verklaring zal iedere Maastrichtenaar zich nog wel goed kunnen herinneren. De club moest een nieuwe opbouw ondergaan, om terugkeren waar het thuishoort. De pers speculeert druk over de mogelijke opvolger van de vorig jaar ontslagen Jurrie Koolhof, nu werkzaam bij Cambuur Leeuwarden. Robert Maaskant leek de gedoodverfde favoriet, maar werd het uiteindelijk toch niet. In spanning wachten de aanwezige journalisten af.

persconferentie2.jpg

Persconferentieleider: ''Van harte welkom bij deze persconferentie. Vandaag zal de nieuwe trainer bekend gemaakt worden. Nog even geduld, de voorzitter van MVV, meneer Goumans neemt zo het woord.''

Goumans: ''Vandaag is het dan zo ver. Ik ben er van overtuigt dat we met deze coach een nieuwe weg inslaan op weg naar de eredivisie. Met trots presenteer ik u: Axel Mille, vanaf vandaag de nieuwe coach van MVV.''

Persconferentieleider: ''Dan wil ik nu graag het woord geven aan de nieuwe trainer, Axel Mille!''

Mille: Ik ben er blij met deze unieke kans mijn kennis die ik heb opgedaan tijdens de cursus ‘Coach betaald voetbal’ te laten zien. Ik ben een geboren Maastrichtenaar en ik ben er van overtuigd dat er enorm veel kwaliteit in deze spelersgroep zit. Gesteund door het publiek dat altijd in grote getale aanwezig is gaan we proberen de play-offs te halen.

Journalist: ''De doelstelling is dus het behalen van de play-offs''?

Mille: Precies, al heb ik er goede hoop in dat zelfs de titel tot het kansenplaatje behoort, maar dan moet wel alles meezitten.

Journalist: ''Heeft u al aankopen op het oog?''

Mille: Natuurlijk heb ik die, maar dat is voor jou een raadsel en voor mij een weet.

Als jullie me willen excuseren, mijn eerste training staat op het programma. Bedankt voor jullie aanwezigheid.

Persconferentieleider: ''Dan is deze persconferentie nu afgelopen. Ook namens mij bedankt voor uw komst en tot de volgende keer.''

2004675218758522872_rs.jpg

MVV (Maastrichtse Voetbal Vereniging) is de betaald-voetbalclub van Maastricht, opgericht op 2 april 1902. De club wordt ook wel "de sterrendragers" genoemd, omdat in het embleem de kenmerkende ster zit; deze ster is tevens het stadssymbool van Maastricht. In de volksmond heet ze Us MVV'ke (ons MVV-tje).

Op 1 mei 1978 werd de vereniging opgesplitst in enerzijds de huidige profclub en anderzijds de amateurvereniging MVV'02.

Vanaf 1911 was het thuisstadion van MVV De Boschpoort. Sinds 1961 is voetbalstadion De Geusselt (capaciteit 10.000 zitplaatsen) de thuisbasis van de club.

MVV heeft vanaf de introductie van het betaald voetbal in Nederland tot in de tachtiger jaren van de vorige eeuw doorlopend in de hoogste divisie gespeeld. In de loop van die tachtiger jaren is de club enkele keren gedegradeerd en weer gepromoveerd. Sinds 2000 speelt MVV onafgebroken in de eerste divisie (tegenwoordig Jupiler League genaamd).

In de jaren tachtig had de club een roemruchte harde kern op de "Angel Side". Deze Angel Side bestaat nog steeds in de zuidwesthoek van het stadion, boven het supporterscafé, maar roert zich tegenwoordig minder. De naam verwijst naar de engel in het stadswapen van Maastricht. Het publiek van MVV staat bij velen ook als trouw bekend. Ondanks het feit dat MVV al sinds de eeuwwisseling niet meedoet om de prijzen in de Jupiler League, trok de club bij thuiswedstrijden in het seizoen 2006/07 gemiddeld meer dan 5000 bezoekers, en bij de derby tegen Fortuna Sittard zelfs meer dan 8000.

HQgdECBIoHY

De supporterstribune 'Angelside' in het seizoen 2006/2007

De volgende keer:

- De oefenwedstijden

- De transfers

- De tactiek

Reacties zijn welkom!

Geplaatst

cker een leuke uitdaging met een club als MVV

ga het cker volgen!

Geplaatst

Zozo, erge mensen hoor, die Angelside, donders.

Nou, Mille. Ik wens je veel succes, ben benieuwd naar je, zoals altijd, knappe prestaties! Succes! :)

Geplaatst
  • Auteur

Vroeger was het best erg ja, maar de laatste tijd is het rustig. Meer sfeeracties ipv vechten/rellen.

Geplaatst

Ik ga je volgen Axel, één van de sympathiekste clubs van de Jupiler League kan ik me nog wel herrineren uit de tijd dat Sparta er nog speelde.

Veel succes(y)

Geplaatst
  • Auteur

Wij wonnen destijds nog bijna van jullie op het Kasteel, kan ik me nog goed herrineren ;). 1-1 werd het toen ofzo.

Geplaatst

Ik wens je veel succes met dit verhaal en ik zal het zeker blijven volgen.

Promoveren moet kunnen he? :mrgy:

Geplaatst

veel succes bij MVV zorg dat ze gaan promoveren!!

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt voor de reacties, dit motiveert mij.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De oefenwedstrijden

De oefenwedstrijden heb ik door mijn assistent laten leiden. Ik was zelf te druk met nieuwe aankopen, dat ik nauwelijks tijd had het team te trainen. Ik was alleen de hoofdverantwoordelijke tijdens de laatste oefenwedstrijd tegen hoofdklasser SV Meerssen. Zoals jullie kunnen zien heeft mijn assistent nog veel te leren op dit niveau.

Velbert 1-0 MVV (0-0)

1-0 62’ Conrad

MVV 0-2 Fiorentina (0-1)

0-1 40’ Lupoli

0-2 56’ Mutu

MVV 1-4 Sporting (0-3)

0-1 16’ Djaló

0-2 21’ Moutinho

0-3 24’ Djaló

1-3 47' Thiebaut

1-4 54' Liédson

MVV 1-4 Racing Santander (1-1)

1-0 3’ Thiebaut

1-1 9’ Munitis

1-2 51’ Munitis

1-3 82’ Zigic

1-4 86’ Aganzo

MVV 6-0 SV Meersen (5-0)

1-0 15’ Daemen

2-0 18’ Esajas

3-0 20’ Vermast

4-0 28’ Siahaija

5-0 38’ Vermast

6-0 87’ Krohne

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De transfers

2005158954102770172_rs.jpg

Job Bulters: We zochten nog een keeper, en deze talentvolle ’goalie’ was transfervrij. Hij ging akkoord met zijn reserve-rol, en keept nu regelmatig in het tweede elftal.

Patrick Lip: Gehaald voor de breedte. Mocht een van mijn middenvelders uitvallen, dan staat Patrick klaar om ze te vervangen.

Reinier Robbemond: Nog steeds een goede voetballer voor de Jupiler League, die bovendien erg veel ervaring meebrengt. Zal regelmatig zijn wedstrijden meepikken.

Dion Esajas: Goede spits die regelmatig in de basis zal staan naast Gunther Thiebaut. Dat we hem voor de neus van ADO Den Haag wegpikte maakte het een nog betere transfer.

Antonino Furfaro: Kwam pas later bij de groep, toen bleek dat we te weinig middenvelders hadden die op de vleugels kunnen spelen. Prima aanwinst.

Rogier Kronhe Spits die gehuurd is van FC Groningen. Prima backup voor Dion Esajas.

Er vonden geen uitgaande transfers plaats.

De tactiek

2003256688734440830_rs.jpg

We gaan spelen met een 442 tactiek, omdat er in mijn ogen dan een perfecte balans is tussen aanvallen en verdedigen. De tactiek heet de katapult. Deze naam is niet zomaar gekozen, er zit namelijk een reden achter.

Een katapult trek je naar achter, en vervolgens schiet de steen razendsnel weg. De vergelijking met mijn tactiek; De tegenstander valt aan (ik word teruggedrongen) verover de bal en er volgt een razendsnelle tegenaanval (de steen schiet weg). Daar is mijn tactiek dus op gebaseerd, een effectieve countertactiek.

Ec-TX66Z2sQ

Rein van Duijnhoven (keeper) scoort een fantastische goal voor MVV

De volgende keer:

- De eerste drie competitie wedstrijden

Reacties zijn welkom!

Geplaatst

Ziet er netjes uit, alleen bij de laatste update klopt wat er achter 'de volgende keer' staat volgens mij niet helemaal :p

Geplaatst

Go Axel. xD

Hopen dat er niks gebeurt met je tactiek enz. succes ermee!

Geplaatst
  • Auteur
Ziet er netjes uit, alleen bij de laatste update klopt wat er achter 'de volgende keer' staat volgens mij niet helemaal :p

Ja inderdaad zag het net, het is verbeterd nu.

Geplaatst
  • Auteur

Ik vertrek morgen naar mijn neef in Eindhoven. Ik ben denk ik zaterdag wel weer terug, dus zijn er een tijdje geen updates meer.

Geplaatst
  • Auteur

Ik ben weer terug, ik zal morgen weer beginnen met het maken van nieuwe updates.

Geplaatst
  • Auteur

FC Haarlem en MVV delen de punten

HAARLEM - In een spannend duel zijn FC Haarlem en MVV blijven steken op een gelijkspel. Haarlem had het overwicht, maar kreeg de bal niet vaker als een keer in het net. MVV was daarentegen wel doeltreffend. Vlijmscherpe counters leverde de Maastrichtenaren in de slotfase bijna nog de volle drie punten op.

mvv-haarlem_022.jpg

Een van de vele opstootjes in het duel

Michael van Dommelen opende na een kwartier spelen de score. De spits kon simpel binnentikken na een dekkingsfout in de verdediging van MVV. Tien minuten later trokken de Maastrichtenaren de stand weer gelijk; Een enorme blunder van Haarlem keeper Ponk, waarna Dion Esajas simpel kon binnentikken.

Reinier Robbemond viel in de 70ste minuut geblesseerd uit met een heupblessure en zal daardoor zo'n 3 maanden onbeschikbaar zijn.

FC Haarlem 1-1 MVV (1-1)

1-0 14’ v. Dommelen

1-1 24' Esajas

MVV laat FC Zwolle alle hoeken van het veld zien

MAASTRICHT - Op een heerlijke voetbalavond heeft MVV in eigen stadion De Geusselt niks heel gelaten van FC Zwolle. De Maastrichtenaren wonnen met 5-1 van de promotiekandidaat. Vooral spits Gunther Thiebaut was erg succesvol. De Belgische spits scoorde 3x.

mvv-zwolle19.jpg

De spelers vieren de overwinning met de fans

MVV sloeg haar slag vooral vlak voor de rust. In de 40ste minuut scoorde de Belgische spits Jo Vermast uit een corner van Sjoerd Winkens. Drie minuten later was het weer raak; Hans Denissen kopt knap binnen na een voorzet van diezelfde Vermast. MVV ging dus met een goed gevoel de rust in, waarna Gunther Thiebaut in de 48ste minuut de overwinning veilig stelde. Het eerste competitiedoelpunt van de spits kwam voor uit een penalty. MVV bleef aanvallen, maar dit resulteerde niet in meer goals. Eltjo Gnodde redde in de 83ste minuut de eer voor FC Zwolle. De jonge spits scoorde knap na goed klaarleggen van Gerald Sibon.

De Zwolsche club dacht dat het noodlot geschiet was, maar dit was slechts schijn. Drie minuten na de 3-1 scoorde Thiebaut namelijk zijn tweede doelpunt van de avond na een blunder van Diederik Boer. Thiebaut maakte een minuut later de avond helemaal geslaagd; Met een schitterende dribbel die begon op eigen helft hield hij alle Zwollenaren van zich af. Boer had voor de vijfde keer deze avond geen schijn van kans en kon weer gaan vissen.

MVV 5-1 FC Zwolle (2-0)

1-0 40’ Vermast

2-0 43' Denissen

3-0 48' Thiebaut (PK)

3-1 83' Gnobbe

4-1 86' Thiebaut

5-1 87' Thiebaut

MVV wint spannende derby in Sittard

SITTARD - MVV heeft de eerste Limburgse derby van het seizoen gewonnen. In Sittard boekte de Maastrichtenaren een fel bevochte zege; 2-1. De wedstrijd ging gelijk op, maar MVV won desondanks verdiend op basis van de strijdlust. Een strijdlust die past bij een derby, zo zagen ook de 1000 meegereisde MVV supporters.

mvv-fortuna_021.jpg

'MoM' Siahaija houdt zijn tegenstander van de bal

MVV kwam al na tien minuten spelen op voorspong. Een vrije trap van Alex Bryssinck werd goed binnengekopt door Joas Siahaija. Vervolgens ging de wedstrijd gelijk op en scoorde Cèdric Olondo in de 36ste minuut de verdiende gelijkmaker voor Fortunezen. Na de rust keerde MVV een stuk sterker terug. Ze namen het initiatief over en vochten voor elke grasspriet. Dit leidde tot een verdiende voorsprong; 2-1. Nieuweling Patrick Lip ,die in basis startte omdat Tom Daemen geblesseerd is, scoorde met een schitterende knal van afstand.

Fortuna drong vervolgens wel aan, wat resulteerde tot een aantal kansen, maar MVV hield goed stand. Na wat onrust na de wedstrijd keerde de spelers tevreden terug naar Maastricht. MVV voert de ranglijst momenteel aan, zodoende dus ook de eerste periode. De eerste stap is gezet.

Fortuna Sittard 1-2 MVV (1-1)

0-1 11' Siahaija

1-1 36' Olondo

1-2 53' Lip

2PZP2X48GcE

Sfeeractie ivm het 105-jarig bestaan van MVV

De volgende keer:

- De laatste 3 wedstrijden van de eerste periode

- De tweede ronde van de KNVB-Beker

Reacties zijn welkom!

Geplaatst

Netjes heur.

Geplaatst

Mooie foto's,leuk begin van carriere en natuurlijk heerlijk om bij Fortuna te winnen. Ga zo door!

Geplaatst

tis te hopen dat je kan promoveren, veel succes!

Geplaatst

Ietswat simpel gepresenteerd maar dat kan voor een keer ook zeker geen kwaad. Je moet niet al je novelles gaan haten omdat je er teveel tijd in moet steken met een lay-out of whatever!

Ik weet niet of het wel zo goed is als jij promoveert aangezien je dan tegen heel andere clubs komt te spelen als wanneer je in de eerste divisie blijft. Eerst maar eens opbouwen.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.