Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

203-psv_logo_copy1.jpg

Geen PSV, maar Katar voor Koeman

Koeman vertrekt naar Katar SC en niet naar PSV, wat volgens de directie van PSV al word was. Koeman tekent voor 6 jaar in het rijke olielandje. Hij wou niet ingaan op aantijgingen van PSV-fans dat hij het alleen voor het geld doet.

PSV haalt de protegé Hiddink als nieuw T/C

PSV verrast met de aanstelling van Rick Jolman als nieuwe trainer/coach. Maar uitgerekend de vertrokken Guus Hiddink kwam met deze naam op de proppen. De directie van PSV had de bondscoach van Rusland om advies gevraagd. Deze jonge trainer stond al in de tijd van Guus bij PSV in zijn schaduw, maar trad nooit op de voorgrond en daardoor kent vrijwel niemand deze trainer.

Daar zat ik dan, in het kantoor van de hoofdtrainer. Dit keer niet voor het bureau, maar erachter. Via een achterdeur was ik binnengekomen en heb nog niemand gesproken. Op het mededelingenbord in de kleedkamer heb ik een brief opgehangen met de tekst: Iedereen wordt verwacht op het trainingsveld om 15.00 uur stipt. Maar eerst het verhaal hoe ik hier kwam.

Qua voetballer stelde ik niet veel voor. Lange tijd speelde ik VV Oosterhoek uit Delfzijl, maakte daar 2 promoties mee naar de 4de klasse. Waarna ik vertrok naar een 2de klasser ook uit Delfzijl, namelijk VV Eems Boys, waar ik tot 499 wedstrijden in het 1ste elftal kwam en als laatste man toch nog 57 keer het net wist te vinden. Als jeugdtrainer wist ik meer succes te boeken, als 19 jarige broekie kreeg ik de E1 van Oosterhoek onder me hoede, waar ik regelmatig kampioen mee wist te spelen en als het hoogtepunt de districtbeker die we wisten te winnen. Met me vertrek naar EB stopte ik ook met trainen vanwege tijdgebrek door het hoge aantal trainingen en me studie, management, economie en recht aan Hanze Hoge School in Groningen. Maar toen ik stopte bij het eerste, kriebel het toch weer en besloot ik weer trainer te worden. Ik haal alle papiertjes tot aan betaalde voetbaltrainer dus kon ik aan de slag.

Ik begon bij GVAV in de stad Groningen, een club die een hoger aangeschreven jeugdopleiding had dan de profclub BV Veendam. Ik kreeg de A1 onder me hoede.

Op een toernooi in Utrecht speelde we niet onverdienstelijk, in een poule met Go Ahead Eagles, Quick ’20 en Ajax A2 wisten we ons voor de kruisfinales als 2de achter Ajax A2. In de kruisfinales kwamen tegenover ADO A1, maar een wedstrijd achter te moeten lopen weten we het uit te houden tot een strafschoppenserie, die we winnen door een uitstekende keeper die 3 penalty’s uit zijn doel weet te ranselen. In de finale staan we tegenover PSV A1 dat met 4-1 van Ajax A2 wou. Ik zag de bui al hangen, want wij verloren met 1-0 van Ajax maar in die wedstrijd hebben we geen poot aan de grond gekregen. PSV werd gecoacht door Guus Hiddink, Hij was op zoek naar nieuw talent en speelde met Isi en Ibra zoals zich zelf noemen. Ik besloot maar op zijn Italiaans te gaan spelen met constant 9 man achter de bal. In een 1-1-4-2-2-1 beginnen we aan de wedstrijd. Over de wedstrijd kunnen we kort zijn, 7-0! Spelers als Zeefuik, Beerens, Hikspoor liepen keer op keer door onze verdediging en scoorden als het een lieve lust was. Naar de wedstrijd kwam ik in contact met Guus en hij nodigde mij om eens een kijkje bij hem in de keuken te nemen. Zo’n aanbod laat je natuurlijk niet lopen en ik liep de deur bijna plat bij Guus in België, ik begon zijn manier van coachen langzaam te begrijpen en over te nemen. Zo ging het 2 jaar door, tot de dag dat Guus zijn afscheid bij PSV aankondigde. Het duurde een eeuwigheid voor ze een nieuwe coach vonden, maar die zegde nog af op de dag dat hij zijn contract zou tekenen en daarna kwam ik in beeld via Guus. Lang hoefde ik niet na te denken en zijn direct, ja! Ik kon tekenen voor een jaar en mag voor 10.25 miljoen spelers halen.

Om 14.55 kwamen de spelers het veld op, zag ik vanuit mijn raam. Toch iets wat zenuwachtig liep ik de deur naar het veld door. Op het veld stelde ik me kort voor aan de jongens en tel de koppen en zie dat er iemand miste en loop de spelerlijst door en zie dat het Ball is. Ik denk bij mezelf:, F*cking Brit. Ik begin de training met een warming up als we al een kwartier bezig zijn, komt Ball het veld op met een geur van alcohol om hem heen. Ik besluit direct voorbeeld te stellen en roep: “Oprotten Nu, wegwezen en laat je hier nooit meer zien.” In overleg met de TD zet ik Ball op de transferlijst. Als ik wil vertrekken, word ik belaagd door journalisten.

“Wat voor systeem gaat PSV spelen?”

“Wie komen er?”

“Bent u niet gewoon een stroman voor Hiddink?”

Enzovoort….

Na deze stortvloed van vragen antwoord ik dat ze allemaal zal beantwoorden op mijn presentatie van morgen….

Geplaatst
  • Auteur

203-psv_logo_copy1.jpg

Geen PSV, maar Katar voor Koeman

Koeman vertrekt naar Katar SC en niet naar PSV, wat volgens de directie van PSV al word was. Koeman tekent voor 6 jaar in het rijke olielandje. Hij wou niet ingaan op aantijgingen van PSV-fans dat hij het alleen voor het geld doet.

PSV haalt de protegé Hiddink als nieuw T/C

PSV verrast met de aanstelling van Rick Jolman als nieuwe trainer/coach. Maar uitgerekend de vertrokken Guus Hiddink kwam met deze naam op de proppen. De directie van PSV had de bondscoach van Rusland om advies gevraagd. Deze jonge trainer stond al in de tijd van Guus bij PSV in zijn schaduw, maar trad nooit op de voorgrond en daardoor kent vrijwel niemand deze trainer.

Daar zat ik dan, in het kantoor van de hoofdtrainer. Dit keer niet voor het bureau, maar erachter. Via een achterdeur was ik binnengekomen en heb nog niemand gesproken. Op het mededelingenbord in de kleedkamer heb ik een brief opgehangen met de tekst: Iedereen wordt verwacht op het trainingsveld om 15.00 uur stipt. Maar eerst het verhaal hoe ik hier kwam.

Qua voetballer stelde ik niet veel voor. Lange tijd speelde ik VV Oosterhoek uit Delfzijl, maakte daar 2 promoties mee naar de 4de klasse. Waarna ik vertrok naar een 2de klasser ook uit Delfzijl, namelijk VV Eems Boys, waar ik tot 499 wedstrijden in het 1ste elftal kwam en als laatste man toch nog 57 keer het net wist te vinden. Als jeugdtrainer wist ik meer succes te boeken, als 19 jarige broekie kreeg ik de E1 van Oosterhoek onder me hoede, waar ik regelmatig kampioen mee wist te spelen en als het hoogtepunt de districtbeker die we wisten te winnen. Met me vertrek naar EB stopte ik ook met trainen vanwege tijdgebrek door het hoge aantal trainingen en me studie, management, economie en recht aan Hanze Hoge School in Groningen. Maar toen ik stopte bij het eerste, kriebel het toch weer en besloot ik weer trainer te worden. Ik haal alle papiertjes tot aan betaalde voetbaltrainer dus kon ik aan de slag.

Ik begon bij GVAV in de stad Groningen, een club die een hoger aangeschreven jeugdopleiding had dan de profclub BV Veendam. Ik kreeg de A1 onder me hoede.

Op een toernooi in Utrecht speelde we niet onverdienstelijk, in een poule met Go Ahead Eagles, Quick ’20 en Ajax A2 wisten we ons voor de kruisfinales als 2de achter Ajax A2. In de kruisfinales kwamen tegenover ADO A1, maar een wedstrijd achter te moeten lopen weten we het uit te houden tot een strafschoppenserie, die we winnen door een uitstekende keeper die 3 penalty’s uit zijn doel weet te ranselen. In de finale staan we tegenover PSV A1 dat met 4-1 van Ajax A2 wou. Ik zag de bui al hangen, want wij verloren met 1-0 van Ajax maar in die wedstrijd hebben we geen poot aan de grond gekregen. PSV werd gecoacht door Guus Hiddink, Hij was op zoek naar nieuw talent en speelde met Isi en Ibra zoals zich zelf noemen. Ik besloot maar op zijn Italiaans te gaan spelen met constant 9 man achter de bal. In een 1-1-4-2-2-1 beginnen we aan de wedstrijd. Over de wedstrijd kunnen we kort zijn, 7-0! Spelers als Zeefuik, Beerens, Hikspoor liepen keer op keer door onze verdediging en scoorden als het een lieve lust was. Naar de wedstrijd kwam ik in contact met Guus en hij nodigde mij om eens een kijkje bij hem in de keuken te nemen. Zo’n aanbod laat je natuurlijk niet lopen en ik liep de deur bijna plat bij Guus in België, ik begon zijn manier van coachen langzaam te begrijpen en over te nemen. Zo ging het 2 jaar door, tot de dag dat Guus zijn afscheid bij PSV aankondigde. Het duurde een eeuwigheid voor ze een nieuwe coach vonden, maar die zegde nog af op de dag dat hij zijn contract zou tekenen en daarna kwam ik in beeld via Guus. Lang hoefde ik niet na te denken en zijn direct, ja! Ik kon tekenen voor een jaar en mag voor 10.25 miljoen spelers halen.

Om 14.55 kwamen de spelers het veld op, zag ik vanuit mijn raam. Toch iets wat zenuwachtig liep ik de deur naar het veld door. Op het veld stelde ik me kort voor aan de jongens en tel de koppen en zie dat er iemand miste en loop de spelerlijst door en zie dat het Ball is. Ik denk bij mezelf:, F*cking Brit. Ik begin de training met een warming up als we al een kwartier bezig zijn, komt Ball het veld op met een geur van alcohol om hem heen. Ik besluit direct voorbeeld te stellen en roep: “Oprotten Nu, wegwezen en laat je hier nooit meer zien.” In overleg met de TD zet ik Ball op de transferlijst. Als ik wil vertrekken, word ik belaagd door journalisten.

“Wat voor systeem gaat PSV spelen?”

“Wie komen er?”

“Bent u niet gewoon een stroman voor Hiddink?”

Enzovoort….

Na deze stortvloed van vragen antwoord ik dat ze allemaal zal beantwoorden op mijn presentatie van morgen….

Geplaatst

Veel succes bij Psv.

Maar ik denk dat je bedoelt: Qater sc of heb ik het verkeerd?

Ben benieuwd of je de resultaten van Hiddink kunt evenaren.

Geplaatst
  • Auteur

de een schrijft het zo en de ander met een Q, net zo als shaktar en Shevchenko enz en volgens word is het Katar dus vandaar

Geplaatst

Lekker jeuken. Het is irl Qatar SC, maar dat is nu even niet aan de orde. Suc6. Hopelijk doe je het net zo goed als Guus destijds, zolang Ajax maar kampioen word :).

Geplaatst

Leuk dat je Katar zegt i.p.v. Qatar zoals het eigenlijk is maar dat is juist het leuke aan dat grapje of meen je het serieus?

De intro ziet er goed uit en ook leuk dat je niet de gehele spelersnamen gebruikt zoals veel mensen dat wel doen maar gewoon Ibi en Issi.

Geplaatst
  • Auteur

Na de persconferentie zit ik op me kantoor en neem de staf door. 1 Naam valt me op, namelijk die van superscout Piet Visser. Ik zie zijn mobiele nummer staan en bel hem op, hij zit thuis in Waalwijk. Ik vraag of hij morgen tijd heeft om langs te komen, zo gezegd zo gedaan. PSV had voor mijn komst al een oefenwedstrijd gespeeld en wel tegen FC Bayern München, deze wedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel naar goals van Makaay (’16) en Cocu (’88). Verder zullen we spelen tegen Novara, Perugia, Catania, Sampdoria.

Verzonken in gedachten teken ik wat opstellingen op me notitieblok:

4-4-2
Gomes
Kromkamp, Alex, Salcido, Lamey
Afellay, Simons, Cocu, ??? 
Farfán, Koné 

4-3-3
Gomes
Kromkamp, Alex, Salcido, Lamey
Méndez, Simons, Cocu
Farfán, Tardelli, Koné 

3-5-2
Gomes
Alex, Simons, Salcido
Kromkamp, Méndez, Cocu, Lamey
Culina
Farfán, Koné

Verder maak ik een lijstje van spelers die weg mogen:

Ball
Reiziger
Smit
Fehér (bij goed bod)

Volgende dag komt Piet bij mij op kantoor, hij komt met een stapel mappen onder de arm. Naar een korte kennismaking gaan we onder tot zaken, ik heb besloten om 3-5-2 te gaan spelen, waarom? Simpel, de meeste teams spelen met 2 spitsen, dus waarom 4 mensen achterin houden 3 man is gewoon, daardoor kun je 5 man op het middenveld spelen en daardoor daar de strijd te winnen. Daardoor vraag ik Piet of hij voor mij een verdedigend ingestelde linkermiddenvelder en creatieve nummer 10. Hij bladert een paar dossiers door en legt er klaar voor mij met de namen: Andrés Guardabo, Ràmon, Leandro Lima en Mike Zonneveld. Ik bedank voor de info en ga op me gemak de dossier doorbladeren. Verzonken in de dossieren schrik ik door de telefoon die gaat: het verhuisbedrijf, dat mijn spullen in me nieuwe huis zijn gezet. Tevreden stap ik me auto en vertrek naar huis…

De volgende dag vertrekken we richting Italie voor de oefenwedstrijden, we slaan ons kamp in de buurt van Verona. Na 3 dagen trainen hebben we de eerste wedstrijd tegen Novara.

Ondanks dat we de wedstrijden domineren komen we al in de derde minuut op achterstand. Daarna drukken we de Italianen helemaal vast op hun eigen helft en creëren kansen, maar weten niet te scoren. Zo gaan we de rust in met een 1-0 achterstand. Met een paar wissels en aanpassingen starten we de 2de helft. We beginnen met hetzelfde als we de eerste zijn geëindigd, op de helft van Novara. In de 67ste minuut breekt wissel Kluivert door en legt de bal panklaar voor Simons die simpel de 1-1 binnen tikt. 10 Minuten na de goal van Simons scoren we weer en dit keer weet Alex te scoren met een droge knal van 35 meter en zo eindigt deze wedstrijden in een 1-2 overwinning voor ons.

Geplaatst

Dat is netjes van PSV dat ze zonder jouw al met 1-1 gelijkspelen tegen Bayern Munchen natuurlijk he.

Ik denk alleen niet dat je met de sterkste opstelling speelt en een aanrader om weg te doen lijkt me om te beginnen Tardelli al gevolgd door Lamey naast de andere jongens.

Culina heeft nooit echt het niveau PSV aangekunt naar mijn mening en ik zou dus op zijn positie iemand anders neerzetten en Kromkamp die hoort nou niet echt op het middenveld thuis naar mijn mening.

Geplaatst
  • Auteur

tot nu toe doet kromkamp het goed daar voor lamey is er al iemand gekomen en op de plek culina rouler hem met de jong en tardelli is nuttig stand in voor farfan

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.