Geplaatst 2 juli 200717 jr. Ik heb na een tijd stil te hebben gezeten besloten om het weer eens te proberen met een novelle. Ik hoop dat deze novelle in de smaak zal vallen. :thumb: Vandaag is bekend geworden dat Internazionale-coach, Roberto Mancini, is ontslagen. De Italiaanse oefenmeester is door het bestuur op non-actief gesteld nadat bekend werd dat Mancini betrokken is in een gokschandaal. Het zoveelste incident in de voetbalwereld van Italië. Internazionale wil niet verder op de zaak ingaan, maar het zal vrijdag ochtend uitgebreid verslag doen van de situatie. Wel is zeker dat Mancini komend seizoen niet op de bank van Inter zal zitten. Het vertrouwen in de trainer is weg en Inter gaat een andere weg inslaan. Over de mogelijke opvolger word volop gespeculeerd. Arsene Wenger is de voornaamste kandidaat. De Italiaanse politie kwam Mancini’s schandalen op het spoor na een anonieme tip. Mancini werd dagen in het geheim gevolgd en uiteindelijk was het moment daar om hem te arresteren. Wat de uiteindelijk straf zal zijn is niet bekend, maar dat het geen pretje word is wel duidelijk. Het is weer een zwarte bladzijde in de geschiedenis van het Italiaanse voetbal. Italië is weer een schandaal rijker. Roberto Mancini, een naam met een zwart randje. Update: Internazionale heeft de opvolger van de pas vanmorgen ontslagen Mancini al in huis. De Nederlandse trainer: Wim Trier neemt het stokje over. De pas 31-jarige Haarlemmer zal vrijdag middag gepresenteerd worden aan de pers. De jonge trainer is geen onbekende voor de wereld. Zo was hij onder meer, als speler, winnaar van het EK met Nederland, beker winnaar met Sampdoria, pakte hij de dubbel met Reading in Engeland en won hij vorig jaar als trainer van Brescia de Italiaanse beker. Een carrière waar je trots op kunt zijn. Vandaag zet hij zijn handtekening onder een 1-jarig contract met een optie op nog 2 jaren. Wat de plannen van de kersverse Inter-trainer zijn zal ongetwijfeld vrijdag aan het licht komen. Reacties en tips zijn altijd welkom! (y)
Geplaatst 2 juli 200717 jr. Auteur Ik heb na een tijd stil te hebben gezeten besloten om het weer eens te proberen met een novelle. Ik hoop dat deze novelle in de smaak zal vallen. :thumb: Vandaag is bekend geworden dat Internazionale-coach, Roberto Mancini, is ontslagen. De Italiaanse oefenmeester is door het bestuur op non-actief gesteld nadat bekend werd dat Mancini betrokken is in een gokschandaal. Het zoveelste incident in de voetbalwereld van Italië. Internazionale wil niet verder op de zaak ingaan, maar het zal vrijdag ochtend uitgebreid verslag doen van de situatie. Wel is zeker dat Mancini komend seizoen niet op de bank van Inter zal zitten. Het vertrouwen in de trainer is weg en Inter gaat een andere weg inslaan. Over de mogelijke opvolger word volop gespeculeerd. Arsene Wenger is de voornaamste kandidaat. De Italiaanse politie kwam Mancini’s schandalen op het spoor na een anonieme tip. Mancini werd dagen in het geheim gevolgd en uiteindelijk was het moment daar om hem te arresteren. Wat de uiteindelijk straf zal zijn is niet bekend, maar dat het geen pretje word is wel duidelijk. Het is weer een zwarte bladzijde in de geschiedenis van het Italiaanse voetbal. Italië is weer een schandaal rijker. Roberto Mancini, een naam met een zwart randje. Update: Internazionale heeft de opvolger van de pas vanmorgen ontslagen Mancini al in huis. De Nederlandse trainer: Wim Trier neemt het stokje over. De pas 31-jarige Haarlemmer zal vrijdag middag gepresenteerd worden aan de pers. De jonge trainer is geen onbekende voor de wereld. Zo was hij onder meer, als speler, winnaar van het EK met Nederland, beker winnaar met Sampdoria, pakte hij de dubbel met Reading in Engeland en won hij vorig jaar als trainer van Brescia de Italiaanse beker. Een carrière waar je trots op kunt zijn. Vandaag zet hij zijn handtekening onder een 1-jarig contract met een optie op nog 2 jaren. Wat de plannen van de kersverse Inter-trainer zijn zal ongetwijfeld vrijdag aan het licht komen. Reacties en tips zijn altijd welkom! (y)
Geplaatst 2 juli 200717 jr. Auteur Vandaag is de dag dat de nieuwe manager van topclub Inter Milan word gepresenteerd. De zaak rondom Mancini word binnenskamers opgelost en de buitenwereld word er buiten gehouden. Eerdere berichten vermelden dat er vandaag een boekje werd opengedaan over wat er allemaal aan de hand was, maar daar ziet het Inter bestuur vanaf. ,,Het is een serieuze zaak die we liever niet publiekelijk maken.’’ Zo luidde het antwoord van een Inter vertegenwoordiger. De persconferentie staat op het punt van beginnen, de manager en bestuursleden nemen plaats en het vragenuurtje kan beginnen. Trier doet zijn verhaaltje en beantwoord alle vragen op een positieve manier. Uit het vragenrondje kwamen de volgende zaken naar voren: - Iedereen binnen Inter moet weer met de neus dezelfde kant op staan. - Trier wil aanvallend en dominant voetbal spelen. - Enkele spelers mogen hun heil ergens anders gaan opzoeken, welke namen dat zijn werd niet bekend gemaakt. - De trainer zal alleen spelers aantrekken als het noodzakelijk is. ,,Het geld moet goed word geïnvesteerd en als ik geen goed gevoel bij de desbetreffende speler heb kies ik eieren voor mijn geld.’’ - Inter gaat dit seizoen meedoen in Italië en Europa. De titel, de nationale beker, de Italiaanse Supercup en de Champions League zijn allemaal haalbaar, aldus de ambitieuze trainer. - Trier schijnt al gepolst te hebben naar enkele grote namen, de manager wilt zich dus gaan versterken met enkele brute krachten. - Marco Materazzi zal een goed gesprek gaan hebben met Trier. De manager wil Materazzi duidelijk maken dat voetbal niet alleen schoppen en vloeken is. - Patrick Vieira zal de nieuwe aanvoerder worden, mocht Vieira een wedstrijd missen dan staat Javier Zanetti paraat. - Esteban Cambiasso staat in de belangstelling van menig topclub uit Europa. Trier wil Cambiasso echter niet laten gaan. - De manager heeft een tranferbudget van 22 miljoen euro. - Het is duidelijk, Trier zorgt voor een frisse wind in de gangen van Giuseppa Meazza. In de wandelgangen: - FC Bayern Munchen is bezig om Arsene Wenger aan het roer te krijgen. De Duitsers zitten momenteel zonder trainer en willen een topcoach die de sterspelers als: Klose, Toni en Ribery mooi voetbal kan laten brengen. - AZ Alkmaar is bezig met een aantal versterkingen. Spelers als Magnin, Brocchi en Frutos kunnen rekenen op de interesse van trainer Louis Van Gaal. - Luis Figo staat op het punt om te vertrekken bij Inter Milan. De 33-jarige Portugees wil een nieuwe weg inslaan. Sevilla lijkt de beste papieren te hebben. - Chelsea en AC Milan kunnen het vooralsnog niet eens worden over de tranfersom van Kaka'. De Braziliaan die een overgang naar Londen wel ziet zitten moet 88 miljoen euro opleveren. Chelsea wilt vooralsnog niet verder gaan dan 65 miljoen. - Feyenoord heeft na de 4 aankopen weer een speler erbij. Elano tekent morgen een contract voor 4 jaar. De Braziliaan komt over van Shakhtar voor een bedrag van 13,25 miljoen euro. - Inter Milan stuurt scouts over de hele wereld weg. De nieuwe trainer wilt talenten aan zijn team toevoegen. Nasri en Ben Arfa staan al op het verlanglijstje. Of het ook tot een transfer komt is nog maar de vraag.
Geplaatst 2 juli 200717 jr. Auteur De supporters van Internazionale stonden vanochtend voor niets langs het trainingsveld. De kersverse manager had de allereerste training van het nieuwe seizoen van het programma gehaald. De fans wisten echter van niets en waren massaal uitgerukt om hun helden te bekijken. Trier had echter iets anders in petto. De oefenmeester ging in plaats van te trainen een potje paintball met de gehele selectie spelen. ,,Ik had het laten vermelden op de website, maar schijnbaar is het bericht niet bij iedereen binnen gekomen. Dit is geen goed begin, een dezer dagen zal ik met een oplossing komen. Het was vandaag een dag om beter met elkaar op te kunnen schieten, elkaar goed aanvoelen. Paintball is een teamspel, zonder je maten kom je nergens. De jongens moeten leren met elkaar samen te werken, daar kwamen ze vorig jaar op te kort. Met Brescia hebben we 2 maal van ze gewonnen, dat kwam omdat ze te laconiek waren en niet samenwerkten.’’ Aldus Trier. De fans zijn echter niet blij met dit soort grapjes van de nieuwe trainer. Een enkeling kan het begrijpen, maar dat hiermee de toon is gezet is duidelijk. Hernan Crespo lag weer op zijn kansje te loeren. Over tot de orde van de dag. Het nieuwe seizoen komt eraan en de eerste serieuze wedstrijd is voor de Italiaanse Supercup. De beker zal gewonnen moeten worden van AS Roma, wat in de ogen van Trier een hels karwei gaat worden. ,,Roma heeft een team dat moeilijk te beoordelen is. Veel klasse spelers, maar soms spelen ze hele slechte wedstrijden. Mancini en Taddei zijn spelers met veel creativiteit, maar verdedigend zijn het net E pupillen.’’ Ook over de verdediging was Trier niet bijster positief. ‘’Chivu is echt een verademing. Een rots in de branding, maar jammer dat hij met mindere voetballers naast zich moet staan. Mexes vind ik ook een goede speler maar is verdedigend niet altijd top. Over de backs wil ik het liever niet hebben. Die zullen wij in de wedstrijd toch niet zien.’’ Pittige woorden uit de mond van een trainer die is gebrand op een overwinning. Over een maand komen Roma en Inter elkaar tegen. Tot dan zal de psychologische oorlog voort duren. In de wandelgangen: - Trier is nog geen week trainer of er word door de fans al geroepen dat er een nieuwe trainer aan het roer moet komen. Nu schijnt het zo te zijn dat Aaron Winter (ex-Inter) een goed woordje voor de trainer heeft gedaan. - Kaka’ zal zo goed als zeker Italie verruilen voor Engeland. De Braziliaanse spelmaker zal zijn carrière voortzetten in Londen, bij Chelsea. Met de transfer is een bedrag van 85 miljoen gemoeid. - Klaas Jan Huntelaar staat nadrukkelijk in de belangstelling van Arsenal. De Nederlander moet Henry opvolgen die vorige week naar Barcelona is gegaan. - AC Milan kan zich verheugen op de diensten van Pablo en Barzagli. De beide verdedigers gaan deze week rond te tafel met het bestuur zitten. Verwacht word dat beide spelers komend seizoen het tricot van Milan zullen dragen. - Luis Figo schijnt zo goed als zeker rond te zijn met zijn toekomstige werkgever. De Portugees vertrekt voor een bedrag van 3,5 miljoen euro bij Inter en zal komend seizoen onder de panne zijn bij Sevilla.
Geplaatst 2 juli 200717 jr. pff, die Hernan Crespo:cab: mooie intro + de manier hoe je je 'verhaal' opbouwt in ieder geval veel succes
Geplaatst 2 juli 200717 jr. Hernan Crespo kan helemaal niet richten man :P Leuk verhaal! Ga zo door, en probeer het maar eens goed te maken met de supporters :D
Geplaatst 2 juli 200717 jr. Auteur Na het fiasco van Inter Milan’s eerste training heeft de trainer dan toch de supporters voor zich weten te winnen. Wim Trier had wat goed te maken, na een foutje op de website. Zo eerlijk als hij was nam hij de schuld op zich en beloofde de fans het goed te maken. Door registratie bij de poorten van het stadion wist de manager precies wie de gedupeerden waren en besloot om deze mensen uit te nodigen voor een speciale middag. Honderden supporters kwamen erop af en ze werden niet teleurgesteld. In de ochtend konden de fans hun idolen ontmoeten en om een handtekening vragen. Onder het genot van een hapje en een drankje bood Trier zijn excuses aan bij de fans. In de middag werd er een toernooitje gespeeld met verschillende onderdelen. De manager liet ook iedereen een tekening maken waarop het uitshirt van komend seizoen geschetst mocht worden. ,,Zo hebben de fans het idee dichter bij de club te staan. Het is belangrijk dat de fans zich met de club verbonden voelen. Naast al deze mooie ’prijzen’ mogen ze ook een keer gratis paintballen en ook krijgen ze gratis kaartjes voor de eerste competitiewedstrijd. We hebben een fout begaan en dat is niet leuk, zeker niet als je net bent begonnen. Ik heb het idee dat na vandaag het niet gelijk koek en ei is, maar dat de mensen zien dat ik goede bedoelingen heb. Zolang er maar intentie is om iets goeds te bereiken blijven de mensen vertrouwen in je hebben.’’ Trier was dus tevreden over de speciale ’middag-voor-de-fans’. Bij de uitgang werd iedereen verzocht zijn maat en favoriete voetballer op te geven. Iedereen werd naar huis gestuurd met een surprise tasje en een shirt van Inter Milan. Vandaag geen geruchten, maar keiharde werkelijkheid. Luis Figo heeft besloten om een punt achter zijn Inter carrière te zetten. De rechtermiddenvelder zag het niet zitten om onder Trier te spelen en vond in Sevilla zijn nieuwe club. De spelers van Inter Milan hebben verassend zeer positief gereageerd op het vertrek van Figo. ,,Figo is een grote naam, maar geen grote speler meer. Hij was te vaak met zichzelf bezig dan dat hij jongens hielp in het voetbal en daar buiten. Het is een speler met veel kwaliteit en ervaring, maar om de een of andere rede bracht hij zijn wijsheid niet over op andere. Ik betreur het vertrek van Luis niet, maar ik wens hem al het succes toe bij zijn nieuwe werkgever’’. Aldus een ‘opgeluchte’ Stankovic. Luis Figo, een ster met allures Patrick Vieira, de aanvoerder van Inter, deed een boekje open over de nieuwe trainer. ,,Hij weet mij te raken, hoe gek het misschien wel klinkt. Trier is een man die weet waar hij mee bezig is, zijn foutje was niet goed, maar hij probeert het goed te maken. Ik geloof dat wij dit jaar de titel kunnen winnen en dat idee deelt de trainer met mij. Hij weet de spelers te motiveren en hij weet zelfs de meeste voetballers hier iets te leren. Voorheen leek het wel alsof we maar wat deden, niets te onrechte van Mancini, maar Trier weet precies wat hij wil bereiken en dat merk je echt. Ik heb zelden zulke trainers gezien en dat bedoel ik positief. Ik denk dat wij van hem veel plezier gaan beleven’’. Overigens zal Trier komende week zijn selectie eens grondig onder de loep nemen. De trainer gaat zich deze dagen volledig focussen op het klaar stomen van zijn basis elf en zal daaruit zijn conlusies trekken. Wie mag vertrekken en wie moet er komen? Update: AS Roma manager Spalletti heeft zeer verontwaardigd gereageerd op de uitlatingen van Inter-manager Trier. Nadat hij hoorde wat Trier allemaal te melden had wist Spalletti ook wat minpuntjes bij het team van Inter aan te merken. ,,De heer Trier moet zich niet bezig houden met mijn spelers. Hij moet zorgen die die clowns van hem fit zijn, zodat het een eerlijke en aantrekkelijke wedstrijd kan worden. Mijn team is gebrand op de overwinning en niks smaakt zoeter dan een overwinning op de rivaal. Mijn spelers zijn zeer boos op de uitlatingen en willen zich revancheren op het veld. Trier's woorden zijn hard, maar dat soort praatjes straalt angst uit. Het is een angsthaas en probeert ons zo op andere gedachten te brengen. Het zal mij een genoegen zijn om de beker voor zijn neus omhoog te houden. Inter zal ten onder gaan in de SuperCup!'' Aldus Spalletti. Dit was niet het enige wat de Roma-trainer te melden had. Zo sprak hij Inter erop aan dat ze een grote speler hadden verkocht. ,,Amateurs zijn het! Werkelijk waar amateurs! Luis Figo is een geweldige voetballer en dat hij op deze manier is afgeserveerd is onbegrijpelijk. Dit bewijst nog maar eens wat voor prutsers het zijn in Milaan. Dit team staat onder leiding van een leek op het voetbal gebied. Ze zeggen dat de aanvoerder een verlengstuk van de trainer is, dit blijkt wel want anders maak je een clown als Vieira niet aanvoerder!''. De gemoederen liepen hoog op bij Spalletti, dit verhaal zal ongetwijfeld een staart(je) krijgen. Spalletti, de manager met de 'wijze' woorden.
Geplaatst 2 juli 200717 jr. Auteur Ik wil nog even kwijt dat Marco Materazzi de paintball wedstrijd had gewonnen.
Geplaatst 3 juli 200717 jr. Leuk hoe je dit brengt, het is makkelijk om volgen! Succes in de SC, je zal het nodig hebben tegen Spalletti.
Geplaatst 3 juli 200717 jr. Auteur De oefenreeks is al bijna ten einde en mooie wedstrijden zijn de revue gepasseerd. Geen van de wedstrijden werd verloren en dat mocht ook wel. Tegen de kleinere clubs konden mijn spelers zich even opwarmen voor de eerste serieuze match. Het is een uitstekende selectie, maar er zitten maar weinig jonge spelers in. Een van de grootste talenten is verdediger Andreolli. Hij zal zijn minuten bij Parma dit jaar maken. Het is goed om op hoog niveau ervaring op te doen en daarom mocht hij verhuurd worden. De selectie is geheel intact gebleven, alleen Luis Figo heeft het veld moeten ruimen. Er zijn dus geen spelers aangetrokken. Dit omdat ik veel vertrouwen heb ik de krachten van het huidige team. Cambiasso en Ibrahimovic zijn toch wel de draaischijven van het team. Ik zal gaan spelen in een 1-4-4-2 systeem omdat we hier de spelers voor hebben. De basisopstelling ziet er als volgt uit: 1. Toldo 2. J.Zanetti 3. Burdisso 4. Samuel 5. Grosso 7. Stankovic 6. Vieira 8. Cambiasso 11. Maxwell 10. Adriano 9. Ibrahimovic De wissels: 12. Julio Cesar 13. Materazzi 14. Cordoba 15. Maicon 16. Dacourt 17. Suazo 18. Recoba 19. Solari 20. Cruz 21. Crespo De uitlatingen van Spalletti aan mijn adres laat ik maar voor wat ze zijn. Ik zal op het veld wel laten zien wat ik bedoel. Over een week staat de wedstrijd om de SuperCup op het programma. De gehele selectie was fit dus dat kwam mooi uit. De wedstrijd zou een waar spectakel worden! Trier aan het werk, Inter zet Milaan op zijn kop! De eerste prijs is in de knip en Trier snoert de mond van Spalletti. Over enkele weken zien de coaches elkaar weer op het veld, dan word de eerste competitie wedstrijd van dit seizoen tussen de teams gespeeld. AS Roma begon weliswaar feller aan het duel, maar Inter herpakte zich in de tweede helft. De Zweedse dribbelaar Zlatan Ibrahimovic liet zien waar hij goed in is, namelijk scoren! En hoe? 3 maal trof hij het net en vooral de derde goal was een plaatje. Zlatan haalde de bal met de borst uit de lucht, liet de bal 1 keer stuiteren en wipte de bal over Mexes heen. De Zweed kon uithalen maar besloot om Chivu maar eens te omspelen. Met een simpele voetbeweging werd de Roemeen in de luren gelegd en Zlatan rondde schitterend af met een lob over doelman Doni. Internazionale heeft zijn eerste prijs van het seizoen binnen. Het seizoen kan beginnen! Reacties en tips aan mijn adres zijn altijd welkom! (y)
Geplaatst 3 juli 200717 jr. Mooi dat je van Roma heb gewonnen, op naar de volgende prijzen!! Hopelijk win je ook in de competitie van Roma, ga zo door!!
Geplaatst 3 juli 200717 jr. Ik vind het persoonlijk wel jammer dat je besloten hebt om Luis Figo te verkopen aangezien die jongen ook best belangrijk kan zijn volgens mij. Leuke verhaalopbouw en in de wandelgangen is al helemaal vet met alle geruchten. De opstelling tegen Internazionale breng je ook mooi vind ik persoonlijk alleen heb je wel heel wat wisselspelers. Ik wist niet dat dat in Italië toegestaan was om zoveel te hebben of was het nog maar vriendschappelijk?
Geplaatst 3 juli 200717 jr. Auteur Ik vind het persoonlijk wel jammer dat je besloten hebt om Luis Figo te verkopen aangezien die jongen ook best belangrijk kan zijn volgens mij. Leuke verhaalopbouw en in de wandelgangen is al helemaal vet met alle geruchten. De opstelling tegen Internazionale breng je ook mooi vind ik persoonlijk alleen heb je wel heel wat wisselspelers. Ik wist niet dat dat in Italië toegestaan was om zoveel te hebben of was het nog maar vriendschappelijk? - Luis Figo is in goed overleg verkocht, hij was niet zeker van een basisplaats en mocht (mits er goed geboden werd) vertrekken. - De geruchten zijn geruchten uit mijn FM-game, zelf dus niet uit de realiteit (laat dit maar voor iedereen duidelijk zijn anders gaan mensen verkeerde dingen denken) - Ik wilde mijn gehele selectie even aan het publiek voorstellen. Je kunt 7 wissels per wedstrijd meenemen ;).
Geplaatst 4 juli 200717 jr. Auteur Ik wil even vermelden dat ik in mijn game al in het nieuwe seizoen zit. Ik zat dit eerste jaar in een goed overzicht laten zien. Het is uiteindelijk toch een succesvol seizoen geworden, alleen was het verlies in de Champions League een domper. De eerste prijs werd in deze periode behaald, namelijk de Supercup. In de Champions League poulefase liep het allemaal van een lije dakje. In de competitie was erg spannend, AC Milan, AS Roma en InterMilan zouden gaan uitmaken wie kampioen van Italie dit jaar zou gaan worden. In de Champions League werd de laatste wedstrijd tegen Ajax op een akkoordje gegooid. Ajax had een punt nodig om de volgende ronde te behalen. Transfernieuws: In de winterstop deden we de nodige aankopen. Ben Arfa: Een geweldige buitenspeler, is gehaald met het oog op de toekomst. Thiago Motta: Een speler die Inter in de breedte kwam versterken. Na het vertrek van Dacourt zocht ik naar een goede speler die nog kan groeien. Riise: Een goede linkermiddevelder was broodnodig. In Riise hebben we een topper gevonden. Ferdinand: Geweldige verdediger, is ook gehaald met oog op de toekomst, maar zal de tweede helft van het seizoen naast Samuel komen te spelen. Pocognoli: Goede linkervleugelverdediger gehaald voor de toekomst. Zal zeer waarschijnlijk eerst verhuurd worden. Tegen AEK Athene werd er slecht gespeeld en we kregen onverdiend een gelijkmaker in het einde van de wedstrijd. De thuis wedstrijd zou gewonnen geworden, althans dat is wat ik dacht. Maar nee, 1 kans en 1 goal. Champions League verspeeld door een slechte thuiswedstrijd. Toch een smet op het behaalde kampioenschap. De laatste wedstrijd tegen Fioretina werd de goortste nederlaag uit het seizoen. Uitblinker Pazzini wist Inter op de knie te krijgen. In deze periode werden wel het kampioenschap behaald en de Italiaanse beker van AC Milan gewonnen. Tips en reacties zijn altijd welkom! (y)
Geplaatst 4 juli 200717 jr. Auteur Eindstand van de competitie: Als je het mij vraagt, hebben we veels te veel gelijk gespeeld Overzicht van de selectie: Tips en reacties zijn altijd welkom! Screens op aanvraag! (y)
Geplaatst 4 juli 200717 jr. Auteur Even een opmerking: ik zit al in het nieuwe seizoen dus dit eerste seizoen moest even in een sneltrein vaart voorbij komen. Het tweede seizoen zal niet zo worden gepresenteerd! Mijn excuses, anders liep ik gewoon te ver achter. Edit: Kan een mod er een slotje op gooien, of misschien wel verwijderen, bvd dank ;)? FM vertoont wat eigenaardigheden.