Jump to content

dextro2017

Leden
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

9 Neutral

About dextro2017

  • Rank
    Amateur

Personal Information

  • Biografie
    https://www.clubmanagergame.com/nl/
  • Managerstijl
    Bouwer

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Gebruikt er iemand Stremio ? Echt zo een zalige app om alles te bekijken :D
  2. What is the last movie you have watched ?
  3. Bedankt voor de feedback. We hebben de volledige rechten over het logo inclusief een certificaat (met legal check) dus die rechtzaak zal meevallen. Zie idd wel een aantal gelijkenissen met andere football manager logo's: Eens kijken wat we daar mee kunnen doen :thumb:
  4. Even een update: Inmiddels zijn we een mooi eind op weg, paar meetings achter de rug met himan en de game begint vorm te krijgen. Zodra er een speelbare demo beschikbaar is laat ik het weten :thumb:
  5. Ook ik ben weer begonnen aan mijn MyClub avontuur. GK: Butland LB: Aurier CB: Pepe CB: Umtiti RB: Aleix Vidal CVM: Motta CM: Modric CM: Thiago LVA: Choupo-Moting CS: Origi RVA: Maradonna Jaloers op jouw Aubameyang Alovenac, had hem vorig jaar, beste speler die ik me kon wensen. Van meer waarde dan Ronaldo.
  6. Yes, is teamsterkte! Is slechts de uitwerking van de interface designer, daarom jullie hulp nodig om te zorgen dat 6-5 niet te vaak voorkomt :mrgy:
  7. Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik werk nu aan een spreadsheet om wat meer inzicht te geven in: - wat moet er allemaal invloed hebben op de wedstrijdsimulatie (inclusief bijbehorende min-max waarden) - wat moer er allemaal gesimuleerd worden icm onze verwachtingen Ik kom hier op zeer korte termijn op terug. @Maldini en @himan : statistieken en voetbal is ontzettend belangrijk om tot een enigszins realistische simulator te komen, dus ik denk absoluut dat het interessant kan zijn om met jullie om tafel te gaan. [img]https://i.gyazo.com/f4b5a2dc3ecff19d2364d3257cf9f32e.png[/img]
  8. Vermoeidheid / stamina formules zijn al uitgewerkt door mij. Daarin is rekening gehouden met de leeftijd van de speler, op wat voor manier er druk gezet wordt door de manager (veel pressie kost meer energie), idem voor herstel. Een jongere speler die niet bij de selectie of op de bank zit hersteld sneller dan een speler van 39. Het begint lastiger te worden op het moment dat je al deze zaken moet verwerken in de wedstrijdsimulatie. Want wat voor een invloed heeft die linksback die bijna geen uithoudingsvermogen meer heeft op het resultaat? Komt de rechtsbuiten van de tegenstander er keer op keer voorbij en komen er daardoor meer kansen op goals? Je kan natuurlijk het uithoudingsvermogen een negatieve multiplier laten hebben op de defensieve kwaliteiten van de betreffende speler en vervolgens het totale aantal verdedigingspunten verlagen en dan herberekenen tov de voorhoede van de tegenstander om zo tot bepaalde kansberekeningen voor doelpogingen / doelpunten te komen, maar ik denk dat het beter kan. En nu hebben we het alleen nog over uithoudingsvermogen ;-) Exact. Alle opties en waardes zijn duidelijk, idem voor alle mogelijke tactieken, min-max beoordelingen van spelers, hoe effectief je ze kan trainen en tot welke maximum levels e.d., nu is het de kunst om alles op een mooie en logische manier samen te laten komen in de wedstrijdsimulatie. Wedstrijdsimulatie bepalen we server-side en is geenszins vooraf in te schatten of te achterhalen zolang je niet de beschikking hebt over de code van onze game. Maar er zijn inderdaad genoeg voorbeelden te vinden van games waar dit allemaal iets minder lekker loopt. Wat betreft tools: Onze programmeurs programmeren alles in principe custom, het maakt niet erg veel uit op wat voor een manier ze de simulatie aangeleverd krijgen, zolang het begrijpelijk en logisch in elkaar steekt. Ik zal eens kijken of ik een Excel sheet kan maken een dezer dagen met alle parameters / dingen die invloed moeten hebben op de wedstrijdsimulatie en wat er uiteindelijk uit moet kunnen rollen.
  9. Hoi allen, eerste post! Ben zelf een groot voetballiefhebber, 28 jaar en ik run samen met mijn compagnon reeds 10 jaar een bedrijf in online games (cross-platform), van serieuze MMO's tot de wat simpelere Yahtzee-achtige dingen. Netwerk van meer dan 10 miljoen spelers inmiddels. Zelf speel ik sinds 2006 al PES, heb ook (geruimte tijd geleden) wat Football Manager versies meegelopen (but too time consuming, dat herkennen jullie vast allemaal), OSM, noem het maar op... Maar eigenlijk hebben we zelf nog nooit een voetbal gerelateerde game launched. Nu zijn we 9 maanden geleden begonnen met een football manager game die na de zomer van 2018 cross-platform gereleased zal worden (web, steam, android, ios). Alles is bepaald en uitgeschreven, qua opties is het meer OSM dan Football Manager (te geavanceerd voor de social game industrie waar we in werken), maar het ziet er allemaal wel iets gelikter uit. Graphics zijn voltooid, development is begonnen. Het enige wat nog niet bepaald is, is het wedstrijdsimulatie gedeelte want dat is toch wel hogere wiskunde. Ik kan nog geen naam noemen, wel even een paar screens : [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-size":"custom","data-tempid":"temp_3833_1498740086452_296"}[/ATTACH][ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-size":"custom","data-tempid":"temp_3834_1498740087049_441"}[/ATTACH] Nu zoeken we eigenlijk iemand die we face-to-face kunnen meeten, die ervaring heeft met wedstrijdsimulatie en de bijbehorende berekeningen. Verder zou het top zijn als je dit ook kan vertalen in bijvoorbeeld een programmeertaal, maar een uitgebreide Excel sheet is ook al mooi. Zodat onze programmeurs dit uiteindelijk op de omschreven manier kunnen implementeren, liefst hapklaar, maar daarvoor moet je ook exact weten welke waarden we in het spel hanteren en wat spelers kunnen instellen e.d., daarom werk je hier samen met mij aan. Wat voor een dingen moet er gesimuleerd worden? Denk aan: - het resultaat (uitslag) - commentaar in het simulatiescherm (Oh no, Crowley hits the bar!), en het commentaar moet natuurlijk ook corresponderen met de statistieken en andere data - extra tijd eerste helft, tweede helft - gele kaarten, rode kaarten - blessures, wisselspelers - overige statistieken, denk aan: schoten, corners, overtredingen, balbezit, veldactiviteit - speler rating & MOTM Hier heeft natuurlijk van alles invloed op, denk bij beide spelers aan: - teamgeest - individuele ratings van spelers (we werken alleen met OVR, ATT, DEF.. dat maakt het iets minder complex) - totale teamsterkte - formatie - uithoudingsvermogen van spelers - goede klik met de trainer? ja / nee - thuisvoordeel - randomness (niet onbelangrijk!) En zo hebben we ook nog tal van andere tactieken en instellingen die van invloed moeten zijn. Spelers spelen altijd tegen andere spelers, je speelt nooit tegen de computer. Er moet een logische flow in zitten, voorbeelden: - realistisch aantal goals per wedstrijd, misschien scoort een team in het echt eens in de 5000 wedstrijden 10 goals in een wedstrijd, de kans dat dit gebeurd moet dus ook in onze game extreem klein zijn, maar ook weer afhankelijk van de kracht van jouw team en de kracht van het team van de tegenstander natuurlijk - over het algemeen zullen aanvallers vaker scoren dan verdedigers, al kan het ook eens een wedstrijd zo zijn dat er toevallig 2 verdedigers scoren en geen aanvallers natuurlijk - wie geeft een assist? Als je via de vleugels speelt is het realistisch dat dit een buitenspeler of een back is die beslissende assist geeft bijvoorbeeld - als ik de volgende keer weer tegen een team speel met exact dezelfde instellingen en spelers, betekent dit niet dat er wederom exact hetzelfde resultaat behaald zal worden... Net zoals dat als Ajax 100 keer tegen VVV speelt ze waarschijnlijk 89 keer winnen, 7 keer gelijk spelen en 4 keer verliezen Het bovenstaande verhaal is slechts een kleine greep uit de voorbeelden en dingen die er gesimuleerd moeten worden. Er moet een perfecte logica achter zitten, en eigenlijk zouden we links en rechts de data van beide spelers moeten invullen op basis van de mogelijkheden in ons spel, vervolgens op een knop drukken en --> RESULTAAT. Op die manier kunnen we de balans bekijken, testen en verbeteren tot we een perfecte voetbalsimulator hebben (iig voor in de social gaming industrie op het niveau OSM, Football Manager is natuurlijk een aantal stappen verder). Er is voldoende budget aanwezig. Heb jij hier ervaring mee en denk je ons te kunnen helpen? Dan hoor ik het graag. Vragen zijn natuurlijk ook welkom! ;-)
×
×
  • Create New...